УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2013 року Справа № 11828/11/9104
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Олендера І.Я.,
суддів: Кузьмича С.М., Матковської З.М.,
при секретарі: Рак Х.І.
розглянувши у відритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Львівського комунального підприємства «Збиранка» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2011 року в справі за позовом Львівського комунального підприємства «Збиранка» до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про скасування рішення,-
в с т а н о в и в :
Львівське комунальне підприємство «Збиранка» звернулось з позовом до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, в якому просить визнати недійсним та скасувати рішення відповідача № 313 від 27 вересня 2010 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 1 015 456, 89 грн.
Посилається на те, що за результатами проведеної відповідачем планової виїзної документальної перевірки складено Акт перевірки № 000452 від 21 вересня 2010 року, на підставі якого винесено оскаржуване рішення № 313 від 27 вересня 2010 року, яким застосовано до позивача економічні санкції за порушення державної дисципліни цін на суму 1015456, 89 грн. Однак з висновками Акта перевірки позивач не погоджується, вказує на процедурні порушення, допущені при оформленні Акта. Крім цього, не погоджується з висновком перевірки в частині того, що плата повинна нараховуватись лише за ущільнені тверді побутові відходи, а не за відходи в їх первинному, тобто неущільненому, стані.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2011 року у задоволені позову відмовлено.
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, Львівське комунальне підприємство «Збиранка» оскаржило його в апеляційному порядку, оскільки вважає, що постанова прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Апелянт вказує на те, що судом першої інстанції так і не досліджено питання виходячи з яких норм чинного законодавства України ЛКП «Збиранка» було зобов'язане за період, який перевіряється відповідачем, приймаючи ТПВ їх зважувати, отримувану вагу переводити у метри кубічні виходячи з щільності ТПВ для м. Львова, а результат попередньої дії множити на відповідний тариф. Також судом жодним чином не аргументовано, чому він вважає невірним порядок розрахунків, котрий використовувався протягом відповідного періоду скаржником, враховуючи, що він заснований на нормах Цивільного та Господарських кодексів України, стверджений наявними у матеріалах справи актами наданих послуг та слідує як з Типового договору, затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 13.02.2009 року №40, так і з Правил збирання, зберігання, перевезення, утилізації та захоронення відходів у м. Львові, затверджених рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 17.10.2003 року №890.
З огляду на викладене, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задоволити позовні вимоги.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги та просить таку задовольнити.
Заслухавши доповідь судді Львівського апеляційного адміністративного суду, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити частково з наступних підстав.
Основним видом діяльності ЛКП «Збиранка» є надання послуг по вивезенню та захороненню побутових і промислових відходів на полігонах твердих побутових відходів (ТПВ) з житлово-комунальних та виробничих об'єктів м. Львова, що підтверджується Статутом вказаного підприємства.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи в період з 01 по 21 вересня 2010 року на підставі посвідчення № 001948 від 01 вересня 2010 року працівниками Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області проведена планова перевірка позивача з питань формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги, достовірності поданих розрахункових матеріалів для отримання висновків щодо економічного обгрунтування планових витрат, відповідності зміни їх розмірів, за період діяльності позивача з 01 липня 2009 року по 01 вересня 2010 року, за результатами якої складено Акт перевірки №000452 від 21 вересня 2010 року.
Як вбачається з висновків вищенаведеного Акту, перевіркою встановлено, що: ЛКП « 3биранка» зайво нараховано плату за послуги з розміщення та захоронення ТПВ перевізникам та Львівським комунальним підприємствам (виконавцям послуг) за період з липня 2009 року по серпень 2010 року включно на суму 846 287, 71 грн., (в т.ч. з жовтня 2009 року по серпень 2010 року включно на суму 622 484, 21 грн.) чим порушено рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №181 від 27 березня 2009 року та від 26 березня 2010 року №362, в яких передбачено коефіцієнт ущільнення ТПВ в розмірі 6, 25 куб.м. в 1 тоні (160 кг/куб.м.), 8 куб.м. в 1 тоні (125 кг/куб.м.), даний коефіцієнт було враховано при розрахунку тарифу на послуги із розміщення та захоронення ТПВ; з врахуванням проценту проплати необґрунтовано отримана виручка з жовтня 2009 року по серпень 2010 року включно складає 290 077, 64 грн.; ЛКП « 3биранка»зайво нарахувало плати за послуги з вивезення та захоронення ТПВ за період з липня 2009 року по серпень 2010 року включно на суму 76 653, 53 грн., (в т.ч. за період з жовтня 2009 року по серпень 2010 року 81 770, 26 грн.) чим порушено рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №181 від 27 березня 2009 року, та від 26 березня 2010 року №362 в яких передбачено коефіцієнт ущільнення ТПВ в розмірі 6, 25 куб.м. в 1 тоні (160 кг/куб.м.), 8 куб.м. в 1 тоні (125 кг/куб.м.); з врахуванням проценту фактичної проплати необґрунтовано отримана виручка з жовтня 2009 року по серпень 2010 року включно становить 48 407, 99 грн.
На підставі Акту перевірки №000452 від 21 вересня 2010 року відповідачем винесено оскаржуване Рішення №313 від 27 вересня 2010 року, яким застосовано до позивача економічні санкції за порушення державної дисципліни цін на суму 1015456, 89 грн.
Відмовляючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що перевіркою правомірно встановлено факт завищення позивачем фактичних обсягів прийнятих твердих побутових відходів внаслідок того, що підприємство стягує плату з розрахунку за 1 куб.м. неущільнених відходів, без врахування ваги та коефіцієнтів ущільнення.
Колегія суддів апеляційної інстанції не погоджується з судом першої інстанції виходячи з наступного.
Дані тарифи на послуги з розміщення та захоронення і вивезення твердих побутових відходів були розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» від 26.07.2006 р. № 1010 (у чинній на час прийняття наказу управління № 50-Д та рішення виконкому Львівської міської ради № 1223 редакції), де одиницею калькулювання собівартості послуг є 1 м.куб. ТПВ. Державною інспекцією з контролю за цінами в Львівській області були надані висновки ЛКП «Збиранка» щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на житлово-комунальні послуги, визначені також за 1 м.куб. ТПВ, згідно яких вказані тарифи визнані обґрунтованими.
В даній спірній ситуації розрахунковою одиницею між споживачами цих послуг та ЛКП «Збиранка» є 1 м.куб. ТПВ у неущільненому стані, тобто у тому стані, у якому ТПВ фактично вивозяться та розміщуються на полігоні ТПВ. Розрахунки проводяться за фактично надані послуги в об'ємах, виражених в м.куб. неущільнених ТПВ, розрахованих по об'ємах контейнерної тари, згідно актів виконаних робіт, що підписуються та завіряються печатками замовника та виконавця.
Згідно п. 4.1.2. Правил збирання, зберігання, перевезення, утилізації та захоронення відходів у місті Львові, затвердженими рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 17.10.2003 р. № 890 для збирання і транспортування відходів і матеріалів, що утилізуються, застосовуються наступні контейнерні ємності з відповідними написами: а) контейнерні ємності для відходів подальша утилізація яких недоцільна на 80л., 120л., 240л., 750л., 1100л. - колір червоний; б) контейнери для відходів, що містять ресурсно-цінні компоненти 80л., 120л., 240л., 750л., 1100л.; зелений колір - для паперу, жовтий - для фракцій легких матеріалів, 3200л. - контейнер для збирання скла - синій колір; в) 80-100л. мішок для сміття жовтого кольору, для фракцій легких матеріалів; г) ємності для збирання харчових відходів 80л., 120л., 240л., 750л., 1100л. - коричневий колір. Отже при збиранні ТПВ фіксується їх об'єм відповідно до розміру контейнера, у якому ці ТПВ знаходяться. Замовник при підписанні акту здачі-прийому наданих послуг погоджує фактичний об'єм вивезених ТПВ, тобто обсяг наданих йому послуг. Згідно п. 8.3. та 8.4. згаданих вище Правил збирання, зберігання, перевезення, утилізації та захоронення відходів у місті Львові, фізичні та юридичні особи, які займаються підприємницькою діяльністю, що призводить до утворення відходів, здійснюють оплату: при наявності своїх обладнаних спеціальних майданчиків зі встановленими на них ємностями для збирання та тимчасового зберігання відходів - за перевезення та захоронення відходів відповідно до заключних договорів із спеціалізованими підприємствами, що надають ці послуги, за фактично вивезені обсяги відходів; підприємства та організації, які надають послуги з утримання будинків і прибудинкових територій, здійснюють оплату за перевезення та захоронення відходів відповідно до заключних договорів із спеціалізованими підприємствами, що надають ці послуги, за фактично вивезені обсяги відходів з урахуванням затверджених у встановленому порядку тарифів з обов'язковим погодженням їх в управлінні житлово-комунального господарства.
Отже оплата послуг ЛКП «Збиранка» за вивезення, розміщення та захоронення ТПВ здійснюється по тарифах, затверджених Львівською міською радою з розрахунку за 1 м.куб. ТПВ, а кількість вивезених м.куб. ТПВ визначається відповідно до об'єму контейнерних ємностей, своєчасний та повний вивіз сміття з яких контролюється замовником та погоджується сторонами у відповідному акті здачі-прийому наданих послуг. Плата за розміщення та захоронення ТПВ розраховується та стягується позивачем відповідно до тієї кількості ТПВ, яка була вивезена, з розрахунку 1 м.куб.
Суд вважає безпідставними покликання відповідача на норми наказу управління житлово-комунального господарства Львівської міської ради від 15.08.2005 р. № 50-Д та рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 181 від 27.03.2009 року «Про внесення змін і доповнень до рішення виконавчого комітету від 28.12.2007 № 1217», якими встановлено щільність (а не коефіцієнт ущільнення як це зазначено в акті перевірки) ТПВ, оскільки така щільність, є обов'язковою до застосування при обчисленні вартості наданих послуг з розміщення та захоронення лише для тієї категорії споживачів, які самостійно вивозять ТПВ на полігон і проводять розрахунки по талонах. В талонах кількість ТПВ визначається не в метрах кубічних, а в тоннах, оскільки до такої категорії споживачів не застосовується контейнерний спосіб вивезення та захоронення ТПВ. Використовуючи затверджену наказом управління житлово-комунального господарства Львівської міської ради від 15.08.2005 р. № 50-Д та рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 181 від 27.03.2009 року «Про внесення змін і доповнень до рішення виконавчого комітету від 28.12.2007 № 1217» щільність, ЛКП «Збиранка» визначає вартість наданих таким підприємствам послуг. І та обставина, що облік ТПВ позивачем ведеться в тоннах не спростовує факту, що плата повинна братись і береться в м.куб.
З урахуванням вище наведеного апеляційний суд приходить до висновку, що матеріалами справи не встановлено факту завищення позивачем фактичних обсягів прийнятих твердих побутових відходів, встановленого Актом перевірки №000452 від 21 вересня 2010 року, а від так рішення №313 від 27 вересня 2010 року яким застосовано до позивача економічні санкції за порушення державної дисципліни цін, яке прийняте на підставі акту підлягає скасуванню.
В зв'язку з цим, колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції при вирішенні даної справи прийшов до помилкового висновку, допустившись при цьому порушення норм матеріального та процесуального, а від так постанова суду підлягає скасуванню в силу ст. 202 КАС України.
Щодо заявленого клопотання, то необхідно вказати, що за п. 5 ч. 1 ст. 157 КАС України суд закриває провадження у справі у разі смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою особи, яка була стороною у справі, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва, або ліквідації підприємства, установи, організації, які були стороною у справі.
Відповідно до ч. 2 ст. 104 ЦК України, юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
З даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців вбачається, що до нього внесено запис про припинення Державної інспекції з контролю за цінами в Львівській області, ідентифікаційний код 20814302.
Відповідно до ч.1 ст. 203 постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно ст.ст. 155 і 157 КАС України.
Зважаючи на те, що Львівський окружний адміністративний суд помилково встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з порушенням норм матеріального права, апеляційну скаргу належить задоволити частково, постанову скасувати та провадження у справі закрити.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, п.4 ч.1 ст. 198, ч. 1 ст. 203, п.4 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Львівського комунального підприємства «Збиранка» - задовольнити частково.
Постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2011 року в справі 2а-9322/10/1370 скасувати та закрити провадження у справі.
Ухвала набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів після набрання нею законної сили, а уразі складення такої в порядку ч. 3 ст. 160 КАС України, протягом того ж строку з часу складення в повному обсязі.
Головуючий: Олендер І.Я.
Судді: Кузьмич С.М
Матковська З.М.
Ухвала в повному обсязі складена 16.04.2013 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 07.05.2013 |
Номер документу | 31012880 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Олендер І.Я.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні