Постанова
від 28.03.2013 по справі 801/1172/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

cpg1251

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 березня 2013 р. Справа №801/1172/13-а

( 11 : 32 ) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Желудкової О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Навигатор ЮГ"

до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби

про визнання протиправним та скасування наказу, визнання протиправними дій та висновку

участю представників сторін:

позивача - не з`явився,

відповідача - не з`явився

Суть справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Навигатор ЮГ» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби про:

- визнання протиправним та скасування наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012 р.;

- визнання протиправними дії щодо проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р. на підставі наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012 р.;

- визнання протиправними дії щодо складання акту перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.;

- визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог щодо порядку призначення та проведення перевірок.

Відповідачем були надані письмові заперечення проти позову, у яких він просив у позові відмовити.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 28.03.2013 р. закрито провадження у справі в частині позовних вимог про визнання протиправними висновків, викладених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату і місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Навигатор ЮГ» (ЄДРПОУ 37286307) зареєстровано у якості юридичної особи 15.09.2010 року за адресою місцезнаходження 95033, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Глінкі, буд. 82, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців № 857195 Серії ААВ від 25.06.2012 р., копія якої наявна в матеріалах справи.

ТОВ «Навигатор ЮГ» перебуває на обліку у ДПІ у м. Сімферополі в якості платника податків з 17.09.2010 р. за № 80157, що підтверджується Довідкою № 1175/18-337 від 02.07.2012 року.

Статус ТОВ «Навигатор ЮГ» як платника ПДВ підтверджується свідоцтвом про реєстрацію платника ПДВ № 100316122 серії НВ № 385525 від 24.12.2010 р.

15.11.2012 р. ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС прийнятий наказ № 2928 на підставі ст. 20, п. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України про проведення документальної невиїзної перевірки фінансово - господарської діяльності ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2011 р. по 31.10.2011 р.

На підставі вищевказаного наказу № 2928 ДПІ у м. Сімферополі ДПС 26.11.2012 р. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку відповідача, за результатами якої встановлено порушення ТОВ «Навигатор ЮГ» п. 3 ст. 5, ст. 7 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436; п. 2 ч. 3, п. 1 ст. 9, ч. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.09.94 р. № 996; п. 185. 1 ст. 181, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188, п. 198.2, 198. 3, 198. 6 ст. 198, п. п. 2 п. 3 ст. 54, Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755; ч. 1 ст. 203, ст. 215, ч. 1 ст. 216, ст. 228 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435, про що складено акт від 07.12.2012 р. від № 9791/15-2/37286307.

Відповідно до п. п. 20.1.4, 20.1.8 ст. 20 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755 органи державної податкової служби мають право, зокрема, проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом; під час проведення перевірок вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.

Відповідно до п. 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

П. п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Згідно частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно частини 1 статті 6 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 КАС України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належить орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі, на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно - правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Нормативно-правові акти - це правові акти, які встановлюють, змінюють, припиняють (скасовують) правові норми. Нормативно-правові акти містять норми, які встановлюють загальні правила регулювання однотипних відносин у сфері виконавчої влади, розраховані на тривале застосування. Вони встановлюють загальні правила поведінки, норми права, регламентують однотипні суспільні відносини у певних галузях і, як правило, розраховані на довгострокове та багаторазове їх застосування.

Другу групу актів за критерієм юридичної природи складають індивідуальні акти. Останні стосуються конкретних осіб та їхніх відносин. Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти, є їх виражений правозастосовний характер. Головною рисою таких актів є чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата - конкретної особи або осіб; виникнення конкретних правових відносин, обумовлених цими актами.

З'ясування цієї обставини має істотне значення для правильного вирішення справи, оскільки нормативно-правові акти можуть бути оскаржені широким колом осіб (фізичних та юридичних), яких вони стосуються. Індивідуальні ж акти можуть бути оскаржені лише особами, безпосередні права, свободи чи охоронювані законом інтереси яких такими актами порушені. Аналогічна позиція вказана в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 01.06.2010 р. № 781/11/13-10.

Видання керівником податкового органу наказу про проведення позапланової перевірки безпосередньо призводить до виникнення певних обов'язків у платника податків, щодо якого прийнято рішення про проведення перевірки. Тобто зазначений наказ є таким, що має правове значення, а отже, є актом у розумінні частини 2 статті 17 КАС України, про що вказано в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 27.07.2010 р. № 1145/11/13-10.

Згідно пп. 79.1. ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу.

Зазначені у п.п. 78.1.4 ПК обставини є юридичним фактом, з настанням якого законодавець пов'язує подальшу реалізацію органом державної податкової служби свого права на проведення документальної позапланової виїзної перевірки.

Зокрема, відповідно до п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

ДПІ у м. Сімферополі ДПС 26.11.2012 р. було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку відповідача, за результатами якої встановлено порушення ТОВ «Навигатор ЮГ» вимог Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.09.1994 р. № 996, Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755, Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435, за результатами якої було складено акт про результати документальної позапланової невиїзної перевірки.

Відповідно до п. п. 1.1 п. 1 Положення про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну, об'єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекцію, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 25.06.2008 №412 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 11 липня 2008 р. за № 633/15324, державна податкова інспекція в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонна, об'єднана державна податкова інспекція, інша спеціалізована державна податкова інспекція (далі - ДПІ) є органом державної податкової служби (далі - ДПС) у системі органів виконавчої влади, яка підпорядковується відповідній державній податковій адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональна ДПА) і забезпечує реалізацію єдиної державної податкової політики на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також державної політики в сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Відповідно до п. п. 3.1.1 п. 3.1. Положення ДПІ у випадках, межах компетенції та порядку, установлених законами України, має право, зокрема, проводити документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків, інших платежів незалежно від способу їх подачі), планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків, інших платежів, додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, крім Національного банку України та його установ, фізичними особами, які мають статус суб'єктів господарювання чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки, інші платежі, а також дотримання законодавства з питань регулювання виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до п. п. 4.4.1, 4.4.4 п. 4.4 Положення начальник ДПІ здійснює керівництво ДПІ, несе персональну відповідальність перед головою регіональної ДПА та Головою Державної податкової адміністрації України за виконання покладених на ДПІ завдань і здійснення нею своїх функцій, а також відповідає за ефективність використання і збереження переданого в оперативне управління ДПІ державного майна; підписує накази та розпорядження ДПІ.

Доказів порушення законодавства при прийнятті наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012 р. та при здійсненні дій по проведенню документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р. на підставі наказу № 2928 «Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» від 15.11.2012 р. сторонами не надано.

Видання керівником податкового органу наказу про призначення позапланової перевірки не створює небезпеки правам або інтересам відповідного платника податків, оскільки сам собою факт проведення перевірки не може безпосередньо заподіяти майнову чи іншу шкоду особі, не призводить до настання невідтворних негативних наслідків. Проведення перевірки є лише процедурою встановлення обставин, які необхідні для контролю за правильністю нарахування і сплати податків та інших обов'язкових платежів. Аналогічна позиція вказана в Листі Вищого адміністративного суду України від 24.12.2010 р. № 1844/11/13-10.

Наслідком розв'язання публічно-правового спору по суті має бути захист порушеного суб'єктивного права позивача; вимога про визнання протиправним та скасування вказаного рішення, а саме наказу про проведення перевірки, не буде мати своїм правовим наслідком захист прав позивача, таке право може підлягати захисту шляхом пред'явлення позову про визнання протиправним та скасування рішення контролюючого органу, яким визначено суму податкових зобов'язань та штрафних (фінансових) санкцій. Аналогічна позиція вказана в постанові Вищого адміністративного суду України від 11.10.2010 р. у справі № К-1861/09.

Відповідно до п.86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

З урахуванням положень Податкового кодексу України, Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України 22.12.2010 р. № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2011 р. за № 34/18772, акт перевірки - це службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; довідка - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про не встановлення фактів порушень вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платниками податків.

Зокрема, у разі встановлення перевіркою порушень податкового законодавства в акті перевірки викладається зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті законодавчих актів, що порушені платником податків, зазначається період (місяць, квартал, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, в результаті якої здійснено це порушення, додаються письмові пояснення посадових осіб платника податків або його законних представників щодо встановлених порушень; зазначаються первинні документи, на підставі яких вчинено записи у податковому та бухгалтерському обліку, наводяться регістри бухгалтерського обліку, кореспонденція рахунків операцій та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів та докази, що підтверджують наявність факту порушення.

Опис виявлених перевіркою порушень податкового законодавства міститься у висновку акту перевірки.

Тобто відповідачем при складанні акту перевірки відображається аналіз стану первинних документів бухгалтерського і податкового обліку платника податку на предмет відповідності їх вимогам чинного законодавства. Вказаний аналіз є точкою зору органу податкової служби та ґрунтується на результатах дослідження (перевірки) з зазначенням змісту порушення, його наслідків, причинного зв'язку та посиланням на відповідні докази, на підставі яких зроблені відповідні висновки контролюючого органу.

Доказів відсутності порушень, встановлених в акті перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р., позивачем не надано. Судом не встановлено відсутність вказаних порушень, відсутні правові підстави для складання довідки в порядку, передбаченому ст. 86 Податкового кодексу України, таким чином відсутні правові підстави для визнання протиправними дій відповідача по складанню акту перевірки № 9791/15-2/37286307 «Про результати документальної невиїзної перевірки ТОВ «Навигатор ЮГ» з питань дотримання податкового та іншого законодавства за період з 01.06.2012 р. по 31. 10.2012 р.» від 07.12.2012 р.

Правові підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Керуючись ст. ст. 160 - 163, ст. 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. У позові відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення28.03.2013
Оприлюднено24.04.2013
Номер документу30857287
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1172/13-а

Ухвала від 04.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Постанова від 28.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 28.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 30.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні