8.2.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 квітня 2013 року Справа № 812/2364/13-а
Луганський окружний адміністративний суд:
у складі головуючого судді: Широкої К.Ю.,
при секретарі судового засідання: Бондар Ю.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Дочірнього Підприємства "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби України про скасування податкових повідомлень рішень від 13.02.2013 року № 0000092201, №0000082201, -
ВСТАНОВИВ:
06 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулось Дочірнє Підприємство "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління з позовом до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби України, в якому просило скасувати податкове повідомлення-рішення Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби України від 13 лютого 2013 року № 0000092201 та № 0000082201. Позивачем 21 лютого 2013 року отримане податкове повідомлення-рішення Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області Державної податкової служби України від 13 лютого 2013 року № 0000092201 , яким даному суб'єкту господарювання збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 52 265,50 грн. в тому числі за основним платежем - 45 158,00 грн. та 7 107,50 - штрафних санкцій; податкове повідомлення-рішення від 13 лютого 2013 року № 0000082201 яким даному суб'єкту господарювання збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємства на 42 866,00 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на підставі Акту № 12/22/25367807 від 25 січня 2013 року про результати документальної позапланової невиїзної документальної перевірки Дочірнього Підприемства "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління, щодо документального підтвердження господарських відносин із платником податків ТОВ "Луганськпестицид 2009", код ЄДРПОУ -36735994, за період з 01 жовтня 2011 року по 30 червня 2011 року та з ТОВ «Ідея 2004» код ЄДРПОУ 33181570, за період з 01 жовтня 2011 року по 31 грудня 2011 року. Позивач не згоден з висновками даного Акту, вважає їх необгрунтованими, а винесене податкове повідомлення-рішення відповідно підлягає скасуванню.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити позов в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, вважаючи, що спірне податкове повідомлення-рішення - законними, а вимоги позивача безпідставними, а тому просив у позові відмовити, надав заперечення.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані докази, суд встановив наступні обставини.
Дочірнє Підприемство "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління зареєстровано Попаснянською районною державною адміністрацією Луганської області 03.06.1998 № 1 372 120 0000 000154 (а.с.49).
Дочірнє Підприемство "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління взято на податковий облік Первомайською ОДПІ Луганської області ДПС.
На підставі п.п. 75.1.2. п.75.1 ст.75 п.п. 78.1.1 п. п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78, п. 79.2 ст. 79 глави 8 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755 - VІ із змінами та доповненнями відповідно до Наказу Первомайської ОДПІ Луганської області ДПС від 11.01.2013 №14, проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ДП "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління з питань дотримання вимог податкового законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Луганськпестицид 2009", код ЄДРПОУ -36735994, за період з 01 жовтня 2011 року по 30 червня 2011 року та з ТОВ «Ідея 2004» код ЄДРПОУ 33181570, за період з 01 жовтня 2011 року по 31 грудня 2011 року.
На підставі акту перевірки відповідачем прийняте податкові повідомлення-рішення від 13.02.2013 №0000082201 та № 0000092201, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 52 265,50 грн., в тому числі за основним платежем - 45 158,00 грн. та 7 107,50 - штрафних санкцій; збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємства на 42 866,00 грн.
Як встановлено судом, 01 квітня 2011 року між позивачем та ТОВ «Луганськпестицид 2009» укладено договір куплі-продажу №5-0001, згідно якого постачальник зобов'язаний поставити, а позивач прийняти та оплатити товар в кількості та по цінам, що вказані в накладних. Номенклатура, кількість, якість товару, ціна за одиницю товару та загальна вартість товару, що поставляється по договору узгоджуються сторонами і вказуються в накладні (а.с.40-41).
Виконання цього договору підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №5-00000001 від 01.04.2011 на оплату солі, масла автомобільного М8Т12 та плівка флексопакувальної в асортименті на суму 100 392,00 грн. в тому числі 16 732.00 грн ПДВ (а.с.38); видаткова накладна №5-00000001 від 01.04.2011 на оплату солі, масла автомобільного М8Т12 та плівка флексопакувальної в асортименті на суму 100 392,00 грн. в тому числі 16 732.00 грн. ПДВ (а.с.39); податкова накладна №39 від 04.04.2011 на суму 100 392,00 грн в тому числі 16 732,00 грн. ПДВ ( а.с. 37); квитанція №1 від 04.04.2011, №15 від 05.04.2011, №16 від 06.04.2011, №19 від 07.04.2011, №20 від 11.04.2011, №22 від 12.04.2011, №24 від14.04.2011, №23 від 13.04.2011, №29 від 15.04.2011, №30 від 20.04.2013, №31 від 21.04.2011 на загалну суму 100 392,00 грн (а.с.32-34); подорожній лист без номера від 04.04.2011 року на автомобіль ГАЗ-3307 державний №ВВ0449ВА та таваро-транспортна накладна №10 від 04.04.2011 (а.с.35,36).
Між позивачем та ТОВ «Ідея - 2004» код ЄДРПОУ 33181570 були укладені договори куплі-продажу №19/10 від 01.11.2011 та №241/2 від 24.11.2011 (а.с.18,29), за яким ТОВ «Ідея - 2004» поставила запчастини на загальну суму 43 957,00 грн., в тому числі ПДВ 7 326,17 грн., видавши при цьому рахунок № 191001 від 19.10.2011 (а.с.22), видаткову накладну №191001 від 19.10.2011 (а.с.24), податкову накладну №54 від 19.10.2011 (а.с.23), товар доставлений автотранспортом позивача, що підтверджує подорожній лист №1091 та товаро-транспортна накладна від 20.10.2011 (а.с.26). Також на підтвердження транспортування товару позивач надав свідоцтво про реєстрацію автотранспортних засобів, санітарний паспорт, договір які в свою чергу підтверджують наявність транспортних засобів на підприємстві та можливість здійснювати перевезення товару. Згідно рахунку №031001 від 03.10.2011 Дочірнє Підприемство "Міський молочно-виробничий комбінат" Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління оплатило поставку флексопакувальної плівки в сумі 79 300,00 грн. (а.с.28), отримавши видаткову накладну №031001 від 03.10.2011 та податкову накладну №7 від 03.10.2011 на суму 79 300,00 грн., в тому числі ПДВ 13 216,67 грн. Перевезення підтверджує ТТН №1078 від 04.10.2011.
Згідно договору купівлі-продажу №2411/2 від 24.11.2011 ТОВ «ІДЕЯ-2004» поставила запчастини до автомобіля на суму 47 297,96 грн., в тому числі 7 882, 99 грн. ПДВ, що підтверджує видаткова накладна №211101 від 24.11.2011 (а.с.31) та податкова накладна №58 від 24.11.2011 (а.с.30).
Окрім того, позивачем надано документи, що підтверджують повну оплату придбаного за договорами №2411/2 від 24.11.2011 товару: квитанції до прибуткового касового ордеру №7 від 04.10.2011, №8 від 05.10.2011, №9 від 06.10.2011, №10 від 07.10.2011, №11 від 10.10.2011, №12 від 10.10.2011, №13 від 12.10.2011, №14 від 19.10.2011, №15 від 20.10.2011, №16 від 21.10.2011, №17 від 25.10.2011, №18 від 25.10.2011, №19 від 24.11.2011, №6 від 03.10.2011.
Згідно ст. 3 Господарського кодексу України, під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Відповідно до п. 14.1.36 Податкового кодексу України, господарська діяльність -це діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконання робіт, надання послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
З огляду на вищевикладене, аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. Господарською операцію є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Відповідно до п. 198.1. ст. 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з п. 198.3. ст. 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається, виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.2. ст. 198 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Пунктом 198.6. ст. 198 Податкового кодексу України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках, такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору.
Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товарів/послуг (п. 201. 4 ст. 201 Податкового кодексу України).
Відповідно до п. 201.6. ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.
Податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України).
Згідно з п. 201.8. ст. 201 Податкового кодексу України, право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 Перехідних положень Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних платниками податку на додану вартість -продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становить понад 100 тисяч гривень -з 01 липня 2011 року, понад 10 тисяч гривень - з 01 січня 2012 року. До платників податку, до яких на дату виписки накладної цим підрозділом не запроваджено обов'язковість реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, не застосовуються норми абзаців 8 і 9 п. 201.10 ст. 201 цього Кодексу.
Таким чином, Податковим кодексом України, передбачені випадки не включення до складу податкового кредиту витрат по сплаті податку: відсутність податкової накладної, оформлення її з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу, складання податкової накладної особою, яка у встановленому порядку не зареєстрована як платник податку на додану вартість та/або відсутність мети їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Інших підстав для не включення до складу податкового кредиту витрат по сплаті податку на додану вартість даний Закон не передбачає.
Судом встановлено, що під час перевірки Первомайська ОДПІ Луганської області ДПС контрагентів позивача податковим органом не досліджувалися первинні документи ТОВ «Луганськпестицид 2009» щодо взаємовідносин з позивачем за період з 01 жовтня 2011 року по 30 червня 2011 року та з ТОВ «Ідея 2004» за період з 01 жовтня 2011 року по 31 грудня 2011 року. Відповідач не надав щодного доказу на підтвердження нікчемності угод.
Таким чином, судом не встановлено жодного факту, який би свідчив про те, що зміст правочинів між позивачем та ТОВ «Ідея 2004» (код ЄДРПОУ 33181570), ТОВ «Луганськпестицид 2009» (код ЄДРПОУ36735994) не відповідає дійсним намірам сторін і що ці наміри спрямовані на ухилення від сплати податків за фінансово-господарськими результатами виконання зазначених договорів, відповідачем не надано доказів на підтвердження відсутності повноважень у посадових осіб підприємств на укладання таких договорів в момент їх укладання та відсутності повноважень виписувати податкові накладні.
Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
В судовому засіданні відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість оскаржуваних повідомленнь-рішеннь, при тому, що позивач довів суду реальність здійснення господарських операцій з контрагентом та відсутність порушень податкового законодавства, зазначених у висновках акта перевірки №12/22/25367807 від 25.01.2013, а тому позов про скасування податкових повідомленнь-рішеннь Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції Луганської області Державної податкової служби від 13 лютого 2013 року №0000092201 та № 0000082201, прийнятого на підставі акта №№12/22/25367807 від 25.01.2013, підлягає задоволенню
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що згідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо, судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо, іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Тому судові витрати, понесені позивачем та підтверджені належними доказами, підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.
Керуючись ст. ст. 2, 6-9, 69, 71, 86, 159-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ДП «Міський молочно-виробничий комбінат» Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління (ЄДРПОУ 25367807) до Первомайської об'єднаної державної податкової інспекції в Луганській області ДПС України про скасування податкових повідомлень рішень від 13.02.2013 року № 0000092201, №0000082201 задовольнити в повному обсязі.
Скасувати податкове - повідомлення рішення від 13.02.2013 року № 0000092201.
Скасувати податкове - повідомлення рішення від 13.02.2013 року №0000082201.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ДП «Міський молочно-виробничий комбінат» Первомайського колективного ремонтно-будівельного управління (ЄДРПОУ 25367807) судові витрати в сумі 951 грн.32 коп. (дев'ятсот п'ятдесят одна грн.32 коп.)
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови складено та підписано у повному обсязі 17 квітня 2013 року.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2013 |
Оприлюднено | 19.04.2013 |
Номер документу | 30741918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні