Ухвала
від 16.04.2013 по справі 2а/1270/9762/2012
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Яковлев Д.О.

Суддя-доповідач - Ястребова Л.В.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 квітня 2013 року справа №2а/1270/9762/2012 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі: судді-доповідача Ястребової Л.В., суддів: Ляшенка Д.В., Чумака С.Ю.

секретар Борисова А.А.

за участі представника позивача Біжінара Р.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07 березня 2013 року у справі № 2а/1270/9762/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області, третя особа - ОСОБА_3 про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

У грудні 2012 року товариство з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області, третя особа - ОСОБА_3, з урахуванням уточнених позовних вимог, про визнання протиправними дії Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області, які полягають у відмові анулювати Дозвіл на спеціальне водокористування від 22.03.2012 № Укр 1.1.181 Луг, які викладені у листі відповідача від 21.06.2012 № 5302; зобов'язання Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області анулювати Дозвіл на спеціальне водокористування від 22.03.2012 № Укр 1.1.181 Луг, який виданий ОСОБА_3

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 07 березня 2013 року у задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області, третя особа - ОСОБА_3 про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії - відмовлено.

Не погодившись з постановою суду позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить останню скасувати та прийняти нову постанову якою задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Під час апеляційного розгляду представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та під час апеляційного розгляду, 14.03.2012 до відповідача надійшла заява гр. ОСОБА_3 про видачу дозволу на спеціальне водокористування. До заяви було додано: клопотання з розрахунком нормативно - обґрунтованих обсягів водоспоживання та водовідведення та балансовою схемою водоспоживання та водовідведення; копія паспорту свердловини НОМЕР_1, складеного ТОВ «Луганськгеоекоцентр»; договір про надання послуг від 21.03.2011 з ТПК «Исида»; лист погодження до дозволу на спеціальне водокористування, погоджений Східним державним геологічним підприємством 24.02.2012; копія паспорту гр. ОСОБА_3; схема розташування свердловини НОМЕР_1. Зазначені документи подано відповідачу представником ОСОБА_3 за довіреністю від 13.03.2012 (а.с.55-70).

22 березня 2012 року, на підставі наданих документів, відповідачем було видано гр. ОСОБА_3 дозвіл на спеціальне водокористування № Укр 1.1.181 Луг на артсвердловину НОМЕР_1, що розташована в АДРЕСА_1, потужність 3 кб.м/год., глибина 19,8 м., поштова адреса користувача - АДРЕСА_2 (а.с.9-10).

18 червня 2012 року ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» (ідентифікаційний код 33269471), звернувся до відповідача з листом вих. № 7 з вимогою про скасування Дозволу на спеціальне водокористування від 22.03.2012 № Укр 1.1.181 Луг у зв'язку з його незаконністю, оскільки зазначена свердловина розташована в будівлі медпункту, що належить позивачу на підставі свідоцтва про право приватної власності від 12.03.2009 (а.с. 19). До заяви позивачем було надано копії свідоцтва про право приватної власності, технічний паспорт, витяг про реєстрацію права власності.

Листом від 21.06.2012 № 5302 відповідач відмовив позивачу в анулюванні Дозволу, пославшись на те, що викладена у заяві позивача інформація про відсутність прав власності на свердловину у гр. ОСОБА_3 не є доказом надання ним недостовірної інформації. Зазначеним листом відповідач також запропонував позивачу звернутися до суду для підтвердження викладених у заяві фактів, що буде підставою для анулювання Дозволу (а.с.20).

Відповідно до ст.13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону.

Преамбулою Водного кодексу України встановлено, що усі води (водні об'єкти) на території України є національним надбанням народу України, однією з природних основ його економічного розвитку і соціального добробуту.

Відповідно до ст.48 Водного кодексу України спеціальним водокористуванням є забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів.

Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.

Згідно зі ст.49 Водного кодексу України спеціальне водокористування здійснюється на підставі дозволу.

Дозвіл на спеціальне водокористування видається: державними органами охорони навколишнього природного середовища - у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення; Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими Радами за погодженням з державними органами охорони навколишнього природного середовища - у разі використання води водних об'єктів місцевого значення.

Видача дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за клопотанням водокористувача з обгрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства, - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології - в разі використання підземних вод та державними органами охорони здоров'я - в разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних.

У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин.

Порядок погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування затверджується Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМ України № 321 від 13.03.2002 затверджено Порядок погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування, який визначає процедуру погодження та видачі юридичним і фізичним особам (далі - водокористувачі) дозволів на спеціальне водокористування (забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання у водні об'єкти забруднюючих речовин, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів).

Згідно з п. 2 Порядку дозволи видаються у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення - Республіканським комітетом екології та природних ресурсів Автономної Республіки Крим, державними управліннями екології та природних ресурсів в областях, мм. Києві і Севастополі, державними інспекціями охорони Чорного і Азовського морів (далі - територіальні органи Мінекоресурсів);

Строк видачі документів дозвільного характеру становить десять робочих днів, якщо інше не встановлено законом.

Згідно з п.3 Порядку дозволи видаються за клопотанням водокористувачів з обґрунтуванням потреби у воді, яке погоджується: у разі використання поверхневих вод - з Республіканським комітетом по водному господарству Автономної Республіки Крим, територіальними органами басейнових управлінь водних ресурсів або обласними виробничими управліннями водного господарства і меліорації (далі - органи водного господарства); у разі використання підземних вод - з Державною геологічною службою або дочірніми підприємствами НАК «Надра України» за переліком, який затверджує Мінекоресурсів; у разі використання водних об'єктів, віднесених до категорії лікувальних, - з МОЗ.

Правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності, порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та державних адміністраторів визначає Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-IV (надалі - Закон № 2806).

Відповідно до ст.1 Закону № 2806 під дозвільною системою у сфері господарської діяльності розуміється сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, державними адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, видачею дублікатів, анулюванням документів дозвільного характеру;

документом дозвільного характеру - є дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону № 2806 дія цього Закону поширюється на дозвільні органи, державних адміністраторів, уповноважений орган та суб'єктів господарювання, які мають намір провадити або провадять господарську діяльність.

Згідно з нормами ст.4 Закону № 2806, які передбачають основні вимоги до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, встановлено, що виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; платність або безоплатність видачі (переоформлення, видачі дубліката, анулювання) документа дозвільного характеру; строк видачі або надання письмового повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, видачі дубліката, анулювання документа дозвільного характеру; строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.

Основні вимоги до порядку видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання документів дозвільного характеру встановлено ст. 4-1 Закону № 2806.

Відповідно до ч.1 вказаної статті Порядок видачі документів дозвільного характеру або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними (регіональними, місцевими) органами встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

За приписами ч.5 ст. 4-1 Закону № 2806 підставою для відмови у видачі документа дозвільного характеру, зокрема, є виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання, недостовірних відомостей.

Відмова у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами, не допускається.

Суд першої інстанції вірно зазначив, що норми цієї статті передбачають, що суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа подає державному адміністратору, який здійснює прийом суб'єктів господарювання в дозвільному центрі, заяву, форма якої затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням уповноваженого органу та за погодженням з дозвільними органами.

Відповідно до ч.3 цієї статті до заяви додаються документи, необхідні для видачі документа дозвільного характеру, передбачені законодавством, яким регулюються відносини щодо одержання такого документа.

Заява та документи, що додаються до неї, подаються в одному примірнику особисто суб'єктом господарювання (керівником юридичної особи, фізичною особою - підприємцем) або уповноваженою ним особою.

Відповідно до ч.4 цієї статті державний адміністратор перевіряє документи, що посвідчують особу заявника, та реєструє заяву і документи, що додаються до неї, в журналі, який ведеться за формою, встановленою уповноваженим органом.

Форма заяви на одержання суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою документів дозвільного характеру затверджена Постановою КМ України від 07.12.2005 № 1176.

Норми ч.5 ст.7 Закону № 2806 забороняють вимагати від заявника для одержання документа дозвільного характеру документи, не передбачені законодавством.

Згідно з вимогами ч.6 ст.6 Закону відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у заяві та документах, що додаються до неї, покладено на заявника.

Норми ч.7 статті 4-1 Закону № 2806 визначають підстави для анулювання документа дозвільного характеру, до яких, зокрема, віднесено встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації.

Законом можуть встановлюватися інші підстави для анулювання документів дозвільного характеру.

Рішення дозвільного органу про анулювання документа дозвільного характеру може бути оскаржено в суді.

Анулювання документа дозвільного характеру з підстав, не встановлених законом, що регулює відносини, пов'язані з одержанням документа дозвільного характеру, є підставою для визнання такого документа дозвільного характеру анульованим безпідставно.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме, з листа позивача від 18 червня 2012 року вих. № 7, вимога про скасування Дозволу на спеціальне водокористування від 22.03.2012 № Укр 1.1.181 Луг у зв'язку з його незаконністю, ґрунтується на твердженні позивача, що зазначена свердловина належить ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» оскільки розташована в будівлі медпункту, що належить позивачу на підставі свідоцтва про право приватної власності від 12.03.2009 (а.с.19). До заяви позивачем було надано копії свідоцтва про право приватної власності, технічний паспорт, витяг про реєстрацію права власності.

Відмовляючи у задоволенні заяви ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» про анулювання дозволу відповідач зазначив що викладена у заяві позивача інформація про відсутність прав власності на свердловину у гр. ОСОБА_3 не є доказом надання ним недостовірної інформації в юридичному розумінні, а також запропонував позивачу звернутися до суду для підтвердження викладених у заяві фактів, що стане підставою для анулювання Дозволу.

Позивачем при зверненні з листом від 18 червня 2012 року вих. № 7 доказів наявності права власності на свердловину у інших осіб, в тому числі у ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» відповідачу надано не було, як не було надано їх до суду першої інстанції.

Крім того, колегія суддів зазначає що у спірних правовідносинах не ідеться про право власності на свердловину. Твердження позивача про належність свердловини ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» ґрунтується лише на даних експлікації до технічного паспорта на об'єкт нерухомості - культурно-оздоровчий комплекс за адресою АДРЕСА_2, в якій зазначено крім іншого наявність свердловини за позначенням «літ. С» (а.с.17), яку не включено до складових об'єкта нерухомості, перелічених у свідоцтві на право власності на об'єкт нерухомого майна позивача від 12.03.2009 (а.с.14).

Що стосується інформації яка міститься у листі МКП Бюро технічної інвентаризації від 19.02.2013 №15/4392 (а.с.95) яка була надана на запит суду першої інстанції, за клопотанням представника позивача, про відсутність відомостей щодо реєстрації за ОСОБА_3 права власності на свердловину, розташовану за адресою АДРЕСА_2, суд апеляційної інстанції зазначає, що вказана інформація може бути доказом чи встановленим фактом, оскільки вищенаведені норми Закону № 2806 взагалі не передбачають надання, для отримання дозволу документу про право власності.

Відповідно, наявність чи відсутність документу про право власності не є предметом перевірки Державного управління охорони навколишнього природного середовища при наданні чи прийнятті анулюванні дозволу.

Таким чином, колегія суддів зазначає що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про відсутність у Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області підстав для анулювання Дозволу на спеціальне водокористування від 22.03.2012 № Укр 1.1.181 Луг, передбачених ч.7 ст.4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-IV у зв'язку зі зверненням ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» з листом від 18 червня 2012 року вих. № 7.

Також колегія суддів зазначає, що вищезазначені факти вже було встановлено рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2012 року, залишеного без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 30 листопада 2012 року у справі №2а/1270/6806/2012 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» до Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Луганській області, третя особа - ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування Дозволу на спеціальне водокористування № Укр 1.1.181 Луг від 22.03.2012, яким у задоволенні позову ТОВ «АКВА-ЛЕНД-Луганськ» відмовлено.

Згідно з нормами ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Щодо посилань позивача на рішення Артемівського районного суду міста Луганська від 28 лютого 2013 року у справі №2/434/948/13 за позовом ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» до ОСОБА_3 про усунення перешкод у здійсненні користування майном, як на підтвердження доводів про надання ОСОБА_3 недостовірної інформації, колегія суддів зазначає наступне.

Оскільки рішення Артемівського районного суду міста Луганська від 28 лютого 2013 року у справі №2/434/948/13 на час розгляду справи судом першої інстанції не набрало законної сили, посилання апелянта на зазначене рішення правомірно не прийняті до уваги судом першої інстанції. Крім того, слід зазначити, що постановою Артемівського районного суду міста Луганська від 06.03.2012 року відмовлено у задоволенні позивних вимог ТОВ «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» до ОСОБА_3 про усунення перешкод у здійсненні користування майном за необґрунтованістю.

За таких обставин, враховуючи наведені норми законів, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а потому підстав для його скасування не вбачається.

На підставі викладеного, керуючись ст. 195, 196, 198, 200, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст. 211, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «АКВА-ЛЕНД-ЛУГАНСЬК» - залишити без задоволення.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 07 березня 2013 року у справі № 2а/1270/9762/2012 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення в повному обсязі.

Колегія суддів: Л.В. Ястребова

Д.В. Ляшенко

С.Ю. Чумак

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.04.2013
Оприлюднено18.04.2013
Номер документу30721800
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/9762/2012

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 16.04.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Л.В.

Постанова від 07.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 05.02.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

Ухвала від 08.01.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Д.О. Яковлев

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні