ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
УХВАЛА
Іменем України
про закриття провадження в частині позовних вимог
28 березня 2013 р.Справа № 801/1172/13-а
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Желудкової О.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Навигатор ЮГ"
до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування наказу, визнання протиправними дій та висновку
участю представників сторін:
позивача - не з`явився,
відповідача - не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Навигатор ЮГ» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби.
Позивачем заявлені позовні вимоги щодо:
- визнання протиправним та скасування наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012 р.;
- визнання протиправними дії щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р. на підставі наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012р.;
- визнання протиправними дії щодо складання акту перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.;
- визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.
Згідно з ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Нормативно-правові акти - це правові акти, які встановлюють, змінюють, припиняють (скасовують) правові норми. Нормативно-правові акти містять норми, які встановлюють загальні правила регулювання однотипних відносин у сфері виконавчої влади, розраховані на тривале застосування. Вони встановлюють загальні правила поведінки, норми права, регламентують однотипні суспільні відносини у певних галузях і, як правило, розраховані на довгострокове та багаторазове їх застосування.
Другу групу актів за критерієм юридичної природи складають індивідуальні акти. Останні стосуються конкретних осіб та їхніх відносин. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата - конкретної особи або осіб; виникнення конкретних правових відносин, обумовлених цими актами.
Аналогічна правова позиція вказана в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 01.06.2010 р. № 781/11/13-10.
Відповідно до п.86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
З урахуванням положень Податкового кодексу України, Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 р. № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 р. за № 34/18772, акт перевірки - це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби. Опис виявлених перевіркою порушень податкового законодавства міститься у висновку акту перевірки.
Тобто відповідачем при складанні акту перевірки відображається аналіз стану первинних документів бухгалтерського і податкового обліку платника податку на предмет відповідності їх вимогам чинного законодавства. Вказаний аналіз є точкою зору органу податкової служби та ґрунтується на результатах дослідження (перевірки) з зазначенням змісту порушення, його наслідків, причинного зв'язку та посиланням на відповідні докази, на підставі яких зроблені відповідні висновки контролюючого органу.
Тому акт перевірки Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби від 07.12.2012 р. від № 9791/15-2/37286307 не є правовим актом індивідуальної дії у розумінні пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України, а отже не породжує правовідносин, які можуть бути предметом спору. Також й окремі положення і висновки акту перевірки не можуть спричиняти виникнення будь-яких прав та обов'язків осіб чи суб'єктів владних повноважень, а відтак - і породжувати спірні правовідносини.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Таким чином, суди розглядають виключно спори, які виникають між учасниками певних відносин. Виходячи з наведеного, відсутність правовідносин виключає можливість звернення до суду, оскільки відсутнє право, що підлягає судовому захисту.
Аналогічна правова позиція викладена у листі Вищого адміністративного суду України від 30.11.2009 р. № 1619/10/13-09 "Щодо застосування норм процесуального права".
Викладене свідчить про те, що спір в частині позовних вимог про визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р., не підлягає вирішенню адміністративним судом у порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Таким чином, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, суд закриває провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.
На підставі викладеного, керуючись п. 1 ч.1 ст. 157, 158, 160 - 165 Кодексу, суд
УХВАЛИВ:
Закрити провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.
Ухвала набирає законної сили протягом 5 днів з дня її проголошення. Якщо справу розглянуто у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, ухвала набирає законної сили через 5 днів з дня її отримання. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної республіки Крим протягом 5 днів з дня її проголошення. У разі розгляду справи у порядку письмового провадження або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом 5 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Повторне звернення з такою самою позовною заявою не допускається.
Суддя підпис Шкляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2013 |
Оприлюднено | 24.04.2013 |
Номер документу | 30857109 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні