Постанова
від 03.04.2013 по справі 801/1802/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 квітня 2013 р. (15:14) Справа №801/1802/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Євдокімової О.О., при секретарі судового засідання Івановій Ю.В., розглянувши за участю представника позивача - Колесник Ю.О., довіреність № 15/9/10-00 від 29.02.2012, представника відповідача - Високопояс М.А., у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби

до Спеціалізованого санаторія ім. М.О. Семашко

про стягнення

Обставини справи: Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Спеціалізованого санаторія ім. М.О. Семашко (далі відповідач) про стягнення податкової заборгованості загальною сумою 2 005 809,57 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач має несплачену заборгованість зі сплати до бюджету узгодженого грошового зобов'язання по сплаті податку на додану вартість. Заходи примусового характеру не призвели до погашення відповідачем податкового боргу. За вказаних обставин, позивач просить суд ухвалити постанову, якою стягнути з платника податків податковий борг в розмірі заборгованості по платежам до бюджету в зазначеній сумі.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав викладених у позові, та просив суд адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову не заперечував, позиція відповідача викладена в запереченнях на адміністративний позов, які залучені до матеріалів справи, зокрема зазначив, що погашення наявної заборгованості позивач може здійснити лише з захищених рахунків державного бюджету, у зв'язку з тим, що є бюджетною організацією, а отже це буде суперечити нормам чинного законодавства.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, представника відповідача, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Спеціалізований санаторій ім. М.О. Семашко, ідентифікаційний код юридичної особи 05450268, зареєстроване Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим, перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у м. Ялті АР Крим ДПС, узятий на облік в органах державної податкової служби з 22.08.1996 за № 345-Р.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК України).

Нормами пп. 168.4.6 п. 168.4 ст. 168 Податкового кодексу передбачено, що контроль за правильністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган державної податкової служби за місцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу.

З положень пункту 41.5 статті 45 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПКУ встановлено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно п.п.14.1.178 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу.

Позивачем 11.04.2012 тривалістю 4 робочих дні проведена документальна позапланова перевірка позивача з питань дотримання податкового законодавства з податку на додану вартість за лютий 2012 року, за результатами якої складено Акт № 488/22-01/05450268 від 13.04.2012. У ході перевірки встановлено порушення відповідачем п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, в результаті чого, встановлено заниження податку на додану вартість за лютий 2012 року в сумі 1 607 047,00 грн.

У зв'язку з відмовою відповідача отримати Акт перевірки позивачем складено відповідний Акт № 206/22-01 від 13.04.2010, у якому зазначено, що у зв'язку з відмовою відповідача отримати Акт перевірки, він направляється рекомендованою кореспонденцією на юридичну адресу відповідача.

На підставі вищезазначеного Акту перевірки прийняте податкове повідомлення-рішення від 28.04.2012 № 0001292301, про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість у сумі 1 607 047,00 грн. та нараховано штраф у сумі 401 762,00 грн.

Не погодившись із прийнятим податковим повідомленням-рішенням, відповідач оскаржив його до Окружного адміністративного суду АР Крим.

Постановою Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.07.2012 у справі № 2а-4720/12/0170/11, у задоволені адміністративного позову Спеціалізованого санаторія ім. М.О. Семашко до Державної податкової інспекції у м. Ялті АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу про проведення перевірки та податкового повідомлення-рішення відмовлено повністю.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 02.10.2012 та Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 23.01.2013 скарги відповідача - залишено без задоволення, а Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 12.07.2012 - залишено без змін.

Таким чином, позивач зобов'язаний сплатити суму узгодженого грошового зобов'язання в розмірі 2 005 809,57 грн.

Карткою особового рахунку відповідача підтверджується, що платником податків частково погашено заборгованість зі сплати податкового боргу розміром 20 873,04 грн., залишок заборгованості складає 1 987 428,96 грн.

Главою 12 ПК України закріплені приписи нарахування пені, зокрема п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 визначено, що пеня нараховується після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПК України нарахування пені розпочинається у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження. (п.129.4 ст. 129 ПК України).

Саме таким чином, відповідно до вимог п.129.1.2 ПК України, відповідачем було розраховано пеню за висновками викладеними в Акті перевірки № 488/22-01/05450268/64 від 13.04.2012 на суму 17 873,61 грн.

Враховуючи вищевикладене загальна сума податкового боргу відповідача на момент судового розгляду справи складає 2 005 809,57 грн.

Всупереч вказаним нормам, відповідачем не було проведено у визначені законодавством строки сплату узгодженого грошового зобов'язання з податку на додану вартість, у зв'язку з чим за ним утворилась заборгованість у розмірі 2 005 809,00 грн.

Податковим кодексом України встановлений чіткий порядок стягнення податкового боргу, в тому числі визначений момент, з якого податкові органи отримують право на його стягнення в судовому порядку.

Згідно п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України.

З урахуванням аналізу зазначених положень Податкового кодексу України, податкові органи мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, визначених ст.ст. 59, 95 Податкового кодексу України, тобто після настання двох подій:

-після надіслання податкової вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;

-сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Так, позивачем на адресу відповідача була направлена податкова вимога № 597 від 12.11.2012, яка була отримана уповноваженою особою відповідача 21.11.2012.

Згідно п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

Відповідно до п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Проаналізувавши зібрані у справі докази в їх сукупності, приймаючи до уваги, що розмір суми податкового боргу відповідачем не спростовуються, доказів, на підтвердження погашення податкових зобов'язань зі сплати податкового боргу відповідач не надав, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги про стягнення коштів у сумі податкового боргу, розмір якого підтверджено належним чином, ґрунтується на положеннях Податкового кодексу України, а тому суд знаходить підстави для задоволення позову.

Стосовно позиції відповідача щодо зазначення, що позивачу дозволено здійснювати витрати з рахунків в банках обслуговуючих відповідача, які ст. 55 Бюджетного кодексу України визначені як захищені, суд вважає за необхідним зазначити наступне.

Як вже було зазначено судом вище відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів врегульовані Податковим кодексом України. Відповідно до п.п. 95.1, 95.3 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Приписи зазначеної норми чітко закріплюють погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів за рішенням суду, без будь-яких посилань на Бюджетний кодекс України, зокрема на дозволеність здійснювати витрати з рахунків в банках його обслуговуючих, які ст. 55 Бюджетного кодексу України визначені як захищені.

Крім того, суд звертає увагу на те, що позивачем взагалі ще не здійснені будь-які дії щодо стягнення податкового боргу з відповідача.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 03.04.2013 року.

У повному обсязі постанову складено та підписано 08.04.2013 року.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158-159, 94, 98, 161-163, 167 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з рахунків Спеціалізованого санаторія ім. М.О. Семашко у банках його обслуговуючих (98680, АР Крим, м. Ялта, смт. Сімеїз, вул. Луговського, б. 6; ЄДРПОУ 05450268) податковий борг у розмірі 2 005 809,57 грн., в дохід державного бюджету м. Ялта на р/р 31110029700039, відкритий в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код в ЄДРПОУ 38027563, код платежу 14010100 (ПДВ).

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення.

У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Євдокімова О.О.

Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено13.04.2013
Номер документу30635415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1802/13-а

Ухвала від 17.01.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 16.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 23.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Євдокімова О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні