ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
03 квітня 2013 року (10 год. 20 хв.) Справа № 808/1690/13-а м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Киселя Р.В. розглянув у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ост-Вест» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.
11.02.2013 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ост-Вест» (далі - позивач) до Державної податкової інспекції у м. Чернігові (далі - відповідач), в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення відповідача від 27.11.2010 №0013161530.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що на підставі Акту від 14.11.2012 № 687/15-226 перевірки своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання платником податків (далі - Акт перевірки) відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.11.2012 № 0013161530 про сплату суми грошового зобов'язання в розмірі 4233,42 грн. та штрафних санкцій у розмірі 846,68 грн. Позивач вважає оскаржуване податкове повідомлення - рішення відповідача необґрунтованим та незаконним у повному обсязі.
Ухвалою від 12.02.2013 провадження у справі було відкрите, судове засідання призначене на 26.02.2013.
У судове засідання 26.02.2013 представники сторін не прибули.
Ухвалою від 26.02.2013 за клопотанням представника позивача провадження у справі було зупинене до 03.04.2013.
Ухвалою від 03.04.2013 провадження у справі було поновлено, судове засідання призначене на 03.04.2013.
28.02.2013 від відповідача надійшли письмові заперечення на позовну заяву, в яких він зазначає, що Актом перевірки встановлена несвоєчасна сплата узгодженого податкового зобов'язання по земельному податку. Відповідач, вважає що оскаржуване податкове повідомлення - рішення є правомірним, а вимоги позивача необґрунтованими, через що просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Просив розглянути справу за відсутності його представника.
У судове засідання 03.04.2013 позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, не прибув.
03.04.2013 від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі.
За змістом ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявляти клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи в порядку письмового провадження.
Суд, розглянувши матеріали і з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності,
ВСТАНОВИВ:
На підставі договору оренди від 28.02.2007 позивачу була надана в строкове платне користування земельна ділянка площею 0,1728 га, що розташована в м. Чернігові по вул. Космонавтів, 9, кадастровий номер 7410100000:02:015:0210.
10.02.2012 позивач подав відповідачу звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік за №2616, де було визначено розмір земельного податку за 2012 рік на загальну суму 4233,42 грн., а саме за січень та лютий 2012 року по 2116,71 грн.
При цьому в додатку 1 до цієї декларації позивач зазначив як документ що посвідчує право користування - договір оренди від 28.02.2007.
11.09.2012 позивач подав відповідачу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, де було визначено розмір орендної плати за 2012 рік на загальну суму 4233,42 грн., а саме за січень та лютий 2012 року по 2116,71 грн., і так само в додатку до декларації зазначений документ що посвідчує право користування - договір оренди від 28.02.2007.
Також, 17.09.2012 позивачем була подана уточнююча податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік №53913, де позивачем були зменшені нарахування по земельному податку за січень та лютий 2012 року по 2116,71 грн., загалом на суму 4233,42 грн., тобто зменшено розмір задекларованого земельного податку до значення - 0.
Згідно даних наявних в матеріалах справи квитанцій, складених ПАТ «КБ «Надра», позивачем протягом 2012 року була сплачена задекларована сума орендної плати за 2012 рік, що не заперечується відповідачем.
На підставі п.п. 9.1.10 п. 9.1 ст. 9, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України відповідачем було проведено перевірку позивача з питань своєчасності сплати узгодженого податкового зобов'язання по земельному податку, за наслідками якої 14.11.2012 складено Акт перевірки.
Згідно із висновками Акту перевірки встановлено порушення п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України, а саме, порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання по земельному податку.
На підставі Акту перевірки 27.11.2012 відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.11.2012 № 0013161530, яким позивачу за затримку сплати суми грошового зобов'язання в розмірі 4233,42 грн. було визначено штрафні (фінансові) санкції у сумі 846,68 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб.
Не погодившись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинами справи, суд виходить з приписів ч. 3 ст. 2 КАС України, відповідно до яких, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оскільки підставою прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення стали висновки Акту перевірки, то для вирішення позовних вимог необхідним є дослідження обґрунтованості цих висновків.
Згідно п. 288.1, п. 288.2, п. 288.3, п. 288.4, 288.7 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285 - 287 цього розділу.
Судом встановлено, що 28.02.2007 між позивачем та Чернігівською міською радою було укладено договір оренди, по якому позивачу надано в строкове платне користування земельна ділянка площею 0,1728 га, що розташована в м. Чернігові по вул. Космонавтів, 9, кадастровий номер 7410100000:02:015:0210.
Відповідно до п. 285.1, п. 285.2 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
Згідно з п. 286.2 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
10.02.2013 позивачем було подано податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №2616, де визначено розмір земельного податку за 2012 рік на загальну суму 4233,42 грн.
У позовній заяві позивач зазначає, що ним при заповнені звітних даних була допущена помилка, відмітка поставлена у графі «Земельний податок», в той час як у додатку 1 «Відомості про наявні земельні ділянки» відмітка поставлена у графі «Орендна плата» та зазначено Договір оренди земельної ділянки від 28.02.2007 №3005, на підставі якого позивач сплачує орендну плату.
11.09.2012 позивач подав до відповідача податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік, де було визначено розмір орендної плати за 2012 рік на загальну суму 4233,42 грн., відмітка була поставлена у графі «Орендна плата».
17.09.2012 позивачем була подана уточнююча податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік №53913, де позивачем були зменшені нарахування по земельному податку, які були помилково визначені у податковій декларації від 10.02.2013.
За приписами п. 50.1 ст. 50 ПК України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Вищевикладені обставини дають змогу зробити висновок, що позивач помилково поставив відмітку у податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 10.02.2013 №2616, а саме, у графі «Земельний податок» замість графи «Орендна плата», та у спосіб визначений Податковим кодексом України самостійно до проведення перевірки податковим органом усунув виявлену помилку
Відповідач в Акті перевірки посилається на недотримання, позивачем вимог п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України.
Відповідно до п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Згідно п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
У зв'язку із затримкою сплати суми грошового зобов'язання по земельному податку в розмірі 4233,42 грн. на 174 та 203 календарні дні, відповідачем, на підставі Акту перевірки, було прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.11.2010 №0013161530, яким до позивача було застосовано штрафні санкції у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу у сумі 846,68 грн.
Суд зазначає, що позивач не є платником земельного податку, оскільки користується земельною ділянкою на підставі договору оренди від 28.02.2007. Факт своєчасної та в повному обсязі сплати позивачем орендної плати за користування земельною ділянкою відповідачем підтверджується у запереченнях.
З наведених вище підстав суд доходить висновку про неправомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а відтак про необхідність його скасування, через що визнає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно із ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Платіжним дорученням від 08.02.2013 №514 підтверджується сплата позивачем судового збору у розмірі 114,71 грн.
Оскільки суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог, то з Державного бюджету України на користь позивача мають бути стягнуті понесені ним судові витрати у розмірі 114,71 грн.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 4, 7-12, 14, 86, 158-163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ост-Вест» до Державної податкової інспекції у м. Чернігові про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові від 27.11.2012 № 0013161530, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «Ост-Вест» було визначено суму грошового зобов'язання по земельному податку за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 846,68 грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ост-Вест» (код ЄДРПОУ 31741150, розташоване: 69063, м. Запоріжжя, вул. Радянська, 34) витрати по сплаті судового збору в сумі 114,71 грн. (сто чотирнадцять гривень 71 коп.).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Р.В. Кисіль
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30660772 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні