Постанова
від 05.04.2013 по справі 824/559/13-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2013 р. м. Чернівці справа № 824/559/13-а

10:46 год.

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левицького В.К.,

за участю секретаря судового засідання Кривохижі Н.В.,

представників сторін:

позивача - Лумея П.В.;

відповідача - Шапки В.П.,

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області

до товариства з обмеженою відповідальністю "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс"

про стягнення заборгованості.

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області (далі - позивач) звернулося до суду із вказаним позовом, в якому просило стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Кіцманське Автотранспортне підприємство Агротехсервіс" (далі - відповідач) заборгованість по несплачених пільгових пенсіях. Позов мотивовано тим, що за відповідачем рахується заборгованість по платежах до Пенсійного фонду України, а саме по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на підставі п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за грудень 2012 р. та січень 2013 р. в сумі 1354,18 грн.

Оскільки, заборгованість в добровільному порядку відповідачем не сплачена, позивач звернувся до суду з вимогою про стягнення вказаної заборгованості в судовому порядку.

Представником відповідача подано письмове заперечення проти позову, відповідно до яких вважає позовні вимоги такими, що суперечать п. 6.2 Інструкції від 19.12.2003 р. № 21-1 в частині відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій декількома підприємствами, де працював пільговий пенсіонер. Зазначав, що згідно трудової книжки ОСОБА_3, останній працював на ТОВ "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" 3 роки 2 місяці та 26 днів, що з двадцяти п'яти необхідних років складає 13 %, в той час як управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі пред'явило до відшкодування 62,19 %, що на 49,19 % більше, ніж передбачено до відшкодування за рахунок позивача. Також вказував на те, що посилання позивача на рішення Кіцманського районного суду Чернівецької області від 21.06.2010 р. є безпідставним, оскільки в період з 1978 по 1995 р. р. ВАТ "Агротехсервіс" не існувало. За таких обставин представник відповідача позов визнав частково, а саме на 13 % від суми позову. В іншій частині просив суд відмовити в задоволенні позвних вимог.

В судовому засіданні представник відповідача надав пояснення, аналогічні викладеним у запереченнях проти позову.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до ст. 67 Конституції України роботодавець зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачувати належні йому страхові внески.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" (59300, Чернівецька область, м. Кіцмань, вул. Механізаторів, буд. 14, ідентифікаційний код 21423897) зареєстроване як юридична особа 02.03.1998 р. Кіцманською районною державною адміністрацією Чернівецької області (а.с. 11-12,13-15, 43-45).

В судовому засіданні представник відповідача не заперечував той факт, що товариство з обмеженою відповідальністю «Кіцманське автотранспортне підприємство «Агротехсервіс» є правонаступником відкритого акціонерного товариства «Кіцманське автотранспортне підприємство «Агротехсервіс».

На підставі ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідач взятий на облік в управління Пенсійного фонду України в Сокирянському районі та є платником єдиних внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Згідно п. 2 розділу XV Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди: особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".

При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом (тобто до 01.01.2004 р.).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Згідно ст. 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Пунктами 6.2, 6.4, 6.5 та 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої правлінням Пенсійного фонду України № 21-1 від 19.12.2003 р., зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція) передбачено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами надходження доходів органів Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Підприємства щомісяця до 25 числа вносять до Пенсійного фонду України зазначених в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Витрати на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах особам, які мають стаж, що дає право на призначення цих пенсій на декількох підприємствах, покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи. При цьому стаж роботи на останньому підприємстві враховується у повному розмірі, а з попередніх місць роботи осіб він додається до стажу, необхідного для призначення пенсій на пільгових умовах.

У відповідності до п. 6.9 цієї Інструкції у разі призначення пенсій на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцезнаходженням цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.

Як видно із матеріалів справи, управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі на адресу відповідача направляло:

- розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" по громадянину ОСОБА_3 за період з 01.12.2012 р. по 31.12.2012 р., на суму 677,09 грн. (а.с. 7). Вказаний розрахунок одержано відповідачем 18.12.2012 р., про що свідчить відмітка про вручення рекомендованого поштового відправлення та не заперечувалося сторонами в судовому засіданні (а.с. 46);

- розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" по громадянину ОСОБА_3 з 01.01.2013 р. по 31.01.2013 р., на суму 677,09 грн. (а.с. 8). Вказаний розрахунок одержано відповідачем 21.01.2013 р. про що свідчить відмітка про вручення рекомендованого поштового відправлення та не заперечувалося сторонами в судовому засіданні(а.с. 46).

У зв'язку із невиконанням належним чином обов'язків з відшкодування витрат Пенсійному фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до п. "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", у відповідача виникла заборгованість за грудень 2012 р. та січень 2013 р. на загальну суму 1354,18 грн. (667,09 грн. + 667,09 грн.). Вказана обставина підтверджується також карткою особового рахунку відповідача (а.с. 47-48).

Статтею 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено обов'язок страхувальника виконувати вимоги, передбачені цим Законом, а також нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 64 цього Закону управління Пенсійного фонду має право стягувати з платників страхових внесків несплачені суми.

Таким чином, суд вважає, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства в частині несвоєчасної сплати фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, тому суд приходить до висновку про можливість задоволення позову в повному обсязі та стягнення з відповідача заборгованості в сумі 1354,18 грн.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідачем частково визнано позов, а саме в частині 13 % від призначеної пенсії.

Згідно ст. 112 та 136 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов повністю або частково протягом усього часу судового розгляду. У разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова про задоволення адміністративного позову.

За наведених вище обставин, суд приймає часткове визнання адміністративного позову відповідачем, оскільки ці дії не суперечать закону та не порушують чиї-небудь права, свободи чи інтереси.

Доводи представника відповідача щодо відсутності підстав відшкодовування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій ОСОБА_3 в частині 63 % від призначеної пенсії, суд вважає безпідставними з таких міркувань.

Судовим розглядом встановлено, що згідно наказу Чернівецького обласного виробничого обєднання "Агротехсервіс" № 5 від 23.01.1992 р. на базі автотранспортного підрозділу Кіцманського ремонтно-транспортного підприємства створено Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" (а.с. 80, 81).

Відповідно до рішення регіонального відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області, наказом № 1139-АТ від 28.11.1996 р., засновано відкрите акціонерне товариство "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" шляхом перетворення Кіцманського автотранспортного підприємства "Агротехсервіс" (а.с. 60-62, 63-66).

Згідно рішення загальних зборів акціонерів (протокол № 1 від 24.04.2010 р.) та установчих зборів засновників (протокол № 1 від 31.07.2010 р.) товариство з обмеженою відповідальністю "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" засновано у процесі реорганізації шляхом перетворення відкритого акціонерного товариства "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" (а.с. 76-79).

Рішенням Кіцманського районного суду Чернівецької області від 21.06.2010 р. у справі № 2-О-100/2010 р., яке набрало законної сили 01.07.2010 р., за заявою ОСОБА_3 про встановлення факту виконання роботи, пов'язаної з виробництвом сільськогосподарської продукції, заяву задоволено. Встановлено факт роботи ОСОБА_3, 1995 року народження, мешканця АДРЕСА_1 , у ВАТ АТП «Агротехсервіс» з 1978 р. по 1995 р. трактористом-машиністом з безпосереднім його зайняттям у виробництві сільськогосподарської продукції, що дає право на отримання пенсії на пільгових умовах (а.с. 30).

Також судом встановлено, що постановою Кіцманського районного суду Чернівецької області від 18.10.2010 р., залишеною без змін ухвалами Вінницького апеляційного адміністративного суду від 30.06.2011 р. та Вищого адміністративного суду України від 16.10.2012 р., у адміністративній справі № 2-а-387/2010 за позовом ОСОБА_3 до управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі, ВАТ «АТП Агротехсервіс» про визнання дій протиправними та про зобов'язання вчинити певні дії, позов задоволено повністю. Визнано дії управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецькій області щодо призначення ОСОБА_3 пільгової пенсії неправомірними. Зобов'язано управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецькій області призначити ОСОБА_3 пенсію на пільгових умовах з 24.03.2010 р. (а.с. 32, 74, 75).

Крім того, судом встановлено, що постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 03.05.2012 р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.09.2012 р., в адміністративній справі № 2а/2470654/12 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кіцманське автотранспортне підприємство «Агротехсервіс» до управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернівецької області про скасування рішення про призначення пільгової пенсії ОСОБА_3, в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю (а.с. 35-36, 87-88).

У відповідності до ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі (ч. 5 ст. 254 КАС України).

Вищевказані рішення на час розгляду цієї справи набрали законної сили, а тому Чернівецьким окружним адміністративним судом згідно з правилами, встановленими ч.1 ст. 72 КАС України, не перевіряються обставини, які були встановлені судовими рішеннями в цивільній та адміністративних справах.

Оскільки зазначеними рішеннями встановлено, що ОСОБА_3 має право на отримання пенсії на пільгових умовах, а рішення пенсійного органу про призначення йому пільгової пенсії є правомірним, суд не знаходить підстав для відмови у позовних вимогах управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі щодо стягнення з відповідача заборгованості в сумі 1354,18 грн.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

У процесі розгляду справи не виявлено інших фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 35, 71, 86, 128, 159, 167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Кіцманське автотранспортне підприємство "Агротехсервіс" (59300, Чернівецька область, м. Кіцмань, вул. Механізаторів, буд. 14, ідентифікаційний код 21423897) на користь управління Пенсійного фонду України в Кіцманському районі заборгованість зі сплати пільгових пенсій, призначених відповідно до ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення в сумі 1354,18 грн.

Порядок та строки набрання постановою законної сили та оскарження.

Відповідно до ч. 1 та 3 ст. 254 КАС України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 цього Кодексу, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано судом 10 квітня 2013 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30583282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/559/13-а

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 18.05.2013

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 13.03.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні