Постанова
від 22.04.2013 по справі 823/503/13-а
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

22 квітня 2013 року Справа № 823/503/13-а

11 годин 40 хвилин

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Трофімової Л.В.,

за участі секретаря - Левчука А.С.,

представників: позивача - не з'явився, відповідача - не з'явився, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом Тальнівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби (далі - Тальнівська МДПІ) до товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнародний логістичний центр «Маршал» з митним терміналом» (далі - ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом») про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством,

ВСТАНОВИВ:

Тальнівська МДПІ, звернувшись до суду з адміністративним позовом, просить припинити юридичну особу - ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» з підстав відсутності юридичної особи за місцезнаходженням.

Позивач свого представника у судове засідання не направив, звернувся до суду з заявою про розгляд справи без його участі. Із наданої заяви вбачається, що Тальнівська МДПІ позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач письмових заперечень проти адміністративного позову не подав, у судове засідання свого представника не направив.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст. 55 Господарського кодексу України суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. Суб'єктами господарювання є: господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці.

ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності 03 листопада 2011р. Маньківською районною державною адміністрацією Черкаської області (ідентифікаційний код 36778231).

Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» є: вул. Карла Маркса, 32, с. Подібна, Маньківський район, Черкаська область, 20143.

Стаття 19 Господарського кодексу України встановлює обов'язок усіх суб'єктів господарювання здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Згідно довідки про взяття на облік платника податків від 07.11.2011р. №202/29 відповідача взято на облік в органах державної податкової служби 04.11.2011р. за №342.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 2 грудня 2010р. № 2755-VI (надалі за текстом - Кодекс № 2755-VI).

Відповідно до пп. 3 п. 1 ст. 16 Кодексу №2755-VI платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Спеціальним законом, що регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців є Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV (надалі за текстом - Закон №755-IV).

Частиною 1 ст. 33 Закону №755-IV передбачено, що юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам-правонаступникам у разі злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятих у випадках, передбачених законом.

За змістом вказаної статті поняття «припинення юридичної особи» узгоджується з поняттям «скасування державної реєстрації юридичної особи», передбаченим ст. 59 Господарського кодексу України.

Стаття 38 Закону №755-IV передбачає порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи. Частиною 2 вказаної статті передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, є зокрема неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним місцезнаходженням.

ДПІ у м. Черкасах в обгрунтування позову подано до суду відомості із ЄДР станом на час розгляду справи (а.с. 15-17) щодо відсутності ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» за вказаною адресою; довідку начальника ВПМ - першого заступника начальника Уманської ОДПІ Черкаської області ДПС підполковника податкової міліції Мельника С.І. від 23.08.2012р. №10924 стосовно того, що ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» за вказаною адресою не знаходиться; довідку про відсутність у ТОВ «МЛЦ «Маршал» заборгованості перед бюджетом станом на час розгляду справи (а.с. 13); довідку Тальнівської МДПІ (Маньківське відділення) про те що відповідач податкову звітність, фінансову звітність, баланс не подавав (а.с. 35); листи Тальнівської МДПІ (Маньківське відділення) від 07.07.2012р. №3300/18-315 та від 26.10.2012р. №5533/18-315 про невизнання податкової звітності поданої ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» (а.с. 51, 53) та докази направлення зазначених листів (а.с. 52, 54-56).

Згідно з даними довідки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області внесено запис про відсутність ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» за місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господарського кодексу України за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно зі ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду.

За приписом підпункту 12 п. 1 ст. 20 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

За змістом ст. 67 Кодексу №2755-VI органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Відповідно до ч. 5 ст. 38 Закону №755-IV суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк і порядок її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.

Частиною 7 ст. 38 Закону №755-IV передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону №755-IV для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.

Відповідно до ч. 11 ст. 36 Закону №755-IV за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є датою державної реєстрації припинення юридичної особи.

Ч. 12 ст. 36 Закону №755-IV визначено, що строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати одного робочого дня з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Системно проаналізувавши норми права, пов'язані з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, суд зазначає, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачено. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).

У зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створення ліквідаційної комісії, під головуванням керівника ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» Шигінського В.П.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №755-IV суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

З урахуванням наведених норм, а також того, що державним реєстратором Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо відсутності ТОВ «МЛЦ «Маршал» з митним терміналом» за місцезнаходженням зазначена обставина є підставою для припинення такого суб'єкта господарювання. Враховуючи право органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою (позовною заявою) про припинення юридичної особи, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю «Міжнародний логістичний центр «Маршал» з митним терміналом» (20143, Черкаська область, Маньківський район, с. Подібна, вул. Карла Маркса, 32, ідентифікаційний код 36778231).

Призначити головою ліквідаційної комісії - керівника товариства з обмеженою відповідальністю «Міжнародний логістичний центр «Маршал» з митним терміналом» «Траверс» Шигінського В.П.

Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.

Копію цієї постанови направити членам ліквідаційної комісії та державному реєстратору Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області для виконання вимог, визначених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складення постанови у повному обсязі у порядку, передбаченому ст.ст. 185-187 КАС України.

Суддя Л.В.Трофімова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30910144
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/503/13-а

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Постанова від 22.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 01.04.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

Ухвала від 25.02.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Л.В.Трофімова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні