Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-5402/11/0170/9
08.04.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Єланської О.Е.,
суддів Кукти М.В. ,
Кучерука О.В.
секретар судового засідання Букуєва М. А.
за участю сторін:
представник позивача, Феодосійського міського центру зайнятості- Мєлкова Надія Миколаївна, довіреність № 04-01/680 від 25.03.09
представник відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі"- Мамонтов Сергій Миколайович, довіреність № 04-01/2410 від 02.09.11
розглянувши апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Гаманко Є.О. ) від 23.01.13 у справі № 2а-5402/11/0170/9
за позовом Феодосійського міського центру зайнятості (вул. Войкова, 46,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98100)
до Товариства з обмеженною відповідальністю "Коронеллі" (вул. Приморська, буд. 1,Феодосія,Автономна Республіка Крим,98100)
про стягнення заборгованості в сумі 17680,00 грн.,
ВСТАНОВИВ:
Феодосійський міський центр зайнятості звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" про стягнення штрафу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, що складає 17680,00 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.13 у справі № 2а-5402/11/0170/9 адміністративний позов Феодосійського міського центру зайнятості до Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" про стягнення заборгованості в сумі 17680,00 грн.- задоволено повністю.
Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" на користь Феодосійського міського центру зайнятості 17680,00 грн. штрафних санкцій за порушення законодавства про зайнятість населення.
Не погодившись з даною постановою, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні 08.04.13 представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги з підстав, зазначених в ній. Представник позивача проти задоволення апеляційної скарги позивача заперечував, просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" зареєстроване 23.04.2000р. виконавчим комітетом Феодосійської міської ради АР Крим як юридична особа.
14.12.2010р. посадовою особою Інспекції з контролю за додержанням законодавства про зайнятість Кримського республіканського центру зайнятості був складений акт № 91/ш про порушення законодавства України про зайнятість населення, згідно із яким Товариством з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" порушена норма статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" в частині використання праці громадянина Республіки Азербайджану ОСОБА_1 без дозволу державної служби зайнятості України (а.с. 5-6).
У зазначеному Акті на підставі ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" і п.8 "г" Положення "Про інспекції по контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 року №47 відповідачу було запропоновано у місячний термін внести штраф у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної платні, встановленої законом за кожного працевлаштованого з порушенням законодавства іноземного громадянина всього у сумі 18444,00 грн.
Акт про порушення законодавства України про зайнятість населення направлявся відповідачу супровідним листом від 15.12.2010р. за вих. №13-03-4579/0-10 рекомендованою кореспонденцією (а.с.8-9).
31.03.2011р. начальник Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість Кримського республіканського центру зайнятості, розглянувши Акт про порушення законодавства про зайнятість населення ТОВ "Коронеллі" № 91/ш від 14.12.2010р., а також інші матеріали, прийняв рішення щодо акту № 91/ш від 14.12.2010р. про порушення законодавства про зайнятість населення ТОВ "Коронеллі", яким вирішив змінити суму штрафу по Акту про порушення законодавства про зайнятість населення ТОВ "Коронеллі" № 91/ш від 14.12.2010р. в розмірі 18440,00 грн. на суму 17680,00 грн., враховуючи розрахунок мінімальної заробітної плати, встановленої законом на день скоєння правопорушення (а.с.7).
Враховуючи те, що у добровільному порядку відповідачем штрафні санкції не сплачені позивач звернувся до суду з позовом про стягнення заборгованості по сплаті штрафу за порушення норм ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення" у розмірі 17680,00 грн.
Перевіряючи обґрунтованість дій та рішень органу владних повноважень, судова колегія зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. № 803-XII (у редакції чинній на час виникнення спірних відносин) громадяни мають право на працевлаштування і вибір місця роботи шляхом звернення до підприємства, установи, організації, особистого селянського господарства, фермерського господарства, іншого роботодавця або при безплатному сприянні державної служби зайнятості. Порядок і умови укладення трудового договору визначаються законодавством України про працю.
Частиною 2 статті 8 Закону України "Про зайнятість населення" (у редакції чинній на час виникнення спірних відносин) передбачено, що роботодавці мають право на використання праці іноземців та осіб без громадянства на умовах трудового договору лише за наявності виданого роботодавцю державною службою зайнятості дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
У разі використання роботодавцем праці іноземців або осіб без громадянства на умовах трудового договору без дозволу на використання праці іноземців та осіб без громадянства державна служба зайнятості стягує з роботодавця штраф за кожну таку особу у двадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом.
У разі несплати (або відмови від сплати) протягом місяця у добровільному порядку зазначеного штрафу його стягнення провадиться в установленому законом порядку. Кошти від стягнутих штрафів спрямовуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.
Судом першої інстанції встановлено, що постановою Феодосійського міського суду АР Крим від 24.06.2010р. по адміністративній справі № 3-1988/10 ОСОБА_2 визнано винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ст. 204, ч. 1 КпАП України та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700,00 грн. постанова набрала законної сили 05.07.2010р.
Разом з цим, ОСОБА_1 постановою Феодосійського міського суду АР Крим від 24.06.2010р. признано винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ст. 203 ч. 1 КпАП України та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 680,00 грн. постанова набрала законної сили 05.07.2010р.
Відповідно до ст. 204 КпАП України порушення посадовими особами підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, у тому числі іноземних суб'єктів господарської діяльності, що діють на території України, встановленого порядку працевлаштування, прийняття на навчання іноземців та осіб без громадянства, надання їм житла, а також інші порушення, якщо вони будь-яким чином сприяють іноземцям та особам без громадянства в ухиленні від виїзду з України після закінчення терміну перебування або спрямовані на їх незаконну реєстрацію, оформлення документів на проживання, - тягнуть за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з ч. 4 ст. 72 КАС України вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.
Вказаною постановою встановлено, що відповідачем порушено порядок працевлаштування громадянина Азербайджану ОСОБА_1, та відповідно до приписів ст. 72 ч. 4 КАС України, ця обставина не потребує доказуванню при розгляді справи про стягнення штрафу за порушення ст. 8 Закону України "Про зайнятість населення".
Частиною 1 ст. 72 КАС України передбачено, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Судова колегія вважає, що суд першої інстанції здійснив вірний аналіз діючого законодавства та дійшов вірного висновку щодо наявності підстави для задоволення позовних вимог.
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству.
Судове рішення не може бути скасовано чи змінено з підстав, що наведені в апеляційній скарзі.
Згідно статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Коронеллі" на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.13 у справі № 2а-5402/11/0170/9 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 23.01.13 у справі № 2а-5402/11/0170/9 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 15 квітня 2013 р.
Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська
Судді підпис М.В. Кукта
підпис О.В.Кучерук
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.Е.Єланська
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2013 |
Оприлюднено | 17.04.2013 |
Номер документу | 30689728 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Єланська Олена Едуардівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Гаманко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні