Ухвала
від 10.07.2013 по справі 801/2990/13-а
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 801/2990/13-а

10.07.13 м. Севастополь

Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Санакоєвої М.А.,

суддів Цикуренка А.С. ,

Іщенко Г.М.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Ольшанська Т.С. ) від 11.04.13 у справі № 801/2990/13-а

за позовом Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Массандра" (вул. Горького, буд.7,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95000)

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (вул. М. Залки, 1/9,Сімферополь,Автономна Республіка Крим,95053)

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.03.2013 №0001851501,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.13 позовні вимоги Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Массандра" до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 01.03.2013 №0001851501 - задоволені.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 01.03.2013 №0001851501.

Стягнуто на користь Приватного акціонерного товариства "Торговий дім "Массандра" судовий збір у розмірі 114,70 грн. з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.

Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.13 та прийняти нове рішення.

Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

У судове засідання сторони, їх представники не з'явились, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені в встановленому законом порядку.

Судова колегія, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнає за можливе перейти до письмового провадження по справі.

Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Торговий дім "Массандра" є юридичною особою та є платником податку на прибуток на загальних підставах.

21.02.2013 ДПІ у м.Сімферополі була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на прибуток ПАТ "Торговий дім "Массандра"за півріччя 2012 року.

За результатами перевірки ДПІ у м.Сімферополі складений акт №1031/15.1/24040228, яким встановлено порушення строку подання податкової звітності з податку на прибуток. Граничний строк подання звітності за півріччя 2012 року - 09.08.2012, дата фактичного подання 28.09.2012.

01.03.2013 ДПІ у м.Сімферополі прийнято податкове повідомлення-рішення про визначення ПАТ "ТД "Массандра" грошового зобов'язання на підставі пункту 120.1 Податкового кодексу України за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 170,00 грн.

Згідно копії квитанції №2, яка міститься в матеріалах справи, 09.08.2012 в 15:42 ПАТ "ТД "Массандра" надало звітну податкову декларацію з податку на прибуток за півріччя 2012 року. В усіх клітинках усіх рядків у тому числі графи "Наявність додатків" поставлені прочерки.

Згідно квитанції №2 до районного рівня Державної податкової служби України 09.08.2012 в 18:34 було доставлено податкову декларацію з податку на прибуток за півріччя 2012 року з позначкою "Звітна нова" з заповненими показниками рядків 01, 02, 03 ІД, 04, 05, 05.1, 06, 06.1, 06.2, 06.4 ІВ, 07, 08 ТП, 09 ПЗ, 10, 11, 12 ТП, 14, 16, з проставленням позначки "х" про наявність додатків ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК. Документ було доставлено до районного рівня Державної податкової служби України. Міститься позначення "Документ прийнято на районному рівні".

Проте додатки ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК прийняті не були. Квитанції №2 зазначає, що документ не прийнято. Встановлені помилки: у звітному періоді відсутній звіт типу "Звітний". Надавати звіт типу "Новий звітний" за умови відсутності звіту типу "Звітний" заборонено.

09.08.2012 у 18:46 позивачем до районного рівня ДПС спрямовані додатки ІД, ЦП, ІВ, АМ, ТП, ОК з позначкою "Звітна", які прийняті на районному рівні.

Порядок подання декларації встановлений у главі 2 Податкового кодексу України. Податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері інформатизації, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, впроваджує та утримує автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронної звітності" для надання послуг з подання за допомогою мережі Інтернет в електронному вигляді звітності, обов'язковість подання якої встановлено законодавством, до міністерств, інших органів державної влади та фондів загальнообов'язкового державного страхування.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

49.18.2. календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

З урахуванням викладеного, податкова декларація з податку на прибуток за півріччя 2012 року повинна бути подана у граничний строк 9 серпня 2012 року.

Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Наказом Мінфіну України від 28.09.2011 №1213, що зареєстрований у Мінюсті України 20.10.2011 за №1215/19953, затверджені форми Податкової декларації з податку на прибуток.

В окремій графі на при кінці декларації відображається наявність додатків, де в відповідних клітинках проставляється позначка "х", крім клітинок під літерами "ВП", "ПН" та "СБ", у яких проставляється кількість поданих додатків ВП, ПН та СБ до Податкової декларації.

Прийняття податкової декларації є обов'язком податкового органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Згідно Інструкції про подання електронної податкової звітності, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 №233, при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку: після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків.

Після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту).

перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним.

Підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС.

Датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Як зазначено у Методичних рекомендаціях щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, що затверджені наказом ДПС України від 14.06.2012 №516, декларація подається обов'язково з додатками у разі заповнення даних у відповідних рядках декларації (п. 46.1 ст. 46 Кодексу).

У зв'язку з чим судова колегія вважає, що платником податків дотримані вимоги оформлення податкової звітності.

Документ було доставлено до районного рівня Державної податкової служби України, оскільки квитанція №2 містить позначення "Документ прийнято на районному рівні".

Зазначене свідчить про підтвердження платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС.

Статтею 50 Податкового кодексу України встановлений порядок внесення змін до податкової звітності .

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ, уразі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

З аналізу вищенаведених норм та обставин вбачається можливість платника податків подати нову декларацію (вже з виправленими показниками) за відповідний звітний період до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період. У такому випадку декларація надається з позначкою "Звітна нова".

Якщо після подачі декларації (незалежно від способу подачі) за звітний період платник податків подає нову декларацію із виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, передбачені пунктом 50.1 Податкового кодексу України, не застосовуються (п. 4.10 Методичних рекомендаціях щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України, що затверджені наказом ДПС України від 14.06.2012 №516).

Така декларація заноситься до БДАЗ з ознакою "звітна нова" (якщо це передбачено формою) та "звітна" (якщо інше не передбачено формою), а надана раніше звітність отримує статус "До відома".

Згідно пункту 4.13.8. Методичних рекомендацій, якщо платник податків надіслав АЗ податковий документ з ознакою "Звітний", то кожному наступному документу, надісланому до граничного терміну, проставляється ознака "Звітний новий". Орган ДПС визнає оригіналом електронний документ, отриманий останнім до закінчення граничного терміну подання податкової звітності, встановленого для подачі звітності у паперовому вигляді.

Кожній попередній податковій звітності, що подана до граничного терміну подання звітності і була прийнята ОДПС у базі даних податкової звітності районного рівня, надається статус "До відома".

Таким чином, до закінчення граничного терміну подання податкової звітності, до кінця дня 09.08.2012, позивачем у повному обсязі була надана звітність з податку на прибуток за півріччя 2012 року.

Відповідно до пункту 49.11. Податкового кодексу України, у разі подання платником податків до органу ДПС податкової декларації (у тому числі надісланої засобами електронного зв'язку), заповненої з порушеннями пп. 48.3 - 48.4 ст. 48 Кодексу, такий орган ДПС зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення (у разі подання в електронному вигляді платнику надсилається квитанція) про відмову у прийнятті податкової декларації із зазначенням причин такої відмови (Додаток 6 до Методичних рекомендацій):

Згідно з пп. 49.11.1 п. 49.11 ст. 49 Кодексу, у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

Таким чином, у випадку встановлення платником податків порушення підпунктів 48.3-48.4 Податкового кодексу України, податковий орган повинен був надати платнику податків письмове повідомлення до 16.08.2012 (включно).

Як вказує ДПІ у м.Сімферополі 20.08.2012, тобто з порушення терміну спрямування повідомлення, на адресу ПАТ "ТД "Массандра" було спрямовано повідомлення №17758/10/15-1 щодо невизнання податкової звітності.

Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові (п. 42.2. Податкового кодексу України )

Колегія судді звертає увагу, що ДПІ в м. Сімферополі не надано повідомлення про отримання платником податків рекомендованого листа з повідомленням щодо невизнання податкової звітності, також не надано розписку про отримання вказаного листа особисто представником ПАТ "ТД "Массандра".

З журналу реєстрації вхідної кореспонденції вбачається, що лист від ДПІ у м. Сімферополя від 20.08.2012 №17758/10/15-1 не зареєстрований.

Згідно пункту 49.13 Податкового кодексу України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Відповідно до ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів спрямування на адресу платника податків повідомлення про невизнання податкової звітності.

На підставі викладеного вище, судова колегія приходить до висновку, що податкова декларація ПАТ "ТД "Массандра" з податку на прибуток за півріччя 2012 року вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби, тобто 09.08.2012.

Виходячи з системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, судова колегія дійшла висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції, що висновки податкового органу, викладені в Акті перевірки №1031/15.1/2404022 про порушення платником податків вимог Податкового законодавства України, не відповідають дійсним обставинам справи, внаслідок чого існують підстави для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відповідача від 01.03.2013 №0001851501.

Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.

Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.

Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 195,196, пунктом 1 частини першої статті 198, п.1 частини першої статті 205, статтями 200, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 11.04.13 у справі № 801/2990/13-а - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвалу може бути оскаржено до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва

Судді підпис А.С. Цикуренко

підпис Г.М. Іщенко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя М.А.Санакоєва

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2013
Оприлюднено17.07.2013
Номер документу32427559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/2990/13-а

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Ухвала від 24.05.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 11.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 22.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні