Постанова
від 08.04.2013 по справі 13736/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

08 квітня 2013 р. № 13736/12/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Єгупенко В.В.

за участю секретаря - Вождаєвої М.О.

за участю представників сторін:

представника позивача - Каплунова Г.Г.

представника відповідача - Щербак Л.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом

Державного підприємства "Управління по експлуатації адміністративних будинків податкових органів Харківської області" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Управління по експлуатіції адмінбудинків податкових органів Харківської області", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд скасувати податкові повідомлення - рішення від 24.07.2012 року №0001182201 та №0001192201.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що висновки акту перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова від 10.07.12 №1288/22-106/32133278 щодо неправильного застосування підприємством норм чинного законодавства не відповідають дійсності, є безпідставними та необґрунтованими, а отже донарахування встановлені податковими повідомленнями-рішеннями від 24.07.12 №0001182201 та №0001192201 є неправомірними.

В судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Суд, вивчивши доводи позову заперечень проти нього та висновок судово-економічної експертизи №1699 від 26.03.2013 року, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, вважає що адміністративний позов підлягає задоволенню виходячи з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Державне підприємство Управління по експлуатації адміністративних будинків податкових органів Харківської області (далі - ДП УЕАПО , позивач) (код за ЄДРПОУ 32133278), відповідно до Статуту, затвердженому наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, створене наказом ДПА України від 17.07.2002р. №340, засноване на державній власності.

Відповідно до Довідки 4-ОПП знаходиться на податковому обліку ДПІ у Київському районі м. Харкова Харківської області ДПС (далі - ДПІ у Київському районі м. Харкова, відповідач).

ДПІ у Київському районі м. Харкова проведено документальну позапланову виїзну перевірку ДП УЕАПО , код за ЄДРПОУ 32133278, щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період з 19.06.09 по 31.12.11 р., за наслідками якої було складено акт від 10.07.12 №1288/22-106/32133278 (далі - Акт), відповідно до висновків якого встановлені порушення: пп.пп.4.1.1, 4.1.6 п.4.1. ст.4, пп.5.2.1. п.5.2, пп.5.6.1. п.5.6., пп.5.7.1. п.5.7. ст.5, пп.8.2.2. п.8.2., пп.8.6.1. п.8.6. ст.8 Закону України від 22.05.97 №283/97-ВР Про оподаткування прибутку підприємств ; п.138.1 ст.138 Податкового кодексу України; пп.пп.7.8.1., 7.8.2. п.7.8. ст.7 Закону України від 22.05.97 №283/97-ВР Про оподаткування прибутку підприємств; пп.пп. 153.3.1, 153.3.2. п.153.3 ст.153 Податкового кодексу України; порушення граничних сум витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, порушення законодавства при здійсненні державних закупівель.

На підставі акту ДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення від 24.07.2012р. №0001182201 про визначення суми грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 53206,0грн. (в т.ч. за основним платежем - 43524,0грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 9682,0грн.) та від 24.07.2012р №0001192201 про визначення суми грошового зобов'язання з частини чистого прибутку (доходу) всього на загальну суму 42404,0грн. (в т.ч. за основним платежем - 34057,0грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 8347,0грн.).

Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірних правових актів індивідуальної дії на відповідність вимогам ч.3 ст.2 КАС України, суд виходить з наступного.

Зі змісту Акта вбачається, що ДПІ у Київському районі м. Харкова було встановлено заниження валового доходу ДП УЕАПО за перевіряємий період на 19238 грн.

Як зазначено в Акті, вказане порушення виникло внаслідок: не включення ДП УЕАПО до складу валових доходів частини суми благодійної допомоги від фізичних та юридичних осіб у розмірі 5422,44 грн. (стор.6-7 Акта); заниження валових доходів на суму 13815,44 грн., внаслідок порушень, викладених на стор.12 Акта, щодо зайвого віднесення до інших витрат операційної діяльності суми 13815,44 грн.

Щодо не включення ДП УЕАПО до складу валових доходів частини суми благодійної допомоги від фізичних та юридичних осіб у розмірі 5422,44 грн. суд вважає необхідне зазначити наступне (а.с.31-32, т.1).

Порядок визнання та відображення доходів врегульовано Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 15 "Дохід", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29 листопада 1999 року №290, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14 грудня 1999 р. за №860/4153 (далі - П(С)БО 15) . Відповідно до п.5 цього Положення дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.

Критерії визнання доходу, наведені в цьому Положенні (стандарті), застосовуються окремо до кожної операції. Проте ці критерії потрібно застосовувати до окремих елементів однієї операції або до двох чи більше операцій разом, якщо це випливає із суті такої господарської операції (операцій).

Порядок відображення в бухгалтерському обліку доходів при отриманні цільового фінансування врегульовано п.п.16-19 П(С)БО 15.

Відповідно до вказаних пунктів зазначені кошти відображаються в обліку саме як отримане цільове фінансування, а не як дохід. Цільове фінансування не визнається доходом до підтвердження його отримання та виконання підприємством всіх умов такого фінансування. Отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких понесені витрати, пов'язані з виконанням умов такого фінансування.

Питання включення вказаних доходів до складу валових витрат підприємства розглядається індивідуально для кожного випадку (операції) в залежності від характеру отриманих доходів та можливості визнання їх доходами в податковому обліку.

Суми доходів у бухгалтерському обліку й у податковому обліку не збігатимуться, оскільки в податковому обліку доходи визнаються за касовим методом (коли вони фактично отримані, а не нараховані), а в бухгалтерському обліку згідно з п.5 П(С)БО 15, дохід визнається при збільшенні активу або зменшенні зобов'язання, що зумовлюють зростання власного капіталу, за умови, що оцінку доходу може бути вірогідно визначено. Суми попередньої оплати й отримані аванси доходами не визнаються (пункти 6.3 і 6.4 П(С)БО 15). Тобто використовується метод нарахування.

Так, відповідно до платіжних доручень від 24.04.2009р. №1158749 та від 07.04.2009р. №3359, цільовим призначенням благодійної допомоги, отриманої у 2009 році на банківський рахунок ДП УЕАПО у розмірі 5422,44грн., було фінансування оформлення технічної документації (водяной паспорт) для ДПА у Харківській області. Внаслідок чого, вказана сума по бухгалтерському обліку була відображена по кредиту рахунку №48 Цільове фінансування і цільові надходження (а.с.98-99, т. 1).

В подальшому, всі умови вказаного цільового фінансування ДП УЕАПО було виконано лише у 2012 році, а саме у травні 2012р., що підтверджується платіжними дорученнями від 29.05.2012р. №5281 та від 25.05.2012р. №5260 про перерахування ДП УЕАПО грошових коштів за розробку паспорту водного господарства та його узгодження в КП Харківводоканал для ДПА у Харківській області (а.с.100-101, т. 2).

Відповідно до статті 152 Податкового кодексу України для цілей розділу Податок на прибуток підприємств використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Базовим податковим (звітним) періодом для цілей цього розділу є календарний квартал; звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

Так, в п.137.4 и п.137.16 Податкового кодексу України зафіксовано принцип відображення доходів за датою їх виникнення відповідно до П(С)БО та за методом їх нарахування.

Згідно п.49.18 Податкового кодексу України. податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює, зокрема, календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Таким чином, благодійна допомога у розмірі 5422,44грн. була відображена ДП УЕАПО у складі валового доходу у податкової декларації з податку на прибуток за другий квартал 2012 року.

В зв'язку з зазначеним, благодійна допомога, отримана на банківський рахунок ДП УЕАПО у розмірі 5422,44грн. не повинна бути включена до складу валового доходу підприємства до другого кварталу 2012 року..

Щодо заниження валових доходів на суму 13815,44 грн., внаслідок порушень, викладених на стор.12 Акта, щодо зайвого віднесення до інших витрат операційної діяльності суми 13815,44 грн.

Як зазначено в Акті, завищення валових витрат ДП УЕАПО за перевіряємий період на 62221 грн. виникло внаслідок: завищення задекларованих ДП УЕАПО витрат на придбання товарів (робіт, послуг) на загальну суму 50113 грн. (стор.11 акту); завищення задекларованих ДП УЕАПО витрат на оплату праці на загальну суму 8853 грн. (стор.14 акту); завищення задекларованих ДП УЕАПО показників сум страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування на загальну суму 3254 грн. (стор.19 акту); завищення задекларованих ДП УЕАПО показників собівартості придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг) на загальну суму 200 грн. (стор.21 акту).

Щодо завищення задекларованих ДП УЕАПО витрат на придбання товарів (робіт, послуг) на загальну суму 50113 грн. (а.с.11-12, т.1).

Щодо витрат на ремонт автомобіля на суму 7751,40 грн. (без ПДВ) (стор.11 акту).

Відповідно до п.9 Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів, затверджених наказом Мінтранса від 11.11.2002 №792, договір повинен мати істотні умови відповідно до статті 28 Закону України "Про автомобільний транспорт". У разі надання послуг у присутності Замовника, коли немає потреби залишати ДТЗ (його складові) на відповідальне збереження у Виконавця чи замінювати складові частини ДТЗ, послуги оформлюються рахунком-фактурою і нарядом-замовленням (додаток 1). В останньому обов'язково робиться запис про гарантійні зобов'язання (якщо вони передбачені цими Правилами), а підпис засвідчується печаткою. Договори між Замовником і Виконавцем реєструються в журналі реєстрації.

ДП УЕАПО до складу валових витрат включено витрати на ремонт автомобіля, які підтверджено відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку, відповідно до вимог статті 5 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств , а також актами виконаних робіт та нарядами-замовленнями, які оформлені відповідно до вимог п.9 Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів, затверджених наказом Мінтранса від 11.11.2002 №792 (з зазначенням данних, обов'язковість яких встановлена Додатком 1 до пункту 9 Правил).

Правомірність формування валових витрат підтверджується актами виконаних робіт та нарядами замовленнями.

Розрахунки за вказані послуги проведені в безготівковій формі в повному обсязі.

Щодо правильності та законності списання бензину (а.с.37, т.1).

Наказом Міністерства транспорту України від 10.02.1998 року №43 затверджено Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, якими визначено коефіцієнти коригування норм витрат палива, зокрема такі підстави їх підвищення як робота в холодну пору року, в залежності від фактичної температури повітря навколишнього середовища.

Керуючись чинним законодавством, рішенням керівництва ДП УЕАПО у формі наказу від 01.08.09 №45 Про затвердження норм витрат пального в ДП УЕАПО Харківської області встановлені норми витрат пального службовими автомобілями ДП УЕАПО .

Норми витрат пального, затверджені вказаним наказом, вводились в дію відповідними розпорядженнями ДП УЕАПО , а саме:

- розпорядження від 10.04.2009р. №18-р Про зміни норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на літній період 2009р. ;

- розпорядження від 14.10.2009р. №60-р Про підвищення норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на зимовий період 2009/2010 ;

- розпорядження від 10.04.2010р. №19-р Про зміни норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на літній період 2010р. ;

- розпорядження від 30.09.2010р. №37р Про підвищення норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на зимовий період 2010/2011 ;

- розпорядження від 31.03.2011р. №7р Про зміни норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на літній період 2011р. ;

- розпорядження від 31.10.2011р. №19-р Про підвищення норм витрат палива для службового автотранспорту ДП УЕАПО на зимовий період 2011/2012 .

Таким чином, відповідно до зазначених організаційно-розпорядчих документів здійснювалось використання ДП УЕАПО надбавок до норм витрат пального за роботу службових автомобілів в залежності від фактичної температури повітря навколишнього середовища.

Щодо витрат на участь представника ДП УЕАПО у саміті лідерів галузі за профілем діяльності підприємства на суму 28141,67грн. (а.с.38-39, т.1.).

09.10.09 між ДП УЕАПО та ТОВ Сучасний світ (код ЄДРПОУ 35962643) був укладений Договір №88/10ЛОАЕ/АІ щодо надання комплексу послуг згідно переліку, визначеному п.1.2. договору, а саме: організація участі двох представників нашого підприємства (керівник та супроводжуюча особа) у саміті лідерів галузі.

За вказаним договором виконавцю було сплачено суму 55040,00 грн., у тому числі ПДВ 9135,27 грн. Виконання послуг було підтверджено наступними документами:

- актом здачі-приймання робіт №ОУ-000301 за послуги з організації саміту на суму 42540,00грн., у тому числі ПДВ 7090,00грн.;

- актом здачі-приймання робіт №ОУ-000300 за рекламно-інформаційні послуги на суму 12500,00грн., у тому числі ПДВ 1074,69 грн., податок на рекламу 51,87 грн.

Правомірність віднесення ДП УЕАПО до складу валових витрат суми у розмірі 17725 грн. ( =(42540-7090):2 ) за послуги з організації самміту щодо особи, яка супроводжувала керівника ДП УЕАПО підтверджуються:

- наказом від 06.11.2009р. №9 Про відрядження про вибуття начальника відділу експлуатації ДП УЕАПО ОСОБА_4 без відшкодування витрат на відрядження;

- табель використання робочого часу за листопад 2009 року (наявна відмітка про відрядження начальника відділу експлуатації ДП УЕАПО ОСОБА_4).

В п.п.6.1.9 п.6.1 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, передбачено, що управління має право рекламувати свою діяльність за допомогою засобів масової інформації та іншими способами .

Правомірність віднесення ДП УЕАПО до складу валових витрат суми у розмірі 10416,67грн. (=12500-2083,33грн.) за рекламно-інформаційні послуги підтверджується тим, що рекламно-інформаційні матеріали (інформація про підприємство, керівництво, продукцію, послуги, пропозиції та досягнення), які були розміщені на сайті виконавця були виготовлені у електронному вигляді виконавцем на підставі інформації, яка надавалась ДП УЕАПО , та розміщувалась в електронному вигляді на електронному сайті. Оскільки умови Договору були виконавцем виконані (інформаційно-рекламні матеріали виготовлені та розміщені у порядку, встановленому Договором), сторонами було підписано акт виконаних робіт. У паперовому вигляді інформаційно-рекламні матеріали не виготовлялися і виконавцем підприємству не передавалися, оскільки це не було передбачено умовами договору.

Крім того, до теперішнього часу вказана рекламна інформація є загальнодоступною та розміщена на офіційному сайті ТОВ Сучасний світ www.businessukraine.net

Отже, віднесена до витрат вартість оплати відповідних послуг є обґрунтованою.

Щодо завищення задекларованих ДП УЕАПО витрат на оплату праці на загальну суму 8853 грн. (а.с.39, т.1).

В п.3.7 та в п.п.6.1.16 п.6.1 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, встановлено, що Управління має право самостійно визначати форми, системи, розміри та види оплати праці згідно з чинним законодавством України .

Щодо виплати керівнику ДП УЕАПО щомісячної надбавки за безперервний стаж роботи та надбавки за виконання особливо важливої роботи (а.с.15, т.1).

Начальнику ДП УЕАПО була виплачена надбавка за безперервний стаж роботи з липня по грудень 2009 року у сумі 1545,32 грн., в 2010 році - у сумі 1393,56 грн. та надбавка за виконання особливо важливої роботи з липня по грудень 2009 року виплачена у сумі 3694,0грн.

В статті 13 Кодексу законів про працю встановлено, що зміст колективного договору визначається сторонами в межах їх компетенції. У колективному договорі встановлюються взаємні зобов'язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема, нормування і оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.).

Постановою КМ України від 19.05.1999 №859 "Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств" керівникам центральних органів виконавчої влади, Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, керівникам місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, які укладають контракти з керівниками підприємств, заснованих на державній власності, у тому числі казенних, та об'єднань державних підприємств, утворених центральними органами виконавчої влади відповідно до законодавства, підприємств, які належать Автономній Республіці Крим, підприємств, заснованих на комунальній власності, надано право встановлювати умови, показники та розміри преміювання, доплати, надбавки.

Відповідно до п.п.3.3.12 Колективного договору ДП УЕАПО на 2010 - 2011 роки, укладеним між ДП УЕАПО та Профспілковим комітетом працівників, який представляє інтереси трудового колективу ДП УЕАПО , прийнятим конференцією трудового колективу ДП УЕАПО Харківської області протоколом №2 від 23.12.2009р., зареєстрованого Управлінням праці та соціального захисту населення Київської районної ради м. Харкова за №24 від 24.02.2010р. (далі - Колективній договір), працівникам підприємства виплачуються винагороди за безперервний стаж роботи відповідно до порядку, встановленого в дійсному договорі (додаток 8) при наявності коштів на ці цілі .

Згідно п.п.3.3.11 Колективного договору заохочення працівників здійснюється відповідно до положення про заохочення (додаток 12) при наявності коштів на ці цілі , в т.ч. за виконання особливо важливих завдань.

Таким чином, в межах прав, наданих Статутом ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, та Колективним договором, керівнику ДП УЕАПО передбачено виплати надбавки за безперервний стаж роботи та надбавки за виконання особливо важливої роботи.

Щодо листа Міністерства соціальної політики України від 21.04.2011 № 4194/0/14-11/13 Щодо умов оплати праці за контрактом , на який посилається відповідач, суд вважає за необхідне зазначити, що лише нормативно-правові акти, зареєстровані в Міністерстві юстиції України, відповідно до Конституції України є обов'язковими до виконання на території України, в той час як лист не має загальнообов'язкового характеру, а є лише рекомендаційним документом.

Щодо граничної виплати доплати за інтенсивність праці (а.с.40,т 1).

Відповідно до п.п.3.3.7 Колективного договору працівникам підприємства можуть бути встановлені доплати та надбавки відповідно додатку 5, зокрема за інтенсивність праці - до 12 відсотків тарифної ставки.

Враховуючи викладене охороннику ОСОБА_6 наказом ДП УЕАПО №7 від 02.02.09 Про виплату надбавки встановлено тимчасову доплату за інтенсивність праці у розмірі 80,0грн., що з врахуванням штатного розпису ДП УЕАПО на 2009 рік, відповідає вимогам п.п.3.3.7 Колективного договору та Додатку 5 при виплаті охороннику ОСОБА_6 доплати за інтенсивність праці.

Щодо здійснення доплат за виконання обов'язків відсутнього працівника (а.с.41, т.1)

В статті 13 Кодексу законів про працю встановлено, що зміст колективного договору визначається сторонами в межах їх компетенції. У колективному договорі встановлюються взаємні зобов'язання сторін щодо регулювання виробничих, трудових, соціально-економічних відносин, зокрема, нормування і оплати праці, встановлення форм, системи, розмірів заробітної плати та інших видів трудових виплат (доплат, надбавок, премій та ін.).

Відповідно до п.п.3.3.7 Колективного договору працівникам підприємства можуть бути встановлені доплати та надбавки відповідно додатку 5, зокрема за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника - до 100 відсотків тарифної ставки (окладу) відсутнього працівника.

Наказом ДП УЕАПО №9 здійснена доплата за виконання обов'язків відсутнього працівника наступним прибиральницям:

- ОСОБА_3 (15%) у сумі 130,35грн.;

- ОСОБА_7 (10%) у сумі 73,18грн.;

- Аджалієвій (15%) у сумі 130,35грн.

Тобто вказані доплати були здійснені в межах тарифної ставки (окладу) відсутнього працівника.

Звертаємо увагу суду на те, що в Колективному договорі не встановлено інших вимог, крім зазначених у п.п.3.3.7, при встановлені доплат та надбавок відповідно додатку 5, зокрема за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.

Таким чином, в Колективному договорі не передбачено такої обов'язкової вимоги як наявність фонду економії заробітної плати для встановлені доплат та надбавок відповідно додатку 5, зокрема за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника.

Таким чином, вказані виплати ДП УЕАПО здійснено відповідно до вимог чинного законодавства України, керуючись положеннями Колективного договору.

Щодо доплати за суміщення посад (а.с.41,т.1).

Відповідно до п.п.3.3.7 Колективного договору працівникам підприємства можуть бути встановлені доплати та надбавки відповідно додатку 5, зокрема за суміщення професій (посад) - доплати за фактично виконану роботу одному працівнику максимальними розмірами не обмежуються і визначаються наявністю одержаної економії за тарифними ставками і окладами суміщених посад працівників.

Наказом ДП УЕАПО від 30.09.09 №52з (пункт 5) встановлена доплата за суміщення посад у вересні 2009 років:

- оператору комп'ютерного набору ОСОБА_8 у розмірі 1100,0грн;

- ксерокопіювальнику ОСОБА_9 у розмірі 200,0грн.

Нарахування доплати вищезазначеним працівникам проведено в вересні 2009 року у сумах передбачених наказом.

Крім того, Наказом ДП УЕАПО від 12.01.10 №3 Про виконання обов'язків на начальника відділу кадрів ОСОБА_10 покладено обов'язки інспектора відділу кадрів з доплатою у розмірі 50% від посадового окладу інспектора.

Нарахування доплати вищезазначеному працівнику проведено в травні 2010 року та вересні 2010 року у сумах передбачених наказом, а саме:

- в травні 2010 року нараховано 161,10 грн.;

- в вересні 2010 року нараховано 113,65 грн.

Таким чином, вказані виплати ДП УЕАПО здійснено відповідно до вимог чинного законодавства України, керуючись положеннями Колективного договору та з врахуванням штатного розпису ДП УЕАПО на 2009 та 2010 роки.

Щодо розрахунку середньої заробітної плати при нарахуванні та здійсненні виплати заробітної плати працівникам під час перебування у відпустці (а.с.42. т.1).

Відповідно до п. 3 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМ України від 08.02.1995 № 100, при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо.

Таким чином, обрахунок середньої заробітної плати при нарахуванні та здійсненні виплати заробітної плати працівникам під час перебування у відпустці, а саме:

- ОСОБА_11 - 33,71 грн;

- ОСОБА_8 - 200,69 грн.

ДП УЕАПО здійснено відповідно до чинного законодавства.

Щодо виплати матеріальної допомоги (а.с.43, т.1).

Відповідно до п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМ України від 08.02.1995 № 100, при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження включаються: основна заробітна плата; доплати і надбавки (за надурочну роботу та роботу в нічний час; суміщення професій і посад; розширення зон обслуговування або виконання підвищених обсягів робіт робітниками-почасовиками; високі досягнення в праці (високу професійну майстерність); умови праці; інтенсивність праці; керівництво бригадою, вислугу років та інші); виробничі премії та премії за економію конкретних видів палива, електроенергії і теплової енергії; винагорода за підсумками річної роботи та вислугу років тощо.

Відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМ України від 08.02.1995 № 100, нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період. У разі коли середня місячна заробітна плата визначена законодавством як розрахункова величина для нарахування виплат і допомоги, вона обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати, розрахованої згідно з абзацом першим цього пункту, на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді. Середньомісячне число робочих днів розраховується діленням на 2 сумарного числа робочих днів за останні два календарні місяці згідно з графіком роботи підприємства, установи, організації, встановленим з дотриманням вимог законодавства (п.8 Порядку)

У випадках підвищення тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві, в установі, організації відповідно до актів законодавства, а також за рішеннями, передбаченими в колективних договорах (угодах), як у розрахунковому періоді, так і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, заробітна плата, включаючи премії та інші виплати, що враховуються при обчисленні середньої заробітної плати, за проміжок часу до підвищення коригуються на коефіцієнт їх підвищення. На госпрозрахункових підприємствах і в організаціях коригування заробітної плати та інших виплат провадиться з урахуванням їх фінансових можливостей (п.10 Порядку).

Відповідно до п.п.3.3.14 Колективного договору усім робітникам підприємства може надаватися матеріальна допомога у випадках передбачених у додатку №10 .

Наказом ДП УЕАПО від 29.04.11 №10 Про надання матеріальної допомоги , зокрема ОСОБА_12, нарахована сума матеріальної допомоги у розмірі відповідно до п.8 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМ України від 08.02.1995 № 100.

Наказом ДП УЕАПО від 30.11.11 №24 обчислена матеріальна допомога на оздоровлення ОСОБА_13 у розмірі середньої заробітної плати, тобто відповідно до вимог п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого Постановою КМ України від 08.02.1995 № 100.

Наказом ДП УЕАПО від 31.12.10 №47 ОСОБА_14 виплачена матеріальна допомога у зв'язку із звільненням, відповідно до Колективного договору, який діяв з 2010 року.

Щодо завищення задекларованих ДП УЕАПО показників сум страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування на загальну суму 3254 грн. (а.с.44, т.1).

Враховуючи те, що факти, викладені в пунктах 2.1 - 2.6 адміністративного позову на думку ДПІ у Київському районі м. Харкова, є порушеннями законодавства України, чинного на час існування спірних обставин, органом ДПС на сторінці 19 акту перевірки зроблено висновок про те, що внаслідок зазначених фактів, ДП УЕАПО було завищено задекларовані у рядку 04.4 сума страхового збору (внесків) до фондів державного загальнообов'язкового страхування Податкових декларацій за період 3 квартал 209 року - 1 квартал 2011 року на загальну суму 3254 грн.

Зі змісту Акта вбачається, що ДПІ у Київському районі м. Харкова було встановлено завищення амортизаційних відрахувань ДП УЕАПО за перевіряємий період на 45994 грн. (а.с.47,т.1).

Щодо обліку групи будівлі ДПІ у Ленінському районі Харкова (а.с.49,т. 1).

В акті перевірки зроблено висновок щодо порушення підприємством обліку вхідної групи будівлі Ленінської ДПІ м. Харкова вартістю 75286,00 грн.

По бухгалтерському обліку на балансовому рахунку 103 Будинки та споруди рахується вхідна група будівлі ДПІ у Ленінському районі Харкова на суму 75286,00 грн., що, на думку ДПІ у Київському районі м. Харкова, призвело до завищення ДП УЕАПО у рядку 031 форми звітності Баланс за 2011 рік балансової вартості основних засобів на загальну суму 75286,00 грн. та внаслідок цього до зайвого нарахування амортизаційних відрахувань у розмірі 4353,30 грн.

Щодо цього факту, слід зазначити наступне.

Відповідно до Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів від 30.11.1999 №291, рахунок 10 "Основні засоби" призначено для обліку й узагальнення інформації про наявність та рух власних або отриманих на умовах фінансової оренди об'єктів і орендованих цілісних майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів, а також об'єктів інвестиційної нерухомості.

Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 14 "Оренда", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.07.2000 №181, фінансова оренда - це оренда, що передбачає передачу орендарю всіх ризиків та вигод, пов'язаних з правом користування та володіння активом. Оренда вважається фінансовою за наявності хоча б однієї з наведених нижче ознак:

1) орендар набуває права власності на орендований актив після закінчення строку оренди;

2) орендар має можливість та намір придбати об'єкт оренди за ціною, нижчою за його справедливу вартість на дату придбання;

3) строк оренди становить більшу частину строку корисного використання (експлуатації) об'єкта оренди;

4) теперішня вартість мінімальних орендних платежів з початку строку оренди дорівнює або перевищує справедливу вартість об'єкта оренди;

5) орендований актив має особливий характер, що дає змогу лише орендареві використовувати його без витрат на його модернізацію, модифікацію, дообладнання;

6) орендар може подовжити оренду активу за плату, значно нижчу за ринкову орендну плату;

7) оренда може бути припинена орендарем, який відшкодовує орендодавцю його втрати від припинення оренди;

8) доходи або втрати від змін справедливої вартості об'єкта оренди на кінець терміну оренди належать орендарю.

Відповідно до п. Орендна плата Договору від 15.01.2010р. №4074 , укладеного між ДП УЕАПО та ДПІ у Ленінському районі м. Харкова, про оренду нежитлового приміщення (будівлі) загальною площею 4,1 кв.м., розташованого за адресою: м. Харків, вул.. Карла Маркса, 30, передбачено, що орендна плата складає 58,90грн., що об'єктивно значно нижче за ринкову орендну плату приміщень з аналогічними технічними та експлуатаційними характеристиками та територіальним розташуванням.

Рахунок 10 "Основні засоби", зокрема, має такий субрахунок як 103 "Будинки та споруди". На субрахунку 103 "Будинки та споруди" ведеться облік наявності та руху будинків, споруд, їх структурних компонентів та передавальних пристроїв, а також житлових будівель.

Враховуючи викладене, вказане приміщення було отримано ДП УЕАПО за договором, що має ознаки фінансової оренди. Відповідно приміщення, отримане в оренду за таким договором, обліковується на балансовому рахунку 10 "Основні засоби", а саме на субрахунку 103 "Будинки та споруди".

Основні засоби, відповідно до п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000р. №92, - це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Згідно п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 2 "Баланс", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 № 87, необоротні активи - всі активи, що не є оборотними. Оборотні активи - грошові кошти та їх еквіваленти, що не обмежені у використанні, а також інші активи, призначені для реалізації чи споживання протягом операційного циклу чи протягом дванадцяти місяців з дати балансу.

Відповідно до п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000р. №92, амортизація - це систематичний розподіл вартості, яка амортизується, необоротних активів протягом строку їх корисного використання (експлуатації).

Згідно Статуту підприємства ДП УЕАПО (п.2.1), воно …створене для виробничо-господарського забезпечення діяльності Державної податкової адміністрації у Харківській області та здійснення експлуатації будинків та споруд, проведення капітальних і поточних ремонтних робіт службових приміщень органів ДПС Харківської області.

У зв'язку з цим, предметом діяльності підприємства (п. 2.2. Статуту), між іншим, є:

- утримання будинків, споруд… у належному технічному та санітарному стані ;

- проведення поточного та капітального ремонту службових приміщень ДПА у Харківській області .

Для виконання покладених завдань підприємство, у тому числі, здійснює технічну експлуатацію приміщень та споруд, технологічного обладнання та прилеглої території, які використовуються територіальними органами ДПА у Харківській області.

Таким чином, будинки та споруди, у яких розміщено органи ДПА у Харківській області, фактично знаходяться у господарському віданні ДП УЕАПО . У зв'язку з цим, зазначені об'єкти, підпадають під дію ст.144 Об'єкти амортизації , ст.145 Класифікація груп основних засобів та інших необоротних активів. Методи нарахування амортизації , ст.146 Визначення вартості об'єктів амортизації Податкового кодексу України та дії підприємства щодо обліку вхідної групи будівлі Ленінської ДПІ м. Харкова відповідають вимогам діючого законодавства.

Щодо нарахування амортизації по основним засобам, які не використовуються у виробничій діяльності підприємства (автомобіль УАЗ, шнек транспортний) (а.с.49,т. 1).

ДПІ у Київському районі м. Харкова, вказує на те, що вказані основні фонди не використовуються ДП УЕАПО у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, та внаслідок чого, амортизація їх вартості не повинна нараховуватись.

Основні засоби, відповідно до п.4 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000р. №92, - це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

На балансі ДП УЕАПО обліковуються основні засоби - автомобіль УАЗ, шнек транспортний, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі своєї фінансово-господарської діяльності, що підтверджується наступними документами:

- наказ ДП УЕАПО від 15.10.2009р. №61 Про виїзд автотранспорту ;

- наказ ДП УЕАПО від 31.12.2010р. №49 Про виїзд автотранспорту ;

- наказ ДП УЕАПО від 30.12.2011р. №29 Про виїзд автотранспорту .

Згідно п.п.6.1.3 п.6.1 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, управління має право від свого імені укладати правочини (угоди, договори, контракти).

Щодо використання у процесі фінансово-господарської діяльності шнеку транспортного необхідно зазначити, що в п.5.4 Статуту, затвердженому наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, встановлено, що Управління має право з дотриманням законодавства, цього Статуту та розпорядчих документів Засновника відчужувати і передавати іншим підприємствам, організаціям та установам, обмінювати, здавати в оренду, надавати у тимчасове користування або в позику майно, набуте під час своєї діяльності (будинки, споруди, устаткування, транспортні засоби, інвентар, сировину та інші матеріальні цінності) .

Відповідно до прав, наданих ДП УЕАПО чинним законодавством та Статутом, Договором від 15.04.2009р. б/н, укладеним з ПП Вайрья шнек транспортний було надано в користування, що підтверджується актом прийому-передачі від 15.04.2009р.

Щодо віднесення вартості деяких об'єктів до груп основних фондів (а.с.49, т.1).

В акті перевірки зроблено висновок, що підприємством безпідставно віднесено до складу основних засобів дверні блоки (у кількості 5 шт. на загальну суму 13455 грн.), перегородки (у кількості 2 шт. на загальну суму 21844,75 грн.).

Вказані предмети встановлені в приміщеннях, розташованих за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська, 46. Ці приміщення передані на баланс ДП УЕАПО на підставі Договору оренди №20/06-1/08 від 20.06.08, укладеним з ДПА у Харківській області, та використовуються у якості офісу.

Відповідно до п.п.8.2.1 п.8.2 ст.8 Закон України від 28.12.1994 №334/94-ВР Про оподаткування прибутку підприємств , чинному на момент правовідносин, основні фонди - це матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.

Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 Основні засоби , затвердженого Наказом Мінфіна від 27.04.2000 № 92, об'єкт основних засобів - це: закінчений пристрій з усіма пристосуваннями і приладдям до нього; конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; відокремлений комплекс конструктивно з'єднаних предметів однакового або різного призначення, що мають для їх обслуговування загальні пристосування, приладдя, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожен предмет може виконувати свої функції, а комплекс - певну роботу тільки в складі комплексу, а не самостійно; інший актив, що відповідає визначенню основних засобів, або частина такого активу, що контролюється підприємством.

Якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об'єкт основних засобів.

Враховуючи те, що дверні блоки можуть мати інший строк експлуатації, ніж будівля, то вони можуть визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об'єкт основних засобів.

Також, п.146.1 ст.146 Податкового кодексу України встановлено, що облік вартості, яка амортизується, ведеться за кожним об'єктом, що входить до складу окремої групи основних засобів, у тому числі вартість ремонту та поліпшення об'єктів основних засобів, отриманих в оперативний лізинг (оренду).

Таким чином, облік вартості вказаних об'єктів ведеться у відповідності до вимог чинного законодавства.

Щодо застосування норм амортизації по основних фондах (а.с.50.т.1).

В акті перевірки на стор.30 зазначено, що ДП УЕАПО невірно віднесено до 2-ї групи основних фондів відповідно до пп.8.2.2. п.8.2. ст..8 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств пожежну та охоронну сигналізації, встановлені у приміщеннях ДПІ, що призвело до завищення амортизаційних відрахувань у розмірі 24132,5грн. за рахунок завищення норм амортизації.

Однак, пожежна та охоронна сигналізації є пристроями, побудованими на електронних та електромеханічних принципах, які призначені для установки, у тому числі у конторських (офісних) приміщеннях для забезпечення безпечної роботи працівників та збереження майна, розташованого у цих приміщеннях. Тому їх призначення та конструкція повністю відповідають встановленим критеріям пп.8.2.2. п.8.2. ст..8 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств щодо об'єктів, які відносяться до 2-ї групи основних фондів.

Крім вищевикладеного, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

Згідно п.п.3.1.4 п.3.1 розділу 3 Висновок щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на прибуток (стор.26 акту) та розділу 4 Висновок акту перевірки ДПІ у Київському районі м. Харкова встановлено заниження ДП УЕАПО податку на прибуток на загальну суму 31816 грн., проте в податковому повідомленні-рішенні від 24.07.2012р. №0001182201 визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 53206,0грн. (в т.ч. за основним платежем - 43524,0грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 9682,0грн..

Відповідно до Порядку акт документальної перевірки повинен містити систематизований виклад виявлених під час перевірки фактів порушень норм податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби (п.4 Розділу І Порядку). За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби (п.5 Розділу І Порядку). Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів (п.6 Розділу І Порядку). Згідно розділу 6 Порядку виявлені порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, відображаються у гривнях у розрізі податків та зборів з розбивкою за роками та податковими періодами у межах періоду, що перевіряється. Виявлені порушення валютного законодавства відображаються у розрізі зовнішньоекономічних договорів (контрактів).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п.п.21.1.1 п.21.1 ст.21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами;

Наведені порушення ДПІ у Київському районі м. Харкова щодо неправомірного визначення в податковому повідомленні-рішенні грошового зобов'язння з основного платежу з податку на прибуток, тягне за собою і невірне визначення суми штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у податковому повідомленні-рішенні від 24.07.2012р. №0001182201, так як відповідно до п.123.1 ст.123 Податкового кодексу України у разі, якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, це тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

ДП УЕАПО , відповідно до п.3.1 розділу 3 Статуту, затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, має юридичний статус державного комерційного підприємства, серед своїх цілей має отримання прибутку, у зв'язку з чим норма ч. 10 ст. 75 Господарського кодексу України формалізує розподіл грошових коштів державі як власнику.

Статтею 75 Господарського кодексу України встановлено, що основним плановим документом державного комерційного підприємства є фінансовий план, відповідно до якого підприємство отримує доходи і здійснює видатки, визначає обсяг та спрямування коштів для виконання своїх функцій протягом року відповідно до установчих документів.

Фінансовий план підприємств підлягає затвердженню органами, до сфери управління яких вони належать, до 1 вересня року, що передує плановому, якщо інше не передбачено законом.

Згідно п.7.4 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, начальник управління подає на затвердження Засновнику проект фінансового плану Управління .

Відповідно до ч.8 ст.75 Господарського кодексу України та п.8.3 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, на підприємстві утворено за рахунок прибутку (доходу) спеціальні (цільові) фонди, призначені для покриття витрат, пов'язаних з їх діяльністю:

- амортизаційний фонд;

- фонд розвитку виробництва;

- фонд споживання (оплати праці);

- резервний фонд;

- фонд матеріального заохочення;

- фонд соціального розвитку;

- інші фонди.

Порядок використання цих фондів визначається відповідно до затвердженого фінансового плану. Розміри відрахувань до фондів затверджуються Засновником одночасно із затвердженням фінансового плану на поточний рік.

Згідно ст.75 Господарського кодексу України розподіл прибутку (доходу) державних комерційних підприємств здійснюється відповідно до затвердженого фінансового плану з урахуванням вимог цього Кодексу та інших законів(ч.9 ст.75).

В ч.10 ст.75 Господарського кодексу України встановлено, що в фінансовому плані затверджуються суми коштів, які направляються державі як власнику і зараховуються до Державного бюджету України.

Також, в п.8.2 Статуту ДП УЕАПО , затвердженого наказом ДПС України від 05.07.2012р. №565, передбачено, що чистий прибуток Управління, який залишається після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат, витрат на оплату праці, оплати відсотків за кредитами банків, внеску передбачених чинним законодавством України податків та інших обов'язкових платежів до бюджетів, залишається у розпорядженні управління та використовується відповідно до вимог чинного законодавства України .

Так, згідно фінансових планів ДП УЕАПО за період з 19.06.2009р. по 31.03.2011р. частина чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету складає 0 грн..

Також, за період з 19.06.2009р. по 31.03.2011р. ДП УЕАПО не декларувало частину чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету,

Суд звертає увагу суду на те, що оформлення встановлених порушень в акті перевірки від 10.07.12 №1288/22-106/32133278 та, відповідно і визначення грошових зобов'язань у оскаржуваних податкових повідомленнях-рішеннях, здійснено з порушенням вимог Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затверджених наказом ДПА України від 22.12.2010 № 984, так як обґрунтування встановлених порушень в акті здійснено з посиланням виключно на данні бухгалтерського обліку, а не на вимоги податкового законодавства.

Суд також бере до уваги висновки судово - економічної експертизи №1699, відповідно до яких щодо питання "Чи підтверджуються висновки акта документальної позапланової виїзної перевірки ДП УЕАПО , код за ЄДРПОУ 32133278, щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за період 19.06.09 по 31.12.11 від 10.07.12 №1288/22-106/32133278 ДПІ у Київському районі м. Харкова?" зазначено наступне.

- не підтверджуються в частині донарахувань з податку на прибуток за період 3 кв.2009р. - 4 кв. 2011р. в розмірі 13342,32грн.. В іншій частині, не надається за можливе підтвердити в частині донарахування податку на прибуток в періоді 3 кв.2009р. - 4 кв. 2011р. в сумі 18518,68грн., з підстав наведених в дослідницькій частині.

- не підтверджуються в частині заниження частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету за період 3 кв. 2009р. - 4 кв. 2011р. в сумі 8375грн. та в частині заниження авансових внесків, нарахованих на суму дивідендів та прирівняних до них платежів в розмірі 2079грн. В іншій частині, не надається за можливе підтвердити в частині заниження частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету за період З кв. 2009р. - 4 кв. 2011р. в сумі 25682грн. та заниження авансових внесків, нарахованих на суму дивідендів та прирівняних до них платежів в сумі 9584грн., з підстав наведених в дослідницькій частині.

З огляду на положення ст.71 КАС України та беручи до уваги приписи п. 4.1 ст.4 Податкового кодексу України, котрими встановлена презумпція правомірності рішень платника податків, суд доходить висновку, що поданих суб'єктом владних повноважень доказів є явно недостатньо для висновку про правомірність спірних податкових повідомлень - рішень.

Статтею 86 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.86); ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили (ч.2 ст.86); суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (ч.3 ст.86).

Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суд відмічає, що відповідно до вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача -орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

З огляду на це, суд дійшов висновку, що податкові повідомлення - рішення Західної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 24.07.2012 року №0001182201 та №0001192201 повинні бути скасованими, як такі, що прийняті з порушенням ч.3 ст.2 КАС України.

З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що вимоги позивача правомірні, обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Управління по експлуатації адміністративних будинків податкових органів Харківської області" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.

Скасувати податкові повідомлення - рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова Харківської області Державної податкової служби від 24.07.2012 року № 0001182201 та № 0001192201.

Стягнути з Державного бюджету України (р/р31217206784011, УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова Харківської області, код 37999628, МФО: 851011, банк: ГУДКСУ у Харківській області) на користь Державного підприємства "Управління по експлуатації адміністративних будинків податкових органів Харківської області" (код ЄДРПОУ 32133278) сплачений судовий збір у розмірі 957.00 грн., (дев'ятсот п'ятдесят сім грн.,).

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено 12 квітня 2013 року.

Суддя Єгупенко В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2013
Оприлюднено22.04.2013
Номер документу30769723
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13736/12/2070

Постанова від 08.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 17.12.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні