Постанова
від 10.04.2013 по справі 812/2402/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

9.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 квітня 2013 року Справа № 812/2402/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Матвєєвої В.В.,

при секретарі: Захаровій Ю.О.,

за участю представників:

позивача - Державної фінансової інспекції

у Луганської області: Макушкіної І.О. (довір. № 278 від 10.01.2013,

дійсна до 31.12.2013),

Утенкової І.В. (довір. № 3243 від 08.04.2013,

дійсна до 31.12.2013),

відповідача - ДП «Сватівське лісомисливське

господарство»: Остапенка С.В. (довір. № 1 від 09.04.2013, дійсна до 09.04.2014),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Луганській області Державного підприємства «Сватівське лісомисливське господарство» про зобов'язання виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн.,

ВСТАНОВИВ:

11 березня 2013 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної фінансової інспекції в Луганській області Державного підприємства «Сватівське лісомисливське господарство» про зобов'язання виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн. та п. 3 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині проведення претензійно-позовної роботи з винними у понесенні зайвих витрат особами на суму 1712,43 грн.

Ухвалою суду від 10.04.2013 провадження по справі за позовом Державної фінансової інспекції в Луганській області Державного підприємства «Сватівське лісомисливське господарство» в частині позовних вимог щодо зобов'язання виконати п. 3 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині проведення претензійно-позовної роботи з винними у понесенні зайвих витрат особами на суму 1712,43 грн. було закрито у зв'язку з відмовою позивача від адміністративного позову в цій частині.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Державною фінансовою інспекцією в Луганській області відповідно до п. 1.2.5.3 Плану роботи ДФІ в Луганській області на ІV квартал 2012 року проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності ДП «Сватівське лісомисливське господарство» за період з 01.01.2009 по 01.10.2012. За результатами проведеного контрольного заходу було складено акт ревізії від 19.12.2012 року №07-21/013, який було підписано об'єктом контролю 27.12.2012 без зауважень, що свідчить про згоду та визнання відповідачем встановлених порушень. ДФІ в Луганській області керуючись ст.ст. 10,15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», відповідачу було направлено вимогу від 02.01.2013 №12-07-14-14/17 про усунення порушень з терміном виконання до 31.01.2013. За результатами ревізії встановлено фінансових порушень на загальну суму 151810,00 грн., з якої на момент подання позову залишається не відшкодованою 4793,55 грн. В зв'язку з тим, що відповідачем в добровільному порядку не виконано вимогу Держаної фінансової інспекції в Луганській області, позивач просить суд зобов'язати відповідача виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 №12-07-14-14/17 в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали позовні вимоги, надали пояснення, аналогічні викладеним в позові. Просили задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов визнав в повному обсязі.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, прийшов до наступного.

Основні правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні регулює Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII від 26.01.1993.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» № 2939-XII, 26.01.1993 (далі - Закон №2939) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Президентом України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Орган державного фінансового контролю у своїй діяльності керується Конституцією України, цим Законом, іншими законодавчими актами, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.

Пункт 1 Положення про Державну фінансову інспекцію України яке затверджено Указом Президента України 23.04.2011 №499/2011 встановлює що Державна фінансова інспекція України (Держфінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю

Згідно п. 7 вказаного Положення Держфінінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах або міжрайонні, об'єднані в районах та містах територіальні органи, головних інспекторів у районах та містах.

Пункт 7 статті 10 Закону №2939 передбачає, що органи державного фінансового контролю мають право, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.

За приписами частини 2 статті 15 Закону №2939 законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, відповідно до п. 1.2.5.3 Плану контрольно-ревізійної роботи Держфінінспекції України на ІV квартал 2012 року, проведено планову ревізію фінансово - господарської діяльності Державного підприємства «Сватівське лісомисливське господарство» за період з 01.01.2009 по 01.10.2012, за результатами якої складено акт від 19.12.2012 №07-21/013 (а. с. 14-108).

Проведеною ревізією серед іншого встановлено, що за період який перевірявся, колишнім комірником ОСОБА_4 у порушення вимог п. 9 П(С)БО 9 «Запаси», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 20.10.1999 №246, до первісної вартості запасів, що були придбані за плату, було включено суму непрямого податку, а саме податку на додану вартість, та в порушення вимог п. 5 П(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 31.12.1999 № 318, в бухгалтерському обліку бухгалтером ОСОБА_5 відображено витрати паливно-мастильних матеріалів з урахуванням податку на додану вартість у сумі 58751,92 грн. та насіннєвого матеріалу з урахуванням цього податку у сумі 7641,47 гривень.

В бухгалтерському обліку підприємства операцію зі списання запасів з урахуванням податку на додану вартість відображено у 2009-2010 роках у Журналі ордері № 7 за дебетом рахунку 23 «Виробництво» та кредитом субрахунків 203 «Паливо», 208 «Матеріали сільськогосподарського призначення».

Внаслідок наведеного, в обліку підприємства були завищені витрати на суму податку на додану вартість на 66393,39 грн. та заниження дивідендів на 7469,26 грн., нарахування та сплата яких від чистого прибутку передбачено Порядком відрахування господарськими організаціями до державного бюджету частини чистого прибутку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2007 №68 зі змінами. Внаслідок наведеного бюджету нанесено шкоди (збитків) на суму 7469,26 гривень.

Відповідне порушення призвело до завищення інших операційних витрат у рядку 090 Звіту про фінансові результати (Форма №2) за 2009 рік на 24058,61 грн. та за 2010 рік у сумі 42334,98 грн., що у частині ведення бухгалтерського обліку є порушенням ст. З Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 26.07.1999 №996-ХІУ.

Також, ревізією обґрунтованості віднесення суми витрат в бухгалтерському обліку підприємства та їх відповідності даним первинних документів встановлено, що за даними Журналу ордеру № 9 за липень 2010 року операцію з прийняття послуг по розчищенню повітряних ліній від лісових насаджень на площі 3 га на загальну суму 27298,26 грн. (з ПДВ) від ДП «Кремінське лісомисливське господарство» було відображено за дебетом субрахунку 92 «Адміністративні витрати» - 22748,55 грн., субрахунку 641/1 «Розрахунки за податками й платежами» - 4549,71 грн. та кредитом субрахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» 27298,26 грн. При цьому, до Журналу ордеру № 9 додано рахунок від 01.07.2010 № 623 на суму 27298,26 грн.

При цьому, сума, яку за операцією з прийняття послуг по розчищенню повітряних ліній від лісових насаджень від ДП «Кремінське лісомисливське господарство», віднесена на витрати без підтверджуючого первинного документа виконання саме цих послуг.

До ревізії було надано Акт виконаних робіт № 623 без зазначення дати щодо надання послуг ДП «Кремінське лісомисливське господарство» по розчищенню трас повітряних ліній від лісових насаджень на площі 3 га у загальній сумі 13104,00 грн., у тому числі ПДВ 2184,00 грн. (а. с. 112).

Виходячи з даних Акту виконаних робіт № 623, позивачем було зроблено висновок, що ДП «Кремінське лісомисливське господарство» фактично було надано послуги з розчищення повітряних ліній від лісових насаджень ДП «Сватівське ЛМГ» на суму 13104,00 грн., у тому числі ПДВ 2184,00 грн.

З огляду на викладене, по бухгалтерському обліку ДП «Сватівське ЛМГ» в Журналі ордері № 9 по субрахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» віднесено на витрати по рахунку 92 «Адміністративні витрати» на 11828,55 грн. більше, ніж фактично виникло зобов'язань перед ДП «Кремінське лісомисливське господарство» за надані послуги по розчищенню трас повітряних ліній від лісових насаджень на площі 3 га.

За даними бухгалтерського обліку, а саме Журналу ордеру № 2 та доданих до нього банківських виписок, Журналу ордеру № 9 по субрахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за отримані від ДП «Кремінське лісомисливське господарство» послуги по розчищенню трас повітряних ліній ДП «Сватівське ЛМГ» не сплачено (а. с. 116).

Таким чином, бухгалтером ОСОБА_5 у липні 2010 року на порушення вимог ч. 1, 3 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІУ господарські операції в бухгалтерському обліку було відображено у сумі, що не відповідає даним первинних бухгалтерських документів, що призвело до завищення витрат на 11828,55 грн. та заниження дивідендів на 1330,71 грн. нарахування та сплата яких від чистого прибутку передбачено Порядком відрахування господарськими організаціями до державного бюджету частини чистого прибутку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2007 №68 зі змінами. Внаслідок наведеного, бюджету нанесено шкоди (збитків) на суму 1330,71 гривень.

Ревізією законності та обґрунтованості нарахування амортизаційних відрахувань встановлено, що в порушення вимог п.23 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку (далі - П(С)БО) №7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 в частині нарахування амортизації на 7 об'єктів основних засобів, які згідно з первинними документами (звітами про використання автотранспорту, накладних на придбання паливно-мастильних матеріалів тощо) за період з 01.01.2009 по 01.10.2012 не експлуатувалися, що призвело до завищення витрат по рахунку 92 «Адміністративні витрати» на суму 1734,83 грн. (2009 рік - 524,18 грн., 2010 рік - 476,26 грн., 2011 рік - 433,89 грн., 9 місяців 2012 року - 300,50 грн.) та невірного визначення у відповідних періодах результатів від основної діяльності ДП «Сватівське ЛМГ» та викривлення показників фінансової звітності.

Крім того, ревізію наявності в обліку простроченої кредиторської заборгованості встановлено, що станом на 01.10.2012 та на 01.12.2012 в бухгалтерському обліку ДП «Сватівське ЛМГ» рахується сума кредиторської заборгованості з тривалим терміном утворення (понад 3 роки), яка не виключена з балансу підприємства і не включена до складу доходів звітного періоду у сумі 3322,38 грн. перед ДП «Луганське лісомисливське господарство», яка обліковувалась ще станом на 01.01.2009.

В ході ревізії складено акт звірки розрахунків з ДП «Луганське лісомисливське господарство» і підтверджено, що кредиторська заборгованість у сумі 3322,38 грн. в обліку кредитора не значиться. З огляду на викладене, комісією було прийнято рішення про списання кредиторської заборгованості у сумі 3322,38 грн. на доходи підприємства.

Як наслідок, за період з 01.01.2012 по 01.10.2012 ДП «Сватівське ЛМГ» було занижено дохід на суму 3322,38 грн., та відповідно бюджетом було недоотримано дивідендів на 373,77 грн., нарахування та сплату яких передбачено Порядком відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними підприємствами та їх об'єднаннями, який затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138.

Зазначеним порушенням було надано шкоди (збитків) державному бюджету на суму 373,77 гривень.

Ревізією обґрунтованості витрат підприємства на посадку лісу, достовірності площі посадки сіянців лісових культур проведено вибірковим способом по лісонасадженням, створених у весняному періоді 2011 року по Сватівському лісництву у кварталі 45 виділ 7, в осені 2011 року та навесні 2012 року у Сватівському лісництві у кварталі 77 виділ 12, у кварталі 76 виділ 4, по лісонасадженням, створеним навесні 2011 року та 2012 року та восенИ 2010 року, 2011 року у Містковському лісництві у кварталі 30 виділ 14 та у кварталі 18 виділ 30, встановлено наступне.

В ході ревізії комісією ДП «Сватівське ЛМГ» у присутності головного державного фінансового інспектора відділу інспектування в агропромисловому комплексі та сфері використання природних ресурсів було проведено контрольні обміри площ садіння лісових культур, створених у весняному періоді 2011-2012 років по Сватівському та Мостівському лісництвах, про що складені акти (а. с. 118, 119). За результатами контрольних обмірів площ садіння встановлено 3 випадки по Сватівському лісництву та 2 випадки по Містківському лісництву невідповідності фактичної площі садіння лісових культур, встановленої контрольними обмірами, площі, яку зазначено у нарядах - актах на виконані роботи.

Внаслідок наведеного, ДП «Сватівське ЛМГ» понесено зайвих витрат у загальній сумі 2666,53 грн., у тому числі: по вартості саджанців на 978,37 грн., по заробітній платі на 1009,32 грн., по нарахуванням по незаконно виплаченим сумам заробітної плати на 376,47 грн., паливо-мастильним матеріалам на 302,37 гривень.

В бухгалтерському обліку підприємства операцію з віднесення витрат на садіння сіянців сосни звичайної відображено протягом 2011 - 2012 роки Журналі ордері 5 по субрахунку 231 «Витрати по лісовому господарстству за рахунок бюджетних коштів».

Таким чином, у порушення п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 26.07.1999 №996-ХГУ у 2011 - 2012 році внаслідок завищення обсягів виконання робіт щодо посадки сіянців сосни звичайної було безпідставно завищено витрати підприємства у сумі 2666,53 гривень.

Акт ревізії від 19.12.2012 № 07-21/013 підписаний сторонами без зауважень.

На підставі акту ревізії Державною фінансовою інспекцією в Луганській області винесено вимогу від 02.01.2013 №12-07-14-14/17 «Про усунення порушень», відповідно до якої Державне підприємство «Сватівське лісомисливське господарство» зобов'язано виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн. (а. с. 11-13).

Як встановлено під час судового розгляду справи, пункт 1 вимоги фінансової інспекції не виконаний, вимога Державної фінансової інспекції в Луганській області про усунення порушень від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 не була оскаржена відповідачем у встановленому законом порядку, на момент розгляду справи є чинною, а отже, є обов'язковою для виконання відповідачем.

З огляду на те, що станом на час розгляду справи пункт 1 вимоги № 12-07-14-14/17 від 02.01.2013 залишається невиконаним в повному обсязі, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Відповідно до статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись статтями 17, 18, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Луганській області Державного підприємства «Сватівське лісомисливське господарство» про зобов'язання виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн. - задовольнити повністю.

Зобов'язати Державне підприємство «Сватівське лісомисливське господарство» (юридична адреса: вул.. Пролетарська, 28, м. Сватове, Луганська область, 92600, код ЄДРПОУ 25356040) виконати п. 1 вимоги від 02.01.2013 № 12-07-14-14/17 «Про усунення порушень» в частині перерахування до державного бюджету дивідендів в сумі 4793,55 грн. (чотири тисячі сімсот дев'яносто три гривні п'ятдесят п'ять копійок).

Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанції.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови складено та підписано 15 квітня 2013 року.

Суддя В.В. Матвєєва

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2013
Оприлюднено07.05.2013
Номер документу30993147
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/2402/13-а

Постанова від 10.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

Ухвала від 14.03.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.В. Матвєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні