24.04.2013
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 квітня 2013 року м. Луганськ
Жовтневий районний суд м. Луганська
У складі:
головуючого судді Чаркіної І.Є.,
при секретарі Зотовій І.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Луганську адміністративну справу за адміністративним позовом Громадської організації Східноукраїнський центр громадських ініціатив «Тотальна акція в підтримку демократії» до Вінницької міської ради про оскарження незаконної відмови у доступі до офіційної інформації, -
В С Т А Н О В И В :
14.04.2010 року позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, в обґрунтування якого вказав, що 11.11.2009 року їх об»єднання звернулося до Вінницької міської ради з інформаційним запитом, в якому просило надати інформацію про те, чи був затверджений Генеральний план цього населеного пункту та чи діє він зараз, якщо так, то які реквізити відповідного рішення /дата, номер, назва/; які зацікавлені громадяни можуть отримати доступ до текстової та графічної складової документу; надати копію графічної складової Генерального плану вказаного населеного пункту з електронними копіями відповідних карт; чи затверджувалися у місті інші види містобудівної документації / місцеві правила забудови, детальний план території населеного пункту, план «червоних» ліній, проекти забудови територій, проекти розподілу територій/, якщо так, то надати реквізити відповідних рішень ради, якими вони затверджувалися. У відповіді № 09-01-03-8816 від 30.11.2009 року за підписом в.о. першого заступника начальника Управління архітектури і містобудування Вінницької міської ради В.В.Левошко відповідач фактично відмовив у задоволенні інформаційного запиту, посилаючись на те, що на матеріали Генерального плану м. Вінниці встановлено гриф обмеження доступу. Посилаючись на положення ст. ст. 10, 18, 21, 32 ЗУ «Про інформацію», п.11 ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування», ст. ст. 1, 30-3 ЗУ «Про планування і забудову територій», позивач просить суд визнати відмову відповідача в наданні графічної частини Генерального плану м. Вінниці протиправною; зобов»язати відповідача надати їх об»єднанню копію графічної складової Генерального плану м. Вінниці.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні позову.
Представник відповідача, який був допитаний у порядку судового доручення, позовні вимоги Громадської організації Східноукраїнський центр громадських ініціатив «Тотальна акція в підтримку демократії» не визнав, пояснив, що позивачу було відмовлено в наданні графічної складової генерального плану, оскільки запитування документів в тому числі графічної частини генерального плану м. Вінниці повинно узгоджуватись з цілями та завданнями ГО СЦГІ, визначеними у його статутних документах. Вказує, що у своєму запиті позивач не вказав на зв»язок запитуваної інформації з необхідністю здійснення ним своїх статутних завдань на норм законодавства, які б передбачили його право на їх отримання, у запиті відсутнє належне правове обґрунтування щодо запитуваних документів та правові підстави їх надання. Також послався, що генеральний план міста Вінниці був розроблений Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» на замовлення управління містобудування та архітектури Вінницької міської ради, яким присвоєно виготовленій ним технічній документації статус «для службового користування», тому документи з грифом «для службового користування» можуть бути розмножені тільки за їх згодою. Крім того, ГО СЦГІ у своєму запиті вказувало про те, що вказані документи будуть широко оприлюдненні у всеукраїнських та регіональних ЗМІ, що протирічить вимогам законодавства. Оскільки Генеральний план, зокрема його графічна частина належить до інформації з обмеженим доступом, відповідно про це позивачу було роз»яснено у листі від 30.11.2009р. № 09-01-03-8816, тому вважає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими. Просив суд у задоволенні позову відмовити та справу розглянути без участі представника Вінницької міської ради.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, дійшов до наступного висновку.
Відповідно до ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких
ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно зі ст. 70 КАС України, докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Судом встановлено, що на замовлення Управління містобудування та архітектури Вінницької міської ради (договір № 500-01-2004 від 12.08.2004р.) Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» був розроблений Генеральний план м. Вінниця, якому присвоєно статус «Для службового користування» /а.с.48-49/, який замовник отримав згідно з накладною № 277 від 26.10.2007р. /а.с.46, 47/.
Рішенням Вінницької міської ради від 23.11.2007р. № 1498 «Про розроблення та затвердження містобудівної документації» затверджено Генеральний план м. Вінниця.
У листопаді 2009 року /дата не зазначена/ Східноукраїнський центр громадських ініціатив «Тотальна акція на підтримку прав людини та демократії» звернувся до Вінницької міської ради з запитом № 11/09- про надання інформації / а. с. 12/, в якому просив надати наступну інформацію:
- чи був затверджений Генеральний план цього населеного пункту. Якщо так, то які реквізити відповідного рішення /дата, номер, назва/. Чи діє затверджений Генеральний план зараз;
- як зацікавлені громадяни можуть отримати доступ до текстової складової Генерального плану;
- як зацікавлені громадяни можуть отримати доступ до графічної складової Генерального плану;
- надати засвідчену копію графічної складової Генерального плану цього міста / копії відповідних карт або носій інформації з електронними копіями відповідних карт/;
- чи затверджувалися у місті інші види містобудівної документації: а/ Місцеві правила забудови; б/ Детальний план території населеного пункту; в/ план червоних ліній; г/ проекти забудови територій; д/ проекти розподілу території. Якщо так, надати реквізити відповідних рішень ради, якими вони затверджувалися.
30.11.2009 року в.о. першого заступника начальника управління містобудування і архітектури Вінницької міської ради В.В.Левошко було надано відповідь Східноукраїнському центру громадських ініціатив за № 09-01-03-8816 / а. с. 11/, в якій було повідомлено, що матеріали Генерального плану міста - інформація під грифом «Для службового користування», що передбачає обмеження доступу відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 27.11.1998р. № 1893. Також було повідомлено, що рішенням Вінницької міської ради від 26.06.2009р. № 2427 затверджено «Правила забудови та використання територій м. Вінниця», на даний час розробляється документація - план червоних ліній м. Вінниця.
З повідомлення директора Українського державного інституту проектування міст «ДІПРОМІСТО» І.І. Шпилевського вбачається, що містобудівна документація «Генеральний план м. Вінниця» виконана на топографічній основі М 1:5000 та 1:10000, якій надано гриф обмеження доступу «Для службового користування» відповідно до діючого на той час відомчого «Переліку відомостей, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави і яким надається гриф обмеження доступу «Для службового користування», затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 03.08.2006р. № 273, а тому графічні матеріали залишаються з грифом обмеження доступу «Для службового користування». Текстові матеріали можуть бути використані (крім інформації, що висвітлює питання інженерної інфраструктури: водопостачання та водовідведення, електропостачання, газо- та теплопостачання) для відкритого користування. Також було повідомлено, що при використанні матеріалів містобудівної документації для розміщення на веб-сайті органу місцевого самоврядування та в місцевих періодичних друкованих засобах масової інформації, а також у загальнодоступному масці для ознайомлення громадськості, як передбачено п. 11 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та надання необхідних копій громадським організаціям, фізичним та юридичним особам за їх запитами згідно з внесеними змінами та доповненнями до Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011р. № 2939-VІ інститут на замовлення може виготовити Схематичні креслення, на яких не буде показано ті елементи, які відносяться до матеріалів, що містять службову інформацію /а.с.85/.
З повідомлення виконавчого комітету Вінницької міської ради № 27-16/54дск від 24.09.2012р. вбачається повний перелік матеріалів текстової складової Генерального плану м. Вінниця, а також повний перелік матеріалів графічної складової (назва схем та/або креслень та/або карт) Генерального плану м. Вінниця, а також зазначається, що передані розробником документації графічні та текстові матеріали мають гриф «Для службового користування», зазначено, що дана робота є авторським право виконавця та гриф ДСК встановлений розробником документації /а.с.83-84/.
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про інформацію кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.
Згідно зі ст. 6 ЗУ «Про інформацію» право на інформацію забезпечується:
- створенням механізму реалізації права на інформацію; - створенням можливостей для вільного доступу до статистичних даних, архівних, бібліотечних і музейних фондів, інших інформаційних банків, баз даних, інформаційних ресурсів;
- обов'язком суб'єктів владних повноважень інформувати громадськість та засоби масової інформації про свою діяльність і прийняті рішення;
- обов'язком суб'єктів владних повноважень визначити спеціальні підрозділи або відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації;
- здійсненням державного і громадського контролю за додержанням законодавства про інформацію;
- встановленням відповідальності за порушення законодавства про інформацію.
Право на інформацію може бути обмежене законом в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку, з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя.
Згідно зі ст. 21 ЗУ «Про інформацію» інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація.
Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.
Відносини, пов'язані з правовим режимом конфіденційної інформації, регулюються законом.
Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.
До інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості:
1) про стан довкілля, якість харчових продуктів і предметів побуту;
2) про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці людей;
3) про стан здоров'я населення, його життєвий рівень, включаючи харчування, одяг, житло, медичне обслуговування та соціальне забезпечення, а також про соціально-демографічні показники, стан правопорядку, освіти і культури населення;
4) про факти порушення прав і свобод людини і громадянина;
5) про незаконні дії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб;
6) інші відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Пунктом 6 Додатку до наказу Держкомзему від 04.12.2009 №633 «Про введення в дію Переліку відомостей, віднесених до конфіденційної інформації, що є власністю держави, і якій надається гриф обмеження доступу «Для службового користування» передбачено, що до конфіденційної інформації належать топографічні, цифрові карти (плани), фотокарти і фото плани, ортофотоплани, спеціальні тематичні карти та атласи (незалежно від форми та виду носія інформації) масштабів 1:200000 з описом місцевості і 1:100000 в державній системі координат та масштабу 1:50000 і крупніше в системі координат 1963 року чи іншій місцевій системі координат.
Відповідно до ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.
Згідно з Інструкцією про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.1998 року №1893, цей документ визначає обов'язковий для всіх центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
незалежно від форм власності порядок обліку, зберігання, використання та знищення документів, справ, видань, магнітних та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави. Переліки відомостей, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, і яким надається гриф обмеження доступу "Для службового користування", розробляються експертними комісіями згідно з орієнтовними критеріями віднесення інформації до конфіденційної і затверджуються міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, в яких утворюються або у володінні, користуванні чи розпорядженні яких перебувають ці відомості. На підставі рішення експертної комісії інформація включається до переліку відомостей, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави.
Пункт 35 Інструкції містить заборону користуватися відомостями з документів з грифом "Для службового користування" для відкритих виступів або опублікування у засобах масової інформації, експонувати такі документи на відкритих виставках, демонструвати їх на стендах, у вітринах або інших громадських місцях.
Згідно з п. 37 Інструкції представники інших організацій допускаються до ознайомлення і роботи з документами з грифом "Для службового користування" з дозволу керівників організацій (структурних підрозділів), у володінні та розпорядженні яких перебувають ці документи, за наявності письмового запиту організацій, в яких вони працюють, із зазначенням характеру завдання, що виконується.
Згідно зі ст. 1 ЗУ «Про планування та забудову територій»:
- планування територій - процес регулювання використання територій, який полягає у створенні та впровадженні містобудівної документації, ухваленні та реалізації відповідних рішень;
- містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюються планування, забудова та інше використання територій, з урахуванням яких визначається цільове призначення земель;
- проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об'єктів будівництва;
- Генеральна схема планування території України - містобудівна документація, яка визначає концептуальні вирішення планування та використання території України;
- схема планування території - містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення планування, забудови та іншого використання відповідних територій адміністративно-територіальних одиниць, їх окремих частин;
- генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, яка визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту;
- детальний план території - містобудівна документація, що визначає зонування територій, розташування червоних ліній, інших ліній регулювання забудови, зон, у яких встановлюються планувальні обмеження, розміщення та функціональне призначення об'єктів
містобудування, види забудови для окремих районів, мікрорайонів, кварталів та районів реконструкції існуючої забудови населених пунктів;
- проект забудови територій - документація, що поєднує властивості містобудівної та проектної документації, яка розробляється для будівництва комплексів будинків і споруд;
- об'єкти планування - територія України, території адміністративно-територіальних одиниць або їх частини чи окремі земельні ділянки;
- суб'єкти планування - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також фізичні та юридичні особи;
- регіональні правила забудови - нормативно-правовий акт, яким встановлюється загальний для територій і населених пунктів області, Автономної Республіки Крим (крім міст Києва та Севастополя, міст республіканського значення Автономної Республіки Крим, міст обласного значення) порядок планування, забудови та іншого використання територій і окремих земельних ділянок;
- місцеві правила забудови - нормативно-правовий акт, яким встановлюється порядок планування і забудови та іншого використання територій, окремих земельних ділянок, а також перелік усіх допустимих видів, умов і обмежень забудови та іншого використання територій та окремих земельних ділянок у межах зон, визначених планом зонування;
- червоні лінії - визначені в містобудівній документації відносно пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які відмежовують території
мікрорайонів, кварталів та території іншого призначення;
- містобудівне обґрунтування - вид містобудівної документації, в якому відповідно до державних будівельних та інших норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації визначаються містобудівні умови і обмеження забудови земельної
ділянки (об'єкта будівництва), обов'язкові для врахування при відведенні земельної ділянки та/або проектуванні цього об'єкта;
- громадське обговорення - процедура, спрямована на врахування законних інтересів фізичних та юридичних осіб, територіальних громад та держави при плануванні і забудові територій відповідно до вимог цього Закону;
- громадські слухання - форма громадського обговорення проекту містобудівної документації, місцевих правил забудови;
- погоджувальна комісія - комісія, що утворюється під час проведення громадських слухань для розгляду пропозицій (зауважень) фізичних та юридичних осіб, територіальних громад та держави до проекту містобудівної документації, місцевих правил забудови і для прийняття узгоджених рішень;
Згідно зі ст. 7 ЗУ «Про планування та забудову територій» планування територій на регіональному рівні полягає у розробленні та затвердженні схем планування територій Автономної Республіки Крим, областей, районів, регулюванні використання їх територій, ухваленні та реалізації відповідних рішень про дотримання містобудівної документації відповідно до закону.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, районні ради в межах своїх повноважень приймають рішення про розроблення схем планування територій відповідних адміністративно-територіальних одиниць, а також їх окремих частин.
Відповідно до ст. 12 ЗУ «Про планування та забудову територій» Генеральним планом населеного пункту визначаються:
- потреби в територіях для забудови та іншого використання;
- потреба у зміні межі населеного пункту, черговість і пріоритетність забудови та іншого використання територій;
- межі функціональних зон, пріоритетні та допустимі види використання та забудови територій;
- планувальна структура та просторова композиція забудови населеного пункту;
- загальний стан довкілля населеного пункту, основні фактори його формування, містобудівні заходи щодо поліпшення екологічного і санітарно-гігієнічного стану;
- території, які мають будівельні, санітарно-гігієнічні, природоохоронні та інші обмеження їх використання;
- інші вимоги, визначені державними будівельними нормами.
Згідно зі ст. 30 ЗУ «Про планування та забудову територій» моніторинг забудови та іншого використання територій полягає у здійсненні спостережень за реалізацією відповідної містобудівної документації та зміною об'єктів містобудування, проведенні виконавчої зйомки і коригування топографо-геодезичних, а також картографічних та інших матеріалів.
Моніторинг забудови та іншого використання територій забезпечується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, виконавчими органами рад міст обласного підпорядкування в межах повноважень, визначених законом, та здійснюється відповідними спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури.
Відповідно до ст. 30 - 2 ЗУ «Про планування та забудову територій» громадському обговоренню підлягають розроблені та погоджені в установленому законодавством порядку проекти місцевих правил забудови та проекти містобудівної документації, які пройшли в
установленому законодавством порядку державну експертизу, а саме:
- схем планування територій адміністративно-територіальних одиниць, їх окремих частин;
- генеральних планів населених пунктів;
- детальних планів територій;
- проектів забудови територій;
- містобудівного обґрунтування розміщення об'єктів містобудування.
У разі розроблення генеральних планів населених пунктів у дві стадії громадському обговоренню підлягають окремо проект концепції розвитку населеного пункту та безпосередньо проект генерального плану населеного пункту.
Громадське обговорення проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови проводиться один раз.
Згідно зі ст. 30-3 ЗУ «Про планування та забудову територій» Верховна Рада Автономної
Республіки Крим, обласні, районні ради, а також сільські, селищні, міські, районні у місті ради (їх виконавчі органи) при вирішенні питань планування і забудови територій зобов'язані забезпечити:
- оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації, місцевих правил забудови з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками;
- оприлюднення розроблених та погоджених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови і доступ громадськості до цієї інформації;
- реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій (зауважень) громадськості, поданих до проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови;
- проведення громадських слухань з обговорення проектів містобудівної документації та місцевих правил забудови;
- узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками документації через погоджувальну комісію;
- винесення нерозв'язаних погоджувальною комісією спірних питань на розгляд відповідної ради;
- оприлюднення результатів громадського обговорення, затверджених містобудівної документації та місцевих правил забудови.
Оприлюднення прийнятих Верховною Радою Автономної Республіки Крим або відповідним органом місцевого самоврядування рішень щодо розроблення та затвердження містобудівної документації, місцевих правил забудови, результатів громадського обговорення проектів містобудівної документації та місцевих правил забудови здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких
рішень на офіційних веб-сайтах цих органів (за наявності).
Прийняті рішення про розроблення та затвердження містобудівної документації, що поширюються на інші адміністративно-територіальні одиниці, надаються відповідним органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим або відповідний орган місцевого самоврядування зобов'язані інформувати громадськість через місцеві засоби масової інформації (за наявності) про прогнозовані правові, економічні та екологічні
наслідки впровадження схем планування територій адміністративно-територіальних одиниць, їх окремих частин, генеральних планів населених пунктів, детальних планів територій, проектів забудови територій.
Оприлюднення проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня надходження до Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідного органу місцевого самоврядування розроблених та
погоджених в установленому законодавством порядку таких проектів шляхом публікації повідомлень про проведення громадського обговорення проектів містобудівної документації, місцевих правил забудови та поширення їх у друкованому вигляді у формі інформаційного пакета чи брошури.
Згідно зі ст. 30-4 ЗУ «Про планування та забудову територій» у громадських слуханнях можуть брати участь:
- повнолітні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розробляється документація, або на суміжній з нею, що визначається відповідним органом місцевого самоврядування, відповідальним за проведення громадських слухань;
- юридичні особи, приміщення яких розташовані на території, щодо якої розробляється документація, в особі їх повноважних представників;
- власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею, що визначається відповідним органом місцевого самоврядування, відповідальним за проведення громадських слухань;
- представники громадських організацій, органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію;
- замовники та розробники документації;
- посадові особи Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідного органу місцевого самоврядування;
- народні депутати України, депутати відповідних рад.
Виходячи з наведеного, дослідивши усі надані суду докази у їх сукупності, перевіривши відповідність позовних вимог діючому законодавству України, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позову Громадської організації Східноукраїнський центр громадських ініціатив «Тотальна акція в підтримку демократії», оскільки позивач дійсно звертався до відповідача з запитом, який,
зокрема, містив вимогу про надання засвідченої копії графічної складової Генерального плану м.Вінниця, на який у передбачені ЗУ «Про інформацію» строки йому було надано обґрунтовану відповідь.
Так, позивачу було повідомлено, що графічна та текстова складові Генерального плану містять інформацію з обмеженим доступом з грифом «Для службового використання» - конфіденційну інформацію, яка є власністю держави.
Гриф обмеження доступу «Для службового користування» на відповідних розділах Генерального плану було присвоєно Українським державним науково - дослідницьким інститутом проектування міст «ДІПРОМІСТО» як організацією - автором проектної документації в порядку, визначеному Інструкцією про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, яку затверджено постановою КМУ від 27.11.1998 року №1893.
Генеральний план міста Вінниця є містобудівною документацією, яка визначає принципові рішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту, та не є актом органу місцевого самоврядування.
Зобов»язання оприлюднювати містобудівну документацію ст. 18 ЗУ «Про планування і забудову територій» в редакції станом на момент прийняття рішення про затвердження генерального плану міста не містила.
Суд вважає безпідставними посилання позивача на положення ст. 30-3 ЗУ «Про планування і забудову територій», якою, зокрема, передбачено проведення громадських обговорень проектів містобудівної документації, оскільки суду не надано доказів, що позивач є суб»єктом, який згідно зі ст. 30-4 ЗУ «Про планування та забудову територій» може брати участь у громадських слуханнях з питань містобудівної документації м. Вінниця /позивач розташований у м. Луганську/.
Згідно з п. 37 Інструкції про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, яку затверджено постановою КМУ від 27.11.1998 року №1893, представники інших організацій допускаються до ознайомлення і роботи з документами з грифом "Для службового користування" з дозволу керівників організацій (структурних підрозділів), у володінні та розпорядженні яких перебувають ці документи, за наявності письмового запиту організацій, в яких вони працюють, із зазначенням характеру завдання, що виконується.
Тобто вказана норма передбачає право, а не обов»язок суб»єкта владних повноважень надати позивачу допуск до документів з грифом «Для службового користування».
Враховуючи, що суд дійшов до висновку про правомірність дій Вінницької міської ради стосовно реагування вказаного суб»єкта владних повноважень на звернення позивача, підстав для зобов»язання відповідача вчинити певні дії суд не вбачає.
На підставі вищевикладеного, керуючись ЗУ «Про місцеве самоврядування», ЗУ «Про планування та забудову територій», ЗУ «Про інформацію», Інструкцією про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.1998 року №1893, ст. ст. 49, 51, 70, 71, 99, 100, 105, 128, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні позовних вимог Громадської організації Східноукраїнський центр громадських ініціатив «Тотальна акція в підтримку демократії» до Вінницької міської ради про оскарження незаконної відмови у доступі до офіційної інформації - відмовити за необґрунтованістю.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги через Жовтневий районний суд м. Луганська.
Суддя І.Є. Чаркіна
Суд | Жовтневий районний суд м. Луганська |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2013 |
Оприлюднено | 08.05.2013 |
Номер документу | 30942644 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чечельницький районний суд Вінницької області
Задорожний В. П.
Адміністративне
Жовтневий районний суд м. Луганська
Чаркіна І. Є.
Адміністративне
Києво-Святошинський районний суд Київської області
Волчко А. Я.
Адміністративне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Волкова Н. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні