Постанова
від 30.01.2009 по справі 2а-8281/08/8
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

30.01.09 Справа №2а-8281/08/8

(16:20)

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і Дрягіні В.П., розглянув у від критому судовому засіданніа дміністративну справу

за позовом Державного під приємства "Кримські генеруюч і системи"

до Державної податкової і нспекції у м. Сімферополі АР Крим

про визнання протиправним та скасування рішення

за участю представників ст орін:

від позивача - Коновалова Ол ена Юріївна, довіреність № 2 в ід 02.01.09;

від відповідача - Настенко В алентин Валерійович, довірен ість № 111/100 від 08.10.08

Суть спору: Державне підпр иємство "Кримські генеруючі системи" звернулося до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з позовом до Державно ї податкової інспекції у м. Сі мферополі АР Крим про визнан ня протиправним та скасуванн я рішення про застосування а дміністративного арешту акт ивів №24 від 02.12.2008р.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 04.12.08 відкри то провадження по справі,

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 04.12.08 закінч ено підготовче провадження т а призначено справу до судов ого розгляду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 04.12.08 частко во задоволено клопотання по зивача про вжиття заходів за безпечення адміністративно го позову, а саме зупинено ріш ення ДПІ в м. Сімферополі від 0 2.12.2008 р. № 24 про застосування адмі ністративного арешту активі в платника податків відносно ДП "Кримські генеруючі систе ми" в частині направлення ріш ення з вимогою до банків про з упинення руху грошових кошт ів по рахунках ДП "Кримські ге неруючі системи", зазначених в рішенні ДПІ в м. Сімферопол і від 02.12.2008 р. № 24, до набрання судо вим рішенням у справі № 2-а-8281/08/8 з аконної сили.

Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що відповідачем бу в застосований умовний адмі ністративний арешт активів п озивача в порушення ст. 8, 9 Зак ону України № 2181 від 21.12.2000 р. "Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами", Порядку зас тосування адміністративног о арешту активів платника по датків, затвердженого Наказо м ДПА України № 386 від 25.09.2001 р., заре єстрованого у Мінюсті Україн и за № 865/6056 від 05.10.2001 р. Позивач вваж ає, що відповідачем порушені вимоги ст. 9 Закону України "Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" № 2181 від 21.12.2000 р . щодо підстав для застосуван ня адміністративного арешту активів, а саме недопуск прац івників органу державної по даткової служби на підприємс тво та ненадання їм інформац ії про отримані доходи не є за конною підставою накладення адміністративного арешту н а активи підприємства допуск працівників державних подат кових органів на підприємств о. Крім того, позивач посилає ться на перевищення відповід ачем його повноважень щодо н адіслання до МРЕВ УДАІ ГУ МВС України в Криму, СМ БРТІ м. Сім ферополі, банківських устано в оскаржуємого рішення відп овідача.

Відповідач проти позову за перечує, посилається на наяв ність у позивача станом на 02.12.2 008 року податкового боргу у ро змірі 2218400,00 грн. Саме для виявле ння причин несплати розстроч ених податкових зобов' язан ь був здійснений вихід на під приємство та запитана відпов ідна інформація. Позивач від повідача на територію підпри ємства не допустив, що потягл о прийняття спірного рішення відповідно до пп. 9.3.1. ст. 9 п. 9.3 З акону України "Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами".

Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до положень п. 1.1 Статуту Державного підпр иємства "Кримські генеруючі системи", зареєстрованого ро зпорядженням Сімферопольсь кого міського голови № 582-р від 21.06.2000р., Державне підприємство "Кримські генеруючі системи" засноване на базі державног о майна та підпорядковане Мі ністерству палива та енергет ики України (а. с. 28-38).

Положеннями п. 1.2 зазначеног о Статуту позивача передбаче но, що Державне підприємство "Кримські генеруючі системи " створено відповідно до Нака зу Мінпаливоенерго від 25.05.2000 р. № 120 "Про створення Державного підприємства "Кримські гене руючі системи".

В 2005 р. позивач прийняв рішен ня про участь в процедурі пог ашення заборгованості відпо відно до Закону України “Про заходи, спрямовані на забезп ечення сталого функціонуван ня підприємств паливно-енерг етичного комплексу”, метою я кого є сприяння поліпшенню ф інансового положення підпри ємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх ба нкрутству і підвищенню рівня інвестиційної привабливост і шляхом врегулювання процед урних питань і впровадження механізмів погашення заборг ованості, надання суб'єктам г осподарської діяльності пра ва їх застосування, визначен ня порядку взаємодії органів державної влади і органів мі сцевого самоврядування, розп орядників бюджетних коштів з суб'єктами господарської ді яльності щодо застосування м еханізмів погашення заборго ваності.

Статтею 54 Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни" встановлено, що перера хування субвенції з державно го бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплов у енергію, послуги з водопост ачання та водовідведення, що вироблялися, транспортували ся та постачалися населенню, яка виникла в зв'язку з невідп овідністю фактичної вартост і теплової енергії, послуг з в одопостачання та водовідвед ення тарифам, що затверджува лися та/або погоджувалися ор ганами державної влади чи ор ганами місцевого самоврядув ання, здійснюється у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України, за рахунок н адходжень від погашення пода ткової заборгованості підпр иємств до державного бюджету , а також надходжень податку н а додану вартість, не сплачен ого Національною акціонерно ю компанією "Нафтогаз Україн и" у встановлені строки за при родний газ, ввезений на митну територію України у першому кварталі 2008 року, який перебув ає під митним контролем, та до даткових податкових зобов'яз ань, які виникають у результа ті виконання цієї статті.

Постановою Кабінету Мініс трів України № 440 від 25.04.2008 р. "Про р еалізацію статті 54 Закону Укр аїни "Про Державний бюджет Ук раїни на 2008 рік і про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" затверджений П орядок, яким визначений меха нізм перерахування у 2008 році с убвенції з державного бюджет у місцевим бюджетам на погаш ення заборгованості з різниц і в тарифах на теплову енергі ю, послуги з водопостачання т а водовідведення, що виробля лися, транспортувалися і пос тачалися населенню, яка вини кла у зв'язку з невідповідніс тю фактичної вартості теплов ої енергії, послуг з водопост ачання та водовідведення тар ифам, затвердженим (погоджен им) органами державної влади чи органами місцевого самов рядування, за рахунок надход жень від погашення податково ї заборгованості надавачів, виробників, виконавців послу г, інших підприємств або їх кр едиторів - учасників розраху нків до державного бюджету т а додаткових податкових зобо в'язань, які виникають у резул ьтаті виконання статті 54 Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України".

Відповідно до зазначеної П останови Кабінету Міністрів України № 440 від 25.04.2008 р. з метою п огашення взаємної заборгова ності позивачем були підписа ні багатосторонні договори н а загальну суму 11907158,63 грн. а саме :

- № 203/440 від 31.07.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 2195331,68 грн.

- № 282/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 370527,47 грн.

- № 283/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 388 242,85 грн.

- № 287/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 1982484,63 грн.

- № 286/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 728212,00 грн.

- № 284/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 1601635,00 грн.

- № 281/440 від 14.08.08 р. з ДК “Газ Украї ни” на суму 1952180,00 грн.

- № 285/440 від 14.08.08г. з ДК “Газ Україн и” на суму 2688545,00 грн.

В результаті проведених ро зрахунків відповідно по Пост анови КМУ № 440 від 25.04.2008р., врахову ючи збиток підприємства за п ідсумками 9 місяців 2008 р., подат ок на прибуток позивача до сп лати склав 2858918,00 грн., що відобра жено в декларації з податку н а прибуток підприємства, под аній позивачем до ДПІ м. Сімфе рополя 06.11.2008р., про що свідчить в ідтиск штампу вхідної коресп онденції відповідача (а. с. 68).

Позивач є платником консол ідованого податку на прибуто к, тому податок на прибуток бу в розподілений пропорційно м іж структурними підрозділам и підприємства. До сплати под аток на прибуток позивач (код податку 11021900) склав:

- ДП “Кримські генеруючі си стеми” (код ЄДРПОУ 30909683) - 1668108,00 гр н.,

- структурний підрозділ Сім феропольська ТЕЦ ДП “КГС” (ко д ЄДРПОУ 24407249) - 877688 грн. (а. с. 69).

З метою сплати податкових з обов' язань, що виникли по ро зрахунках з бюджетом, між Гол овним управлінням Державног о казначейства України АР Кр им, Міністерством фінансів А Р Крим, Міністерством житлов о-комунального господарства АР Крим та ДП “Кримські гене руючі системи” був укладений договір № 21/440 від 03.11.2008 року про о рганізацію взаєморозрахунк ів відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 25.04.2008 року №440, предметом якого є організація проведення сто ронами взаєморозрахунків ві дповідно до статті 54 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України» та постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 25.04.2008 року №440 (а. с. 64-66).

Згідно умов цього договору Державне казначейство Украї ни перераховує кошти Головно му управлінню Державного каз начейства України в АР Крим, я ке перераховує кошти Міністе рству фінансів АР Крим, що в св ою чергу перераховує кошти М іністерству житлово-комунал ьного господарства АР Крим, я ке перераховує кошти позивач у - Державному підприємству “Кримські генеруючи системи ” для перерахування коштів у сумі 2545796,00 грн. до спеціального фонду Державного бюджету на погашення податкової заборг ованості з податку на прибут ок підприємства (код 11021900), який виник в результаті проведенн я розрахунків по Постанові К МУ від 25.04.2008 р № 440 .

Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни № 2181 від 21.12.2000 р. “Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами” (далі - Закон №2181) та По рядку розстрочення та відстр очення податкових зобов`язан ь платників податків, затвер дженого Наказом ДПА України № 378 від 18.09.2001 р., зареєстрованого у Мінюсті України за № 912/6103 від 29.10.2001р., позивач неодноразово зв ертався до ДПІ в м.Сімферопол і із заявами про надання розс трочки податкових зобов`язан ь, про що свідчать наявні в мат еріалах справи листи позивач а №961 від 21.10.2008р., №986 від 27.10.2008р., №996 від 28.10.2008р., № 1005 від 29.10.2008р., №1035 від 05.11.2008 рок у) (а. с. 40-45) .

19 листопада 2008 року ДПА в АРК п рийняті рішення № 14 та №15 про ро зстрочення податкових зобов `язань позивачу по податку на прибуток на суму 1668108,00 грн. з 19.11.2008 року до 29.12.2008 року по податку на прибуток підприємств та на с уму 1186800,00 з 19.11.2008р. по 29.12.2008р. по частин і прибутку господарських тов ариств, що вилучається до бюд жету (а. с. 71-72).

20 листопада 2008 р. між позиваче м та відповідачем були уклад ені договори про розстрочку податкового зобов`язання від 20.11.2008р. № 16/24-3 та №16/1/24-3, якими встанов лені наступні строки і суми с плати розстроченого податко вого зобов`язання:

За договором від 20.11.2008р. № 16/24-3:

- 01.12.2008 р. - 593400,00 грн.;

- 29.12.2008р. - 593400,00 грн. (а. с. 47-49)

За договором від 20.11.2008р. № 16/1/24-3:

- 01.12.2008 р. - 834054,00 грн.;

- 29.12.2008р. - 834054,00 грн. (а. с. 73-75).

25 листопада 2008 року позивач (в их. № 1133) звернувся до відповіда ча з заявою про відстрочення першого платежу по наданій р озстрочці строком до 12 грудня 2008 року, яка отримана відповід ачем 26.11.2008р. (а. с. 51).

Судом встановлено, що відпо віді на заяву позивача від 25.11.2 008 року № 1133 про відстрочення пе ршого платежу по наданій роз строчці строком до 12 грудня 2008 року відповідачем не надано, натомість 26.11.2008 р. відповідачем складений акт опису активів , на які поширюється право под аткової застави №207/24-01, відпові дно до якого проведено опис а ктивів підприємства на суму 1505308,61грн. (а.с. 50).

01.12.2008р. головним державним по датковим ревізором-інспекто ром відділу організації пога шення податкового боргу упра вління погашення прострочен их податкових зобов' язань Д ПІ в м.Сімферополі ОСОБА_1 спільно із оперуповноважени м ВПМ ДПІ в м.Сімферополі ОС ОБА_2 складений акт №211\24-1 про те, що 01.12.2008р. ними здійснений ви хід по фактичній адресі ДП «К римські генеруючі системи» з а адресою: м.Сімферополь, вул.Н абережна, 69а, з метою отриманн я інформації про фінансово-г осподарську діяльність підп риємства, отриманих доходів, видатків підприємства. В заз наченому акті зазначено, що п осадові особи позивача відмо вили у допуску на територію п ідприємства і наданні інформ ації про отримані доходи під приємства та їх розподіл (а.с.5 7).

02.12.2008 року відповідачем відно сно позивача було винесено Р ішення № 24 "Про застосування а дміністративного арешту акт ивів платника податків", відп овідно до якого застосований умовний адміністративний ар ешт активів Державного підпр иємства "Кримські генеруючі системи", що знаходяться за ад ресою: м. Сімферополь, вул. Наб ережна, б. 69-а; вирішено спряму вати це рішення: позивачу - з в имогою про тимчасову заборон у відчуження активів, що облі ковуються на балансі підприє мства; начальнику МРЕВ УДАІ Г У МВС України в Криму - з вимо гою про тимчасову заборону в ідчуження автотранспорту, як е обліковується за позивачем ; начальнику Сімферопольсько го МБРТІ - з вимогою про тимчас ову заборону відчуження неру хомості, що обліковується за позивачем; банкам - з вимого ю про зупинення руху грошови х коштів по 34 перелічених у рі шенні розрахункових рахунка х позивача у різних банківсь ких установах (а. с 9).

Зазначене рішення мотивов ане тим, що керівництву позив ача надіслано перша податков а вимога №1/2831 від 15.10.2007 р., друга по даткова вимога №2/3260 від 24.11.2007 р., п рийнято рішення про стягненн я за рахунок активів №09/241 від 14.0 1.2008 р. Станом на 01.12.2008 р. податкови й борг складає 785974,10 грн. Посадов і особи ДП “КГС” в порушення п .п. “г” п. 8.6.1. ст. 8 Закону № 2181 відмо вились допустити працівникі в ДПІ у м. Сімферополі на підпр иємство та надати інформацію про отримані підприємством доходи та їх розподіл.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб' єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.

Справою адміністративної юрисдикції (адміністративно ю справою) є переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень (п.1 ч.1 ст .3 КАС України).

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КА С України визначено поняття суб' єктів владних повноваж ень, до яких належать орган де ржавної влади, орган місцево го самоврядування, їхня поса дова чи службова особа, інший суб' єкт, який здійснює влад ні управлінські функції на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень.

Згідно із частинами 1,3 статт і 4 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі. Відповідно до Положення про Державну по даткову адміністрацію Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 13.07.2000 № 886/2000 Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади зі с пеціальним статусом.

Виходячи з системного анал ізу вищевикладених норм, суд приходить до висновку про те , що ДПІ в м.Сімферополі є тери торіальним органом виконавч ої влади, яка у правовідносин ах з юридичними особами, в том у числі пов'язаними із контро лем за здійсненням розрахунк ових операцій в сфері готівк ового та безготівкового обіг у, реалізують владні управлі нські функції, через що належ ить до суб'єктів владних повн оважень в розумінні пп.7 п.1 ст.3 КАС України.

Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.

Проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази по сп раві у їх сукупності, суд прих одить до висновку про те, що по зовні вимоги є обґрунтованим и та підлягають повному задо воленню, виходячи з наступно го.

Відповідно до п. 9.1.1 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" N 2181-III в ід 21.12.2000 р. (із змінами та доповне ннями) адміністративний ареш т активів платника податків є виключним способом забезпе чення можливості погашення й ого податкового боргу.

Пунктом 9.1.2. Закону України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" передбачено , що арешт активів може бути за стосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин:

а) платник податків порушує правила відчуження активів, визначені пунктом 8.6 статті 8 ц ього Закону;

б) фізична особа, яка має под атковий борг, виїжджає за кор дон;

в) платника податків, який о тримав податкове повідомлен ня або має податковий борг, ви знано неплатоспроможним за з обов'язаннями, іншими ніж под аткові, крім випадків, коли ст осовно такого платника подат ків запроваджено мораторій н а задоволення вимог кредитор ів у зв'язку з порушенням щодо нього провадження у справі п ро банкрутство;

г) платник податків відмовл яється від проведення докуме нтальної перевірки за наявно сті законних підстав для її п роведення або від допуску по садових осіб податкового орг ану до обстеження приміщень, що використовуються для оде ржання доходів або пов'язані з отриманням інших об'єктів о податкування, електронних ко нтрольно-касових апаратів, к омп'ютерних систем, що застос овуються для розрахунків за готівку або з використанням карток платіжних систем, ваг окасових комплексів, систем та засобів штрихового кодува ння;

д) відсутні свідоцтва про де ржавну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності , спеціальні дозволи (ліцензі ї) на її здійснення, торгові па тенти, сертифікати відповідн ості електронних контрольно -касових апаратів, комп'ютерн их систем;

е) відсутня реєстрація особ и як платника податків в орга ні державної податкової служ би, якщо така реєстрація є обо в'язковою відповідно до зако ну, або коли платник податків , що отримав податкове повідо млення або має податковий бо рг, здійснює дії з переведенн я активів за межі України, їх п риховування або передачі інш им особам.

Зазначений перелік підста в застосування арешту є виче рпним.

Як передбачено пунктом 9.2.1. З акону України "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми" арешт активів може бути по вним або умовним.

Повним арештом активів виз нається виключна заборона пл атнику податків на реалізаці ю прав розпорядження або кор истування його активами з їх тимчасовим вилученням або б ез такого. При вилученні акти вів ризик, пов'язаний з їх збер іганням або втратою їх функц іональних чи споживчих якост ей, покладається на орган, яки й прийняв рішення про таке ви лучення.

Умовним арештом активів ви знається обмеження платника податків щодо реалізації пр ав власності на такі активи, я ке полягає в обов'язковому по передньому отриманні дозвол у керівника відповідного под аткового органу на здійсненн я будь-якої операції платник а податків з такими активами . Зазначений дозвіл може бути наданий керівником податков ого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійс нення окремої операції платн иком податків не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймові рності його погашення.

Пункт 9.3. Закону України "Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами" передбачає пор ядок застосування арешту акт ивів.

Так, відповідно до п.п. 9.3.1. ст. 9 Закону №2181 за поданням відпов ідного підрозділу податково ї міліції керівник податково го органу (його заступник) мож е прийняти рішення про засто сування арешту активів платн ика податків, яке надсилаєть ся:

б) платнику податків з вимог ою тимчасової заборони відчу ження його активів;

в) іншим особам, у володінні , розпорядженні або користув анні яких перебувають активи такого платника податків, з в имогою тимчасової заборони ї х відчуження.

Отже, судом встановлено, що підставою для адміністратив ного арешту активів позивача згідно п.п. "г" пп. 9.1.2. п. 9.1 ст. 9 Закон у № 2181 є відмова платника подат ків від допуску посадових ос іб відповідача 01.12.2008р. на терито рію підприємства і наданні і нформації про отримані доход и підприємства та їх розподі л, про що свідчить акт №211\24-1 від 01.12.2008р., складений за адресою ДП «Кримські генеруючі системи »: м.Сімферополь, вул.Набережн а, 69а.

П.п. 9.3.8. ст. 9 Закону № 2181 встановл ено, що адміністративний аре шт не може бути накладено, якщ о платник податків відмовляє ться допустити працівника ко нтролюючого органу до докуме нтальної або матеріальної пе ревірки у зв'язку з відсутніс тю у такого працівника контр олюючого органу підстав для її проведення, визначених за конодавством, а також до обст еження приміщень, що викорис товуються для одержання дохо дів, або пов'язаних з отриманн ям інших об'єктів оподаткува ння, електронних контрольно- касових апаратів, комп'ютерн их систем, що застосовуються для розрахунків за готівку а бо з використанням карток пл атіжних систем, вагокасових комплексів, систем та засобі в штрихового кодування.

Відповідно до п.5.4. Порядку за стосування адміністративно го арешту активів платників податків, затвердженого нака зом ДПА України № 386 від 25.09.2001р. (зі змінами та доповненнями), зар еєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 жовтня 2001 р. з а № 865/6056 передбачено, що якщо пла тник податків відмовляється від допуску посадових осіб п одаткового органу до обстеже ння приміщень, що використов уються для одержання доходів або пов'язані з отриманням ін ших об'єктів оподаткування с лід установити факт відмови платника податку від такого допуску, зафіксувати його ак том відмови, який складаєтьс я оперативним працівником по даткової міліції за місцезна ходженням такого платника по датку, підписується працівни ком податкової інспекції, як ий повинен проводити перевір ку, та понятими особами, а в ра зі незнайдення платника пода тку обов'язково скласти акт п ро факт його незнайдення.

Отже судом встановлено, що п онятих при проведенні обстеж ення приміщення позивача за адресою: м.Сімферополь, вул. Н абережна, 69-а, не було, і в акті в ід 01.12.2008р. поняті не зазначені, щ о є порушенням вищенаведеног о Порядку.

Крім того, судом встановлен о, що фактичним місцезнаходж енням позивача є нежитлові б удівлі, що знаходяться за адр есою: м.Сімферополь, вул. Набер ежна, 69-в, а не вул. Набережна, 69-а , що підтверджується виписко ю з рішення виконкому Сімфер опольської міськради №2466 від 14.09.2007р. (а.с.109). Як пояснили предста вники позивача в судовому за сіданні будівля за адресою: м.Сімферополь, вул. Набережна , 69-а ніколи не належала позива чу, знаходиться на відстані 300 метрів від будівлі, в якій роз міщені офісні приміщення поз ивача, на підтвердження чого суду були надані матеріали к осмічної зйомки обох будівел ь із мережі Інтернет (а.с. 110).

Отже, суд критично ставитьс я до законності проведення о бстеження приміщення позива ча за адресою: м.Сімферополь, в ул. Набережна, 69-а та вважає, що складання такого акту в пору шення вимог законодавства не відповідає фактичним обстав инам справи, носить надумани й характер, щоб бути формальн ою підставою для застосуванн я п.п. "г" пп. 9.1.2. п. 9.1 ст. 9 Закону № 2181 в якості відмови від допуску п осадових осіб податкового ор гану до обстеження приміщень , що використовуються для оде ржання доходів або пов'язані з отриманням інших об'єктів о податкування.

Згідно п.4.11 Порядку № 378 та лис та ДПА України від 05.09.2008 р № 17966/7/24-0117 “Про перенесення термінів с плати розстрочених (відстроч ених) податкових зобов`язань ” у період дії розстрочення (в ідстрочення) платник має пра во порушувати перед органом державної податкової служби питання про перенесення тер мінів сплати частки розстроч еної (відстроченої) суми в меж ах граничних строків сплати таких сум у разі виникнення т имчасових фінансових або інш их ускладнень з незалежних в ід нього причин.

У цьому разі платник подає з аяву про перенесення терміні в погашення платежу до орган у державної податкової служб и, з яким укладено договір про розстрочення (відстрочення) , яка розглядається керівниц твом.

З зазначеного слідує, що ДПІ м. Сімферополя повинна була р озглянути та відповісти на з аяву позивача про перенесенн я строків сплати податку на п рибуток до настання дати пер шого платежу.

В порушення діючого законо давства заява позивача про п еренесення строків сплати ро зстроченого зобов`язання бул а залишена відповідачем без розгляду та відповіді, строк и платежу до державного бюдж ету не були перенесені, чим бу ли порушені положення п.4.11 Пор ядку розстрочення та відстро чення податкових зобов`язань платників податків, затверд женого Наказом ДПА України № 378 від 18.09.2001 р.

Отже, відповідач ігноруючи наявність угод з позивачем п ро розстрочку податкового зо бов' язання № 16/24-3 № та 16/1/24-3 від 20.11 .2008 р. та всі письмові зверненн я позивача щодо затримки бюд жетних коштів, для погашення податкових зобов' язань поз ивача, не враховуючи ненадхо дження коштів з бюджету на по гашення податкового боргу юр идичний статус позивача та й ого пряму залежність від дер жавного фінансування безпід ставно застосував виключний засіб забезпечення державою , в особі органу державної под аткової служби, можливості п огашення податкового боргу п латника податків шляхом заст осування умовного адміністр ативного арешту активів.

Крім того, суд звертає увагу на те, що 09 грудня 2008 року позива ч отримав з Державного бюдже ту субвенцію на погашення рі зниці в тарифах в сумі 1668108,00грн . (а.с.54), та того ж дня перерахува в ці кошти в повному обсязі до Держбюджету, про що свідчить платіжне доручення №9 від 08.12.2008 р. (а. с. 53).

Судом встановлено, що рішен нями ДПА в АРК № 2 та №3 від 09.12.2008р. п ро скасування розстрочення п одаткових зобов' язань скас овані з 09.12.2008р. рішення від 19.11.2008р. №14 та №15 відповідно про розстр очення податкових зобов' яз ань (а.с.81-82), які отримані такі р ішення позивачем лише 23.12.2008р. (а .с.80).

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку про без підставність та необгрунтов аність прийнятого відповіда чем до позивача рішення № 24 "Пр о застосування адміністрати вного арешту активів платник а податків" від 02.12.2008р., що свідчи ть про його протиправність.

Відповідно до положень ст. 7 1 КАС України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 КАС України.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Натомість відповідачем пр авомірність та обгрунтовані сть застосування до позивача адміністративного арешту ак тивів в якості виключного за ходу для погашення податково го боргу суду не довів, що є пі дставою для задоволення позо ву.

За таких обставин суд прийш ов до висновку, що відповідач діяв упереджено, необґрунто вано, без урахування всіх обс тавин, що мають значення для прийняття рішення, без дотри мання розумного балансу між публічними інтересами та інт ересами позивача.

В судовому засіданні 30.01.2009 пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови, в пов ному обсязі постанову складе но 04.02.09.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 Кодекс у адміністративного судочин ства, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задово льнити.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції в м.Сімф ерополі АР Крим про застосув ання умовного адміністратив ного арешту активів платника податків № 24 від 02.12.2008р. до Держа вного підприємства "Кримські генеруючі системи".

3. Стягнути на користь Держа вного підприємства "Кримські генеруючі системи" (м.Сімферо поль, вул. Монтажна, 1) з Державн ого бюджету України ( розраху нковий рахунок 31115095700002; Банк: ГУ Д КУ в АРК Сімферополь; МФО 824026; От римувач: Держбюджет м. Сімфер ополь, 22090200; код ЄДРПОУ 34740405) судов ий збір у розмірі 3 гривні 40 коп ійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження (10 днів).

Суддя Кушн ова А.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення30.01.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу3081422
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8281/08/8

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 28.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Постанова від 30.01.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні