Рішення
від 11.04.2013 по справі 5015/2209/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.04.13 року Справа № 5015/2209/12

Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Козак І.Б., суддів Долінської О.З. та Мороз Н.В.,

при секретарі Ділай М.М.,

Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом позивача-1: Трускавецької міської ради, Львівська область, м. Трускавець

та позивача-2: Відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради, Львівська область, м. Трускавець,

до відповідача: Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України, Львівська область, м. Трускавець,

третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Міністерство охорони здоров'я України, м. Київ,

третя особа-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Львівська обласна рада, м. Львів,

про: зобов'язання відповідача повернути будівлю за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1 шляхом її звільнення та стягнення судових витрат.

За участю представників:

Від позивача-1: Хемич О.Б. - представник (довіреність в матеріалах справи),

Від позивача-2: Сегер О.Я. - представник (довіреність в матеріалах справи);

Від відповідача: не з'явився;

Від третьої особи-1: не з'явився;

Від третьої особи-2: не з'явився.

Представникам позивача-1 та позивача-2 роз'яснено права та обов'язки, передбачені статтею 22 ГПК України, зокрема, підстави відводу судді відповідно до статті 20 ГПК України. Заяв та клопотань про відвід судді не подано. Представники позивача-1 та позивача-2 не наполягають на фіксації судового процесу технічними засобами.

Суть спору: розглядається справа за позовом Трускавецької міської ради та Відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради до Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України за участю третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерства охорони здоров'я України та третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівської обласної ради про зобов'язання відповідача повернути будівлю за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, 1, зобов'язання відповідача усунути перешкоди в користуванні будівлею за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, 1 та стягнення судових витрат.

Ухвалою господарського суду від 01.06.2012 року порушено провадження у справі та розгляд справи призначено на 19.06.2012 року, про що сторони були належним чином повідомлені під розписку: позивач-1 - 06.06.2012 року рекомендованою поштою №82200 0162056 7, позивач-2 - 06.06.2012 року рекомендованою поштою №82200 0162059 1, відповідач - 06.06.2012 року рекомендованою поштою №82200 0162042 7 (оригінали повідомлень про вручення поштових відправлень в матеріалах справи).

Розгляд справи неодноразово відкладався з підстав, викладених у відповідних ухвалах суду про справі.

Ухвалою від 27.06.2012 року залучено до участі у справі в якості третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерство охорони здоров'я України, третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Львівську обласну раду.

Ухвалою від 13.09.2012 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішенням Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-7524/12/1370.

Листом від 26.03.2013 року, вих. №18/29-813/1, зареєстрованим канцелярією суду 28.03.2013 року за вх. №9178/13, Трускавецька міська рада повідомила суд про те, що ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.03.2013 року ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2012 року у справі №2а-7524/12/1370 залишено без змін.

Ухвалою від 28.03.2013 року поновлено провадження у справі та призначено її до розгляду в судовому засіданні на 11.04.2013 року, про що сторони та треті особи належним чином повідомлені під розписку в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затвердженою Наказом ДСАУ від 20.02.2013 року №28 (докази в матеріалах справи).

Представник позивача-1 в судове засідання 11.04.2013 року з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав документи витребувані ухвалою суду для долучення до матеріалів справи, просить позов задоволити з підстав зазначених у позовній заяві.

Представник позивача-2 в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав документи витребувані ухвалою суду для долучення до матеріалів справи, просить позов задоволити з підстав зазначених у позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча був належно повідомлений про час та місце розгляду справи під розписку в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затвердженою Наказом ДСАУ від 20.02.2013 року №28.

Представник третьої особи-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча 04.04.2013 року був належно повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується долученим до матеріалів справи повідомленням про вручення поштового відправлення №01601 1077306 1.

Представник третьої особи-2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча 01.04.2013 року був належно повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується долученим до матеріалів справи повідомленням про вручення поштового відправлення №79008 0978272 3.

Спір розглядається у відповідності до поданої позивачем-1 та позивачем-2 14.08.2012 року заяви про уточнення позовних вимог.

В ході розгляду справи ВСТАНОВЛЕНО.

Позивач-1: Трускавецька міська рада є юридичною особою, їй присвоєно код ЄДРПОУ 26230588, знаходиться за адресою: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, буд. 2 (докази в матеріалах справи).

Позивач-2: Відділ приватизації та управління майном Трускавецької міської ради є юридичною особою, йому присвоєно код ЄДРПОУ 19167889, знаходиться за адресою: 82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, буд. 1 (докази в матеріалах справи).

Відповідач: Державний заклад «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України є юридичною особою, їй присвоєно код ЄДРПОУ 01997521, знаходиться за адресою: 82200, Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №640353, Витягом з ЄДРЮО та ФОП серії АЖ №913317 та Витягом з ЄДРЮО та ФОП від 08.04.2013 №16251442 (докази в матеріалах справи).

Позивач-1 та позивач-2 31.05.2012 року звернулись до господарського суду Львівської області із позовом до відповідача про зобов'язання відповідача повернути будівлю за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1 шляхом її звільнення.

Позовні вимоги позивачів обґрунтовуються наступним:

Рішенням позивача-1 від 25 квітня 1996 року №118 вирішено вважати комунальною власністю територіальної громади міста Трускавця, серед іншого, нерухоме майно - будівлю за адресою: пров. Тихий, буд. 1 у місті Трускавець (належним чином завірена копія Рішення від 25.04.1996 року №118 та додатку до нього долучена до матеріалів справи).

Рішенням позивача-1 від 22 жовтня 2004 року №414 нежитлове приміщення - будівлю, яка є комунальною власністю територіальної громади міста Трускавця і розташована за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1, передано на баланс відповідача-2 (належним чином завірена копія Рішення від 22.10.2004 року №414 долучена до матеріалів справи).

14.05.2003 року між позивачем-2 та відповідачем укладено Договір оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до комунальної власності міста Трускавця №73 (надалі - договір), за умовами якого позивач-2 передав, а відповідач прийняв у строкове платне користування окреме індивідуально визначене нерухоме майно - окрему будівлю площею 614,41 м. кв., що знаходиться на балансі Комунального підприємства «Наше місто».

Пунктом 10.1. договору сторони погодили, що договір вступає в дію з 01.05.2003 року та діє безстроково.

Згідно приписами статті 134 ГК України та статті 314 ЦК України власник володіє, користується і розпоряджається майном на власний розсуд.

Нормою статті 763 ЦК України встановлено, що кожна із сторін договору найму, укладеного на невизначений строк, може відмовитися від договору в будь-який час. письмово попередивши про це другу сторону за один місяць, а у разі найму нерухомого майна - за три місяці.

Так, Листом від 18.04.2012 року вих. №44 позивач-2 повідомив відповідача про припинення договору в порядку статті 763 ЦК України з 20.07.2012 року (належним чином завірена копія листа від 18.05.2012 року №44 долучена до матеріалів справи).

Листом від 15.05.2012 року №520/05 відповідач повідомив позивача про те, що Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція не надає згоди на розірвання договору оренди нерухомого майна від 14.05.2003 року №73 (належним чином завірена копія листа від 15.05.2012 року №520/05 долучена до матеріалів справи).

Окрім того, як зазначають позивачі, листом від 06.03.12 року №1322/08 Головний державний санітарний лікар Львівської області повідомив позивачів 1 та 2 про факт приймання-передачі у державну власність Трускавецької міської СЕС цілісного майнового комплексу за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1, хоча позивач-1 не давав згоду на передачу згаданого вище нерухомого майна з комунальної власності у державну власність, рішення про передачу його не було прийнято і не підписано акт приймання-передачі її повноважними представниками.

Приписами статті 5 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» передбачено, що передача об'єктів з комунальної у державну власність здійснюється за рішенням:

- сільських, селищних, міських, районних у містах рад - щодо об'єктів права комунальної власності відповідних територіальних громад;

- районних, обласних рад - щодо об'єктів права спільної власності територіальних громаді сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад.

Частиною другою статті 5 вказаного Закону встановлено, що передача об'єктів з комунальної у державну власність здійснюється за наявності згоди на передачу Кабінету Міністрів України - щодо об'єктів, визначених в абзацах другому, третьому та п'ятому частини першої статті 2 цього Закону, або органів, уповноважених управляти державним майном, - щодо окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого майна).

Відповідно до частин 5 та 6 статті 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» передача оформляється актом приймання-передачі. який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

Листом від 29.03.2012 року №887 комунальне підприємство Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» повідомило, що даних про наявність нерухомого майна зареєстрованого за Державою в особі Трускавецької міської СЕС за адресою провулок Тихий, буд. 1 у місті Трускавець немає (належним чином завірена копія листа від 29.03.2012 року №887 долучена до матеріалів справи).

Таким чином, на думку позивачів 1 та 2, у відповідача відсутні правовстановлюючі документи, які б підтверджували наявність права власності на нерухоме майно за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий.

Окрім того, позивачі звертають увагу суду на те, що позивачу-2 спільно із представником Дрогобицького міжміського бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки необхідно було провести інвентаризацію об'єкта нерухомого майна з метою його державної реєстрації, на що головний державний санітарний лікар міста Трускавця Когут Н.М. заборонила входити до вказаного приміщення. Вказані доводи позивачі 1 та 2 підтверджують складеними акти від 26.03.2012 року б/н та від 11.04.2012 року б/н (належним чином завірені копії вказаних актів долучено до матеріалів справи).

Відповідач у своєму відзиві на позовну заяву, поданому до суду 26.06.2012 року за вх. №14161/12, позовні вимоги позивачів заперечує у повному обсязі, просить суд відмовити позивачам 1 та 2 в задоволенні позовних вимог з підстав того, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.07.2004 року №520-р «Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади міста Севастополя до державної власності» прийнято у державну власність та віднесено до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України об'єкт нерухомого майна, розташований за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. тихий, буд. 1, у якому здійснює діяльність Трускавецька МСЕС.

Окрім того, відповідач вказує на той факт, що Рішенням IV сесії IV демократичного скликання Львівської обласної ради від 08.10.2002 року №48 надано згоду на передачу об'єктів спільної власності територіальних громад Львівської області - установ та закладів санітарно-епідеміологічної служби в державну власність і віднесення їх до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України, а Актом приймання-передачі від 14.10.2005 року будівлю за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1 передано у державну власність та віднесено до сфери управління Міністерства охорони здоров'я України (належним чином завірену копію Рішення та Акту приймання-передачі долучено до матеріалів справи).

Так, на думку відповідача, позивачами не надано суду належних і допустимих доказів в підтвердження факту, що спірне нерухоме майно на час звернення з позовом до суду перебувало в користуванні, розпорядження чи володінні позивачів, як не подано доказів того, що спірне майно перебувало у володінні позивачів станом на момент укладення договору оренди.

Крім цього, відповідач вказує, що відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров!я України від 08.12. 2004 року №608 «Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність», на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 28.07.2004 N 520-р «Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність» прийнято із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя цілісні майнові комплекси санітарно-епідеміологічних станцій у державну власність до сфери управління МОЗ України відповідно до переліку (додаток 1), зокрема Трускавецьку міську санітарно-епідеміологічну станцію, що розташована: пров. Тихий, 1 , м. Трускавець Львівської області. Для прийняття санітарно-епідеміологічних станцій було створено комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, якими здійснено приймання-передачу державного майна, про що оформлено відповідні акти згідно з вимогами Порядку надання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісій з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.98 №1482.

Також відповідач звертає увагу суду на той факт, що Наказом Міністерства охорони здоров'я України, від 11.09.2007 року №540 «Про затвердження статутів санітарно-епідеміологічних закладів Львівської області», у відповідності з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.07.2004 року №520-р «Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність» та Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 08.12.2004 року №08 «Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність», для забезпечення діяльності санітарно-епідеміологічних закладів Львівської області, з метою здійснення санітарно-епідеміологічного контролю на території Львівської області та у зв'язку з передачею з комунальної власності територіальних громад у державну власність цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних закладів Львівської області, затверджено статути санітарно-епідеміологічних закладів Львівської області згідно з переліком, зокрема, Трускавецької міської санітарно-епідеміологічної станції м. Трускавець, що розташована за адресою: пров. Тихий, 1 , м. Трускавець Львівської області.

Третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача у своєму відзиві, поданому до суду 30.08.2012 року за вх. №;19151/12, позовні вимоги позивачів 1 та 2 заперечує, просить суд відмовити позивача в задоволенні позовних вимог (уточнених) у повному обсязі з огляду на те, що за змістом пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991 року №311 «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» (надалі - ПКМУ №311) перелік майна, яке передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цією ж постановою затверджено перелік державного майна України, яке передається у власність адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності). Відповідно до Переліку, затвердженого цією постановою, до державного майна, що передається у власність адміністративно-територіальних одиниць віднесено санітарно-епідеміологічні станції, що передані до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності) області.

Абзацом 3 пункту З ПКМУ №311 визначено, що передача такого майна повинна здійснюватися в порядку визначеному постановою Ради Міністрів УРСР від 28.04.1980 року №285 «Про порядок передачі підприємств, об'єднань, організацій, установ, будинків і споруд» (діяла до 1996 року).

Згідно пункту 2 ПКМУ №311, передача державних підприємств, організацій і установ з республіканського у місцеве підпорядкування проводиться Радою Міністрів УРСР за пропозиціями виконавчих комітетів обласних, Київської, Севастопольської міських Рад народних депутатів, погодженими з відповідним міністерством, державним комітетом і відомством УРСР, а також Держпланом УРСР і Міністерством фінансів УРСР. Відповідно до Переліку державного майна України, що передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності), затвердженого ПКМУ №311 санітарно-епідеміологічні станції відносяться до власності областей.

Таким чином, на думку третьої особи-1, після дотримання порядку передачі об'єктів із загальнодержавної (республіканської) до загальнодержавної (комунальної) власності, визначеному ПКМУ №311, постановою Ради Міністрів УРСР від 28.04.1980 року №285, майно санітарно-епідеміологічних станцій передавалося до власності областей.

Окрім того, третя особа-1 звертає увагу суду на те, що основні засади передачі об'єктів права комунальної власності у державну власність безоплатно або шляхом обміну визначено Законом України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності». Основні вимоги до подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність, а також утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність відповідно до Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» визначається Порядком подання та розгляду пропозицій щодо передачі об'єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об'єктів у державну власність, затвердженим Постановою КМУ від 21.09.1998 року №1482 (далі - ПКМУ № 1482).

Відповідно до статті 5 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» та пункту З ПКМУ №1482 передача об'єктів з комунальної у державну власність здійснюється за рішенням:

сільських, селищних, міських, районних у містах рад - щодо об'єктів права комунальної власності відповідних територіальних громад;

районних, обласних рад - щодо об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад.

Передача об'єктів з комунальної у державну власність здійснюється за наявності згоди на передачу Кабінету Міністрів України, в тому числі щодо цілісних майнових комплексів підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів. Згода на передачу структурних підрозділів дається після їх виділення в установленому порядку в цілісні майнові комплекси на підставі розподільного балансу.

Передача об'єктів з комунальної у державну власність здійснюється комісією з питань передачі об'єктів, до складу якої входять представники виконавчого органу відповідної ради, місцевого органу виконавчої влади та органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації, яким передається об'єкт, а також фінансового органу, підприємства, трудового колективу підприємства, майно якого підлягає передачі, - у разі передачі підприємств та нерухомого майна.

Пунктом 1 рішення Львівської обласної ради від 08.10.2002 року №48 «Про надання згоди на передачу об'єктів спільної власності територіальних громад області до державної власності» Львівською обласною радою було надано згоду на передачу об'єктів спільної власності територіальних громад Львівської області установ та закладів санітарно-епідеміологічної служби до державної власності і до сфери управління МОЗ України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.07.2004 року №520-р прийнято пропозицію МОЗ України, обласних рад та Севастопольської міської ради щодо передачі цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність з віднесенням їх до сфери управління МОЗ України. Цим же розпорядженням затверджено перелік санітарно-епідеміологічних станцій, цілісні майнові комплекси яких передаються із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність з віднесенням їх до сфери управління МОЗ України, серед якого значиться спірний об'єкт.

На виконання вказаного розпорядження наказом МОЗ України від 08.12.2004 року №804 створено комісії з питань передачі цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій із спільної власності територіальних громад областей та комунальної власності територіальної громади м. Севастополя у державну власність до сфери управління МОЗ України відповідно до додатку 1 до наказу, в якому значиться Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, 1. Комісією до складу якої входили представники МОЗ України (зокрема заступник Міністра Міністерства охорони здоров'я України), Львівської обласної ради, львівської обласної санітарно-епідеміологічної станції, Трускавецької санітарно-епідеміологічної станції проведено обстеження об'єкту передачі та оформлено акт приймання-передачі від 01.10.2005 року.

Виходячи зі змісту частини 5 та 6 статті 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності» та пункту 9 ПКМУ №1482 передача об'єктів права державної та комунальної власності оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі. Таким чином, на думку третьої особи-1, будівля Трускавецької міської санітарно-епідеміологічної станції, яка знаходиться за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, 1, відноситься до державної власності у сфері управління МОЗ України.

Ухвалою від 14.08.2012 року по справі витребувано від Дрогобицького МБТІ та ЕО Інвентаризаційну та Реєстраційну справу на приміщення за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1.

Супровідним листом від 29.08.2012 року вих. №34, зареєстрованим канцелярією суду 31.08.2012 року за вх. №1964, Дрогобицьке МБТІ та ЕО надіслало на адресу суду оригінали Інвентаризаційної справи №491 на приміщення за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1 (надалі - інвентаризаційна справа) та Реєстраційної справи на вказані приміщення (надалі - реєстраційна справа).

Як вбачається із долученої до матеріалів справи копії Рішення Виконавчого комітету Трускавецької міської ради від 21.06.2012 року №151, позивач-1 вирішив оформити право власності за територіальною громадою міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради на нежитлову будівлю в місті Трускавці по пров. Тихому, 1, загальною площею 660, 5 м. кв. та доручено КП ЛОР «Дрогобицьке МБТІ та ЕО» виготовити та видати відповідні реєстраційні документи.

Свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 24.06.2012 року за посвідчено право комунальної власності територіальної громади міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради на нежитлову будівлю загальною площею 660, 5 м. кв., котра розташована за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1. Оригінал вказаного свідоцтва оглянуто в судовому засіданні, належним чином завірену копію долучено до матеріалів справи.

Як вбачається із Витягу про державну реєстрацію прав від 24.06.2012 року №34609364, територіальна громада міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради на підставі Свідоцтва про право власності №САЕ 383718, виданого Виконавчим комітетом Трускавецької міської ради 24.06.2012 року, є власником нежитлової будівлі загальною площею 660, 5 м. кв. за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1. Оригінал вказаного Витягу оглянуто в судовому засіданні, належним чином завірену копію долучено до матеріалів справи.

12.09.2012 року відповідачем подано Клопотання (вх. № 20362/12), у якому просить суд зупинити провадження у справі до набрання законної сили рішенням у господарській справі №5015/3565/12 за позовом Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України до Відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна, та до набрання законної сили рішенням у адміністративній справі №2а-7524/12/1370 за позовом Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України до Виконавчого комітету Трускавецької міської ради, Трускавецької міської ради, Комунального підприємства Львівської обласної ради «Дрогобицьке міжміське бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» про визнання нечинним та скасування Рішення від 21.06.2012 року №151, Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 24.06.2012 року та реєстрації права власності за територіальною громадою міста Трускавця в особі Трускавецької міської ради на об'єкт нерухомого майна за адресою: м. Трускавець, пров. Тихий, буд.1.

Ухвалою від 13.09.2012 року провадження у справі зупинено до набрання законної сили рішенням Львівського окружного адміністративного суду у справі № 2а-7524/12/1370.

Листом від 26.03.2013 року, вих. №18/29-813/1, зареєстрованим канцелярією суду 28.03.2013 року за вх. №9178/13, Трускавецька міська рада повідомила суд про те, що ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.03.2013 року ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2012 року у справі №2а-7524/12/1370.

Ухвалою від 28.03.2013 року поновлено провадження у справі та призначено її до розгляду в судовому засіданні на 11.04.2013 року, про що сторони та треті особи належним чином повідомлені під розписку в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах України, затвердженою Наказом ДСАУ від 20.02.2013 року №28 (докази в матеріалах справи).

Так, Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 24.09.2012 року у справі 2а-7524/12/1370, залишеною без змін Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 15.03.2013 року (справа №168846/12/9104) провадження у справі закрито.

Окрім того, судом встановлено, що Рішенням господарського суду Львівської області від 24.10.2012 року у справі №5015/3655/12 за позовом Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України до Відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради про визнання недійсним договору оренди нерухомого майна в задоволенні позовних вимог позивача відмовлено у повному обсязі.

Вказане рішення суду не оскаржувалось, набрало законної сили в порядку статті 85 ГПК України, та, у відповідності до приписів частини п'ятої статті 124 Конституції України, є обов'язковим до виконання на всій території України.

Статтею 316 ЦК України визначено, що правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Згідно положень статей 317 та 319 ЦК України власнику належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном на власний розсуд.

Статтею 321 ЦК України передбачено, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

У відповідності із статтею 182 Цивільного кодексу України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

Згідно статтею 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» обов'язкову державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно, що знаходиться на території України, фізичних та юридичних осіб, держави, територіальних громад, іноземців та осіб без громадянства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організацій, іноземних держав, зокрема права власності на нерухоме майно.

Пунктом 1.4 Тимчасового положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 07.02.2002р. №7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.2002 року за №157/6445 (з подальшими змінами та доповненнями) визначено, що державна реєстрація прав власності на нерухоме майно, це - внесення запису до Реєстру прав власності на нерухоме майно у зв'язку з виникненням, існуванням або припиненням права власності на нерухоме майно, що здійснюється БТІ за місцезнаходження об'єктів нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів коштом особи, що звернулася до БТІ.

Стаття 142 Конституції України встановлено, що матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Статтею 391 Цивільного кодексу України встановлено, що власник - майна має праве вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.

Нормою частини 1 статті 16 Цивільного кодексу України встановлено, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Таким чином, єдиною можливістю відновити порушене право на вільне володіння, розпорядження і користування комунальною власністю територіальної громади є покладення на Відповідачів обов'язку повернути майно, усунути перешкоди в користуванні майном та примушення їх допуску до приміщень в будівлі за адресою провулок Тихий, буд. 1 в м. Трускавці.

Відповідно до частини п'ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати е угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів права комунальної власності визначаються відповідною радою.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача-1 та позиваа-2, оглянувши та дослідивши матеріали справи та подані сторонами докази, оцінив їх в сукупності та прийшов до висновку, що позов (уточнений) є документально та нормативно обґрунтований, відповідачем не спростований, а тому в підлягає до задоволення у повному обсязі.

Судові витрати у справі покласти на сторони у відповідності до статті 49 ГПК України.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 20, 27, 22, 32 - 34, 43, 44, 49, 77, 82 - 85, 89, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов (уточнений) задоволити повністю.

2. Зобов'язати боржника: Державний заклад «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (82200, Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1; код ЄДРПОУ 01997521) повернути стягувачу: Трускавецькій міській раді (82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, буд. 2; код ЄДРПОУ 26230588) будівлю за адресою: Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд.1 шляхом її звільнення.

3. Стягнути з боржника: Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (82200, Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1; код ЄДРПОУ 01997521) на користь стягувача: Трускавецької міської ради (82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, буд. 2; код ЄДРПОУ 26230588) 536 грн. 50 коп. судового збору.

4. Стягнути з боржника: Державного закладу «Трускавецька міська санітарно-епідеміологічна станція» Міністерства охорони здоров'я України (82200, Львівська область, м. Трускавець, пров. Тихий, буд. 1; код ЄДРПОУ 01997521) на користь стягувача: Відділу приватизації та управління майном Трускавецької міської ради (82200, Львівська область, м. Трускавець, вул. Бориславська, буд. 1; код ЄДРПОУ 19167889) 536 грн. 50 коп. судового збору.

5. Накази видати у відповідності до статей 116 та 117 ГПК України

11.04.2013 року прийнято, підписано та проголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення оформлено відповідно до статті 84 ГПК України 12.04.2013 року.

Рішення може бути оскаржено в порядку ст. ст. 91 - 93 ГПК України.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 85 ГПК України.

Суддя Козак І.Б.

Суддя Долінська О.З.

Суддя Мороз Н.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення11.04.2013
Оприлюднено15.04.2013
Номер документу30618053
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/2209/12

Ухвала від 13.09.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 14.08.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 27.06.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 14.08.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 19.06.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Рішення від 11.04.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

Ухвала від 01.06.2012

Господарське

Господарський суд Львівської області

Козак І.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні