cpg1251
Україна
Донецький окружний адміністративний суд
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без розгляду
18 квітня 2013 р. Справа № 805/4284/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд в складі судді Бєломєстнова О.Ю. при секретарі Сімонові Д.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в м. Донецьку по вул. 50-ї Гвардійської Дивізії, 17 адміністративну справу за позовом Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Кооперативу «Ритм» (код ЄДРПОУ 20344954) про надання дозволу на погашення податкового боргу у сумі 19 458,34 грн. за рахунок майна Кооперативу «Ритм», що знаходиться у податковій заставі,
за участю представника позивача Грищенко А.О.
представник відповідач не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Горлівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Кооперативу «Ритм» (код ЄДРПОУ 20344954) про надання дозволу на погашення податкового боргу у сумі 19 458,34 грн. за рахунок майна Кооперативу «Ритм», що знаходиться у податковій заставі згідно акту опису майна від 04.02.2013р. № 11/19.
Ухвалою від 04.04.2013 року відкрито провадження по справі.
Як вбачається з позовної заяви, відповідно до норм Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем були прийняті податкові повідомлення-рішення з податку на додану вартість від 25.09.2009 року №0000351540 на суму 13082,40 грн., від 05.02.2010 року №0000101540 на суму 12,20 грн. від 05.02.2010 року № 0000111540 на суму 11,70 грн.
Податкове-повідомлення рішення від 25.09.2009 року №0000351540 було отримано відповідачем 08.10.2009 року, про що свідчить підпис на корінці податкового повідомлення-рішення. Згідно актів про неможливість вручення податкового повідомлення-рішення від 05.02.2010 року № 132, № 133 податкові повідомлення-рішення від 05.02.2010 року №0000101540 та від 05.02.2010 року № 0000111540 були розміщенні на дошці оголошень. Загальна сума податкових зобов'язань за податковими повідомленнями-рішення з урахуванням часткової сплати складає 12683,12 грн.
Крім того, позивач посилається на несплату відповідачем податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які виникли на підставі декларацій від 08.10.2009 року № 17640, від 10.11.2009 року № 20306, від 16.12.2009 року № 21566. За цими деклараціями відповідач самостійно визначив податкові зобов'язання у сумі 308,00 грн.
Загальна сума несплаченого податкового зобов'язання складає 12991,12 грн.
Відповідачем зазначена сума боргу не сплачена, що підтверджується зворотнім боком картки особового рахунку відповідача із податку на додану вартість. Ця сума входить до складу податкового боргу, стягнення якого є предметом даного спору.
Відповідно до пункту 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» (у редакції, яка діяла на момент прийняття рішень), органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. Фінансові санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками податків добровільно або стягуються у судовому порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до частини 1, 2 статті 99 КАС України (у редакції що діяла на момент прийняття податкових повідомлень-рішень) для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого КАС України або іншими законами.
На момент прийняття податковим органом податкових повідомлень-рішень був чинний Закон України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", статтею 1 якого визначено, що податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
В той самий час, згідно цієї ж статті, податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Згідно зі статтею 15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли податкове зобов'язання було нараховане податковим органом до закінчення строку давності, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні податкового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів від дня узгодження податкового зобов'язання.
Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який діяв на момент прийняття податкових повідомлень-рішень, узгоджена сума податкового зобов'язання не сплачена платником податків у встановлені законом строки, визначаються сумою податкового боргу.
Згідно з п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 вищенаведеного Закону у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Підпунктом 6.4.2 пункту 6.4 статті 6 цього Закону передбачено, що у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Тобто податкові повідомлення-рішення вважаються врученими, оскільки, як зазначалося вище, одне з них було отримано відповідачем 08.10.2009 року, а інші були розміщені на дошці оголошень 05.02.2010 року. Зазначені суми податкового зобов'язання відповідачем сплачені не були. А відтак право у позивача на звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів виникло з 19.10.2009 року та з 15.02.2010 року. Керуючись частиною 2 статті 99 КАС України (у редакції що діяла на момент застосування податкових повідомлень-рішень) та статтею 15 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» строк для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється 1095 днів з 19.10.2009 року та 1095 днів з 15.02.2010 року. Тобто строк для звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення сум податкового зобов'язання по податковому повідомленню-рішенню від 25.09.2009 року №0000351540 сплинув ще 24.09.2012 року, по податковому повідомленню-рішення від 05.02.2010 року №0000101540 - 04.02.2013 року та податковому повідомленню-рішення від 05.02.2010 року № 0000111540 - 04.02.2013 року.
Позивач звернувся до суду з цим позовом лише 02.04.2013 року, тобто за межами встановленого законом строку. При цьому, позивачем не наведено причин пропущення ним строку для звернення до суду з даним позовом.
Що стосується податкового зобов'язання з податку на додану вартість, самостійно визначеного відповідачем у деклараціях на від 08.10.2009 року № 17640, від 10.11.2009 року № 20306, від 16.12.2009 року № 21566 на суму 308,00 грн. суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 5.1, 5.3, 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. Узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Як випливає з підпункту 15.1.1 пункту 15.1 статті 15 зазначеного Закону за винятком випадків, визначених підпунктом 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно визначити суму податкових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Законом, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а у разі, коли така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку податковий орган не визначає суму податкових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого податкового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Тобто податкове зобов'язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного у підпункті 15.1.1 цього пункту, лише у випадах, встановлених підпунктом 15.1.2 цієї статті.
В інших, не передбачених підпунктом 15.1.2 пункту 15.1 статті 15 Закону, випадках сума податкового зобов'язання в примусовому порядку може бути стягнута в межах зазначеного строку давності. Такий висновок випливає з того, що інших строків давності стягнення суми податкового зобов'язання Закон не встановлює, а платники податків, які самостійно визначили податкові зобов'язання відповідно до вимог податкового законодавства, не можуть знаходитися в гіршому правовому становищі, ніж ті платники, яким податкові зобов'язання визначені контролюючим органом, в тому числі і з підстав, які пов'язані з порушенням податкового законодавства. Інакше застосування викладених правових норм було б проявом дискримінаційного підходу у сфері оподаткування.
Зазначені суми самостійно визначеного податкового зобов'язання відповідачем сплачені не були. А відтак право у позивача на звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів виникло з 18.10.2009 року, з 20.11.2009 року з 26.12.2009 року. Керуючись частиною 2 статті 99 КАС України (у редакції, що діяла на момент подання позивачем декларацій) та статтею 15 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» строк для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється 1095 днів з 18.10.2009 року, з 20.11.2009 року та з 26.12.2009 року. Тобто строк для звернення до адміністративного суду з позовом про стягнення сум самостійно узгодженого податкового зобов'язання по декларації від 08.10.2009 року сплинув ще 17.10.2012 року, по декларації від 10.11.2009 року сплинув ще 19.11.2009 року, по декларації від 16.12.2009 року сплинув ще 25.12.2012 року.
Позивач звернувся до суду з цим позовом лише 02.04.2013 року. Тобто за межами встановленого законом строку. При цьому, позивачем не наведено причин пропущення ним строку для звернення до суду з даним позовом.
Згідно з приписами ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.
Частиною 3 статті 162 КАС України передбачено, якщо в ході судового розгляду справи суд встановить, що провадження у справі відкрито за позовною заявою, поданою з пропущенням установленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, позовна заява залишається без розгляду.
Також відповідно до п.9 ч.1 ст. 155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними.
З огляду на наведене позовна заява в частині надання дозволу на погашення податкового боргу у сумі 12991,12 грн. за рахунок майна Кооперативу «Ритм», що знаходиться у податковій заставі згідно акту опису майна від 04.02.2013р. № 11/19 підлягає залишенню без розгляду.
На підставі викладеного та керуючись ст. 100, 155, 160, 162, 165, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Кооперативу «Ритм» (код ЄДРПОУ 20344954) про надання дозволу на погашення податкового боргу у сумі 19 458,34 грн. за рахунок майна Кооперативу «Ритм», що знаходиться у податковій заставі, в частині надання дозволу на погашення податкового боргу у сумі 12991,12 грн. за рахунок майна Кооперативу «Ритм», що знаходиться у податковій заставі, залишити без розгляду.
Ухвала може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно має надсилатися особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Вступна та резолютивна частина рішення проголошена у судовому засіданні 18 квітня 2013р. Ухвала складена у повному обсязі 23 квітня 2013р.
Суддя Бєломєстнов О. Ю.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2013 |
Оприлюднено | 25.04.2013 |
Номер документу | 30877294 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бєломєстнов О. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні