cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
УХВАЛА
11 квітня 2013 року справа № 5020-1386/2012 Господарський суд міста Севастополя у складі судді Харченко І.А., розглянувши
Заяву Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Севастополя
Державної податкової служби
про визнання кредиторських вимог у сумі 844619,13 грн,
у справі № 5020-1386/2012:
за заявою Управління Пенсійного фонду України у Ленінському районі
міста Севастополя
(вул. Карантинна, б. 16-56, м. Севастополь, 99008
Ідентифікаційний код: 22274991)
до Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства
"Укргідроспецфундаментбуд" "Севастопольське СУ №601
"Укргідроспецфундаментбуд"
(вул. Сімферопольська,11, м. Севастополь, 99003,
Ідентифікаційний код: 01416626)
про порушення справи про банкрутство
за участю представників судового процесу:
ініціюючого кредитору (УПФУ у Ленінському районі міста Севастополя) - Юнікова Андрія Валерійовича - начальник юридичного відділу, довіреність № 1877/09 від 11.03.2013;
боржник (ДП ВАТ "Укргідроспецфундаментбуд" "Севастопольське СУ № 601 "Укргідроспецфундаментбуд") - явку уповноваженого представника не забезпечив;
кредитора (ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя) - Головашкіної Олени Андріївни - головний державний податковий інспектор, довіреність № 115/9/10-039 від 18.01.2013;
арбітражного керючого (Старков О.В.) - Старкова Олександра Вікторовича, ліцензія серії АВ № 499197 від 22.02.2010, посвідчення № 249 від 19.02.2013;
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України у Ленінському районі міста Севастополя (далі - УПФУ в Ленінському районі м. Севастополя, кредитор) звернулося до господарського суду міста Севастополя із заявою про порушення справи про банкрутство Дочірнього підприємства Відкритого акціонерного товариства "Укргідроспецфундаментбуд" "Севастопольське СУ №601 "Укргідроспецфундаментбуд" (далі - ДП «ССУ-601 «ГСФБ», боржник).
Підставою звернення заявника до суду стала наявність заборгованості ДП «ССУ-601 «ГСФБ» перед бюджетом УПФУ в Ленінському районі м. Севастополя, у розмірі 344 333,78 грн станом на 10.12.2012, яка більше 3-х місяців не погашена боржником.
Провадження у справі відбувається за загальною процедурою встановленою Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" №2343-XII від 14.05.1992.
Ухвалою суду від 14.12.2012 заява прийнята до розгляду та порушено провадження по справі, призначено дату проведення підготовчого засідання, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалами суду від 24.12.2012 та 10.01.2013 підготовче засідання відкладалось. Черговий розгляд призначено на 24.01.2013.
За результатами підготовчого судового засідання ухвалою від 28.01.2013 визнані грошові вимоги Управління Пенсійного фонду України у Ленінському районі міста Севастополя до ДП «ССУ-601 «ГСФБ» в розмірі 344 333,78 грн; зобов'язано заявника подати до офіційних друкованих органів оголошення про порушення справи про банкрутство боржника; введено процедуру розпорядження майном боржника, призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Старкова Олександра Вікторовича; зобов'язано розпорядника майна в строк до 01.04.2013 скласти реєстр вимог кредиторів і направити його в суд на затвердження. Цією ж ухвалою призначено дату попереднього засідання суду на 04.04.2013, зобов`язано кредиторів боржника у строк до 08.05.2013 скликати перші загальні збори кредиторів та призначено дату засідання в якому буде винесено ухвалу про санацію боржника або визнання його банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, або припинення провадження по справі про банкрутство на 25.06.2013.
12.02.2013 в офіційному виданні - газеті "Голос України" №28 (5528) було опубліковано оголошення про порушення справи про банкрутство ДП «ССУ-601 «ГСФБ».
12.03.2013 від Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Севастополя Державної податкової служби (далі - ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя) надійшла заява вих.№517/9/10-039 від 12.03.2013 про визнання кредиторських вимог до ДП «ССУ-601 «ГСФБ» у розмірі 844619,13 грн.
Заява вмотивована наявністю ДП «ССУ-601 «ГСФБ» заборгованості перед ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя у загальному розмірі 844619,13 грн, яка складається з наступних податків та зборів: податок на додану вартість - недоїмка 524977,32 грн, пеня - 187999,56 грн; податок на доходи фізичних осіб - недоїмка 58612,2 грн, пеня - 8467,62 грн; податок з власності транспортних засобів - недоїмка 48078,46 грн, пеня - 16051,38 грн; збір за спеціальне використання води місцевого значення - недоїмка 11,67грн, пеня - 0,06 грн; земельний податок - 394,03 грн, пеня - 2,22 грн; комунальний податок - недоїмка 22,34 грн, пеня - 0,11 грн; збір за спеціальне використання води - недоїмка 2,16 грн.
21.03.2013 від розпорядником майна ДП «ССУ-601 «ГСФБ» арбітражного керуючого Старкова Олександра Вікторовича надійшов реєстр вимог кредиторів боржника (вх. №2649/13), відповідно до якого вимоги ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя включені до реєстру частково, а саме в розмірі 844 222,88 грн, з яких 631704,15 грн віднесено до 3 черги, 212518,73 - до 6 черги. В частині кредиторських вимог по сплаті штрафних санкцій , нарахованих на земельний податок на суму 394,03 грн та пені у розмірі 2,22 грн - відмовлено.
Ухвалою суду від 01.04.2013 призначено судове засідання щодо розгляду кредиторських вимог ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя Державної податкової служби до боржника на 11 квітня 2013 року .
У судове засідання боржник явку уповноваженого представника не забезпечив, про час, дату та місце розгляду заяви повідомлений своєчасно та належним чином. Причини неявки представника боржника суду невідомі.
Згідно зі статтею 22 Господарського процесуального кодексу України сторони зобов'язані добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами. Оскільки явка в судове засідання представників сторін -це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.
Відповідно до частини 1 пункту 3.9.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
За таких обставин суд вважає можливим розглянути заяву ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя про визнання кредиторських вимог у цьому судовому засіданні за відсутністю представника боржника.
У судовому засіданні представник заявника підтримав розмір заявлених грошових вимог до боржника та наполягав на їх включенні до реєстру вимог кредиторів у повному обсязі.
Розпорядник майна боржника арбітражний керуючий Старков О.В. заперечував проти визнання кредиторських вимог у повному обсязі, вважає, що у визнання грошових вимог в сумі 394,03 грн заборгованості з земельного податку та 2,22 грн пені необхідно відмовити, оскільки право на постійне користування земельною ділянкою площею 1,8780 га надано Відкритому акціонерному товариству "Укргідроспецфундаментбуд" (правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд"), а тому, відповідно до діючого законодавства, платником земельного податку повинно бути саме Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд".
Представник ініціюючого кредитора не заперечував проти включення заявлених грошових вимог ДПІ у Балаклавському районі м.Севастополя до боржника та до реєстру вимог кредиторів у повному обсязі.
Розглянувши матеріали заяви, обговоривши обставини справи та доводи учасників провадження у справі про банкрутство, дослідивши надані докази, суд вважає заявлені кредиторські вимоги ДПІ у Балаклавському районі м.Севастополя такими, що підлягають визнанню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Заборгованість боржника перед заявником, яка складається з наступних податків та зборів: податок на додану вартість - недоїмка 524977,32 грн, пеня - 187999,56 грн; податок на доходи фізичних осіб - недоїмка 58612,2 грн, пеня - 8467,62 грн; податок з власності транспортних засобів - недоїмка 48078,46 грн, пеня - 16051,38 грн; збір за спеціальне використання води місцевого значення - недоїмка 11,67грн, пеня - 0,06 грн; комунальний податок - недоїмка 22,34 грн, пеня - 0,11 грн; збір за спеціальне використання води - недоїмка 2,16 грн, підтверджується наступними документами, доданими до матеріалів справи: Постановою окружного адміністративного суду міста Севастополя від 16.11.2010 від по справі №2а-3044/10/2770; постановою окружного адміністративного суду міста Севастополя від 30.11.2011 по справі №2а-3533/11/2770; розрахунком суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів від 24.02.2010 вх№7076, поданої боржником до Державної податкової інспекції; корінцем податкового повідомлення-рішення № 0002580152 від 13.07.2012; актом документальної позапланової невиїзної перевірки боржника від 31.05.2012 №3492/10/15-221/01416626 з питання своєчасної сплати суми податкового зобов'язання по комунальному податку за 4 квартал 2009 року, за 1 квартал 2010 року, за 2 квартал 2010 року та за червень-грудень 2010 року; корінцем податкового повідомлення-рішення № 0002600152 від 13.07.2012; корінцем податкового повідомлення-рішення № 0002610152 від 13.07.2012; актом документальної позапланової невиїзної перевірки боржника від 31.05.2012 №3510/15-221/01416626 з питання своєчасної сплати суми податкового зобов'язання по збору за спеціальне використання води за 2009 рік, за 1 квартал 2010 року, за 1 півріччя 2010 року, за 9 місяців 2010 року та за 2010 рік; відомостями податкових декларацій, поданих боржником до ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя.
Загальний розмір зазначених вимог складає 844222,88 грн, їх визнано розпорядником майна та включено до реєстру вимог кредиторів з віднесенням 631704,15 грн до 3 черги задоволення вимог та 212518,17 грн - до 6 черги задоволення вимог.
Дослідивши наданий реєстр вимог кредиторів суд зазначає, що вимоги ДПІ у Ленінському районі міста Севастополя щодо стягнення 2,16 грн збору за спеціальне використання води за повідомленням рішенням від 13.07.2012 №0002600152, 11,67 грн збору за спеціальне використання води водних об'єктів місцевого значення за повідомленням рішенням від 13.07.2012 №00026100152 та 22,34 грн комунального податку за повідомленням рішенням від 13.07.2012 №0002580152 помилково віднесені розпорядником майна до третьої черги задоволення кредиторських вимог.
Черговість задоволення вимог кредиторів наведена у статті 31 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Зокрема, у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів). Інші вимоги задовольняються у шосту чергу.
Як убачається із заяви ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя про грошові вимоги до боржника, корінців податкових повідомлень-рішенень від 13.07.2012 №0002600152, №00026100152 та №0002580152 -грошові вимоги до боржника в сумі 2,16 грн, 11,67 грн та 22,34 грн є заборгованістю зі сплати штрафних (фінансових) санкцій (штрафу), а отже, підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів -у шосту чергу задоволення.
Стосовно грошових вимог у розмірі 394,03 грн недоїмки з земельного податку та 2,22 грн пені, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі. Об'єктами оподаткування є, зокрема, земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні (стаття 270 ПК України).
Пунктом 14.1.73 зазначеної статті встановлено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди;
Відповідно до Державного Акту на право постійного користування землею І-КМ №001641 право постійного користування земельною ділянкою площею 1,8780 га , до складу якої входять земельна ділянка №1 по вул.Погорелова,1 та земельна ділянка №2 по вул. Адмірала Азарова,21 надано Відкритому акціонерному товариству "Укргідроспецфундаментбуд" (правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд").
За таких обставин, відповідно до діючого законодавства, платником земельного податку повинно бути Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд", оскільки державний Акт на право користування виданий саме йому. Те, що платником земельного податку за земельну ділянку площею 1,8780 га повинне бути саме Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд" також визнається заявником кредиторських вимог, про що свідчить лист заявника, направлений на адресу Публічне акціонерне товариство "Укргідроспецфундаментбуд" від 21.03.2013 за вих..№959/10/15-032.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців №3965.08.11.12 від 09.11.2012 боржник є самостійною юридичною особою, а тому не повинен нести відповідальність за іншу юридичну особу, яка відповідно до законодавства повинна бути платником земельного податку.
Проте, відповідно до пункту 5.1. статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до пункту 5.4.1. статті 5 зазначеного Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
З матеріалів справи вбачається, що у 2009 та 2010 роках боржником самостійно узгоджені та подані до ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя податкові зобов'язання з земельного податку за розрахунками на 2009 рік від 29.01.2009 вх.№1094 та на 2010 рік від 27.01.2010 вх.№1557.
Таким чином, боржник зобов'язався сплачувати земельний податок у строки, встановлені Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами».
Документальною позаплановою невиїзною перевіркою ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя боржника від 31.05.2012 були встановлені порушення стосовно своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання по земельному податку за листопад-грудень 2009 року та за січень-грудень 2010 року. У зв'язку з зазначеним ДПІ у Ленінському районі м. Севастополя було нараховано боржнику штраф у сумі 394,03 грн та направлено на адресу боржника повідомлення-рішення від 13.07.2012 №0002590152, що підтверджується супровідним листом від 13.07.2012 №5268/10/15-238 та повернуто на адресу відправника 16.08.2012 у зв'язку із закінченням терміну зберігання.
Відповідно до пункту 29 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 18 грудня 2009 року № 15 «Про судову практику в справах про банкрутство» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Пунктом 4.2.1. статті 4 зазначеного Закону встановлено, що якщо сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність та повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне і повне погашення нарахованого податкового зобов'язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до п.58.3 статті 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
За таких обставин, суд вважає повідомленням-рішенням від 13.07.2012 №0002590152 на суму 394,03 грн врученими боржнику та узгодженим 16.08.2012.
У зв'язку з вищевикладеним, враховуючи, що повідомлення-рішення від 13.07.2012 №0002590152 боржником оскаржено не було, суд вважає за необхідне визнати кредиторські вимоги ДПІ у Ленінському районі м.Севастополя у розмірі 394,03 грн, що виникли із заборгованості зі сплати штрафних санкцій з земельного податку за повідомленням-рішенням від13.07.2012 №0002590152 та включити їх до реєстру вимог кредиторів у шосту чергу.
Щодо грошової вимоги у розмірі 2,22 грн пені, суд зазначає, що, відповідно до пункту 129.1.1. статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами розпочинається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Нарахування пені закінчується, зокрема, у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України) (п.129.3.3. статті 129 ПК України).
Судом перевірено розрахунок пені у розмірі 2,22 грн та визнано його вірним.
За таких обставин суд вважає грошову вимога у розмірі 2,22 грн узгодженою, обґрунтованою та такою, що підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів у 6 чергу задоволення.
Керуючись статтями 14, 15, 31 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Визнати грошові вимоги Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Севастополя Державної податкової служби (ідентифікаційний код 23193148;вул. Кулакова,37, м.Севастополь, 99011) в сумі 844619,13 грн, з яких 631667,98 грн заборгованості з податків та зборів з віднесенням до третьої черги задоволення у реєстрі вимог кредиторів та 212951,15 грн заборгованості з штрафних санкцій з віднесенням до шостої черги задоволення у реєстрі вимог кредиторів
2. Копію цієї ухвали надіслати боржнику, розпоряднику майна, кредитору (Державній податкової інспекції у Ленінському районі м.Севастополя Державної податкової служби), Державному органу з питань банкрутства.
Суддя І.А.Харченко
Розсилка рекомендованим з повідомленням
1. Управління Пенсійного фонду України у Ленінському районі міста Севастополя
вул. Карантинна, б. 16-56, м. Севастополь, 99008
2. ДП ВАТ „Укргідроспецфундаментбуд" "Севастопольське СУ №601 "Укргідроспецфундаментбуд"
вул. Сімферопольська,11, м.Севастополь, 99003
3. Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Севастополя
вул. Кулакова, 37,Севастополь,99011
4. Головне управління юстиції у місті Севастополі
вул. 4-та Бастіонна, 3,Севастополь,99011
5. Міністерство юстиції України, Департамент нотаріату, банкрутства та
функціонування центрального засвідчувального органу
01001, м. Київ, вул. Городецького, 13
6. Старков О.В.
99038, м.Севастополь, проспект Жовтневої революції, будинок 56 "А", кв.167
Суд | Господарський суд м. Севастополя |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 15.04.2013 |
Номер документу | 30637086 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд м. Севастополя
Харченко Ігор Арсентійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні