Постанова
від 03.04.2013 по справі 804/2870/13-а
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 копія

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2013 р. Справа № 804/2870/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіЖукової Є.О. при секретаріБерднику С.О. за участю: представника позивача представника відповідача Циби А.В. Димарьової В.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БК СВТ-СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби № 0000112202 від 12.02.2013 року,-

ВСТАНОВИВ:

22.02.2013 року до Дніпропетровського окружного адміністративного надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, в якому позивач просить скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби № 0000112202 від 12.02.2013 року.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.02.2013р. провадження по справі було відкрито та справа призначена до судового розгляду.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує наступним.

Державною податковою інспекцією у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби було проведено документальну позапланову виїзну перевірку з питань визначення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, по декларації за вересень 2012 року своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року Товариства з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» ( код ЄДРПОУ 24430225).

Товариство з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» (далі - ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС») отримало від Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби (далі - ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС) податкове повідомлення-рішення форми В4 від 12.02.2013 року № 0000112202, яке винесене на підставі Акту №274/22-2/24430225 від 30.01.2013 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225 з питань визначення достовірності залишку від'ємного значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) по декларації за вересень 2012 року та питання своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року»

В Акті перевірки №274/22-2/24430225 від 30.01.2013 року зроблено висновок про порушення підприємством п.102.5 ст.102, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації) на суму 1 805 582,00 грн.

Позивач висновки вищевказаного Акту перевірки вважає неправомірними та незаконними, а тому відповідно і повідомлення-рішення таким, що підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов в повному обсязі за викладених у ньому підстав.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти адміністративного позову та просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на заперечення від 05.03.2013 року та додаткові заперечення від 03.04.2013 року, в яких зазначив наступне.

Правова позиція податкового органу, покладена в основу прийняття оскаржуваного акта індивідуальної дії, полягає в тому, що згідно аналізу декларації з податку на додану вартість за вересень 2012 року, в якій наявне від'ємне значення податку на додану вартість в сумі 1 805 582,00 грн. податкове законодавство України передбачає строки давнини у випадках повернення з бюджету надмірно сплачених коштів або відшкодування податку з бюджету, а ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» безпідставно включено до складу податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за вересень 2012 року залишок від'ємного значення податкової декларації з ПДВ за грудень 2008 року в сумі 304 539,00 грн. та січень 2009 року в сумі 1 501 043,00 грн.

На думку відповідача, платник податків мав скористатися правом на отримання суми бюджетного відшкодування в момент виникнення та строк дії на це такого права.

ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» безпідставно включено до складу податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за вересень 2012 року залишок від'ємного значення податкової декларації з ПДВ за грудень 2008 року в сумі 304 539,00 грн. та січень 2009 року в сумі 1 501 043,00 грн., оскільки платник податків мав скористатися правом на отримання суми бюджетного відшкодування в момент виникнення та строк дії на це такого права, а саме: включення до складу податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за грудень 2008 року - граничний строк грудень 2011 року; включення до складу податкового кредиту податкової декларації з ПДВ за січень 2009 року - граничний строк січень 2012 року.

З метою прийняття законного і обґрунтованого рішення у справі, судом були досліджені наступні письмові докази, наявні в матеріалах справи: копія акту від 30.01.2013 року №274/22-2/24430225 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225 з питань визначення достовірності залишку від'ємного значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) по декларації за вересень 2012 року та питання своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року»; копія наказу від 25.01.2013 року № 152 «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225»; копія податкового повідомлення-рішення форми «В4» від 12.02.2013 року № 0000112202; копія заперечення до Акту «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225 з питань визначення достовірності залишку від'ємного значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) по декларації за вересень 2012 року та питання своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року» від 01.02.2013 року за вих. № 01/2013; копія листа Про надання відповіді на заперечення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби від 08.02.2013 року № 5925/10/22-2; копія направлення № 530 від 29.06.2010 року Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби на проведення перевірки; копія довідки Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби від 16.07.2010 року № 137/235/24430225 «Про результати позапланової виїзної перевірки Акціонерного товариства закритого типу «СВТ-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24430225) з питань визначення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до вкладу податкового кредиту наступного податкового періоду, який задекларовано в декларації з ПДВ за лютий 2010 року»; копія виписки з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відносно ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» серії ААВ № 200959; копія наказу ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» від 29.08.2011 року № 01; копія свідоцтва №200030315 про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» серії НБ №313068; копія довідки про взяття на облік платника податків ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» ві 25.01.2012 року № 19105; копія протоколу № 1 загальних зборів учасників ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» від 23.06.2011 року; копія договору № П-01/08 від 08.01.2008 року на виконання будівельно-монтажних робіт; додаткова угода № 1 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 28.02.2008 року; додаткова угода № 2 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 28.02.2008 року; додаткова угода № 3 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 21.09.2009 року; додаткова угода № 4 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 19.10.2009 року; копія графіку будування житлового будинку; додаткова угода № 5 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 20.12.2010 року; додаткова угода № 6 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 30.09.2011 року; додаткова угода № 7 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 30.12.2011 року; додаткова угода № 8 до договору № П-01/08 на виконання будівельно-монтажних робіт від 20.11.2012 року; копії податкових накладних на виконані роботи по взаємовідносинам ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» з ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за грудень 2008 року; копія акту № 12-8 прийняття виконаних підрядних робіт за грудень 2008 року; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія акту № 6-3 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія акту № 12-27 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія акту № 09-14 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія акту № 6-10 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія акту № 11-25 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копія довідки про вартість виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; ; копія акту № 12-1 прийняття виконаних підрядних робіт за січень 2009 року; копії податкових декларацій з податку на додану вартість з додатками по взаємовідносинам ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» з ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК.

Дослідивши в судовому засіданні докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, суд встановив наступне.

З 26.01.2013 року по 28.01.2013 року ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС проводило перевірку діяльності ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС». За результатами проведеної перевірки податковим органом було складено Акт від 30.01.2013 року №274/22-2/24430225 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225 з питань визначення достовірності залишку від'ємного значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) по декларації за вересень 2012 року та питання своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року», в якому встановлено наступні порушення з боку позивача:

- в порушення п.102.5 ст.102, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 24 декларації) на суму 1 805 582,00 грн.

Не погодившись із висновками, зазначеними в акті перевірки податковим органом, ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» подало заперечення до Акту «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24430225 з питань визначення достовірності залишку від'ємного значення, яке після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (Д2) по декларації за вересень 2012 року та питання своєчасності та повноти нарахування та сплати податку на прибуток за період з 01.01.2012 року по 30.09.2012 року» від 01.02.2013 року за вих. № 01/2013 до Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби. Листом від 08.02.2013 року № 5925/10/22-2 Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби було надана відповідь на заперечення та зазначено, що висновки, викладені в акті від 30.01.2013 року №274/22-2/24430225 про результати планової виїзної документальної перевірки ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 24430225) з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства за період 01.09.2012-30.09.2012 роки є правомірними та такими, що відповідають нормам чинного законодавства України .

На підставі Акту перевірки від 30.01.2013 року №274/22-2/24430225 податковим органом було винесено податкове повідомлення-рішення форми «В4» № 0000112202 від 12.02.2013 року, яким визначено завищення від'ємного значення з податку на додану вартість у сумі 1 805 582,00 грн.

Від'ємне значення об'єкту оподаткування у розмірі 1 805 582,00 грн. виникло за рахунок наступного.

У перевіряємому періоді ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» уклало з ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК договір від 08.01.2008 року № П-01/08, відповідно до якого ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК - підрядник, ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» - замовник, щодо виконання будівельно-монтажних і спеціальних видів робіт по об'єкту житлові будинки зі вбудованими офісними приміщеннями по вул.Шолохова в м.Дніпропетровськ.

Згідно наданих позивачем доказів, до вказаного договору були укладені додаткові угоди, а саме:

- додаткова угода № 1 від 28.02.2008 року, відповідно до якої динамічна договірна ціна робіт, доручених до виконання підряднику складає 14 934 278,40 грн., у точу числі ПДВ 20% 2 489 046,40 грн;

- додаткова угода № 2 від 28.02.2008 року, відповідно до якої підрядник забезпечує подачу електроенергії та води на будівельний майданчик із забезпеченням її обліку;

- додаткова угода № 3 від 21.09.2009 року, відповідно до якої початок робіт починається у березні 2008 року, а закінчується у грудні 2010 року. Також сплата коштів за виконані роботи здійснюється за мірою надходження на рахунок замовника грошових коштів від інвесторів, та не пізніше 20 грудня 2010 року;

- додаткова угода № 4 від 19.10.2009 року, відповідно до якої підрядник виконує роботи відповідно до графіку виконання робіт, який являється невід'ємною частиною додаткової угоди № 4. Виконання графіку гарантується підрядником при вчасній та повній оплаті виконаних робіт зі сторони замовника;

- додаткова угода № 5 від 20.12.2010 року, відповідно до якої закінчення виконання робіт переноситься на грудень 2011 року та оплата виконаних робіт здійснюється за мірою надходження на рахунок замовника грошових коштів від інвестора, та не пізніше 31.12.2011 року;

- додаткова угода № 6 від 30.08.2011 року, відповідно до якої у зв'язку із реорганізацією замовника преамбулу договору викладено в іншій редакції;

- додаткова угода № 7 від 30.12.2011 року, відповідно до якої закінчення виконання робіт переноситься на грудень 2012 року та оплата виконаних робіт здійснюється за мірою надходження на рахунок замовника грошових коштів від інвестора, та не пізніше 31.12.2012 року;

- додаткова угода № 8 від 20.11.2012 року, відповідно до якої преамбулу договору викладено в іншій редакції та закінчення виконання робіт переноситься на грудень 2013 року, оплата виконаних робіт здійснюється за мірою надходження на рахунок замовника грошових коштів від інвестора, та не пізніше 31.12.2013 року.

На підтвердження виконання робіт, відповідно договору та додаткових угод ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» надано до суду акт № 12-8 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 3 337 029,60 грн. за грудень 2008 року , акт № 6-3 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 209 970,74 грн. за січень 2009 року, акт № 12-27 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 2 070 528,00 грн. за січень 2009 року, акт № 09-14 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 5 762 966,40 грн. за січень 2009 року, акт № 6-10 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 404 770,33 грн. за січень 2009 року, акт № 11-25 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 216 811,74 грн. за січень 2009 року, акт № 12-1 прийняття виконаних підрядних робіт всього на суму 342 205,20 грн. за січень 2009 року.

Також ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК видано покупцеві товару (робіт, послуг) податкові накладні на виконані роботи на зазначені у них суми: податкова накладна від 30.01.2009 року № 33 на загальну суму 209 970,74 грн., податкова накладна від 30.01.2009 року № 32 на загальну суму 404 770,33 грн., податкова накладна від 30.01.2009 року № 31 на загальну суму 5 762 966,40 грн., податкова накладна від 30.12.2008 року № 954 на загальну суму 3 337 029,60 грн., податкова накладна від 30.01.2009 року № 36 на загальну суму 2 070 528,00 грн., податкова накладна від 30.01.2009 року № 35 на загальну суму 342 205,20 грн., податкова накладна від 30.01.2009 року № 34 на загальну суму 216 811,74 грн.

Відповідно, ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» по контрагенту ДП ВО ПМЗ ім.О.М.Макарова БМК до податкового кредиту грудня 2008 року включені податкові накладні на загальну суму 2 780 858,00 грн., крім того ПДВ 556 171,60 грн.; до податкового кредиту січня 2009 року включені податкові накладні на загальну суму 7 506 043,68 грн., крім того ПДВ 1 501 208,73 грн.

При визначенні податкових зобов'язань з податку на додану вартість перевіряючими не визнано залишок від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (значення рядка 24 декларації попереднього звітного (податкового) періоду) складає 1 805 582,00 грн., а саме:

- згідно поданої декларації за грудень 2008 року від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17) складає 420 689,00 грн.;

- згідно поданої декларації за січень 2009 року від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту з ПДВ поточного звітного (податкового) періоду (рядок 9 - рядок 17) складає 1 501 043,00 грн.

Станом на 30.09.2012 року суми ПДВ не є оплаченими.

Правовідносини сторін з приводу визначення сум податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), строки проведення розрахунків регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР, Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 № 168/97-ВР (чинного на момент виникнення спірних правовідносин сторін), Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року № 2181-III (чинного на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно пп.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Наведений порядок врахування від'ємного значення суми податку на додану вартість також визначений п.200.1-200.4 ст.200 Податкового кодексу України, який передбачає, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу), а в разі відсутності податкового боргу - зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Якщо в наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пунктом 200.1 цієї статті, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, а в разі отримання від нерезидента послуг на митній території України - сумі податкового зобов'язання, включеного до податкової декларації за попередній період за отримані від нерезидента послуги отримувачем послуг;

б) залишок від'ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування включається до складу сум, що відносяться до податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до абзацу «б» пп.7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість», якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового періоду лише в частині суми податку фактично сплаченої отримувачем постачальникам товарів (послуг) та при імпорті і включається до розрахунку бюджетного відшкодування наступного звітного періоду; залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених сум податку в наступних звітних періодах; залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включається до складу податкового кредиту починаючи з першого звітного періоду 2011 року.

Відповідач зазначає, що керуючись пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.

Підпунктом 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» передбачено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.

З матеріалів справи вбачається, що із заявою про повернення суми бюджетного відшкодування позивач до податкового органу не звертався. Так, наведеними нормами не передбачено відстрочення використання такого права з моменту його виникнення, а лише п.п. 15.3.1 п.15.3 чт.15 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» N 2181-III, 21.12.2000 р. передбачає, що заяви на повернення надміру сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) або на їх відшкодування у випадках, передбачених податковими законами, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, наступного за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування, проте зазначені норми не містять прямої заборони щодо включення вказаних сум до рядку 24 декларації із ПДВ з боку позивача, який не скористався зазначеним правом на звернення із заявою про повернення суми бюджетного відшкодування.

Згідно до пп.4.6.3 п.4.6 Наказу № 41 від 25.01.2011 року Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість Якщо за результатами поточного звітного (податкового) періоду платником податку визначено від'ємне значення різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту (заповнено рядок 19 декларації), така сума враховується у зменшення суми податкового боргу за попередні звітні (податкові) періоди з податку на додану вартість, у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу (що значиться на особовому рахунку платника на перше число звітного (податкового) періоду (відображається у рядку 20.1 декларації)), а решта зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 20.2 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

Якщо в наступному звітному податковому періоді різниця між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту з урахуванням залишку такого від'ємного значення минулого звітного (податкового) періоду, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, має від'ємне значення (рядок 22 декларації), подається (Д2) (додаток 2).

Платники, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість та заповнили рядок 22 декларації, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та подають (Д3) (додаток 3).

Значення рядка 3 (Д3 - додаток 3) переноситься до рядка 23 декларації за поточний звітний (податковий) період. Залежно від обраного платником напряму повернення суми бюджетного відшкодування (на рахунок цього платника у банку або у зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних

податкових періодів) така сума вказується або в рядку 23.1, або у рядку 23.2, або частково розподіляється у рядках 23.1 та 23.2 декларації.

Залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (відображається у рядку 24 декларації поточного звітного (податкового) періоду та переноситься до рядка 21.2 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

Відповідно до п.4.6 Наказу №41 та п.5.12 Порядку №166 (нині діючий Порядок №1492) у р.22 (Порядок № 166-р.24) попадають суми податкового кредиту по ПДВ, які не були погашені податковим зобов'язанням на протязі мінімально двох звітних податкових періодів. Тобто, у зазначеному р.22 (Порядок №166 - р.24) відображається не перекритий значенням р.18 (Порядок №166 - р.20) Декларації по ПДВ залишок від'ємного значення попереднього звітного періоду. Заповнення р.22 (Порядок №166 - р.24) сигналізує право на бюджетне відшкодування. Проте, бюджетному відшкодуванню підлягає частина суми, зазначеної у р.22 (Порядок №166 - р.24), яка рівняється сумі податку, фактично сплаченої постачальникам товарів (послуг) у попередніх податкових періодах (пп.7.7.2 п.7.2 Закону про ПДВ, п.200.4 ст.200 Податкового кодексу). Залишок суми з р.22 (Порядок №166 - р.24), який не підлягає бюджетному відшкодуванню, відображається у р.24 (Порядок №166 - р.26) декларації та переносяться до складу податкового кредиту наступного податкового періоду у р.21.2 (Порядок №166 - р.23.2). Відповідно до пп.4.6.6 п.4.6 Наказу №41 та пп.5.12.4 п.5.12 Порядку №166 (нині діючий Порядок №1492), залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, відображається у рядку 24 (Порядок №166 - р.26) податкової декларації поточного звітного податкового періоду та переноситься до рядка 21.2 (Порядок №166 - р.23.2) податкової декларації наступного звітного періоду).

Значення рядка 24 (Порядок №166 - р.26) Декларації переноситься до рядка 21.2 (Порядок №166 - р.23.2) кожного наступного податкового періоду в частині сум податку, фактично сплачених постачальникам товарів (послуг) у попередніх податкових періодах.

Тобто, залишок від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з постачальниками відображається в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком р.24 (Порядок №166 - р.26) декларації з податку на додану вартість для визначення суми податку, яка може підлягати відшкодуванню в частині сплачених податку в наступних звітних періодах. Просто зберігати від'ємне значення за яким проведено розрахунки з постачальниками в рядку 24 (Порядок №166 - р.26) та використовувати у складі податкового кредиту в наступному періоді підприємство не може. Тут залишається лише сума неоплаченого кредиту, що в наступних періодах не позбавляє особу права відображення зазначеної суми у складі бюджетного відшкодування.

Проведеною перевіркою декларацій за грудень 2008 року - січень 2009 року встановлено, що ТОВ «БК СВТ-СЕРВІС» здійснювало реалізацію товарів (робіт, послуг), а саме здійснювало ремонт покриття трубоповітродувок та будівництво житлових будинків із вбудованими офісними приміщеннями на митній території України. Зазначений факт не заперечувався відповідачем та підтверджений відповідними первинними документами, а саме: договором, додатковими угодами до нього, відповідними актами, податковими накладними, які містяться в матеріалах справи.

Відповідно до п.102.5 ст.102 Податкового кодексу України, заяви на повернення надмірно сплачених податків, зборів (обов'язкових платежів) від позивача протягом 1095 днів з дня здійснення переплати або отримання права на таке відшкодування до податкового органу не надходило.

Оскільки позивачем зазначені суми ПДВ у складі вартості придбання товарів/послуг не сплачено, відповідно до даних первинних документів, останнє не є підставою для виключення цих сум зі складу залишку від'ємного значення, який переноситься до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, і відповідно висновки відповідача про те, що залишки від'ємного значення не сплаченого постачальникам за станом на дату перевірки, не підлягають відображенню в рядку 24 декларації з ПДВ за грудень 2011 року є необґрунтованими.

Суд критично ставиться до зазначення в акті перевірки того факту, що позивач не мав права зарахувати зазначені суми до складу податкового кредиту за грудень 2011 року та січень 2012 року на тих підставах, що термін виникнення цих сум перевищує 1095 днів та останні згідно п.п.14.1.11 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України є безнадійною заборгованістю по зобов'язаннях, за якою минув строк позовної давності. По закінченні терміну позовної давності (тобто загального строку для захисту права особи, право якої порушено), загальний строк якої встановлено ст.257 Цивільного кодексу України в три роки, боржник повинен розрахуватися за отримані раніше послуги, товари, основні засоби, виходячи з наступного.

Право включення суми залишку від'ємного значення з ПДВ до складу податкового кредиту наступного звітного періоду не залежить від спливу загальновстановленого нормою ст.257 Цивільного кодексу України терміну позовної давності та останнє не передбачено і п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України.

Оскільки зазначені вище дії позивача не суперечать ані приписам Закону України «Про податок на додану вартість», що діяв до 01.01.2011 року, ані приписам Податкового кодексу України щодо прав та обов'язків платників податків, висновок податкового органу щодо того, що в порушення п.102.5 ст.102, абз. «б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, підприємством завищено залишок від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування підлягає включенню до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядка 21, 21.2 та рядка 24 декларації) за грудень 2008 року в сумі 304 539,00 грн. та січень 2009 року в сумі 1 501 043,00 грн. , є помилковим.

Отже, завищення відповідачем суми бюджетного відшкодування на 1 805 582,00 грн. є неправомірним, що є підставою для визнання протиправними і скасування податкового повідомлення-рішення податкового органу № 0000112202 від 12.02.2013 року.

Також суд зауважує, що при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідачем не були враховані висновки Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська, викладені в Довідці від 16.07.2010 року № 137/235/24430225 «Про результати позапланової виїзної перевірки АТЗТ «СВТ-Сервіс» (код ЄДРПОУ 24430225) з питань визначення залишку від'ємного значення, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду, який задекларовано в декларації з ПДВ за лютий 2010 року»; відповідно до яких проведеною перевіркою документально підтверджено відображений АТЗТ «СВТ-Сервіс» залишок різниці між сумою податкових зобов'язань і сумою податкового кредиту за лютий 2010 року у сумі 1 844 371,00 грн.

Відповідно приписів ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач не довів належним чином правомірність власних висновків, а відповідно і винесеного повідомлення-рішення, що не виключає наявність у суду правових підстав для їх скасування.

Враховуючи викладене вище, встановивши в судовому засіданні та підтвердивши доказами, наявними в матеріалах справи, факт порушення прав та законних інтересів позивача в публічно-правових відносинах внаслідок винесення відповідачем податкового повідомлення-рішення № 0000112202 від 12.02.2013 року не на підставі, не у межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією України та Законами України; без використання повноваження з метою, з якою це повноваження надано; необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), суд приходить до висновку, що скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 12.02.2013 року буде належним заходом щодо поновлення порушених прав позивача в публічно-правових відносинах з боку суб'єкта владних повноважень.

За таких підстав, суд вважає, що адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби № 0000112202 від 12.02.2013 року, є таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Відповідно до платіжного доручення від 21.02.2013 року № 2237 за подання адміністративного позову позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 2 294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. 00 коп., який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.

Враховуючи задоволення позовних вимог позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» у повному обсязі, суд вважає за необхідне стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БК СВТ-СЕРВІС» суму, сплачену у якості судового збору за подання даного адміністративного позову з Державного бюджету України в розмірі 2 294 (дві тисячі двісті дев'яносто чотири) грн. 00 коп..

Керуючись ст.ст.159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БК СВТ-СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби № 0000112202 від 12.02.2013 року - задовольнити повністю.

Скасувати податкове повіомлення-рішення Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби № 0000112202 від 12.02.2013 року.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БК СВТ-СЕРВІС" суму сплаченого судового збору у розмірі 2 294,00 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України .

Повний текст постанови складено 08 квітня 2013 року

Суддя (підпис) З оригіналом згідно Постанова не набрала законної сили Суддя Є.О. Жукова 08.04.2013 р. Є.О. Жукова

Дата ухвалення рішення03.04.2013
Оприлюднено25.04.2013
Номер документу30878100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2870/13-а

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Постанова від 03.04.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні