ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 квітня 2013 р. Справа №801/2990/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представників позивача- Пастирський Є.Ч. довіреність №б/н від 10.05.12, адміністративну справу
за позовом Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Массандра"
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.03.2013 №0001851501,
Обставини справи: Приватне акціонерне товариство "Торговий дім "Массандра" звернулось до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.03.2013 №0001851501.
Представник позивача у судовому засіданні наполягав на задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство «Торговий дім «Массандра» є юридичною особою (ідентифікаційний код 24040228), зареєстроване виконавчим комітетом Ялтинської міської ради 24.04.1996, здійснює господарську діяльність за адресою: м.Сімферополь, вул.Горького, 7, є платником податку на прибуток на загальних підставах.
Обов'язки платника податків передбачені у статті 16 Податкового кодексу України від 02.12.2000 №2755-УІ, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Порядок подання декларації встановлений у главі 2 Податкового кодексу України. Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.
Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, впроваджує та утримує автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" для надання послуг з подання за допомогою мережі Інтернет в електронному вигляді звітності, обов'язковість подання якої встановлено законодавством, до міністерств, інших органів державної влади та фондів загальнообов'язкового державного страхування.
Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Таким чином податкова декларація з податку на прибуток за півріччя 2012 року повинна бути подана у граничний строк 9 серпня 2012 року.
Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Наказом Мінфіну України від 28.09.2011 №1213, що зареєстрований у Мінюсті України 20.10.2011 за №1215/19953, затверджені форми Податкової декларації з податку на прибуток.
В окремій графі на при кінці декларації відображається наявність додатків, де в відповідних клітинках проставляється позначка "х", крім клітинок під літерами "ВП", "ПН" та "СБ", у яких проставляється кількість поданих додатків ВП, ПН та СБ до Податкової декларації.
Прийняття податкової декларації є обов'язком податкового органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Відповідно до підпункту 75.1.1 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком (п. 76.1 ст. 76 Кодексу).
Під час перевірки з'ясовується питання порушення терміну подання звітності, правильність визначення об'єкта оподаткування та нарахованого грошового зобов'язання з податку на прибуток, а також несвоєчасної сплати визначеного платником податку грошового зобов'язання.
Оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється у відповідності до вимог пункту 86.2 Податкового кодексу України. Тобто за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Судом встановлено, що 21.02.2013 ДПІ у м.Сімферополі була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ПАТ «Торговий дім «Массандра»за півріччя 2012 року.
За результатами перевірки ДПІ у м.Сімферополі складений акт №1031/15.1/24040228, в якому встановлено порушення строку подання податкової звітності з податку на прибуток. Граничний строк подання звітності за півріччя 2012 року - 09.08.2012, дата фактичного подання 28.09.2012.
01.03.2013 ДПІ у м.Сімферополі прийнято податкове повідомлення-рішення про визначення ПАТ «ТД «Массандра» грошового зобов'язання на підставі пункту 120.1 Податкового кодексу України за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 170,00 грн.
Не погодившись з визначеним грошовим зобов'язанням позивач оскаржив його до суду.
З принципу законності, що закріплений у частині другій статті 19 Конституції України: "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України", випливають критерії оцінювання рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, що перелічені у статті 3 КАС України.
Таким є принцип обґрунтованості рішення, тобто прийняття з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Він вимагає від суб'єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов'язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, висновки експертів тощо. Суб'єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами.
Застосовуючи вказані принципи під час розгляду данної справи суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог.
Згідно Інструкції про подання електронної податкової звітності, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку: після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.
Після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).
перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.
Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.
Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Згідно наданої до матеріалів справи засвідченої копії квитанції №2 судом встановлено, що 09.08.2012 в 15:42 ПАТ «ТД «Массандра» надало звітну податкову декларацію з податку на прибуток за півріччя 2012 року. В усіх клітинках усіх рядків у тому числі графи «Наявність додатків» поставлені прочерки.
Як зазначено у Методичних рекомендаціях щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, що затверджені наказом ДПС України від 14.06.2012 №516, декларація подається обов'язково з додатками у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації (п. 46.1 ст. 46 Кодексу).
У зв'язку з чим суд вважає що платником податків дотримані вимоги оформлення податкової звітності.
Документ було доставлено до районного рівня Державної податкової служби України, оскільки квитанція №2 містить позначення «Документ прийнято на районному рівні».
Зазначене свідчить про підтвердження платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС.
Статтею 50 Податкового кодексу України врегульований порядок виправлення платниками податків помилок, допущених у податковій звітності. З аналізу зазначеної статті вбачається можливість платника податків подати нову декларацію (вже з виправленими показниками) за відповідний звітний період до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період. У такому випадку декларація надається з позначкою «Звітна нова».
Як вказується у пункті 4.10 Методичних рекомендаціях щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, що затверджені наказом ДПС України від 14.06.2012 №516, якщо після подачі декларації (незалежно від способу подачі) за звітний період платник податків подає нову декларацію із виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, передбачені пунктом 50.1 Податкового кодексу України, не застосовуються.
Така декларація заноситься до БДАЗ з ознакою "звітна нова" (якщо це передбачено формою) та "звітна" (якщо інше не передбачено формою), а надана раніше звітність отримує статус "До відома".
Судом встановлено, що згідно квитанції №2 до районного рівня Державної податкової служби України 09.08.2012 в 18:34 було доставлено податкову декларацію з податку на прибуток за півріччя 2012 року з позначкою «Звітна нова» з заповненими показниками рядків 01, 02, 03 ІД, 04, 05, 05.1, 06, 06.1, 06.2, 06.4 ІВ, 07, 08 ТП, 09 ПЗ, 10, 11, 12 ТП, 14, 16, з проставлянням позначки "х" про наявність додатків ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК. Документ було доставлено до районного рівня Державної податкової служби України. Міститься позначення «Документ прийнято на районному рівні».
Проте додатки ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК прийняти не були. Квитанції №2 зазначає, що документ не прийнято. Встановлені помилки: у звітному періоді відсутній звіт типу «Звітний». Надавати звіт типу «Новий звітний» за умови відсутності звіту типу «Звітний» заборонено.
09.08.2012 у 18:46 позивачем до районного рівня ДПС спрямовані додатки ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК з позначкою «Звітна», які прийняті на районному рівні.
Згідно пункту 4.13.8. Методичних рекомендацій, якщо платник податків надіслав АЗ податковий документ з ознакою "Звітний", то кожному наступному документу, надісланому до граничного терміну, проставляється ознака "Звітний новий". Орган ДПС визнає оригіналом електронний документ, отриманий останнім до закінчення граничного терміну подання податкової звітності, встановленого для подачі звітності у паперовому вигляді.
Кожній попередній податковій звітності, що подана до граничного терміну подання звітності і була прийнята ОДПС у базі даних податкової звітності районного рівня, надається статус "До відома".
Аналізуючи наведене суд робить висновок, що до закінчення граничного терміну подання податкової звітності, до кінця дня 09.08.2012, позивачем у повному обсязі була надана звітність з податку на прибуток за півріччя 2012 року.
Згідно пункту 49.11. Податкового кодексу України, у разі подання платником податків до органу ДПС податкової декларації (у тому числі надісланої засобами електронного зв'язку), заповненої з порушеннями пп. 48.3 - 48.4 ст. 48 Кодексу, такий орган ДПС зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення (у разі подання в електронному вигляді платнику надсилається квитанція) про відмову у прийнятті податкової декларації із зазначенням причин такої відмови (Додаток 6 до Методичних рекомендацій):
4.14.1. у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання (пп. 49.11.1 п. 49.11 ст. 49 Кодексу).
Таким чином, у випадку встановлення платником податків порушення підпунктів 48.3-48.4 Податкового кодексу України, податковий орган повинен був надати платнику податків письмове повідомлення до 16.08.2012 (включно).
Як вказує ДПІ у м.Сімферополі 20.08.2012, тобто з порушення терміну спрямування повідомлення, на адресу ПАТ «ТД «Массандра» було спрямовано повідомлення №17758/10/15-1 щодо невизнання податкової звітності.
Пунктом 42.2. Податкового кодексу України зазначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
ДПІ в м. Сімферополі не надано повідомлення про отримання платником податків рекомендованого листа з повідомленням щодо невизнання податкової звітності, також не надано розписку про отримання вказаного листа особисто представником ПАТ «ТД «Массандра».
ПАТ «ТД «Массандра» наданий для огляду та залучений у копії до матеріалів справи журнал реєстрації вхідної кореспонденції, де лист від ДПІ у м. Сімферополя від 20.08.2012 №17758/10/15-1 не зареєстрований.
Стаття 71 КАС України покладає на відповідача - суб'єкта владних повноважень обов'язок доказування правомірності свого рішення, якщо він заперечує проти позову.
Відповідачем по зазначеній справі вказаний обов'язок не виконаний, належних та допустимих доказів не надано.
У зв'язку з чим суд робить висновок про недоведеність податковим органом факту спрямування на адресу платника податків повідомлення про невизнання податкової звітності.
Згідно з пунктом 49.15 Податкового кодексу України податкова декларація, надіслана платником податків або його представником поштою або засобами електронного зв'язку, вважається неподаною за умови її заповнення з порушенням норм пунктів 48.3 і 48.4 статті 48 цього Кодексу та надсилання податковим органом платнику податків письмової відмови у прийнятті його податкової декларації.
За умови встановленого за матеріалами справи належного виконання ПАТ «ТД «Массандра» свого обов'язку по наданню податкової звітності з податку на прибуток з дотриманням граничного строку та у повному обсязі, недоведеністю податковим органом факту спрямування на його адресу повідомлення про відмову у прийнятті його декларації, суд робить висновок про відсутність підстав вважати декларацію за півріччя 2012 року з податку на прибуток неподаною.
Згідно пункту 49.13 Податкового кодексу України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.
На підставі вказаного суд вважає, що податкова декларація ПАТ «ТД «Массандра» з податку на прибуток за півріччя 2012 року вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби, тобто 09.08.2012.
Як вже зазначалося вище, 09.08.2012 було граничним строком подання декларації з податку на прибуток.
З урахуванням наведеного суд робить висновок про безпідставність визначення позивачу штрафної санкції за несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) в порядку пункту 120.1. Податкового кодексу України в розмірі 170,00 грн., а тому задовольняє адміністративний позов у повному обсязі - визнає протиправним та скасовує податкове повідомлення-рішення ДПІ у м. Сімферополі від 01.03.2013 №0001851501.
Під час прийняття постанови суд, зокрема, вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати (стаття 161 Кодексу адміністративного судочинства України).
Якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) (частина перша статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» від 05.06.2012 №4901-УІ виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється Державною казначейською службою України в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.
З огляду на викладене суд вважає необхідним стягнути судові витрати із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Під час судового засідання, яке відбулось 11.04.2013 були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову складено 16.04.2013.
Керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 01.03.2013 №0001851501.
3.Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Массандра" судовий збір у розмірі 114,70 грн. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Т.С. Ольшанська
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30677187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Ольшанська Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні