Ухвала
від 23.04.2013 по справі 2а-1670/6634/12
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2013 р.Справа № 2а-1670/6634/12 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Мінаєвої О.М.

Суддів: Макаренко Я.М. , Шевцової Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Полтавської міської ради на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 21.11.2012р. по справі № 2а-1670/6634/12

за позовом Полтавської міської ради

до Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Полтавській області

треті особи - приватне акціонерне товариство "Телесистеми України" , Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради Полтавської області , товариство з обмеженою відповідальністю "Даско"

про визнання дій неправомірними,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Полтавська міська рада, звернувся до суду з позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області, треті особи: приватне акціонерне товариство "Телесистеми України", Управління з питань містобудування та архітектури виконавчого комітету Полтавської міської ради, товариство з обмеженою відповідальністю "Фірма Даско" в якому згідно уточнень позовних вимог просив суд:

- визнати дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області щодо реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт від 05.06.2012 року за № ПТ 08112092082 по базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою: м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72 (нове будівництво), код об'єкта згідно з державним класифікатором будівель та споруд - 2213.3, клас наслідків СС - 1, категорія складності - І - протиправними;

- скасувати реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 05.06.2012 року за № ПТ 08112092082 по базовій станції стандарту CDMA N POL POL 0507, за адресою: м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, яка подана замовником будівництва ПАТ "Телесистеми України";

- визнати протиправними дії Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області щодо реєстрації декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 03.08.2012 року за № ПТ 14112133800 - базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507, за адресою: м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72 (нове будівництво), код об'єкта згідно з державним класифікатором будівель та споруд - 2213.3, клас наслідків СС - 1, категорія складності - І;

- скасувати реєстрацію декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 03.08.2012 року за № ПТ 14112133800 - базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507, за адресою: м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72 (нове будівництво), код об'єкта згідно з державним класифікатором будівель та споруд - 2213.3, клас наслідків СС - 1, категорія складності - І.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 21.11.2012р. по справі № 2а-1670/6634/12 в задоволенні позову відмовлено.

Позивач, Полтавська міська рада, не погодився з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу. Свою незгоду з постановою суду обґрунтовує тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, а саме судом першої інстанції порушено приписи ст. ст. 7, 17, 19, 26, 31, 34, 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", п.п. 10, 11 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. за № 446, п. 20 Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 р. за № 109, ч. 5 ст. 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України. Просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 21.11.2012 р. та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 05 червня 2012 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області зареєстровано декларацію про початок виконання будівельних робіт № ПТ 08112092082, подану ПАТ "Телесистеми України" щодо нового будівництва базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, клас наслідків СС-1, категорія складності - І (а.с. 83-85).

03 серпня 2012 року Інспекцією зареєстрована декларація про готовність об'єкта до експлуатації № ПТ 14112133800 - стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, яка подана замовником будівництва ПАТ "Телесистеми України" (а.с. 80-82).

Приймаючи рішення про відмову в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, повністю довів правомірність прийнятих ним рішень, а доводи позовної заяви не спростували правомірність прийняття відповідачем оскаржуваних рішень.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Перевіряючи правомірність дій Інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю у Полтавській області щодо реєстрації декларацій про початок будівельних робіт № ПТ 08112092082 від 05 червня 2012 року та про готовність об'єкта до експлуатації № ПТ 14112133800 від 03 серпня 2012 року, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про безпідставність вимог позивача, виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

З матеріалів справи вбачається, що ПАТ "Телесистеми України" подало до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області декларацію про початок виконання будівельних робіт по будівництву базової станції мобільного зв'язку стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, код 2213.3, клас наслідків СС-1, категорія складності І. Вказана декларація зареєстрована Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Полтавській області 05.06.2012 за № ПТ 08112092082.

03 серпня 2012 року Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Полтавській області зареєстровано за № ПТ 14112133800 декларацію про готовність об'єкта до експлуатації базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, що подана замовником будівництва ПАТ "Телесистеми України"

Згідно ст. 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник має право виконувати будівельні роботи після реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до I - III категорій складності.

Приписами ст. 36 цього Закону визначено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах, що належать до I - III категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі, якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.

Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня надходження декларації.

Форма декларації про початок виконання будівельних робіт, порядок її подання та реєстрації, форма повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації визначаються Кабінетом Міністрів України.

Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю відмовляють у реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням встановлених вимог.

Отже, підставою для відмови у реєстрації декларації є оформлення її з порушенням встановлених вимог.

В розділі 13 "Інформація про містобудівні умови" декларації про початок будівельних робіт № ПТ 08112092082 від 05 червня 2012 року, поданій ПАТ "Телесистеми України" до Інспекції ДАБК зазначено: "Не потребує, згідно п. 20 наказу Міністерства регіонального розвитку та житлово-комунального господарства України № 109 від 07.07.2011 року, яким затверджено "Перелік об'єктів будівництва, для будування яких містобудівні умови та обмеження не надаються".

За приписами пункту 20 Наказу Міністерства Регіонального розвитку та житлово-комунального господарства України від 07 липня 2011 року №109, яким затверджено "Перелік об'єктів будівництва, для будування яких містобудівні умови та обмеження не надаються", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України від 22 липня 2011 року за №913/19651, до об'єктів будівництва, які не потребують містобудівних умов та обмежень, відносяться об'єкти, що будуються в існуючих пристосованих, вбудовано-прибудованих приміщеннях та приміщеннях контейнерного типу із встановленням обладнання зв'язку, з використанням легких трубостійок для кріплення антенно-фідерних пристроїв (далі - АФП), встановлених на існуючих будівлях, виробничих спорудах, металевих і цегляних трубах; а також те саме, із встановленням на існуючих будівлях малогабаритних (до 30 м) щогл полегшеної конструкції для кріплення АФП.

При цьому, будівництво базової станції мобільного зв'язку стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72 заплановано здійснювати на даху будівлі без зміни її геометричних розмірів та висотою не більше 30 м., а тому доводи позивача про неправильність заповнення графи 13 у зв'язку з відсутністю в ній відомостей щодо виданих містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки ПАТ "Телесистеми України" колегія суддів вважає необґрунтованими.

Щодо наявності висновку органу містобудування та архітектури про відповідність об'єкту будівництва санітарним та будівельним нормам і правилам; архітектурно-планувальним вимогам, що визначаються, з урахуванням червоних та інших ліній регулювання забудови, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п. 20 Переліку об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011 р. за № 109, будівництво об'єктів стільникового зв'язку та їх зовнішніх інженерних мереж здійснюється за умови їх відповідності санітарним та будівельним нормам і правилам; архітектурно-планувальним вимогам, що визначаються органом містобудування та архітектури, з урахуванням червоних та інших ліній регулювання забудови.

Отже, вказаний Перелік передбачає умови здійснення будівництва об'єктів стільникового зв'язку.

Між тим, порядок реєстрації декларації визначений Порядком виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. за № 446.

Відповідно до п. 8 зазначеного Порядку реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Приписами Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" не передбачена обов'язкова наявність вищенаведеного висновку органу містобудування та архітектури при видачі документу дозвільного характеру, зокрема декларації.

За правилами п. п.10,11 Порядку Інспекція під час реєстрації декларації перевіряє повноту даних, зазначеніх у ній, та повертає її замовнику лише у разі заповнення декларації з порушенням установлених вимог.

Отже, Порядком не визначено такої підстави для повернення декларації як відсутність вищенаведеного висновку.

При цьому, декларація про початок виконання будівельних робіт, форма якої затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №466, не містить розділу для зазначення такої інформації як відповідності об'єкту санітарним та будівельним нормам і правилам, архітектурно-планувальним вимогам, що визначаються органом містобудування та архітектури, з урахуванням червоних та інших ліній регулювання забудови, а підставою для відмови у реєстрації декларації є оформлення її з порушенням встановлених вимог (ст.. 36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності")

Крім того, доказів порушення ПАТ "Телесистеми України" санітарних та будівельних норм і правил; архітектурно-планувальних вимог, що визначаються органом містобудування та архітектури при будівництві базової станції мобільного зв'язку стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, позивачем не надано.

За таких обставин, колегія суддів вважає необґрунтованими посилання позивача на обов'язкову наявність при реєстрації декларації висновку органу містобудування та архітектури щодо відповідності об'єкту будівництва санітарним та будівельним нормам і правилам; архітектурно-планувальним вимогам, що визначаються з урахуванням червоних та інших ліній.

Крім того, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що ПАТ "Телесистеми України" обґрунтовано зазначило в розділі 14 Декларації "Інформація про земельну ділянку" про відсутність необхідності зазначення інформації про документ, що посвідчує право замовника на земельну ділянку, виходячи з наступного.

У відповідності ч.6 ст. 31 Закону України "Про телекомунікації" суб'єктам господарювання, які здійснюють будівництво телекомунікаційних мереж загального користування, надано право установлювати в приміщеннях, що їм належать на правах найму, телекомунікаційне обладнання, використовувати дахи будинків і технічні приміщення для встановлення антен та необхідного обладнання на підставі договору оренди з власником приміщення.

Як свідчать матеріали справи, між ПАТ "Телесистеми України" (орендар) та ВАТ "Лтава" (орендодавець) укладено договір оренди нежитлового приміщення (технічного поверху шестиповерхової виробничої будівлі ВАТ "Лтава") №О-01/№POL POL 0507/01.08.09 від 01 серпня 2009 року.

Відповідно до п. 11 ст. 38 Закону України "Про телекомунікації", операторам телекомунікації також надано право встановлювати телекомунікаційне обладнання в приміщеннях, що належать їм на правах найму, з дозволу власника приміщення.

Таким чином, в розділі 14 Декларації "Інформація про земельну ділянку" зазначено, що документом, що посвідчує право замовника на земельну ділянку, є договір оренди нежитлового приміщення №О-01/№POL POL 0507/01.08.09 від 01 серпня 2009 року.

За приписами ч. 1 ст. 796 ЦК України одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму.

Отже, з укладенням договору оренди приміщення до наймача переходить право на користування земельною ділянкою, що знаходиться у власності або користуванні наймодавця, при цьому діюче законодавство не вимагає окремого укладення договору оренди земельної ділянки між власником або користувачем земельної ділянки, на якій розміщено орендоване приміщення, та наймачем.

Відповідно до листа Державної архітектурно - будівельної інспекції України № 40-17-3019 від 29.09.2011, при заповненні декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт з реконструкції або капітального ремонту об'єктів державної і комунальної власності та приміщень в багатоповерховому будинку без зміни геометричних розмірів таких об'єктів розділ стосовно інформації щодо земельної ділянки та документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, не заповнюється.

Колегія суддів зазначає, що будівництво базової станції мобільного зв'язку стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72, заплановано здійснювати на даху будівлі без зміни її геометричних розмірів, а тому, колегія суддів приходить до висновку про правомірність заповнення ПАТ "Телесистеми України" розділу 14 оскаржуваної Декларації.

Згідно Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року №439/2011 та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23 травня 2011 року №553, основними завданням Держархбудінспекції та її територіальних органів є виконання дозвільних, реєстраційних функцій та здійснення контролю і нагляду у сфері будівництва, містобудування та архітектури. Крім того, інспекції державного архітектурно-будівельного контролю є єдиним органом державної влади, уповноваженим на встановлення факту готовності об'єкту до експлуатації. Прийняття в експлуатацію об'єктів проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації або на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі Інспекцією сертифікату.

У відповідності до ст. 39 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до І - III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" затверджено Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (далі - Порядок).

Порядком передбачено, що прийняття в експлуатацію об'єктів, які належать до І - III категорії складності, та об'єктів, будівництво яких здійснено на підставі будівельного паспорта, проводиться шляхом реєстрації Державною архітектурно-будівельною інспекцією та її територіальними органами поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Відповідно до абзацу 1 пункту 18 цього Порядку, для прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 1.

Згідно із пунктами 21, 22 Порядку, Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію. У разі, коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція державного архітектурно - будівельного контролю повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації.

Повернення декларації з інших підстав не передбачено чинним законодавством України.

Замовником, ПАТ "Телесистеми України", було подано до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю в Полтавській області два примірника Декларації про готовність до об'єкта до експлуатації базової станції стандарту CDMA N POL POL 0507 за адресою м. Полтава, вул. Рози Люксембург, 72. Дана декларація була зареєстрована Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю в Полтавській області від 03.08.2012 року №ПТ 14112133800.

З огляду на викладене, Інспекція державного архітектурно - будівельного контролю в Полтавській області під час реєстрації декларацій про початок будівельних робіт за № ПТ 08112092082 від 05.06.2012 та про готовність об'єкта до експлуатації № ПТ 14112133800 від 03.08.2012 року, подані ПАТ "Телесистеми України", діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, у зв'язку з чим позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу. Позивачем не доведено неправомірність дій відповідача при здійсненні реєстрації декларацій, в зв'язку з чим колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відмову в задоволенні позовних вимог.

За таких обставин, колегія суддів, переглянувши у межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, ретельно дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті постанови Полтавського окружного адміністративного суду від 21.11.2012р. по справі № 2а-1670/6634/12 суд дійшов вірних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Полтавської міської ради залишити без задоволення.

Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 21.11.2012р. по справі № 2а-1670/6634/12 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.

Головуючий суддя (підпис)Мінаєва О.М. Судді (підпис) (підпис) Макаренко Я.М. Шевцова Н.В. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ Мінаєва О.М.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2013
Оприлюднено26.04.2013
Номер документу30918283
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/6634/12

Ухвала від 22.10.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 23.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 27.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 15.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз В.Ф.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Ухвала від 29.01.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мінаєва О.М.

Постанова від 21.11.2012

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні