Постанова
від 05.04.2013 по справі 826/1682/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

cpg1251 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 квітня 2013 року 15 год. 08 хв. № 826/1682/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: Головуючого - судді Дегтярьової О.В., при секретарі судового засідання Артеменко Я.С., за участю представників: позивача - Сказко О.М. (довіреність від 01.02.2013р. б/н), відповідача - Нагірняка В.В. (довіреність від 27.12.2012р. б/н), розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «НПП УХР» до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі міста Києва Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 жовтня 2012 року № 0014451501, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП УХР» (далі - ТОВ «НПП УХР», позивач) з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - ДПІ у Солом'янському районі м. Києва, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03 жовтня 2012 року № 0014451501.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що висновки Акта камеральної перевірки від 02.10.2012р. № 6260/15-1-36538750 не відповідають дійсності, оскільки декларацію з податку на прибуток підприємства за 9-ь місяців 2009 року було подано 09 листопада 2009 року, а не 16 листопада 2009 року, тобто вчасно. Крім того в Акті камеральної перевірки вказано, що порушення, яке відбулося, було виявлено у строк, що перевищує 1095 днів. З огляду на це спірне податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Відповідач проти позову заперечував, надавши до суду письмові заперечення від 07.03.2013р. № 2678/9/10-05. В обґрунтування своїх заперечень посилається на те, що в ході проведення камеральної перевірки своєчасності подання декларації з податку на прибуток ТОВ «НПП УХР» (ідентифікаційний код 36538750)(акт від 02.10.2012р. № 6260/15-1/36538750), перевіряючим було встановлено порушення позивачем граничних строків подачі декларації з податку на прибуток за 9-ь місяців 2009 року. Зокрема, граничний термін подання декларації з податку на прибуток за 9-ь місяців 2009 року згідно норм ст. 49 Податкового кодексу України, - 09 листопада 2009 року. Фактично ж Декларацію було надіслано електронною поштою 16 листопада 2009 року. За порушення граничного терміну подання податкової декларації з податку на прибуток ДПІ у Солом'янському районі м. Києва до ТОВ «НПП УХР» застосовані штрафні санкції у розмірі 1 020, 00 грн. згідно податкового повідомлення-рішення від 03.10.2012р. № 0014451501.

В судових засіданнях по справі представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача в судових засіданнях заперечував проти позову та просив відмовити в його задоволенні в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з огляду на таке.

В ході судового розгляду було встановлено, що 09 листопада 2012 року ТОВ «НПП УХР» (ідентифікаційний код 36538750) надіслано податковому органу декларацію з податку на прибуток підприємства за 9-ь місяців 2009 року (датовану 06 листопадом 2009 року) в електронному вигляді, про що отримано підтвердження у вигляді квитанції № 1, в якій вказано, що «звіт доставлено до центрального рівня Державної податкової адміністрації України 09.11.2009 в 13:42:38… Документ збережено на центральному рівні. Через певний час подбайте про прийом квитанції № 2 щодо результатів перевірки та прийняття/не прийняття».

02 жовтня 2012 року працівник ДПІ у Солом'янському районі м. Києва провів камеральну позапланову перевірку податкової звітності ТОВ «НПП УХР» (ідентифікаційний код 36538750) з податку на прибуток за звітний (податковий) період 9-ь місяців 2009 року, за результатами якої складений Акт від 02.10.2012р. № 6260/15-1-36538750.

Згідно тексту цього Акта від 02.10.2012р. № 6260/15-1-36538750, в ході проведення камеральної перевірки працівником податкової інспекції виявлено порушення підприємством граничних строків подачі декларації з податку на прибуток за 9-ь місяців 2009 року. Зокрема, граничний термін подання декларації з податку на прибуток за 9-ь місяців 2009 року згідно норм ст. 49 Податкового кодексу України, - 09 листопада 2009 року. Фактично ж Декларацію було подано 16 листопада 2009 року.

03 жовтня 2012 року на підставі зазначеного Акта від 02.10.2012р. № 6260/15-1-365387500 ДПІ у Солом'янському районі м. Києва прийняла спірне податкове повідомлення-рішення за № 0014451501, яким згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54, п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України за порушення вимог п. 49.18 ст. 49 цього ж Кодексу, визначило ТОВ «НПП УХР» суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 1 020, 00 грн., в т.ч. 1 020, 00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

При вирішення даного спору суд виходив з наступного.

В розумінні норми 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (далі - ПК України) «податкова декларація, розрахунок» (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.

Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п. 46.5 ст. 46 цього Кодексу).

Зокрема, п. 48.1 і 48.3 ст. 48 ПК України встановлено, що податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Відповідно до п. 48.7 ст. 48 ПК України податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

При цьому нормами п. 49.1 ст. 49 ПК України визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Зокрема, п 49.18 ст. 49 ПК України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (пп. 49.18.1);

- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (пп. 49.18.2);

- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.3);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу (пп. 49.18.4);

- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (пп. 49.18.5).

Одночасно згідно п. 152.9 ст. 152 розд. ІІІ «Податок на прибуток підприємств» ПК України визначено, що для цілей цього розділу використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (п. 49.3 ст. 49 зазначеного Кодексу).

У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу державної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею, а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк (п. 49.5 ст. 49 зазначеного Кодексу).

Прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають (п. 49.8 ст. 49 зазначеного Кодексу).

Зокрема, порядок подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису встановлюється Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року № 233 «Про подання електронної податкової звітності» (далі - Інструкція).

У відповідності до п. 1 розд. ІІ Інструкції платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.

Підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: його відповідність затвердженому формату (стандарту); підтвердження ЕЦП платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в статтею 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис»; чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований) (п. 7 розд. ІІ цієї Інструкції).

Згідно положень п. 1 - 4 розд. ІІІ Інструкції податкові документи в електронному вигляді можуть бути надіслані до органів ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку за звітні періоди у терміни, визначені законодавством для відповідних податкових документів у паперовій формі.

При відправленні електронних документів платник податків самостійно визначає кінцевий термін їх відправлення (враховуючи час на своєчасну доставку документів до органів ДПС у разі можливого пошкодження телекомунікаційного зв'язку або ненадходження першої квитанції).

Податкова звітність в електронному вигляді, отримана органами ДПС пізніше терміну, встановленого законодавством для податкової звітності, вважається поданою з порушенням терміну.

Органи ДПС приймають податкову звітність з 9 год. 00 хв. до 18 год. 00 хв. щоденно, крім вихідних, святкових і неробочих днів.

У разі надходження податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС до 16 години платнику податків протягом двох годин з моменту прийняття (неприйняття) надсилається друга квитанція, в іншому випадку - протягом перших двох годин наступного робочого дня.

За змістом п. 7 розд. ІІІ вказаної Інструкції при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися певного порядку. Зокрема, перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним (пп. 7.4 п. 7 розд. ІІІ Інструкції).

Разом з тим, підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС (пп. 7.5 п. 7 розд. ІІІ Інструкції).

Якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС (пп. 7.6 п. 7 розд. ІІІ Інструкції).

В силу норм ст. 49 ПК України за умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк. У разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

З наявних матеріалів справи вбачається повторне направлення позивачем декларації з податку на прибуток підприємства за 9-ь місяців (звітна) та окремо додатків до неї (додаток № К1/1) в електронній формі (а саме - 16 листопада 2009 року) до податкового органу за допомогою засобів електронного зв'язку.

На виконання вимог норм Інструкції податковим органом надіслані позивачу підтвердження про передачу декларації і додатку до неї до податкового органу центрального рівня та про прийняття податкової звітності у вигляді квитанції № 1 і № 2 про доставку та прийняття декларації з податку на прибуток підприємства за 9-ь місяців 2011 року, при цьому в квитанції також зазначено, що вказану декларацію прийнято з зауваженнями: «закінчення подання форми - 09.11.2012».

Позивачем в ході розгляду даної справи не було спростовано факту повторного подання ним до податкового органу в електронному вигляді декларації з податку на прибуток підприємства за 9-ь місяців 2011 року.

Згідно п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

На підтвердження правомірності застосування саме норм абз. 3 і 4 п. 120.1 ст. 120 ПК України при винесенні спірного податкового повідомлення-рішення, відповідач надав суду, копії наступних податкових повідомлень-рішень ДПІ у Солом'янському районі м. Києва:

- № 0030861504 від 19.12.2011р. на суму 170, 00 грн. та акта «Про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість» від 19.12.2011р. № 15507/15-2-36538750 (з посилання на порушення ТОВ «НПП УХР» норм пп. 49.18.1, пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України при поданні податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2011 року), на підставі якого було прийняте вказане податкове повідомлення-рішення;

- № 0000441502/0 від 17.01.2012р. на суму 1 020, 00 грн. та акта «Про результати камеральної перевірки податкової звітності» від 13.01.2012р. № 315/15-3-36538750 (з посилання на порушення ТОВ «НПП УХР» норм пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України при поданні розрахунку по збору за спеціальне використання води за ІІІ-и квартали 2011 року), на підставі якого було прийняте вказане податкове повідомлення-рішення.

Будь-яких усних або документальних відомостей про оскарження ТОВ «НПП УХР» в досудовому або судовому порядку податкових повідомлень-рішень від 19.12.2011р. № 0030861504 та від 17.01.2012р. № 0000441502/0, якими зафіксовані порушення позивачем граничного терміну подання до податкового органу податкової звітності в межах року (тобто 365 днів), позивачем суду не надано.

З огляду на вище вказане, та враховуючи наявні матеріали справи, суд погоджується з висновком відповідача про порушення позивачем граничного терміну подання декларації з податку на прибуток підприємств за 9-ь місяців 2011 року, а тому суд визнає правомірність застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в сумі 1 020, 00 грн. спірним податковим повідомленням-рішенням на підставі норм п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України.

При цьому посилання позивача про прийняття спірного податкового повідомлення-рішення поза межами строку, встановленого п. 102.1 ст. 102 ПК України, нормативно та документальне не підтверджується.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог, у зв'язку з чим адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «НПП УХР» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена за правилами, встановленими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.04.2013
Оприлюднено18.04.2013
Номер документу30757450
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/1682/13-а

Постанова від 05.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 26.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні