Постанова
від 21.03.2013 по справі 823/276/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

21 березня 2013 року Справа № 823/276/13-а

15 год. 10 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Тимошенко В.П.,

при секретарях Кулику О.П., Литвинчук В.М.,

представників позивача ОСОБА_1 - за посадою, Лучанінова С.Ю. - за

довіреністю,

представника відповідача Малихіна В.В. - за довіреністю,

спеціаліста Олійника В.В. - начальника управління

державної служби Головдержслужби України в

Черкаській області,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом комунального підприємства «Редакція Золотоніського міського радіомовлення» до управління Пенсійного фонду України у Золотоніському районі Черкаської області про скасування вимоги,

встановив:

До суду з позовною заявою звернулося комунальне підприємство «Редакція Золотоніського міського радіомовлення», в якій просить скасувати вимогу управління Пенсійного фонду України у Золотоніському районі Черкаської області від 30.11.2012 №Ю-26 про сплату єдиного внеску у сумі 666 грн. 43 коп.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали у повному обсязі та зазначили, що позивач не погоджується з висновками викладеними в акті перевірки УПФУ щодо відсоткової ставки яку потрібно застосовувати при сплаті єдиного соціального внеску до посади редактора засобу масової інформації у розмірі 6,1%. Позивач зауважує, що ним правомірно застосувалась ставка 3,6%, а тому вимогу, щодо сплати єдиного внеску в більшому розмірі вважає неправомірною та такою, що підлягає скасуванню.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та зауважив, що відповідачем правомірно винесена вимога №Ю-26 від 30.11.2012, якою зобов'язано відповідача сплатити заборгованість зі сплати єдиного внеску. Крім цього відповідач обґрунтовував свою позицію обставинами викладеними у запереченні на позов.

Заслухавши доводи представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Комунальне підприємство «Редакція Золотоніського міського радіомовлення» згідно виписки з ЄДРПОУ зареєстроване виконавчим комітетом Золотоніської міської ради Черкаської області, ідентифікаційний номер 32464853.

30 листопада 2012 року управлінням Пенсійного фонду України у Золотоніському районі Черкаської області проведена планова перевірка комунального підприємства «Редакція Золотоніського міського радіомовлення», щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за нарахуванням та сплатою яких покладено на Пенсійний фонд України, а також достовірності відомостей, поданих до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування за період з 01.01.2012 по 30.11.2012.

За наслідками перевірки складено акт №49 від 30.11.2012, яким встановлено порушення правильності нарахування та сплати єдиного внеску, виявлено порушення ч. 1 п. 2 ст. 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» за період з 01.05.2012 по 31.10.2012 та встановлено заниження єдиного соціального внеску та донараховано єдиного соціального внеску 666 грн. 43 коп. (6,1%).

В мотивувальній частині акту перевірки п.2.5.2 зазначено, що при утриманні єдиного соціального внеску із суми заробітної плати редактора ОСОБА_1 виявлено розбіжність, оскільки посада редактора прирівняна до посад керівних працівників, спеціалістів апарату відповідного органу державної влади, органу місцевого самоврядування, згідно постанови Кабінету Міністрів України №377 від 15.09.1999. Утримання єдиного соціального внеску із суми заробітної плати були проведені у розмірі 3,6 % замість 6,1 %.

30 листопада 2012 року відповідач виніс та направив позивачу повідомлення - розрахунок № 26 та вимогу про сплату боргу № Ю - 26, в якій зазначено, що відповідно до вимог ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на державне соціальне страхування», вимагає сплатити недоїмку зі сплати єдиного внеску у сумі 666 грн. 43 коп.

Відповідно до вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464-VI) відповідач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.

Зазначений закон визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

У статті 6 Закону № 2464-VI визначені обов'язки платників єдиного внеску: своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; подавати звітність до територіального органу Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом за погодженням з відповідними фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та центральним органом виконавчої влади у галузі статистики; у випадках, передбачених цим Законом і нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, стати на облік у територіальному органі Пенсійного фонду як платник єдиного внеску; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом (частина 8 статті 9 Закону № 2464-VI).

Частиною 4 статті 25 Закону № 2464-VI передбачено, що територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею. У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики. У разі якщо згоди з органом Пенсійного фонду не досягнуто, платник єдиного внеску зобов'язаний сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею протягом десяти робочих днів з дня надходження рішення відповідного органу Пенсійного фонду або оскаржити вимогу до органу Пенсійного фонду вищого рівня чи в судовому порядку. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Згідно ч. 9 ст. 8 Закону № 2464-VІ для платників, які працюють на посадах, робота на яких зараховується до стажу, що дає право на одержання пенсії відповідно до законів України "Про державну службу", "Про прокуратуру", "Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про статус народного депутата України", "Про Національний банк України", "Про службу в органах місцевого самоврядування", Митного кодексу України, Положення про помічника-консультанта народного депутата України, затвердженого Постановою Верховної Ради України від 13 жовтня 1995 року, а також для льотних екіпажів повітряних суден цивільної авіації (пілотів, штурманів, бортінженерів, бортмеханіків, бортрадистів, льотчиків-наглядачів) і бортоператорів, які виконують спеціальні роботи в польотах, встановлюється єдиний внесок у розмірі 6,1 відсотка визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 цього Закону бази нарахування єдиного внеску.

Виходячи зі змісту ст. ст. 2, 3 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету, при цьому посадами в органах місцевого самоврядування є в тім числі посади, на які особи призначаються міським головою.

ОСОБА_1 працює на посаді редактора КП «Редакція Золотоніського міського радіомовлення» та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 377 від 15.09.1999 «Про реалізацію статей 14, 16 Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів» посада редактора прирівняна до посад керівних працівників, спеціалістів апарату відповідного органу державної влади органу місцевого самоврядування.

Враховуючи, що ОСОБА_1 призначена на посаду на підставі контракту укладеного та підписаного міським головою і отримує заробітну плату з міського бюджету, тобто являється посадовою особою місцевого самоврядування.

З огляду на викладені обставини, суд вважає, що відповідачем в акті перевірки вірно встановлено факт заниження позивачем розміру єдиного соціального внеску, а тому вимога №Ю-26 від 30.11.2012 є законною і обґрунтованою та винесеною відповідно до вимог чинного законодавства.

Несплата позивачем до управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі Черкаської області страхових внесків призводить до неповного формування бюджету Пенсійного фонду України і як наслідок до несвоєчасних виплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституції України, яка гарантує право громадянам на забезпечення у разі старості, втрати працездатності, втрати годувальника, в інших випадках передбачених законом.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. , 4, 6, 17, 19, 49, 51, 71, 79, 86, 87, 94, 159, 160, 161, 162, 257 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення судом вступної та резолютивної частини постанови апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя В.П. Тимошенко

Повний текст постанови виготовлено 26 березня 2013 року

Дата ухвалення рішення21.03.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30579589
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/276/13-а

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Постанова від 21.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні