Ухвала
від 12.02.2013 по справі 2а-15270/11/0170/26
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

Справа № 2а-15270/11/0170/26

12.02.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Кукти М.В.,

суддів Кучерука О.В. ,

Єланської О.Е.

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи № 2а-15270/11/0170/26 за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим ДПС на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Петренко В.В. ) від 31.05.12

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд" (вул. Леніна-Морська, 21/1, а/с 337,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)

до Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим ДПС (вул. Васильєва, 16,Ялта,Автономна Республіка Крим,98600)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.12 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд" до Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим ДПС про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Ялта Автономної Республіки Крим від 22.11.2011 року №0004062301.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Комунального підприємства Ялтинської міської ради "Ялтинські теплові мережі" 56,46 грн. Витрат судового збору шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь ТОВ "Портланд" 9962,00 грн. витрат за оплату судової економічної експертизи шляхом їх безспірного списання із рахунка суб`єкта владних повноважень - відповідача.

Не погодившись з даною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.12 року та прийняти нове рішення по справі.

Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального права. А саме, відповідач посилається на те, головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків Управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Ялта (інспектором податкової служби 1 рангу, направлення № 000906/1102), Левиною Наталією Василівною - головним державним податковим ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи Управління оподаткування фізичних осіб ДПІ в м. Ялта (радником податкової служби 3 рангу, направлення № 000907/1101), згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75, ст.77 Податкового кодексу України від 2.12.2010 р. № 2755-VI, наказу ДПІ у м. Ялта від 27.07.2011 р. № 1068, відповідно до плану-графіка проведення планових документальних перевірок суб'єктів господарювання, 18.11.11 р. проведена документальна виїзна планова перевірка ТОВ "Портланд" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.09 по 30.06.11 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09. по 30.06.11 р. (а.с.12). За висновками перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0004062301 від 22.11.2011р., яким встановлено порушення п. 5.1, п.п. 5.2.1. п. 5.2., п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 28.12.94 №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", згідно якого визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток за 2010 рік в сумі 8237 грн, та штрафні санкції у сумі 2059 грн. (а.с.9), та податкове повідомлення-рішення №0004072301 від 22.11.201р., яким встановлено порушення п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 198 ст. 198 Податкового кодексу України, згідно якого визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 42917грн., в тому числі за червень 2010 року в сумі 35594 грн., за березень 2011 року в сумі 7323грн., та штрафні санкції на суму 8900 грн. (а.с.11).

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим ДПС.

У судове засідання 12.02.2013 сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Згідно з частиною четвертою статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.

На підставі та за правилами статті 195 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши справу, судова колегія встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Портланд" зареєстровано у якості юридичної особи виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим 31.12.2003 року, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи (ідентифікаційний код 32764906) (а.с.135).

TOB "Портланд" здійснює свою діяльність згідно зі статутом, затвердженим у новій редакції протоколом загальних зборів учасників №1 від 28.02.2011р. (а.с.137-146).

Антоновою Тетяною Володимирівною головним державним податковим ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків Управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у м. Ялта (інспектором податкової служби 1 рангу, направлення № 000906/1102), Левиною Наталією Василівною - головним державним податковим ревізором-інспектором відділу контрольно-перевірочної роботи Управління оподаткування фізичних осіб ДПІ в м. Ялта (радником податкової служби 3 рангу, направлення № 000907/1101), згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст. 75, ст.77 Податкового кодексу України від 2.12.2010 р. № 2755-VI, наказу ДПІ у м. Ялта від 27.07.2011 р. № 1068, відповідно до плану-графіка проведення планових документальних перевірок суб'єктів господарювання, 18.11.11 р. проведена документальна виїзна планова перевірка ТОВ "Портланд" з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.09 по 30.06.11 р., валютного та іншого законодавства за період з 01.07.09. по 30.06.11 р. (а.с.12).

За висновками перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення №0004062301 від 22.11.2011р., яким встановлено порушення п. 5.1, п.п. 5.2.1. п. 5.2., п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України від 28.12.94 №334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств", згідно якого визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток за 2010 рік в сумі 8237 грн, та штрафні санкції у сумі 2059 грн. (а.с.9), та податкове повідомлення-рішення №0004072301 від 22.11.201р., яким встановлено порушення п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість", п. 198 ст. 198 Податкового кодексу України, згідно якого визначено податкове зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 42917грн., в тому числі за червень 2010 року в сумі 35594 грн., за березень 2011 року в сумі 7323грн., та штрафні санкції на суму 8900грн. (а.с.11).

Судова колегія, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Ухвалою Окружного адміністративного суду від 17.01.2012р. було призначено судову економічно-бухгалтерську експертизу.

В результаті експертного дослідження було встановлене наступне:

Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999р. №996-XV, із змінами та доповненнями (надалі - Закон про бухгалтерський облік), що визначає правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, дія якого поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством, бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно до п.1 ст. 9 розділу І Закону про бухгалтерський облік підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій.

Первинні документи повинні бути складені при здійсненні господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення.

Для контролю і впорядкування обробки даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Поняття первинного документа наведено в статті 1 розділу І Закону про бухгалтерський облік, а саме: первинний документ - це документ, що містить відомості про господарську операцію й підтверджує її здійснення.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку.

Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Регістри бухгалтер повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх cклaдaнні.

Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені. У разі складання та зберігання документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами. Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Відповідно до п.1.2 ст.1 Положення про документальне зaбeзпeчення бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 24.05.1995р., зареєстрованого Міністерством юстиції України 05.06.1995р. під №168/704 (надалі - Положення №88), господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

Згідно із п.2.4 ст.2 Положення №88 первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення операції і складання первинного документа.

В бухгалтерському обліку Позивача господарські операції з придбання товарів від ПП "Профтранс" відображені бухгалтерськими проводками по дебету рахунків 20 "Виробничі запаси", 64 "Розрахунки по податкам" і кредиту і субрахунку 631 "Розрахунки з вітчизняними постачальниками", відбитими в журналі-ордері і відомості по рахунку 631 та в оборотне - сальдових відомостях за досліджений період в сумі 246000,00грн., враховуючи ПДВ - 41000,00 грн.

Відповідно пункту 1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" 168/97-ВР от 03.04.1997р., із змінами та доповненнями, що діяли у дослідженому періоді з 01.07.2009р. по 31.12.2010р. (далі - Закон про ПДВ), податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду.

За правилами п.п.7.4.1 п.п.7.4 ст.7 Закону про ПДВ податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

-придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;

-придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п.п.7.4.5 п.п.7.4 ст.7 Закону про ПДВ не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього Закону, за змістом якого податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Дата виникнення права платника податку на податковий кредит нормативне визначене п.п.7.5.1 п.7.5 ст.7 Закону про ПДВ, відповідно до якого датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт платником податку товарів (робіт, послуг).

У відповідності до п.п.7.7.1. п.7.7 ст.7 Закону про ПДВ сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Відповідно до п.3.4 ст. 3 наказу Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997р. "Про затвердження форми податкової декларації та заповнення і подання", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 09.07 №250/2054, із змінами, що діяли у дослідженому періоді, платник податку і обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в декларації. Дані, декларації, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку ш

Наказом Державної податкової адміністрації України №159 від 17.03.2008 р. "Про внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість" внесені зміни в наказ ДПАУ №166, зареєстровані в Міністерстві юстиції України за № 224/14915 19.03.2008, відповідно до п.4.2 ст.4 якого, одночасно з декларацією повинні подаватися всі необхідні додатки до декларації.

Проведеним дослідженням встановлене, що сума податкового кредиту з ПДВ у податковій звітності за червень, вересень і жовтень 2010 р. за податковими накладними ПП "Профтранс" Позивачем сформована за правилом першої події в сумі 41000,00 грн. правильно і відповідає даним бухгалтерського і податкового обліку TOB "Портланд".

Проведеним дослідженням, в обсязі наданих документів, судовим експертом встановлене, що Позивачем при здійсненні господарських операцій з придбання товарів від ПП "Профтранс" (ЄДРПОУ 36580362) і декларуванні об'єкту оподаткування ПДВ не були порушені норми п.п.7.4.1 п.7.4. ст.7 Закону про ПДВ та завищений податковий кредит з ПДВ в сумі 41000,00 грн., у тому числі:

- за червень 2010 року на 36666,66 грн.;

- за вересень 2010 року на 1666,67 грн.;

- за жовтень 2010 року на 2666,67 грн.

Позивачем нормативне обґрунтовано відображений об'єкт оподаткування ПДВ за червень 2010 року в сумі 1072 грн., як від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання і сумою податкового кредиту поточного звітного періоду, задекларованого у рядках 18.2 та 21 податкової декларації з ПДВ за червень 2010 року.

Заниження Позивачем податку на додану вартість за червень 2010 року у розмірі 35594грн. проведеним дослідженням не встановлене.

За вересень та жовтень 2010 року Позивачем декларувалось від'ємне значення об'єктів оподаткування ПДВ у сумі 143447 грн. і 130845 грн., відповідно, згідно довідок "Щодо залишку суми від'ємного значення попередніх податкових періодів, що залишається непогашеним після бюджетного відшкодування, отриманого у звітному податковому періоді, та підлягає включенню до складу податкового періоду наступного податкового періоду", дані яких кореспондуються з даними відповідних декларацій.

За даними вказаних довідок від'ємне значення об'єктів оподаткування у сумі 143447 грн. і 130845 грн. за вересень та жовтень 2010 року, відповідно, склалося за підсумками попередніх податкових (звітних) періодів, а саме: липня та серпня; які вихідні за межи досліджуваного періоду.

Відповідно до п.185.1 ст.185 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 N°2755-VI, зі змінами (далі - Податковий Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу.

Відповідно до п.п.14.1.181 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Згідно із абзацом а) п. 198.1 ст.198 розділу V Податкового Кодексу право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі у разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту відповідно до п. 198.2 ст.198 розділу V Податкового Кодексу України вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

-дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату товарів/послуг;

-дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до п. 198.3 ст.198 розділу V Податкового Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 розділу І цього Кодексу, та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього розділу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до п. 198.6 ст.198 розділу V Податкового Кодексу не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього розділу). У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, які попередньо віднесені до податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність, установлену законодавством. У разі коли платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати виписки податкової накладної.

Податкова накладна видається платником податку, який здійснює с постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування податку, що відносяться до податкового кредиту (п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу).

Проведеним дослідженням встановлене, що в податковому обліку отримання товару (піску морського) від ПП "ПТЛК "Нова" за договором продажу №04/11-03 від 01.03.2011р. відображене в реєстрі отриманих податкових накладних за березень 2011 року загальною сумою 11500,00 грн., у т.ч. ПДВ 1916,67грн., який віднесено у склад податкового кредиту з ПДВ при його формуванні у податковій звітності за правилом першої події, передбаченого п. 198.2 ст.198 | Податкового Кодексу України.

Сума ПДВ у розмірі 1916,67 грн. підтверджена податковою накладною ПП "ПТЛК "Нова" №4 від 10.03.2011 року, оформленою відповідно до вимог п.201.1 ст.20 V Податкового Кодексу України.

Проведеним дослідженням встановлене, що Позивачем при здійсненні господарських операцій з придбання товарів ПП "ПТЛК "Нова" і декларуванні ПДВ не були порушені норми п.198.3 ст.198 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р., зі змінами.

Первинними документами бухгалтерського і податкового обліку TOB "Портланд" висновки, що викладені в акті перевірки ДПІ в м. Ялта від 18.11.2011 року №3501/23-1/32764906/230 в частині заниження податку на додану вартість за червень 2010 року в розмірі 35594,00 грн. та за березень 2010 року в розмірі 7323,00 грн. не підтверджуються.

Завищення податкового кредиту з податку на додану вартість в загальній сумі 42917 грн. і заниження податку на додану вартість в загальній сумі 42917 грн., в тому числі за червень 2010р. в сумі 35594 грн.; за березень 2011р. в сумі 7323 грн. проведеним дослідженням не встановлене.

Відповідно другого та третього питання, то згідно з п.3.1 ст.З Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств №334/94-ВР від 28.12.1994р., із змінами, що діяли у дослідженому періоді (далі - Закон №334/94-ВР) об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звіті періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону, на суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону, і суму амортизацій відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.

Валові витрати виробництва та обігу відповідно до п.5.1 ст.5 Закону №334/94 (далі - валові витрати) - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаються (виготовляються) таким платником податку для подальшого використання у власній господарській діяльності.

Склад валових витрат платника податку нормативно приведено у п.5.2. с Закону №334/94-ВР, у тому числі відповідно до п.п.5.2.1 якого до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт послуг) і охороною праці.

За вимогами п.п.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону №334/94-ВР не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Згідно із п.16.2 ст. 16 Закону №334/94-ВР податок на прибуток нараховується за ставкою, визначеною статтею 10 цього Закону, а саме у розмірі 25% від прибутку _ підлягає оподаткуванню, розрахованому згідно з пунктом 3.1 цього Закону.

Згідно з п.1.5. Порядку складання декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №143 від 29.03.2003р., узгодженого рішенням Комітету Верховної Ради України з питань фінансів банківської діяльності №06-10/239 від 31.03.2003р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.04.2003р. за №271/7592, із змінами (далі - Порядок №143) податок на прибуток за квартал, півріччя, три квартали та рік розраховується за правилами, встановленими п.11.1 ст.11 і п.16.4 ст.16 Закону №334/94-ВР, наростаючим підсумком з початку звітного календарного року.

Проведеним дослідженням встановлене, що валові витрати TOB "Портланд" відображені в податковому обліку за правилом першої події в загальній сумі 188334 грн. (без ПДВ) за 2010 рік і в сумі 9583 грн. (без ПДВ) за 1 квартал 2011 року, документально підтверджені податковими та видатковими накладними, рахунками - фактурами, оформленими у відповідності до вимог п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №334/94-ВР, п.2 ст.9 Закону про бухгалтерський облік, п.2.4 ст.2 Положення №88, які відповідають вимогам первинного документу, що містить відомості про господарську операцію й підтверджує її здійснення.

Відповідачем при проведенні документальної перевірки були виключені зі складу валових витрати з придбання товарів від ПП "Профтранс" в сумі 188334 грн. за 2010 рік і зменшена сума збитків TOB "Портланд" за 2010 рік в сумі 155386 грн. (від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток, задекларованого в уточнюючим розрахунку). За результатами перевірки Позивачеві був донарахований податок на прибуток за 2010 рік в сумі 8237 грн. (188334 грн. - 155386 грн. х 25%).

Проведеним дослідженням встановлене, що включення Позивачем до складу валових витрат з придбання товарів від ПП "Профтранс" в сумі 188334 грн. за 2010 є нормативно обґрунтованим і документально підтвердженим.

Порушення Позивачем при здійсненні господарських операцій з придбання товарів від ПП "Профтранс" в сумі 188334 грн. за 2010 рік п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п. ст.5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" №334/94-ВР 28.12.1994р., зі змінами та доповненнями, проведеним дослідженням не встановлене. Заниження Позивачем податку на прибуток підприємства за 2010 рік в сумі 8237 грн. проведеним дослідженням, в обсязі наданих документів, не встановлене.

Що ж стосується четвертого питання, то відповідно п.1.32. ст.1 Закону №334/94-ВР господарська діяльність - це будь-яка діяльність особи, яка направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.

Згідно із п.п.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового Кодексу господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання прибутку і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

За даними пояснювальної записки TOB "Портланд" щодо цільового використання матеріалів, отриманих від ПП "ПТЛК "Нова" і ПП "Профтранс" за період з 01.07.2009р. по 30.06.2011р., матеріали, які поступали від ПП "ПТЛК "Нова" і ПП "Профтранс" були витрачені на виробництво бетонних сумішів та будівництво - основні види діяльності Позивача.

Вказане підтверджене копією довідки АБ №192026 відділу статистики у місті Ялті від 14.05.2010р. з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Списання отриманого від ПП "ПТЛК "Нова" і ПП "Профтранс" морського піску на виробництво бетонних сумішів та будівництво проведене в бухгалтерському обліку Позивача з дебету балансового рахунку 20 "Виробничі запаси" в кредит балансових рахунків 23 "Виробництво", 801 "Витрати сировини та матеріалів", 84 "Інші операційні витрати" за період з 01,07.2009р. по 30.06.2011 р.

На підставі викладеного, проведеним дослідженням встановлене, що придбання, оплата і використання у господарській діяльності TOB "Портланд" товарів (морського піску товарного), отриманих від ПП "Профтранс" (код ЄДРПОУ 36580362) і ПП "Південна транспортна - логістична компанія "Нова" (ЄДРПОУ 37125326) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2011р. підтверджується первинними документами і регістрами бухгалтерського та податкового обліку TOB "Портланд".

Висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим №3501/23-1/32764906/230 від 18.11.2011р. "Про результати документальної виїзної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд", код за ЄДРПОУ 32764906, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.09 по 30.06.11" в частині заниження податку на додану вартість за червень 2010 року в розмірі 35594,00 грн. та за березень 2010 року в розмірі 7323,00 грн. первинними документами бухгалтерського і податкового обліку TOB "Портланд" не підтверджуються.

Висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим №3501/23-1/32764906/230 від 18.11.2011р. "Про результати документальної виїзної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд", код за ЄДРПОУ 32764906, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період : 01.07.09 по 30.06.11" в частині заниження податку на прибуток за 2010 рік в розмірі 8237,00 грн. первинними документами бухгалтерського і податкового обліку ТОВ "Портланд" не підтверджуються.

Висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим №3501/23-1/32764906/230 від 18.11.2011р. "Про результати документальної виїзної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд", код за ЄДРПОУ 32764906, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.09 по 30.06.11" в частині завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток за 1 квартал 2011 у розмірі 9583,00 грн. первинними документами бухгалтерського і податкового обліку TOB "Портланд" не підтверджуються.

Первинними документами і регістрами бухгалтерського та податкового обліку TOB "Портланд" підтверджується придбання, оплата і використання у господарські діяльності товарів (морського піску товарного), отриманих від ПП "Профтранс" (кед ЄДРПОУ 36580362) і ПП "Південна транспортна - логістична компанія "Нова" (ЄДРПС- 37125326) за період з 01.07.2009р. по 30.06.2011р.

На підставі викладеного, судова колегія приходить до висновку про безпідставність доводів апеляційної скарги з підстав їх спростування матеріалами справи та встановленими обставинами, оскільки включення позивачем до складу валових, витрат з придбання товарів від ПП "ПТЛК "Нова" в сумі 9583 грн. за 1 квартал 2011 року є нормативно обґрунтованим і документально підтвердженим, завищення від'ємного значення об'єкту оподаткування податком на прибуток за 1 квартал 2011 р у розмірі 9583,00 грн. - не встановлене. Висновки за актом перевірки Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим №3501/23-1/32764906/230 від 18.11.2011р. "Про результати документальної виїзної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Портланд", код за ЄДРПОУ 32764906, з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.07.09 по 30.06.11" в частині заниження податку прибуток за 2010 рік в розмірі 8237,00 грн. не підтверджуються.

Відповідно до частини 1 статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судова колегія дійшла до висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, рішення суду ухвалене з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись ст. 195; ст. 196; 197, п.1 ч.1 ст. 198; ст. 200; п.1 ч.1 ст. 205; ст. 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Ялта АР Крим ДПС залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 31.05.12 у справі № 2а-15270/11/0170/26 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.В. Кукта

Судді підпис О.В.Кучерук

підпис О.Е.Єланська

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.В. Кукта

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30579481
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15270/11/0170/26

Ухвала від 05.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.09.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 08.09.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 15.08.2016

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Волков А.С.

Ухвала від 05.08.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 25.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

Постанова від 31.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Петренко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні