Ухвала
від 03.04.2013 по справі 2а-5327/12/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 2а-5327/12/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Патратій О.В. Суддя-доповідач: Міщук М.С.

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2013 року м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: при секретарі Міщука М.С. Бєлової Л.В., Гром Л.В. Бодюку В.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу «Автотранспортник-6» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом Житлово-будівельного кооперативу «Автотранспортник-6» (далі ЖБК або позивач) до Державної податкової інспекції у Деснянському районі міста Києва Державної податкової служби (далі ДПІ або відповідач) про скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

17 квітня 2012 року ЖБК «Автотранспортник-6» звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до ДПІ, в якому просив суд скасувати податкові повідомлення-рішення № 0000732320, № 00002022304 від 13 березня 2012 року.

Окружний адміністративний суд м. Києва постановою від 27 листопада 2012 року позов задовольнив частково. Скасував податкові повідомлення-рішення ДПІ №0000732320 від 13 березня 2012 року та № 00002022304 від 13 березня 2012 року в частині застосування штрафних санкцій на суму 6 829 грн.41 коп. В задоволенні решти позовних вимог - відмовив. Присудив з Державного бюджету України на користь ЖБК «Автотранспортник-6» судові витрати у розмірі 1 603 грн.57 коп.

В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неправильне застосування судом норм матеріального права, зокрема Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні та Закону України «Про захист прав споживачів», просить скасувати постанову в частині відмови у задоволенні адміністративного позову та повністю скасувати податкове повідомлення - рішення № 00002022304 від 13 березня 2012 року.

Вислухавши пояснення представників сторін та перевіривши за матеріалами справи наведені в апеляційній скарзі доводи колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ЖБК «Автотранспортник-6» (код за ЄДРПОУ 22885447) зареєстрований як юридична особа 19.01.1987 року. Його засновниками (учасниками) є 222 члени кооперативу (власники квартир), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14089317, виданим 20.06.2012 року Деснянською районною в місті Києві державною адміністрацією (том 1, а.с. 39-40).

01 березня 2012 року, за результатами позапланової виїзної перевірки ЖБК «Автотранспортник-6» з питань здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) за період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року, ДПІ було складено акт № 4/22-4/22885447 (далі Акт перевірки).

В Акті перевірки було встановлено порушення позивачем вимог:

- п. 180.1 ст. 180, п. 181.1 ст. 181, ст. 183, п. 185.1 ст. 185, ст. 186, п. 187.10 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п/п 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на додану вартість за період з січня по грудень 2011 року на загальну суму 140 014,00 грн., в тому числі: за січень 2011 року на суму 13 650,00 грн., за лютий 2011 року на суму 15 065,00 грн., за березень 2011 року на суму 16 765,00 грн., за квітень 2011 року на суму 14 221,00 грн., за травень 2011 року на суму 15 188,00 грн., за червень 2011 року на суму 11 072,00 грн., за липень 2011 року на суму 8 073,00 грн., за серпень 2011 на суму 18 318,00 грн., за вересень 2011 року на суму 6 095,00 грн., за жовтень 2011 року на суму 9 106,00 грн., за листопад 2011 року на суму 8 384,00 грн., за грудень 2011 року на суму 4 076,00 грн.;

- пунктів 7.41, 7.43 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ № 637 від 15.12.2004 року., за порушення яких згідно з п. 6 ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» № 436/95 від 12.06.1995 р. встановлена відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій.

13 березня 2012 року на підставі вказаного Акту перевірки ДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення:

- № 0000732320, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість, код платежу « 3014010100», на загальну суму 153 528,00 грн., в тому числі основного платежу у розмірі 140 014,00 грн. та 13 514,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій;

- № 0000202304, яким за порушення пунктів 7.41, 7.43 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні та згідно зі ст. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»№ 436/95 від 12.06.1995 р. до ЖБК «Автотранспортник-6» застосовано штрафні санкції в сумі 182 433,35 грн.

З приводу правомірності податкового повідомлення-рішення № 0000732320 від 13 березня 2012 року, суд першої інстанції виходив з того, що ЖБК «Автотранспортник-6» є неприбутковою організацією, включений до Реєстру неприбуткових установ та організацій, подає податкові звіти про використання коштів неприбуткових установ та організацій, йому присвоєно ознаку неприбутковості організації -« 0015» (том ІІІ, а.с. 178).

Оскільки позивачем не здійснювалась поставка житлово-комунальних послуг, то об'єкт оподаткування за спірними операціями визначений відповідачем помилково, внаслідок чого у позивача були відсутні підстави для реєстрації платником ПДВ, подання звітності та сплати ПДВ протягом перевіреного періоду. Висновки ДПІ щодо заниження податкових зобов'язань з ПДВ за вищевказаними господарськими операціями є безпідставними, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 0000732320 від 13 березня 2012 року є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції і враховує, що в апеляційному порядку він не оскаржується.

З приводу правомірності податкового повідомлення-рішення № 00002022304 від 13 березня 2012 року, яким до позивача застосовано штрафні санкції за порушення пунктів 7.41, 7.43 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ № 637 від 15.12.2004 року (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), суд першої інстанції виходив з такого.

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами (підприємцями), передбачений Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 № 637 (далі -Положення № 637) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.05 за № 40/10320.

Відповідно до підпунктів 2.1 та 2.2 п. 2 Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, підприємства (підприємці), які відкрили поточні рахунки в банках і зберігають на цих рахунках свої кошти, здійснюють розрахунки за своїми грошовими зобов'язаннями, що виникають з господарських відносинах, пріоритетно в безготівковій формі, а також у готівковій формі (з дотриманням чинних обмежень) у порядку, установленому законодавством України.

Підприємства (підприємці) здійснюють розрахунки готівкою між собою і з фізичними особами (громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, які не здійснюють підприємницької діяльності) через касу як за рахунок готівкової виручки, так і за рахунок коштів, одержаних із банків. Зазначені розрахунки проводяться також шляхом переказу готівки для сплати відповідних платежів. Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку.

Видача готівкових коштів під звіт або на відрядження здійснюється відповідно до законодавства України. Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми. Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України (п/п 2.11 п. 2 Положення).

Касові операції оформляються касовими ордерами, видатковими відомостями, розрахунковими документами, документами за операціями із застосуванням платіжних карток, іншими касовими документами, які згідно із законодавством України підтверджували б факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) готівкових коштів (п/п 3.1 п. 3 Положення).

Тлумачення терміну «розрахунковий документ» дано в статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року та пункті 1.2 глави 1 Положення № 637, відповідно до якого розрахунковий документ - документ встановлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 року і зареєстрований у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або заповнений вручну.

Отже, відповідно до наведених норм товарний чек може бути підтвердним документом використання готівки, виданої особі під звіт.

Усі надходження і видачу готівки в національній валюті підприємства відображають у касовій книзі (додаток 5). Кожне підприємство (юридична особа), що має касу, веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою в національній валюті (без урахування кас відокремлених підрозділів) (п/п 4.2 п. 4 Положення № 637).

Відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку. У разі виявлення порушень установленого порядку ведення операцій з готівкою органи державної податкової служби України застосовують до порушників штрафні санкції на підставі подання органів контролю згідно з законодавством України (п/п 7.3 п. 7 Положення № 637).

Під час перевірки правильності оформлення видач готівки під звіт як на відрядження, так і на інші потреби встановлюється достовірність підтвердних документів, що додаються до звітів про використання коштів (п/п 7.41 п. 7 Положення № 637).

Абзацом шостим частини першої статті 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року № 436/95 встановлено, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів, у розмірі сплачених коштів.

Як вбачається з матеріалів справи, ЖБК «Автотранспортник-6» у період з 01.01.2011 року по 31.12.2011 року проводилися касові операції з видачі готівкових коштів під звіт.

Актом перевірки встановлено, що готівкові кошти на суму 182 433,35 грн. були видані підзвітним особам, які на підтвердження їх використання до авансових звітів надали лише товарні чеки, які, на переконання перевіряючих, відповідно до ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№ 265/95-ВР від 06.07.1995 р. не є підтвердними документами.

При цьому, як зазначено в Акті перевірки, згідно бази даних ПДС ДПС України юридичні особи ТОВ «Електротовари»(код ЄДРПОУ 39526974), ТОВ «Будматеріали»(код ЄДРПОУ 32244277), ПП «Стилайн»(код ЄДРПОУ 34815426), ТОВ «Будевропром»(код ЄДРПОУ 24744277), ТОВ «Будмайстер»(код ЄДРПОУ 38965421), ТОВ «Євробуд»(код ЄДРПОУ 34492699), з якими проводилися розрахунки готівкою та печатками яких завірені товарні чеки, які додані до звіту про використання коштів підзвітними особами, в Україні не зареєстровані.

До справи долучені досліджені під час перевірки копії спірних звітів про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт, та підтвердних документів, що були до них додані.

Загальна сума використаної підзвітними особами ЖБК «Автотранспортник-6» готівки, підтвердженими зазначеними звітами про використання коштів, наданих на відрядження або під звіт та доданим до них товарними чеками складає 182 433,35 грн.

Як зазначено вище, товарні чеки можуть бути підтверджуючими документами про використання виданої готівки під звіт, тому доводи відповідача щодо зворотного правомірно не прийняті судом першої інстанції до уваги.

Приписи норм Положення № 637 пов'язують факт відсутності підтвердження витрат готівки підзвітною особою або з відсутністю підтверджувальних документів або з їх недостовірністю.

Форма і зміст розрахункових документів затверджені чинними на час виникнення спірних правовідносин Положенням про форму та зміст розрахункових документів, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. № 614 (з наступними змінами та доповненнями), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001 р. за N 105/5296 (далі - Положення № 614).

Відповідно до пункту 2.1 Положення № 614 установлені в даному Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.

Пунктом 2.2 Положення № 614 визначено, що у наведених у додатках 1-8 до Положення формах розрахункових документів взаєморозміщення написів та даних на полі документа є рекомендованим.

Зазначеним Положенням № 614 не визначено обов'язкових реквізитів товарного чеку.

Разом з тим, оглядовим листом Державної податкової адміністрації України від 6 липня 2009 р. № 14083/7/23-7017/572 визначено, що відповідно до п. 15 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» № 265/95-ВР від 06.07.1995 р. суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі громадського харчування та послуг, зобов'язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів», із змінами та доповненнями (далі - Закон № 1023).

Згідно з п. 7 ст. 1 Закону № 1023 договір - усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі - розрахунковий документ).

Форма та зміст фіскального чека, розрахункової квитанції та інших розрахункових документів, надання покупцю яких є обов'язковим, визначена підпунктом 3.2 пункту 3 наказу ДПА України від 01.12.2000 № 614 «Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг»(далі - наказ).

Виходячи з викладеного, товарний чек повинен мати напис «Товарний чек»та за змістом відповідати вимогам підпункту 3.2 пункту 3 наказу 614 за виключенням зазначення в ньому фіскального номера реєстратора розрахункових операцій та напису «Фіскальний чек».

Тобто, товарний чек повинен мати такі реквізити: Назва суб'єкта господарювання; Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ (номер за ДРФО); Індивідуальний податковий номер платника ПДВ (якщо платник, являється таким платником); Найменування товару (послуги); Ціна за одиницю виміру; ПДВ (%); Вартість; Розрахунок здійснив; Підпис; Дата.

Пунктом 3.2 пункту 3 наказу № 614, на який посилається ДПА України у своєму оглядовому листі, визначено обов'язкові реквізити касового чеку: назва господарської одиниці; адреса господарської одиниці; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Законом України «Про податок на додану вартість»; перед номером друкуються великі літери «ПН»; для СГ, що не є платниками ПДВ, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер за ДРФО, перед яким друкуються великі літери «ІД»; якщо кількість придбаного товару (отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, то кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги); вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги); літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка великі літери "ПДВ"; порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.

При цьому, наведені у товарних чеках дані мають бути достовірними, зокрема, містити дійсну інформацію про суб'єкта господарювання, що видає товарний чек.

В той же час, перевірені судом товарні чеки, наявні в матеріалах справи на підтвердження обґрунтованості використання готівкових коштів, наданих ЖБК «Автотранспортник-6» підзвітними особами, містять недостовірні дані щодо наведених у них суб'єктів господарювання, які видали товарні чеки.

Так, відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14485676, № 14485694, № 14485702, ідентифікаційні коди № 38965421, 32257875, № 34815426, № 39526974, які відповідно до відтисків печаток на товарних чеках належить ТОВ «Будмайстер», ТОВ «Будматеріали», ПП «Стилайн»та ТОВ «Електротовари»відповідно, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не знайдено (том 1, а.с. 167-169, том 3, а.с. 181).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14485665 ідентифікаційний код № 24744277, який відповідно до відтиску печатки на товарних чеках належить ТОВ «Будевропром», в дійсності належить ПП «Калі», яке зареєстроване 02.09.2005 року за адресою м. Київ, вул. Туполєва, 4-Б (том 1, а.с. 171-172).

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 14485687 ідентифікаційний код № 34492699, який відповідно до відтиску печатки на товарних чеках належить ТОВ «Євробуд», в дійсності належить ТОВ «Ессентрік», зареєстроване 31.07.2006 року за адресою м. Київ, вул. Будіндустрії, 5 (том 1, а.с. 174-175).

В той же час, ТОВ «Нектар»з ідентифікаційним кодом № 19482846З, печатка якого проставлена на товарних чеках, дійсно зареєстроване 12.01.1993 року за адресою: м. Київ, вул. Драгоманова, 13/10, квартира 24, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 13555405 (том І, а.с. 77-78).

Суд першої інстанції, аналізуючи перелік обов'язкових реквізитів, які мають бути проставлені на товарному чеку, дійшов правильного висновку, що товарні чеки, на яких зазначено назву суб'єкта господарювання та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, однак які не відповідають дійсним відомостям з ЄДРПОУ, не може бути підтверджуючим розрахунковим документом, оскільки вони складені з порушення вимог щодо складання таких документів.

З цих підстав, суд приходить до висновку, що товарні чеки, на яких проставлені відтиски печатки ТОВ «Будматеріали»із зазначенням коду ЄДРПОУ 32257875, ПП «Стилайн» із зазначенням коду ЄДРПОУ 34815426, ТОВ «Будевропром» із зазначенням коду код ЄДРПОУ 24744277, ТОВ «Будмайстер» із зазначенням коду ЄДРПОУ 38965421, ТОВ «Євробуд» із зазначенням коду ЄДРПОУ 34492699, ТОВ «Електротовари» із зазначенням коду ЄДРПОУ 39526974, є неналежними підтверджуючими документами про використання готівки, виданої під звіт.

Невідповідності даних у товарних чеках, виданих від імені ТОВ «Нектар», відомостям, внесеним до Єдиного державного реєстру, судом не виявлено.

Враховуючи вищезазначене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що податкове повідомлення-рішення № 00002022304 від 13.03.2012 року підлягає скасуванню в частині застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 6 829,41 грн., що дорівнює сумі коштів, сплачених на користь ТОВ «Нектар». Податкове повідомлення-рішення № 00002022304 від 13.03.2012 р. в частині застосування до позивача штрафних санкцій в розмірі 175 603,94 грн. є законним та обґрунтованим.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Житлово-будівельного кооперативу «Автотранспортник-6» залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 листопада 2012 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

Судді:

Повний текст рішення складено 08.04.2013

.

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Гром Л.М.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено15.04.2013
Номер документу30656175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5327/12/2670

Ухвала від 27.09.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 13.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 03.04.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 27.11.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 08.05.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні