Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 квітня 2013 р. Справа № 805/3044/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Ткаченко Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «ВІД» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 гривень, -
ВСТАНОВИВ:
Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Закритого акціонерного товариства «ВІД» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 гривень.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що відповідачем порушені вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 Розд. V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, а саме відповідачем не було опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та не було розміщено у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки. Так, позивач відмічає, що розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації та опублікування регулярної річної інформації емітента в офіційному друкованому виданні здійснюється не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. На підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272, розпорядженням позивача № 577-ДО-1-Е від 03 жовтня 2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери відповідача зобов'язано у термін до 03.12.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери. Оскільки у встановлений термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було постановою позивача № 10-ДО-1-Е від 24.01.2013 року підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 5 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012, № 1470, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень. Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку просять стягнути з відповідача в дохід бюджету суму фінансових санкцій у розмірі 17000,00 гривень, оскільки відповідачем у встановлений 15 денний строк добровільно вона сплачена не була.
У судове засідання представник позивача не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час і місце судового розгляду позивача повідомлено належним чином з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України.
21 березня 2013 року через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду позивачем надано заяву, у якій Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку просять розглядати справу без участі їх представника у письмовому провадженні.
Представник відповідач у судове засідання не з'явився з невідомих суду причин, хоча про дату, час і місце судового розгляду відповідач повідомлений належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке повернулося до суду із відміткою про його отримання. Заяв про відкладення розгляду справи або розгляду справи у відсутності представника відповідача до суду не надходило. Також суду не було надано заперечень проти позову або заяви про визнання позову.
Приймаючи до уваги положення ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, а також ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.
Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
У відповідності до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Таким чином, позивач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.
Відповідач - Закрите акціонерне товариство «ВІД» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 20169764).
Як свідчать матеріали справи, при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що ЗАТ «ВІД» порушені вимоги ст. 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» та п. 1 гл. 7 Розд. V Положення «Про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Комісії від 19.12.2006 року № 1591, а саме відповідачем не було опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та не було розміщено у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки.
Відповідно до розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 577-ДО-1-Е від 03.10.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 03.12.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери, а саме: розкрити на фондовому ринку регулярну річну інформацію емітента за 2011 рік у відповідності до Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» № 3480-ІV від 23.02.06 та «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів», затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.06 № 1591 та до 03.12.2012 року (включно) письмово повідомити уповноважену особу Комісії, відділ нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Луганській області Донбаського територіального управління Комісії про виконання цього розпорядження.
Згідно акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 10-ДО-1-Е від 10 січня 2013 року станом на 10.01.2013 року розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 577-ДО-1-Е від 03.10.2012 року не виконано, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Відповідач для підписання вказаного акту до Комісії не з'явився.
Постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 10-ДО-1-Е від 24.01.2013 року підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 5 розділу II Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012, № 1470, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень.
Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Емітент цінних паперів (далі - емітент) - держава в особі уповноваженого органу, юридична особа і у випадках, передбачених законодавством, фізична особа відповідно до ст. 2 Закону України «Про цінні папери і фондову біржу».
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, яке затверджено рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 № 1591 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.02.2007р. № 97/13364 (далі -Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Комісії.
Вимоги щодо розкриття регулярної річної інформації емітентами встановлені в розділі V Положення. Главою 1 якого встановлено, що емітенти цінних паперів зобов'язанні розкривати регулярну річну інформацію у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу.
Відповідно до п. 1 гл. 7 розділу V «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки:
розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 6 гл. 7 розд. V Положення до складу річної інформації, що подається до Комісії, додається(ються) копія(ї) протоколу(олів) загальних зборів емітента, що проводились у звітному році.
Копія протоколу повинна бути прошнурована, пронумерована та скріплена відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента. На зворотному боці останньої сторінки копії протоколу робиться такий напис: «Прошнуровано, пронумеровано та скріплено відбитком печатки емітента та підписом керівника емітента (кількість) сторінок».
У разі, якщо загальні збори емітента не проводились або не відбулись, до річної інформації має бути додана довідка, складена у довільній формі з поясненням причин. Довідка засвідчується підписом керівника емітента та відбитком печатки емітента.
Річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.
Примірник офіційного друкованого видання, в якому опубліковано річну інформацію про емітента, він (емітент) надсилає до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Отже, Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були встановлені порушення, допущені відповідачем, а саме: не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2011 рік та нерозміщення у загальнодоступній базі даних Комісії регулярної річної інформації емітента за 2011 р. в установлені законодавством строки, у зв`язку з чим розпорядженням позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 577-ДО-1-Е від 03.10.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 03.12.2012 року (включно) усунути порушення законодавства про цінні папери.
Проте, у встановлений позивачем термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було, внаслідок чого постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 10-ДО-1-Е від 24.01.2013 року до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень.
Вищенаведена постанова відповідає вимогам Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811.
Частиною 2 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
У відповідності до розд. XVIIІ вищевказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.
Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 10-ДО-1-Е від 24.01.2013 року немає, при цьому, суму фінансових санкцій у встановлений законом строк відповідачем сплачено не було.
За таких обставин, не сплачена сума фінансових санкцій у загальному розмірі 17000,00 гривень підлягає стягненню у судовому порядку, відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, їх задоволення у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «ВІД» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 гривень - задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «ВІД» (91053, м. Луганськ, вул. Херсонська, 22 А; код ЄДРПОУ 20169764) в доход Державного бюджету України (відділення Державного казначейства в м. Донецьку на р/р 31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансові санкції у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 11 квітня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ткаченко Т.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 16.04.2013 |
Номер документу | 30682074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ткаченко Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні