Постанова
від 03.04.2013 по справі 808/1896/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2013 року о 16 год. 42 хв.Справа № 808/1896/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Мінаєвої К.В.

за участю секретаря судового засідання Плєшкова Д.В.

за участю представників

позивача - Жаворонкової І. Г.,

відповідача - Коваленко С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3»

до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИВ:

13 лютого 2013 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3» (далі - позивач) до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби (далі - відповідач), в якому позивач просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення №00072308 від 04 лютого 2013 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на безпідставність висновків податкового органу, яких він дійшов за результатами перевірки, оскільки податковому органу на підтвердження здійснення господарських операцій ОСББ «Наш Дім №3» надано первинні документи, які не були враховані податковим органом при розгляді заперечень на акт перевірки. Зазначає, що усе майно придбане позивачем знаходиться в експлуатації будинку, що підтверджує безпідставність висновків податкового органу. В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги.

Відповідач проти позову заперечує. Зазначає, що підприємством проведені готівкові розрахунки у загальній сумі 26597,00 грн. без надання отримувачем готівкових коштів платіжного документа, який підтверджує сплату покупцем готівкових коштів, що є порушенням п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, а тому відповідно до вимог чинного законодавства до відповідача застосовано фінансові санкції в розмірі сплачених коштів. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності, дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи судом встановлено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3» (код ЄДРПОУ 36320886) є юридичною особою та зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України серії АА №556877.

Співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено перевірку ОСББ «Наш Дім №3» щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, введення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, обігу підакцизних товарів, за результатами якої складено акт №0001/08/29/22/36320886 від 18.01.2013 р. Вказаною перевіркою встановлено, що ОСББ «Наш Дім №3» протягом 2010, 2011 та 2012 років проведені готівкові розрахунки у загальній сумі 26597,00 грн. без надання отримувачем готівкових коштів платіжного документа, який підтверджує сплату покупцем готівкових коштів, чим порушено п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. №637. Позивач не погодившись з висновками, викладеними в акті перевірки №0001/08/29/22/36320886 від 18.01.2013 р., подав заперечення на акт перевірки, рішенням податкового органу заперечення позивача залишено без задоволення, а висновки акту перевірки №0001/08/29/22/36320886 від 18.01.2013 р. - без змін. 11 січня 2013 року співробітниками ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя на підставі акту перевірки №0001/08/29/22/36320886 від 18.01.2013 р. прийнято податкове повідомлення - рішення №00072308 від 04.02.2013 р., яким до позивача застосовано суму штрафних санкцій на загальну суму 26597,00 грн. Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням - рішенням, позивач звернувся до суду.

Суд, вважає за необхідне відмітити наступне. Відповідно до ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм по регулюванню обігу готівки» у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами або особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу, зокрема, за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів, - у розмірі сплачених коштів.

Відповідно до п.1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні передбачено, що:

касові операції - операції підприємств (підприємців) між собою та з фізичними особами, що пов'язані з прийманням і видачею готівки під час проведення розрахунків через касу з відображенням цих операцій у відповідних книгах обліку;

розрахунковий документ - документ встановлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Згідно п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України. Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт. Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 7.39 глави 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні під час перевірки звітів про використання коштів для вирішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню підзвітними особами встановлених термінів складання та подання до бухгалтерії відповідних звітів, своєчасність повернення до каси підприємств залишку невикористаних коштів (одночасно з відповідним звітом), наявність оригіналів підтвердних документів, їх погашення тощо. Крім того, ураховується те, що подання звітів про використання коштів із порушенням установлених термінів може дозволятися лише у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю підзвітної особи або за інших обставин, що мають документальне підтвердження.

Пунктом 7.41 глави 7 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні встановлено, що під час перевірки правильності оформлення видач готівки під звіт як на відрядження, так і на інші потреби встановлюється достовірність підтвердних документів, що додаються до звітів про використання коштів. Пунктом 7.47 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні передбачено, що для перевірки використовуються потрібні касові та розрахункові документи підприємства (підприємця) (касова книга, касові ордери, журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів, звіти працівників щодо витрачання підзвітних сум), а також документи, що підтверджують здійснені покупцем (замовником) витрати готівки під час придбання товарів, оплати наданих послуг та виконаних робіт (касові та товарні чеки, розрахункові квитанції, квитанції до прибуткових касових ордерів, інші розрахункові документи, а також рахунки-фактури, податкові накладні, договори на поставку продукції, надання послуг, виконання робіт, товарно-транспортні накладні тощо).

Отже, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні містить посилання на те, якими документами підтверджується здійснення витрат готівки, наданої під звіт.

Висновку про порушення позивачем п.2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні податковий орган дійшов через невідповідність документів, наданих на підтвердження здійснених витрат готівкових коштів, виданих під звіт, вимогам Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000, № 614.

Проте, суд не приймає посилання податкового органу на приписи Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000, № 614 "Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", оскільки вказане Положення розроблено на виконання Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Положенням визначено форми і зміст розрахункових документів, які повинні видаватися при здійсненні розрахунків суб'єктами господарювання для підтвердження факту продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти. Порушення іншими суб'єктами підприємницької діяльності вимог щодо форми та змісту розрахункового документа та не виконання вимог закону щодо їх реєстрації не може спричиняти настання відповідальності для позивача.

Суд зазначає, що відповідно до ч.4 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору. Податковий облік базується на основі бухгалтерського обліку, а бухгалтерський облік ведеться згідно Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні". Статтею 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Позивачем до матеріалів справи надано документи, що підтверджують здійснені покупцем (замовником) витрати готівки під час придбання товарів, а саме рахунки-фактури, видаткові накладні, накладні на відвантажування товару, податкові накладні, звіти про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт, видаткові касові ордери, товарні чеки, тощо. Суд вважає за необхідне зазначити, що надані документи, містять відомості про адресу місцезнаходження покупця та продавців, одиниці виміру товару, кількість товару, ціну товару, тому відповідають вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

При розгляді справи встановлено, що позивач приписів Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не порушував, а тому висновки відповідача щодо відсутності у позивача підтверджуючих авансові звіти документів є безпідставним, а податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби від 04 лютого 2013 року №00072308 є таким, що підлягає скасуванню.

В силу ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не доведено правомірність свого рішення.

Відповідно до п.3 ч.3 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій, бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, серед іншого, чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення. При розгляді справи встановлено, що при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення - рішення відповідач діяв необґрунтовано, тобто без врахування всіх обставин, які мають значення при прийнятті рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3».

Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 71, 86, 158-163, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3» до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення - рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Державної податкової служби від 04 лютого 2013 року №00072308.

Стягнути з Державного бюджету України на користь об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Наш дім №3» судовий збір в розмірі 265,97 грн. (двісті шістдесят п'ять гривень 97 коп.).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя К.В.Мінаєва

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено11.04.2013
Номер документу30585219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1896/13-а

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Прокопчук Т.С.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 05.08.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 03.07.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

Ухвала від 26.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 27.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 12.05.2015

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сіпака Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні