ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19.02.2009 р. № 9/185
14:56
За позовом Державної податкової інс пекції у Подільському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Футура кепі тал»
про стягнення 2000,00 грн.
Суддя: Кротюк О.В.
Секретар судового засідан ня: Гончаров В.В.
Обставини справи:
Позивач звернувся до О кружного адміністративного суду міста Києва із адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Футура кепітал»про стяг нення 2000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем не спл ачена заборгованість, тому п озивач просить стягнути з ві дповідача заявлену суму на п ідставі рішення суду відпові дно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 2181.
Відповідач в судове засіда ння не прибув, про час і місце проведення судового засідан ня був неодноразово повідомл ений належним чином, клопота ння про розгляд справи без уч асті його представника не на дав.
У зв' язку з нез' явленням представників відповідача т а ненаданням витребуваних су дом документів розгляд справ и відкладався, ухвали про при значення розгляду справи та повістки-виклики направляли ся відповідачу за всіма наяв ними у матеріалах справи адр есами, в т.ч. зазначеною в Єдин ому державному реєстрі юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців.
Справа вирішується на під ставі наявних в ній доказів т а матеріалів.
Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення його пре дставника, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва, -
встановив:
за даними облікової ка ртки відповідача - Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Футура кепітал»станом на день розгляду справи за оста ннім рахується заборгованіс ть з податку на додану вартіс ть у розмірі 2000,00 грн., яка виникл а на підставі подання відпов ідачем до Державної податков ої інспекції у Подільському районі міста Києва податково ї декларації з податку на дод ану вартість за травень 2006 р., я кою визначено податкове зобо в' язання з податку на додан у вартість у розмірі 2000,00 грн.
В зв' язку з несплатою відп овідачем самостійно визначе ного зобов' язання з податку на додану вартість у розмірі 2000,00 грн., Державною податковою інспекцією у Подільському р айоні міста Києва виставлено першу податкову вимогу № 1/1563 в ід 07.07.2006 р., яка в зв' язку з немож ливістю вручення адресатові розміщена на дошці оголошен ь 14.07.2006 р., та другу податкову вим огу № 2/1751 від 14.08.2006 р., яка в зв' язк у з неможливістю вручення ад ресатові розміщена на дошці оголошень 23.08.2006 р.
Аналізуючи викладені вище обставини в їх сукупності су д дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволен ню в повному обсязі з урахува нням наступного.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України кожен зобов' яза ний сплачувати податки і збо ри в порядку і розмірах, встан овлених законом.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону У країни “Про систему оподатку вання”, платники податків зо бов' язані, зокрема, сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни. Ненарахування та неспла та податків з коштів (доходів ), отриманих від здійснення го сподарської діяльності, є по рушенням інтересів держави т а суспільства.
Згідно ст. 2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні”, завданнями орга нів державної податкової слу жби, зокрема, є здійснення кон тролю за додержанням податко вого законодавства, правильн істю обчислення, повнотою і с воєчасністю сплати до бюджет ів, державних цільових фонді в податків і зборів (обов' яз кових платежів), а також непод аткових доходів, установлени х законодавством.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами»від 21 грудня 2000 року N 2181-III ( Далі - Закон № 2181) є спеціальни м законом з питань оподаткув ання, який установлює порядо к погашення зобов'язань юрид ичних або фізичних осіб пере д бюджетами та державними ці льовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежі в), включаючи збір на обов'язко ве державне пенсійне страхув ання та внески на загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і с плати пені та штрафних санкц ій, що застосовуються до плат ників податків контролюючим и органами, у тому числі за пор ушення у сфері зовнішньоекон омічної діяльності, та визна чає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 вст ановлено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;
б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);
в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;
г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону № 2181 податкове зобов'язання - з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядк у та у строки, визначені цим З аконом або іншими законами У країни.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону № 2181 пода тковий борг (недоїмка) визнач ається як податкове зобов'яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому п орядку, але не сплачене у вст ановлений строк, а також пеня , нарахована на суму такого по даткового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статт і 4 Закону 2181 встановлено, що пл атник податків самостійно об числює суму податкового зобо в'язання, яку зазначає у подат ковій декларації, крім випад ків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а тако ж пунктом 4.3 цієї статті.
п.п. 5.3.1 Закону № 2181 встановлено , що платник податків зобов'яз аний самостійно сплатити сум у податкового зобов'язання, з азначену у поданій ним подат ковій декларації, протягом д есяти календарних днів, наст упних за останнім днем відпо відного граничного строку, п ередбаченого підпунктом 4.1.4 п ункту 4.1 статті 4 цього Закону д ля подання податкової деклар ації.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 2181 узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені статтею 5 вказаног о Закону, визнається сумою по даткового боргу платника по датків.
Відповідно до підпункту “а ” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 перша п одаткова вимога надсилаєтьс я не раніше першого робочог о дня після закінчення грани чного строку сплати узгоджен ої суми податкового зобов'яз ання. Перша податкова вимога містить повідомлення про фа кт узгодження податкового зо бов'язання та виникнення пра ва податкової застави на акт иви платника податків, обов 'язок погасити суму податко вого боргу та можливі наслі дки непогашення його у строк .
Відповідно до підпункту “ б” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону № 2181 друга податкова вимога направляєт ься не раніше тридцятого кал ендарного дня від дня направ лення (вручення) першої подат кової вимоги, у разі непогаше ння платником податків суми податкового боргу у встанов лені строки. Друга податкова вимога додатково до відомос тей, викладених у першій пода тковій вимозі, може містити повідомлення про дату та ча с проведення опису активів п латника податків, що перебув ають у податковій заставі, а т акож про дату та час проведен ня публічних торгів з їх прод ажу.
Абзацом четвертим п.п. 6.2.4. Зак ону № 2181 встановлено, що у разі коли податковий орган або по шта не може вручити платнику податків податкове повідомл ення або податкові вимоги у з в'язку з незнаходженням поса дових осіб, їх відмовою прийн яти податкове повідомлення а бо податкову вимогу, незнахо дженням фактичного місця роз ташування (місцезнаходження ) платника податків, податков ий орган розміщує податкове повідомлення або податкові в имоги на дошці податкових ог олошень, встановленій на віл ьному для огляду місці біля в ходу до приміщення податково го органу. При цьому день розм іщення такої податкової вимо ги вважається днем її вручен ня.
Як вбачається з матеріалів справи доказів сплати відпо відачем самостійно визначен ої суми податкового зобов' я зання з податку на додану вар тість у встановлені Законом № 2181 строки не надано. Отже, сум а податкових зобов' язань з податку на додану вартість в важається узгодженою. Протяг ом встановленого Законом № 2181 строку сума податкового зоб ов' язання відповідачем не п огашена. Доказів про зворотн є відповідачем не надано. В зв ' язку з цим, в силу норм Закон у № 2181 зазначене податкове зоб ов' язання з податку на дода ну вартість набуло статусу п одаткового боргу.
Беручи до уваги вищезазна чені факти, позовні вимоги що до стягнення заборгованості з податку на додану вартість визнаються судом такими, що п ідлягають задоволенню, оскіл ьки відповідач не спростував жодних фактів з приводу необ ґрунтованості позовних вимо г в цій частині та жодних дока зів про сплату узгоджених по даткових зобов' язань з пода тку на додану вартість суду у розмірі 2000,00 грн. не надав.
Отже, відповідно до пп. 10.1.1 п . 10.1 ст. 10 Закону № 2181 у разі коли ін ші, передбачені цим Законом, з аходи не дали позитивного ре зультату, податковий орган з дійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових д жерел погашення суми податко вого боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а за їх недостатн ості - шляхом продажу інших активів такого платника под атків.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статт і 3 Закону № 2181 встановлено, що п ідставою для примусового стя гнення активів платника пода тків в рахунок погашення йог о податкового боргу є виключ но рішення суду.
З урахуванням наведеного с уд приходить до висновку про обґрунтованість позовних ви мог щодо стягнення з відпові дача заявленої суми заборгов аності з податку на додану ва ртість у розмірі 2000,00 грн. відпо відно до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону № 21 81.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених cтаттею 72 цього Кодекс у.
Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС Ук раїни, Окружний адміністрати вний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позо в задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ф утура кепітал»(04070, м. Київ, вул. В олоська, 11-А, код ЄДРПОУ 33639706) до Д ержавного бюджету України су му податкового боргу з подат ку на додану вартість у розмі рі 2000 (дві тисячі) гривень.
Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, якщо за яву про апеляційне оскарженн я не було подано. Якщо було под ано заяву про апеляційне оск арження, але апеляційна скар га не була подана у строк, вста новлений статтею 186 Кодексу ад міністративного судочинств а України, постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення цього строку. У разі п одання апеляційної скарги по станова, якщо її не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Окружний адміністративн ий суд міста Києва шляхом под ання заяви про апеляційне ос карження протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви та подання апеляційної ск арги на постанову протягом д вадцяти днів з дня подачі зая ви про апеляційне оскарження , або без подання заяви про апе ляційне оскарження шляхом по дання апеляційної скарги на постанову протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови.
Суддя О.В.Кротюк
Дата складення та підп исання постанови в повному о бсязі - 27.02.2009 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2009 |
Оприлюднено | 09.11.2009 |
Номер документу | 3083012 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Кравчук Антоніна Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні