Постанова
від 21.01.2013 по справі 2а/2370/4830/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

21 січня 2013 року Справа № 2а/2370/4830/2012

10 год. 55 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

при секретарі - Чемерин І.В. ,

за участю:

представника відповідача - Савенко Ю.Н. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом приватного підприємства «Нова Плюс» до державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби України про скасування податкових повідомлень - рішень,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Нова Плюс» звернулося до суду з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення - рішення від 30.07.2012р. № 0003642301, яким позивачеві збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 257780 грн., в тому числі за основним платежем - 206224 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - 51556 грн. та податкового повідомлення-рішення від 30.07.2012р. № 0003632301, яким позивачеві збільшено грошове зобов'язання з податок на прибуток на суму 322226 грн., в тому числі за основним платежем - 257781 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - 64445 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі акта документальної позапланової невиїзної перевірки від 17.07.2012р. №126/23-2/31333272 щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків приватним підприємцем ОСОБА_2 за період 01.04.2009р. по 31.12.2010р., яким встановлено заниження податку на прибуток на 257781 грн., в т.ч. за І-й квартал на суму 68354 грн., за ІІ-й квартал на суму 57677 грн., за ІІІ-й квартал на суму 108062 грн., за ІV-й квартал на суму 23688 грн. та заниження податку на додану вартість на 206224 грн. за 2010 рік, в т.ч. за січень на суму 19908 грн., за лютий на суму 14167 грн., за березень на суму 20609 грн., за квітень на суму 18047 грн., за травень на суму 13293 грн., за червень на суму 14801 грн., за серпень на суму 60400 грн., за вересень на суму 26050 грн., за жовтень на суму 18950 грн. Позивач не погоджується з вказаним висновком з посиланням на підтвердження господарських операцій з придбання транспортних послуг податковими накладними, рахунками-фактурам, актами здачі-прийняття робіт (надання послуг). Щодо висновку відповідача про протиправність угод вважає, що нікчемними є угоди, недійсність яких встановлена законом та підтверджується рішенням суду, а не актом податкової перевірки. Посилання відповідача на відсутність у контрагента умов для здійснення основного виду діяльності, трудових ресурсів, основних фондів та обладнання є необґрунтованим, оскільки вказані обставини не є підставою для визнання правочинів нікчемними, а чинним законодавством обов'язок позивача перевіряти майновий стан контрагентів не встановлений. З огляду на вказані обставини вважає спірні податкові повідомлення-рішення незаконними.

У судове засідання представник позивача не з'явився та надав суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача за наявними у справі матеріалами.

Відповідач проти задоволення позову заперечив. У поданих до суду письмових запереченнях зазначив, що відповідно до наданих для перевірки актів здачі - приймання виконаних робіт (наданих послуг), податкових накладних позивачем у 2010 році отримано від ФОП ОСОБА_2 транспортні послуги на загальну суму 1237349 грн., в т.ч. ПДВ - 206224 грн. Позапланова невиїзна документальна перевірка ПП «Нова Плюс» проведена з використанням акта від 14.06.2011р. № 953/17-21/НОМЕР_1 позапланової документальної перевірки ФОП ОСОБА_2 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2008 року по 31.12.2010р. складеного ДПІ у м. Черкасах, відповідно до якого у зв'язку з відсутністю підтверджуючих первинних документів, не встановлено факту передачі товарів (надання робіт, послуг) від продавці до покупця, що свідчить про укладення угод без мети настання реальних наслідків. Господарські операції щодо придбання товарів (робіт, послуг) ФОП ОСОБА_2 у контрагентів-постачальників та продажу товарів (робіт, послуг) на адресу контрагентів-покупців не підтверджуються стосовно врахування реального часу здійснення операції, місцезнаходження майна, наявності трудових, виробничо-складських приміщень та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій. Крім того, позивачем не надано товарно-транспортних накладних, що підтверджують надання ФОП ОСОБА_2 транспортних послуг.

У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши письмові докази, наявні у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Судом встановлено, що приватне підприємство «Нова Плюс» зареєстроване виконавчим комітетом Черкаської міської ради як суб'єкт підприємницької діяльності -юридична особа 19.02.2001р. (ідентифікаційний код юридичної особи 31333272).

Посадовою особою державної податкової інспекції у м. Черкасах Черкаської області Державної податкової служби України проведено позапланову невиїзну документальну перевірку ПП «Нова Плюс» щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків - ФОП ОСОБА_2 за період з 01.04.2009р. по 31.12.2010р. за результатами якої складено акт від 17.07.2012р. №126/23-2/31333272.

За результатами перевірки встановлено порушення позивачем вимог:

- п.5.1, п.п.5.2.1 п. 5.2 ст. 5, п.п. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР, в результаті чого занижено податок на прибуток на 257781 грн. за 2010 рік, в т.ч. за І-й квартал на суму 68354 грн., за ІІ-й квартал на суму 57677 грн., за ІІІ-й квартал на суму 108062 грн., за ІV-й квартал на суму 23688 грн.

- п.п.7.2.1, п.п.7.2.6 п. 7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4, п.п.7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, в результаті чого занижено податок на додану вартість на 206224 грн. за 2010 рік, в т.ч. за січень на суму 19908 грн., за лютий на суму 14167 грн., за березень на суму 20609 грн., за квітень на суму 18047 грн., за травень на суму 13293 грн., за червень на суму 14801 грн., за серпень на суму 60400 грн., за вересень на суму 26050 грн., за жовтень на суму 18950 грн.

За висновком перевірки позивачем завищено валові витрати за 2010 рік на суму 1031124 грн., в тому числі 1 кв. 273418 грн., 2 кв. 230706 грн., 3 кв. 432250 грн. та 4 кв. 94750 грн. за актами здачі-приймання № 1910 від 19.10.2010р. на суму 94750 грн., в т.ч. ПДВ 18950 грн., всього 113700 грн., № 1994 від 27.09.2010р. на суму 63583 грн. 33 коп., в т.ч ПДВ 12716 грн. 67 коп., всього 76300 грн., № 1940 від 21.09.2010р. на суму 66666 грн. 67 коп., ПДВ 13333 грн. 33 коп., всього 80000 грн., № ОУ-1689 від 30.08.2010р. на суму 83666 грн. 67 коп. ПДВ 16733 грн. 33 коп., всього 100400 грн., № ОУ-1597 від 20.08.2010р. на суму 83333 грн. 33коп., ПДВ 16666 грн. 67 коп., всього 100000 грн., № ОУ-1475 від 10.08.2010р. на суму 135000 грн., в т.ч. ПДВ 27000 грн., всього 162000 грн., № ОУ-557 від 30.06.2010р. на суму 74004 грн. 17 коп., в т.ч. ПДВ 14800 грн. 83 коп., всього 88805 грн., № ОУ-540 від 28.05.2010р. на суму 66465 грн., в т.ч. ПДВ 13293 грн., всього 79758 грн., № ОУ-487 від 30.04.2010р. на суму 41070 грн., в т.ч. ПДВ 8214 грн., всього 49284 грн., № ОУ-670 від 07.04.2010р. на суму 49166 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 9833 грн. 33 коп., всього 59000 грн., № ОУ-0000315 від 31.03.2010р. на суму 53876 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 10775 грн. 33 коп., всього 64652 грн., № ОУ-0000307 від 19.03.2010р. на суму 49166 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 9833 грн., всього 59000 грн., № ОУ- 0000102 від 25.02.2010р. на суму 10000грн., ПДВ 12000 грн., всього 12000 грн., № ОУ-000096 від 16.02.2010р. на загальну суму 16666 грн. 67 коп., ПДВ 3333грн. 33 коп., всього 20000грн., № ОУ-000093 від 12.02.2010р. на загальну суму 44166 грн. 67 коп., ПДВ 8833 грн. 33 коп., всього 53000 грн., № ОУ-0000078 від 10.01.2010р. на загальну суму 95250 грн., ПДВ 19050 грн., всього 114300 грн., № ОУ-0000055 від 15.01.2010р. на загальну суму 4291 грн. 67 коп., ПДВ 858 грн. 33 коп., всього 5150 грн.,

та завищено податковий кредит за 2010р. на суму 206224 грн., в т.ч. за січень 19908 грн., за лютий 14167 грн., за березень 20609 грн., за квітень 18047 грн., за травень 13293 грн., за червень 14801 грн., за серпень 60400 грн., за вересень 26050 грн., за жовтень 18950 грн. за податковими накладними №78 від 29.01.2010р. на суму 114300 грн., в т.ч. ПДВ 19050 грн., №55 від 15.01.2010р. на суму 5150 грн., в т.ч. ПДВ 858 грн. 33 коп.; №102 від 25.02.2010р. на суму 12000 грн., в т.ч. ПДВ 2000 грн.; №96 від 16.02.2010р. на суму 20000 грн., в т.ч. ПДВ 3333 грн. 33 коп.; №93 від 12.02.2010р. на суму 53000 грн., в т.ч. ПДВ 8833 грн. 33 коп.; №315 від 31.03.2010р. на суму 64652 грн., в т.ч. ПДВ 10775 грн. 33 коп.; №307 від 19.03.2010р. на суму 59000 грн., в т.ч. ПДВ 9833 грн. 33 коп.; №418 від 30.04.2010р. на суму 49284 грн., в т.ч. ПДВ 8214 грн.; №670 від 07.04.2010р. на суму 59000 грн., в т.ч. ПДВ 9833 грн. 33 коп.; №540 від 28.05.2010р. на суму 79758 грн., в т.ч. ПДВ 13293 грн.; №557 від 30.06.2010р. на суму 88805 грн., в т.ч. ПДВ 14800 грн. 83 коп.; від 10.08.2010р. №1475 на суму 162000 грн., в т.ч. ПДВ на суму 27000 грн.; №1689 від 30.08.2010р. на суму 100400 грн., в т.ч. ПДВ 16733 грн. 33 коп.; №1597 від 20.08.2010р. на суму 100000 грн., в т.ч. ПДВ на суму 16666 грн. 67 коп.; №1940 від 21.09.2010р. на суму 80000 грн., в т.ч. ПДВ на суму 13333 грн. 33 коп.; №1994 від 27.09.2010 р. на суму 76300 грн., в т.ч. ПДВ на суму 12716 грн. 67 коп.; №1910 від 19.10.2010р. на суму 113700 грн., в т.ч. ПДВ 8950 грн. за господарськими операціями з надання транспортних послуг ФОП ОСОБА_2, які фактично не здійснювались.

На підставі вказаного акта перевірки відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення:

- № 0003642301 від 30.07.2012р, яким позивачеві збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 257780 грн., в тому числі за основним платежем - 206224 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - 51556 грн.;

- № 0003632301 від 30.07.2012р, яким позивачеві збільшено грошове зобов'язання з податку на прибуток на суму 322226 грн., в тому числі за основним платежем - 257781 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями - 64445 грн.

Відповідно до пункту 5.1 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.1997р. №334/94-ВР, чинного на момент виникнення спірних правовідносин (у подальшому - Закон №334) валовими витратами виробництва та обігу є сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Підпунктом 5.2.1 пункту 5.2 вказаної статті визначено, що до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Згідно підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР (у подальшому - Закон №168) податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, сплачених (нарахованих) платником податку у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації.

За змістом вказаних приписів правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на віднесення витрат за господарською операцією до складу валових витрат та право на податковий кредит наступають лише за умови фактичного здійснення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг).

Статтею 1 Закону «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. № 996-XIV (у подальшому - Закон №996) визначено, що господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства; первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Таким чином, будь-які документи мають силу первинного документа лише у разі фактичного здійснення господарської операції.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Посилаючись на відсутність реального здійснення господарських операцій, відповідач посилається на відсутність товарно-транспортних накладних, дорожніх листів, юридичну дефектність актів приймання-передачі наданих послуг та неможливість надання транспортних послуг ФОП ОСОБА_2,

Відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається в письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами).

Порядок перевезення вантажів автомобільним транспортом та оформлення вантажів для перевезень врегульовано Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997р №363, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 р. за № 128/2568 (далі по тексту Правила).

Відповідно до пункту 11 Правил товарно-транспортна накладна - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу та є єдиним для всіх учасників транспортного процесу юридичним документом, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи; подорожній лист - первинний документ про облік вантажних автомобільних перевезень, що всебічно характеризує роботу автомобіля і водія з моменту їх виїзду з автотранспортного підприємства і до повернення на підприємство.

Підпунктом 11.1 Правил визначено, що основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля.

Відповідно до підпункту 11.3 правил дорожній лист вантажного автомобіля є документом, без якого перевезення вантажів не допускається.

Відповідно до підпункту 11.7 Правил перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.

Типові форми товарно-транспортної накладної №1-ТН на перевезення вантажів автомобільним транспортом та подорожнього листа вантажного автомобіля" ф. №2 затверджені наказом Мінтрансу, Мінстату України від 29.12.95 р. № 488/346.

У товарно-транспортній накладній зазначаються автопідприємство, замовник, вантажовідправник, вантажоодержувач, пункт навантаження, пункт розвантаження, автомобіль, відомості про вантаж, зокрема, найменування, кількість та ціна, які є істотними умовами договору перевезення.

Відтак, при здійсненні господарських операцій з отримання транспортних послуг первинними документами бухгалтерського обліку є товарно-транспортні накладні та подорожні листи.

Оскільки позивачем під час проведення перевірки та до суду товарно-транспортні накладні та подорожні листи вантажного автомобіля не надані, суд вважає, що господарські операції з надання транспортних послуг ФОП ОСОБА_2 документально не підтверджені.

Суд погоджується з доводами відповідача про те, акти здачі - прийняття робіт (надання послуг) не підтверджують надання транспортних послуг, з таких підстав.

Вимоги до первинних документів бухгалтерського обліку передбачені частиною другою статті 9 Закону №996, відповідно до яких первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити, як зміст та обсяг господарської операції.

Досліджені судом акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 1910 від 19.10.2010р. на суму 94750 грн., в т.ч. ПДВ 18950 грн., всього 113700 грн., № 1994 від 27.09.2010р. на суму 63583 грн. 33 коп., в т.ч ПДВ 12716 грн. 67 коп., всього 76300 грн., № 1940 від 21.09.2010р. на суму 66666 грн. 67 коп., ПДВ 13333 грн. 33 коп., всього 80000 грн., № ОУ-1689 від 30.08.2010р. на суму 83666 грн. 67 коп. ПДВ 16733 грн. 33 коп., всього 100400 грн., № ОУ-1597 від 20.08.2010р. на суму 83333 грн. 33коп., ПДВ 16666 грн. 67 коп., всього 100000 грн., № ОУ-1475 від 10.08.2010р. на суму 135000 грн., в т.ч. ПДВ 27000 грн., всього 162000 грн., № ОУ-557 від 30.06.2010р. на суму 74004 грн. 17 коп., в т.ч. ПДВ 14800 грн. 83 коп., всього 88805 грн., № ОУ-540 від 28.05.2010р. на суму 66465 грн., в т.ч. ПДВ 13293 грн., всього 79758 грн., № ОУ-487 від 30.04.2010р. на суму 41070 грн., в т.ч. ПДВ 8214 грн., всього 49284 грн., № ОУ-670 від 07.04.2010р. на суму 49166 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 9833 грн. 33 коп., всього 59000 грн. містять лише назву послуги, а саме: транспортні послуги; акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000315 від 31.03.2010р. на суму 53876 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 10775 грн. 33 коп., всього 64652 грн., № ОУ-0000307 від 19.03.2010р. на суму 49166 грн. 67 коп., в т.ч. ПДВ 9833 грн., всього 59000 грн., № ОУ- 0000102 від 25.02.2010р. на суму 10000грн., ПДВ 12000 грн., всього 12000 грн., № ОУ-000096 від 16.02.2010р. на загальну суму 16666 грн. 67 коп., ПДВ 3333грн. 33 коп., всього 20000грн., № ОУ-000093 від 12.02.2010р. на загальну суму 44166 грн. 67 коп., ПДВ 8833 грн. 33 коп., всього 53000 грн., № ОУ-0000078 від 10.01.2010р. на загальну суму 95250 грн., ПДВ 19050 грн., всього 114300 грн., № ОУ-0000055 від 15.01.2010р. на загальну суму 4291 грн. 67 коп., ПДВ 858 грн. 33 коп., всього 5150 грн. містять назву послуги, а саме: транспортні послуги, та назву маршрутів: Черкаська область - Миколаїв та Жашків-Севастополь.

У вказаних актах не зазначені дати надання транспортних послуг, мають формальний характер, оскільки в них вказана лише назва послуги, яка надавалась, відстань, пункти прибуття/вибуття, назва та кількість вантажу, вид транспорту, яким було здійснено перевезення, тобто не вказані істотні умови перевезення вантажів, у зв'язку з чим надані акти здійснення господарських операцій з надання транспортних послуг ФОП ОСОБА_2 не підтверджують.

Разом з тим, суд не погоджується з доводами позивача про неможливість ФОП ОСОБА_2здійснювати господарські операції з надання транспортних послуг у зв'язку з недоведеністю цієї обставини.

Так, у акті перевірки зазначено, що актом №953/17-21/НОМЕР_1 від 14.06.2011р. «Про результати документальної позапланової перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єкта господарювання - фізичної особи ОСОБА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р.», складеним ДПІ м. Києва, встановлено, що у відповідності до пояснень ОСОБА_2 від 03.06.2011р. в період з 2008 року по 2010 рік ним ніякої діяльності не проводилось, у зв'язку з чим первинні документи бухгалтерського обліку відсутні. Згідно з вказаним актом господарські операції за період з 01.01.2008р. по 31.12.2010р. щодо придбання та продажу товарів (робіт, послуг) ФОП ОСОБА_2 не підтверджуються з врахуванням реального часу майна, наявність трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень та іншого майна, економічно необхідного для здійснення господарських операцій.

Разом з цим, вказані обставини спростовуються постановою Соснівського районного суду м. Черкаси від 05.07.2012р. у кримінальній справі 1-586/1, якою встановлено ухилення ФОП ОСОБА_2 від сплати податку з доходів фізичних осіб за 2009 та 2010 роки.

Суд не погоджується з доводами відповідача, що постановою Соснівського районного суду м. Черкаси від 05.07.2012р. у кримінальній справі 1-586/1 підтверджується неможливість здійснення господарських операцій ФОП ОСОБА_2, оскільки господарські операції, що здійснювались ОСОБА_2 як фізичною особою-підприємцем, не були предметом розгляду у вказаній кримінальній справі. Натомість вказаною постановою встановлено вину ОСОБА_2 у створенні та придбанні ряду підприємств-юридичних осіб з метою прикриття незаконної діяльності для мінімізації податкових зобов'язань.

Згідно з підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 статті 5 Закону №334 не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

Підпункт 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону №168 передбачено, що платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну.

Відповідно до підпункту 7.2.6 вказаної статті податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту.

Однак враховуючи положення підпункту 5.2.1 пункту 5.2 статті 5 Закону №334 та підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону №168 відсутність фактичного здійснення господарської операції позбавляє юридичної значимості первинні документи бухгалтерського обліку та податкові накладні, виписані на їх виконання і, як наслідок, не надає право платнику податків на формування валових витрат та податкового кредиту.

Посилання позивача на відсутність рішення суду про нікчемність правочинів, укладених між позивачем та його контрагентами, суд також вважає безпідставним, оскільки згідно з вищевказаними приписами у податкових відносинах вирішальним є факт реального здійснення господарських операцій незалежно від того, чи визнані такі правочини нікчемними чи недійсними у судовому порядку.

Інші докази на підтвердження факту отримання транспортних послуг від ФОП ОСОБА_2 позивачем не надані.

Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Кодексом адміністративного судочинства України (частина третя статті 2) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи у сукупності встановлені обставини, суд приходить до висновку, що відповідачем доведено відсутність фактичного здійснення господарських операцій з надання транспортних послуг ФОП ОСОБА_2 на загальну суму 1237349 грн., в т.ч. ПДВ - 206224 грн. та порушення позивачем п.5.1, п.п.5.2.1 п. 5.2 ст. 5, п.п. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94-ВР та п.п.7.2.1, п.п.7.2.6 п. 7.2, п.п.7.4.5 п. 7.4, п.п.7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, внаслідок чого податкові повідомлення-рішення від 30.07.2012р. № 0003642301 № 0003632301 є законними та обгрунтованими, а позовні вимоги задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову про скасування податкового повідомлення-рішення від 30.07.2012р. №0003632301 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на суму 322226 грн. та податкового повідомлення-рішення від 30.07.2012р. № 0003642301 про збільшення грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 257780 грн. відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови виготовлений 28 січня 2013 року.

Суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30904733
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/4830/2012

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 09.01.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 05.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 21.01.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні