Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-2701/191/12
01.04.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Кучерука О.В.,
суддів Єланської О.Е. ,
Кукти М.В.
секретар судового засідання Карпова І.І.
за участю сторін:
представник позивача, Садівничого товариства "Ікар-1"- Дудкін Ігор Олександрович, довіреність № б/н від 27.07.12
представник відповідача, Балаклавської районної у м. Севастополі Ради - Кузенова Олена Іванівна, довіреність № 3 від 04.01.13
представник третьої особи, ОСОБА_4- ОСОБА_8, довіреність № 618387 від 24.12.12
розглянувши апеляційну скаргу Балаклавської районної в м. Севастополі Ради та ОСОБА_4 на постанову Балаклавського районного суду м.Севастополя (суддя Гапонов Д.Ю. ) від 19.12.12 у справі № 2а-2701/191/12 (2701/3259/12)
за позовом Садівничого товариства "Ікар-1" (вул. Чапаєва, 10-а, м. Севастополь, 99007)
до Балаклавської районної у м. Севастополі Ради (вул. Новікова,14,м. Севастополь,Балаклавський,99043)
треті особи:
ОСОБА_4 (АДРЕСА_1,98306)
про визнання протиправним і скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Балаклавського районного суду м. Севастополя від 19.12.2012 року позовні вимоги Садівничого товариства "Ікар-1" задоволені.
Визнано протиправним і скасовано рішення Балаклавської районної у м. Севастополі Ради від 20 квітня 2012 року № 18с-6-265 "Про передачу у власність гр. ОСОБА_4 земельної ділянки НОМЕР_1 площею 0,1068 га в межах садівничого товариство "Ікар-1" для ведення індивідуального садівництва".
Стягнуто з Балаклавської районної у м. Севастополі Ради на користь Садівничого товариство "Ікар-1" судові витрати у вигляді судового збору у розмірі 32 грн. 19 коп.
Не погодившись з зазначеною постановою суду, відповідач та третя особа - ОСОБА_4 звернулися з апеляційними скаргами, в яких ставиться питання про скасування постанови Балаклавського районного суду м. Севастополя від 19.12.2012 року.
Апеляційні скарги мотивовані невідповідністю судового рішення суду першої інстанції нормам матеріального права та процесуального права, оскільки Обслуговуючий кооператив "Ікар-1" є правонаступником Садівничого товариства "Ікар-1", тому ОСОБА_4 . перебуваючи у членстві Обслуговуючого кооперативу "Ікар-1" мала законне право на приватизацію спірної земельної ділянки.
У судовому засіданні 01.04.2013 представник позивача заперечував проти задоволення апеляційних скарг, надав письмовий відзив на апеляційну скаргу.
Представник відповідача наполягав на задоволенні апеляційної скарги та просив постанову суду першої інстанції скасувати.
Представник третьої особи також наполягав на задоволенні апеляційної скарги, просив постанову суду першої інстанції скасувати.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 196 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши заперечення на апеляційні скарги представника позивача та доводи апеляційних скарг, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права та відповідність висновків суду обставинам справи, судова колегія встановила наступне.
Як вбачається з матеріалів справи 07.03.2012 року ОСОБА_4 звернулась до відповідача з заявою про передачу у безоплатну приватну власність земельної ділянки площею 0,1068 га для ведення індивідуального садівництва за адресою: м. Севастополь, Балаклавський район, СТ "Ікар-1" ділянка НОМЕР_1 з подальшим отриманням державного акта на право приватної власності на землю надавши технічну документацію із землеустрою щодо складання документів (а.с. 28-58).
Рішенням Балаклавської районної у м. Севастополі Ради VI скликання від 20.04.2012 №18с-6-265 ОСОБА_4 передано у власність земельну ділянку НОМЕР_1 площею 0,1068 га в межах садівничого товариства "Ікар-1" для ведення індивідуального садівництва (а.с. 18).
Стаття 19 Конституції України проголошує: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
Стаття 116 Земельного кодексу України визначає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно зі статтею 118 Кодексу громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву про вибір місця розташування земельної ділянки до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. До заяви додаються матеріали, передбачені частиною п'ятою статті 151 цього Кодексу, а також висновки конкурсної комісії (у разі відведення земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Вибір місця розташування земельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблення проекту її відведення здійснюються у порядку, встановленому статтею 151 цього Кодексу.
Відповідно до статті 151 зазначеного Кодексу особи, зацікавлені у вилученні (викупі), виборі земельних ділянок, зобов'язані погодити з власниками землі і землекористувачами та органами державної влади або органами місцевого самоврядування, згідно з їх повноваженнями, розміри земельних ділянок, передбачені для вилучення (викупу), умови їх вилучення (викупу), а також розміри земельної ділянки, передбачені для її передачі (надання), умови її передачі (надання) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів та умови проживання населення і охорону довкілля.
Вибір місця розташування земельних ділянок здійснюють відповідні сільські, селищні, міські, районні, обласні ради, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінет Міністрів України відповідно до їх повноважень щодо вилучення та передачі (надання) цих ділянок.
Особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, звертаються із заявою (клопотанням) про вибір місця розташування земельних ділянок до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації. Клопотання щодо вибору місця розташування земельних ділянок за рахунок земель, вилучення (викуп) яких провадиться Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою Автономної Республіки Крим, подаються відповідно до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування згідно із своїми повноваженнями розглядає заяву (клопотання) і в тижневий строк з дня її реєстрації направляє її копії на розгляд територіальних органів виконавчої влади з питань земельних ресурсів, органів містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, природоохоронних і санітарно-епідеміологічних органів, а також до відповідних територіальних органів виконавчої влади з питань лісового або водного господарства (у разі вилучення (викупу), надання, зміни цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення чи водного фонду).
Зазначені органи протягом трьох тижнів з дня одержання заяви (клопотання) надають відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді чи Кабінету Міністрів України, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій державній адміністрації висновок про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), граничні розміри земельної ділянки та її площу, склад угідь земель, вимоги щодо відведення земельної ділянки.
Вимоги щодо відведення земельної ділянки надаються цими органами у межах їх повноважень, визначених законом.
Після отримання висновків органів, зазначених у частині сьомій цієї статті, про можливість відведення земельної ділянки для цілей, зазначених у заяві (клопотанні), та рішення Верховної Ради України (у разі необхідності) відповідний орган державної влади або орган місцевого самоврядування, згідно із своїми повноваженнями, у двотижневий строк розглядає матеріали вибору земельної ділянки і приймає рішення про затвердження зазначених матеріалів та надає дозвіл і вимоги на розроблення проекту відведення земельної ділянки або мотивоване рішення про відмову.
З письмових доказів наявних у матеріалах справи, вбачається, що ОСОБА_4 повністю додержано порядок одержання безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, проведено погодження з власниками землі і землекористувачами та органами державної влади/органами місцевого самоврядування у встановленому порядку без будь-яких порушень.
Аналізуючи зазначене, судова колегія вважає, що під час прийняття рішення Балаклавської районної у м. Севастополі Ради VI скликання від 20.04.2012 №18с-6-265 відповідач діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Судом першої інстанції помилково був зроблений висновок про те, що оскільки ОСОБА_4 не представлено доказів перебування в членстві в СТ "Ікар-1", тому відповідач не мав права на передачу у власність земельної ділянки в межах землекористування СТ "Ікар-1" без відповідного рішення зазначеного товариства.
Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Стаття 70 КАС України встановлює, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Колегією суддів було досліджено докази, які не було досліджено судом першої інстанції а саме: членську книжку садівника, відповідно до якої ОСОБА_4 є членом товариства "Ікар-1" з 20.12.2010 року, статут Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство "Ікар-1", статут Садівничого товариства "Ікар-1"(а.с. 120-125) та довідку з з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців від 15.01.2013 року.
Так з письмових доказів вбачається, що Садівниче товариство "Ікар-1" було вперше зареєстровано в 1992 році.
08.10.1999 році Садівничому товариству "Ікар-1" було видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 15,9152 га. за адресою: м. Севастополь, Балаклавський район, Ялтинське кільце для ведення колективного садівництва.
Згідно довідки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 27.06.2006 року проведено реєстраційні дії Садівничого товариства "Ікар-1" (ЄДРПОУ 24864293).
03.07.2006 року проведено зміни до установчих документів: змінено найменування юридичної особи з Садівничого товариства "Ікар-1" на Обслуговуючий кооператив "Ікар-1".
У відповідності до п. 1 статуту Обслуговуючого кооперативу садівничого товариства "Ікар-1" (прийнятий загальними зборами СТ "Ікар-1" 11.06.2006 протокол №2) Обслуговуючий кооператив "Ікар-1" є правонаступником Садівничого товариства "Ікар-1". В статуті зазначено, що головою правління є ОСОБА_7
10.06.2011 року знов змінено найменування юридичної особи з Обслуговуючого кооперативу "Ікар-1" на Садівниче товариство "Ікар-1".
З огляду з зазначеного Садівниче товариство "Ікар-1" та Обслуговуючий кооператив "Ікар-1" є однією і тією ж юридичною особою (правонаступником) про, що свідчить незмінний ідентифікаційний код 24864293 .
Таким чином, членство ОСОБА_4 в СТ "Ікар-1" підтверджено належними та допустимими доказами по справі, у зв'язку з наявністю членської книжки, довідки від 15.03.2011 року №38 підписаною головою ОК СТ "Ікар-1" ОСОБА_7, наявністю технічної документації узгодженої та оформленої в рамках діючого законодавства. Також право власності ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 0,1068 га для ведення індивідуального садівництва за адресою: м. Севастополь, Балаклавський район, СТ "Ікар-1" ділянка НОМЕР_1 підтверджено актом прийому передачі межових знаків (а.с. 50).
Відповідно до частини 1 пункту 4 статті 202 Кодексу адміністративного судочинства України, підставами для скасування судового рішення та ухвалення нового рішення, є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.
Судова колегія не погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає вимоги позивача необґрунтованими. Правова оцінка, суду першої інстанції суперечить вимогам процесуального і матеріального права, а доводи апеляційних скарг щодо їх неправильного застосування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 3 ст. 198, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційні скарги Балаклавської районної в м. Севастополі Ради та ОСОБА_4 задовольнити.
Постанову Балаклавського районного суду м. Севастополя (суддя Гапонов Д.Ю. ) від 19.12.12 у справі № 2а-2701/191/12 (2701/3259/12) скасувати.
Прийняти нову постанову по справі, якою у задоволенні адміністративного позову Садівничого товариства "Ікар-1" відмовити.
Постанова набирає законну силу з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку та строки, передбачені статтею 212 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст судового рішення виготовлений 08 квітня 2013 р.
Головуючий суддя підпис О.В.Кучерук
Судді підпис О.Е.Єланська
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя О.В.Кучерук
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2013 |
Оприлюднено | 22.04.2013 |
Номер документу | 30784284 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні