cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10.04.13р. Справа № 904/1569/13-г
За позовом Прокурора Самарського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради, (м. Дніпропетровськ)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світязь", (м. Новомосковськ, Дніпропетровська область)
Третя особа: Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м. Дніпропетровська, (м. Дніпропетровськ)
про внесення змін до п.п. 2.3, 4.1. договору оренди земельної ділянки від 03.12.04р.
Суддя Дубінін І.Ю.
Представники:
Прокурор: Каюк М.С.
від позивача: Лазуренко К.О. - гол. спец. (дов. № 4/8-16 від 04.01.13р.)
від відповідача: Юрченко В.А. - представник (дов. б/№ від 12.03.13р.)
від третьої особи: не з'явився
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор Самарського району м. Дніпропетровська звернувся до господарського суду в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради (далі-позивач) із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Світязь" за участю третьої особи Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м. Дніпропетровська про внесення змін до п.п. 2.3, 4.1. договору оренди земельної ділянки від 03.12.04р. зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 21.01.2005 року за № 040510400046, укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "Світязь", посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського комунального округу Козіною А.В., зареєстрованого в реєстрі за № 5709, виклавши їх в наступній редакції:
- "2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 16.01.2013 становить 506624 грн. 98 коп.";
- "4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 15198 грн. 75 коп., не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".
Відповідач проти позову заперечує та вказує на те, що позовні вимоги прокурора є безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, у зв'язку з чим, просить суд в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Дніпропетровська міська рада надала до суду письмові пояснення, де зазначає, що необхідно привести договір оренди земельної ділянки до вимог Податкового кодексу України, а також рішення Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011р. № 216/8 та просить суд задовольнити позовні вимоги прокурора в повному обсязі.
Третя особа у судове засідання не з'явилась, але подало до суду клопотання, в якому позовні вимоги прокурора підтримує у повному обсязі, проти задоволення позовної заяви не заперечує та просить суд розгляд справи здійснити без їхньої участі.
Суд вважає достатніми матеріали справи для слухання справи у відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України за наявними в ній матеріалами.
Розгляд справи відкладався з 12.03.13р. на 28.03.13р. та з 28.03.13р. на 10.04.13р.
В порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи представників сторін, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до п. 1.1. Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Світязь", затвердженого Установчими зборами засновників від 07 лютого 2012 року (Протокол № 1), Товариства з обмеженою відповідальністю "Світязь" є повним правонаступником всіх прав та обов'язків Закритого акціонерного товариства "Світязь".
03.12.2004 року між Дніпропетровською міською радою, як орендодавець, та Закритим акціонерним товариством "Світязь", як орендар, був укладений договір оренди землі.
Договір був посвідчений приватним нотаріусом Дніпропетровського міського нотаріального округу Козіною Анжелікою Валеріївною 03.12.04р. та зареєстрований в реєстрі за № 5709. В книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі договір був зареєстрований за № 040510400046 від 21.01.2005 року.
Договір укладений на п'ятнадцять років. Після закінчення року, на який було укладено-договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. Орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. Укладення договору оренди земельної ділянки на новий строк здійснюєтьсявиключно на підставі рішення міської ради про передачу земельної ділянки в оренду шляхом його переукладення та державної реєстрації у встановленому порядку (п. п. 3.1. - 3.4. договору).
Відповідно до п. 1.1. договору, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: м, Дніпропетровськ, Самарський район, вул. Курсантська, 7, і зареєстрована в Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:09:524:0108.
Пунктом 1.2. договору, встановлено, що цільове використання земельної ділянки за цим договором (УКЦВЗ) 1.10.5 (підприємства іншої промисловості).
Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення міської радії від 22.09.04р. № 105/20 (п. 1.3. договору).
Згідно п. 4.1. договору, річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях), у розмірі 1 (%) відсотка від нормативної грошової оцінки та дорівнює розміру земельного податку.
Відповідно до п. 4.4. договору, орендна плата вноситься орендарем, незалежно від результатів діяльності орендаря у розмірі однієї дванадцятої річної суми за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок орендодавця: Дніпропетровська міська рада, р/р 33217812800010, відкритий у відділенні Держказначейства в Самарському районі м. Дніпропетровська, код ЄДРПОУ 24232376, МФО 805012, код платежу 13050200, і на майбутній період вноситься на термін не більше одного календарного року. За неповний календарний місяць орендна плата сплачується за дні фактичного користування земельною ділянкою із розрахунку тривалості місяця у 30 днів.
Земельна ділянка передається в оренду по фактичному розміщенню виробничо-складських будівель. Цільове призначення земельної ділянки - землі промисловості. Умови збереження стану об'єкта оренди повернути земельну ділянку у стан, придатному для подальшого її використання. Орендар зобов'язаний забезпечити збереження стану земельної ділянки відповідно з чинним законодавством (п. п. 5.1. - 5.4. договору).
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" в редакції від 02.12.2010р. розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, стаття 288 якого встановила інший, ніж визначено у договорі розмір орендної плати за землю.
Згідно п. 288.5. ст. 288 Податкового кодексу України визначає, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, та не може перевищувати для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки. При цьому у разі визначення орендаря на конкурентних засадах може бути встановлений більший розмір орендної плати, ніж зазначений у цій частині.
З моменту набрання чинності Податковим кодексом України, до договору оренди земельної ділянки від 03.12.2004р. повинні бути внесені зміни щодо розміру орендної плати у відповідності до норм законодавства.
Пункт 2.3. договору визначає, що "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладення цього договору становить 183858,02 грн.".
Прокурор посилається на те, що на даний час розмір нормативної оцінки земельної ділянки, від якого залежить розмір земельного податку змінився, та відповідно до даних Управління Держкомзему у м. Дніпропетровськ Дніпропетровської області становить 506 624,98 грн., доцільно на ряду з внесенням змін до договору щодо розміру орендної плати внести також зміни щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
3 метою приведення рішень Дніпропетровської міської ради та її виконавчого комітету у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства Дніпропетровською міською радою було прийнято рішення № 216/8 від 02.02.2011 року. П.1 зазначеного рішення встановлено річну орендну плату за користування ділянками у розмірі мінімальної ставки орендної плати, встановленої Податковим кодексом України, незалежно від мети використання.
Пропозиція міського голови "Про приведення договорів оренди землі у відповідність до вимог законодавства" була опублікована в офіційному виданні Дніпропетровської міської ради (газета "Наше Місто від 22.02.2011р. № 26 (3306)) в офіційному повідомленні. Відповідно до повідомлення, відповідачу необхідно було у двотижневий строк, з моменту опублікування повідомлення (до 08.03.2011р.) звернутися до департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради для приведення договору оренди до вимог чинного законодавства України в частині орендної плати, шляхом укладання додаткового договору. Проте у строк, визначений повідомленням, відповідач відповіді на вказану вимогу не надав, додатковий договір сторонами не підписано.
На підставі викладеного, прокурор просить суд внести зміни до п. п. 2.3, 4.1. договору оренди земельної ділянки від 03.12.04р. зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 21.01.2005 року за № 040510400046, укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "Світязь", посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського комунального округу Козіною А.В., зареєстрованого в реєстрі за № 5709, виклавши їх в наступній редакції:
- "2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 16.01.2013 становить 506624 грн. 98 коп.";
- "4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 15198 грн. 75 коп., не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".
Приймаючи рішення господарський суд виходить із наступного.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, та керуються у свої діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України (ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Органи місцевого самоврядування, які одночасно здійснюють владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, у земельних правовідносинах виступають як представницькі органи суб'єкта власності - народу України, територіальної громади власників землі щодо права розпорядження, притаманного власнику.
Розрахунок орендної плати за договором було здійснено відповідно до вимог Закону України "Про оренду землі" в редакції станом на той час, тобто в редакції від 06 жовтня 1998 року із відповідними змінами та доповненнями, станом на 26 грудня 2002 року (№ 380-ІV). Законом України від 03.06.2008 року № 309-VІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" було внесено зміни до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", та встановлено, що річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою, для земель несільськогосподарського призначення, трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України "Про плату за землю".
Згідно з прикінцевими положеннями Закону України № 309-VІ від 03.06.2008 року "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" зазначений Закон набирає чинності з дня його опублікування (04.06.2008 року) та застосовується з дня втрати чинності відповідними положеннями розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Отже, умови спірного договору оренди в частині визначення розміру орендної плати перестали відповідати вимогам ст. 21 Закону України "Про оренду землі" (в новій редакції).
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", Податковим кодексом України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
На даний час, у зв'язку з прийняттям 02.12.2010 року Податкового кодексу України, який вступив в дію 01.01.2011 року Закон України "Про плату за землю" втратив чинність.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України" внесені зміни до ст. 21 Закону України "Про оренду землі", а саме у частині другій слова "до Закону України "Про плату за землю" замінено словами "до Податкового кодексу України", а частину четверту, п'яту і сьому виключено (цей закон набирає чинності з дня набрання чинності Податковим кодексом України).
З матеріалів справи вбачається, що плата за землю, відповідно до Податкового кодексу України загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (14.1.147), а орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язків платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (14.1.136).
Підставою для нарахування орендної плати за землю є договір оренди земельної ділянки, який укладається сторонами. Сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо зазначено про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з х змісту або із суті відносин між сторонами, що підтверджується положеннями Цивільного кодексу України (стаття 6). Зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту (ст. 648 ЦК України). Ціна у договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної виконавчої влади або місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і, і на умовах, встановлених договором або законом (ч. 1,2 ст. 632 ЦКУ).
Міський голова 18.02.2011р. звернувся до відповідача, як орендаря земельної ділянки комунальної власності у м. Дніпропетровську (лист від 18.02.2011 № 7/22-185 "Про приведення договорів оренди землі у відповідність до вимог законодавства"), з пропозицією привести договір оренди землі, укладений з відповідачем у відповідність до вимог Податкового кодексу України та Рішення Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011р. № 216/8.
Пропозиція міського голови була опублікована в офіційному виданні Дніпропетровської міської ради - Газета "Наше Місто від 22.02.2011р. № 26 (3306), в офіційному повідомлення.
Відповідно до повідомлення відповідачу необхідно було у двотижневий строк, з моменту опублікування повідомлення (до 08.03.2011р.) звернутися до департаменту корпоративних прав та правового забезпечення Дніпропетровської міської ради для приведення договору оренди до вимог чинного законодавства України в частині орендної плати, шляхом укладання додаткового договору. Проте на даний час додатковий договір сторонами не підписано.
Дніпропетровською міською радою 02.02.2011 прийнято рішення від № 216/8 "Про приведення рішень міської ради та деяких проектів рішень міської ради, які погоджено виконавчим комітетом міської ради, у галузі земельних відносин у відповідність до вимог чинного законодавства". Згідно з п. 1 цього рішення, розмір орендної плати за користування земельними ділянками, встановлюється у мінімальному розмірі орендної плати, визначеному Податковим кодексом України, незалежно від мети використання.
Відповідно до Податкового кодексу України (ст. 288.5) розмір орендної плати встановлюється у договорі, але річна сума платежу для інших категорій земель (крім земель сільськогосподарського призначення) не може бути меншою трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Податковим кодексом України.
Відповідно до ч. 2 ст. 188 Господарського кодексу України сторона, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозицію про це другій стороні за договором.
Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року № 15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначеного положення ч. 2 ст. 124 Конституції України стосовно поширення юрисдикції судів на всі правовідносини, що виникають у державі, необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єкту правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права а судовий захист.
Обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.
Отже, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору.
Правова позиція Прокурора відображена в Постанові Верховного Суду України від 20.11.2012р. (за заявою Дніпропетровської міської ради про перегляд Верховним Судом України постанови Вищого господарського суду країни від 26.06.2012р. у справі № 28/5005/640/2012) за позовом прокурора Жовтневого району М.Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради до публічного акціонерного товариства "УкрСиббанк", третя особа: Державна податкова інспекція у Жовтневому районі Дніпропетровська про внесення змін до договору оренди земельної ділянки Зазначена постанова прийнята після розгляду заяв про перегляд судових рішень з мотивів неоднакового застосування судами касаційних інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, вона є обов'язковою для виконання та правильного застосування Дніпропетровською міською радою.
Аналогічна правова позиція також міститься в постановах Вищого господарського суду України від 20.11.2012р. у справі № 14/5005/1158/2012 за позовом прокурора Бабушкінського району м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю науково-виробничого комплексу "Практика" м. Дніпропетровськ; від 04.12.2012р. у справі № 14/5005/1768/2012 за позовом Дніпропетровського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю "Гранд-С".
Згідно розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, станом на 21.02.2013р., адреса земельної ділянки: м. Дніпропетровськ, вул. Курсантська, 7 (Самарський район), кадастровий номер 1210100000:09:524:0108, який знаходиться в матеріалах справи, як додатковий доказ, підтверджує, що розмір річної орендної плати викладений в позовних вимогах прокурора.
Згідно до вимог статті 654 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору вичиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Відповідно до положень ст. 274 Податкового кодексу України, ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1% від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272,273, 276, 278 Кодексу.
Статтею 288 Податкового кодексу України, передбачено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Розділом XIII Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Розділом XIII Кодексу, та не може перевищувати: для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
З матеріалів справи вбачається, що спірний договір в частині умов щодо розміру орендної плати не відповідає положенням чинного Податкового кодексу України.
Відповідно до витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки управління Держкомзему м. Дніпропетровська, (а.с. 32) станом на 16.01.13р. нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки становить 506 624 грн. 98 коп.
За приписами ст. 144 Конституції України рішення прийняті органом місцевого самоуправління є обов'язковими до виконання на певній території.
Згідно положень ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічне положення закріплено в ч. 1 ст. 188 ГК України.
Відповідно до ст.ст. 651, 652 Цивільного кодексу України зміна або розірвання умов договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення умов договору іншою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом, зокрема, в разі істотної зміни обставин.
Орендна плата за землю визначена у ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
У п. 4.7 договору, сторони визначили, що розмір орендної плати переглядається у разі, зокрема, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством.
Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін, у разі недосягнення згоди - спір вирішується в судовому порядку.
Згідно з ч. 3 ст. 653 Цивільного кодексу України, якщо договір змінюється або розривається в судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили, тобто вказані зміни в договір набирають чинності з моменту набрання цим рішенням законної сили.
Отже, нормами чинного законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом. Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість збільшення розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору.
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі", орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату є однією з істотних умов договору.
За приписами з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). А ст. 288 Податкового кодексу України також передбачено встановлення розміру орендної плати в договорі оренди з урахуванням відповідних меж.
Таким чином, встановивши підстави для зміни розміру орендної плати у договорі через його невідповідність розміру, встановленому законом, як на момент виникнення спору між сторонами, так і на момент його вирішення судом, позивач вправі вимагати від орендаря приведення цього договору у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення відповідних змін з метою усунення порушення сторонами договору вимог законодавства, обов'язкового для позивача і відповідача.
На підставі вищевикладеного, позовні вимоги прокурора є обґрунтованим, підтвердженими належними доказами та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Викладене є підставою для задоволення позовних вимог у повному обсязі. Судові витрати по справі слід покласти на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 1, 33, 34, 49, 75, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Внести зміни до п. п. 2.3, 4.1. договору оренди земельної ділянки від 03.12.04р. зареєстрованого в книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі 21.01.2005 року за № 040510400046, укладеного між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "Світязь", посвідченого приватним нотаріусом Дніпропетровського міського комунального округу Козіною А.В., зареєстрованого в реєстрі за № 5709, виклавши їх в наступній редакції:
- "2.3. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 16.01.2013 становить 506624 грн. 98 коп.";
- "4.1. Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у грошовій формі (у гривнях) у розмірі 15198 грн. 75 коп., не є сталою та може змінюватись у разі зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки та встановлюється і обчислюється відповідно до Податкового кодексу України у мінімальному розмірі, що встановлюється цим кодексом".
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Світязь" (52010, Дніпропетровська область, м. Новомосковськ, вул. Сучкова, буд. 2а, р/р 26000121726051 в КБ "ПриватБанк", МФО 305299, ЄДРПОУ 13459591) до спеціального фонду Державного бюджету України (одержувач: Управління Державної казначейської служби України у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області, ЄДРПОУ 37989269, рахунок № 31214206783005 в ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, КБКД 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Дніпропетровської області 03499891) судовий збір у сумі 1 147 (одна тисяча сто сорок сім) грн. 00 коп.
Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання і може бути оскарженим протягом цього строку до Дніпропетровського апеляційного господарського суду.
Суддя І.Ю. Дубінін Повне рішення складено 15.04.13р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2013 |
Оприлюднено | 15.04.2013 |
Номер документу | 30656322 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Бахмат Рауфа Муллахметовна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Дубінін Ігор Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні