ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Клименко О.М.
Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.
УХВАЛА
іменем України
"29" квітня 2013 р. Справа № 2а/1770/3707/2012
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Зарудяної Л.О.
суддів: Бучик А.Ю.
Іваненко Т.В.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "24" вересня 2012 р. у справі за поданням Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби до Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 24.09.2012 року подання задоволено.
Підтверджено обґрунтованість повного адміністративного арешту майна платника податків Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" (33001, м. Рівне, вул.2-а, Артилерійська, буд.3/А, код ЄДРПОУ 03336456), застосованого рішенням начальника Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби від 19 квітня 2012 року №22-211/19822.
Не погоджуючись з ухваленою судом першої інстанції постановою, вважаючи, що вона є незаконною та необґрунтованою, прийнятою судом безпідставно та всупереч чинному законодавству, відповідач у справі подав апеляційну скаргу, в якій просить оскаржену постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою у прийнятті подання Державної податкової інспекції у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби до Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" відмовити повністю.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що скарга належить до часткового задоволення, враховуючи таке.
Як вбачається з матеріалів справи, Державна податкова інспекція у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби звернулась до Рівненського окружного адміністративного суду з поданням до Товариства з додатковою відповідальністю «Рівнекомунпостач» про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
Подання обґрунтоване тим, що працівникам податкової інспекції, які прибули за юридичною адресою підприємства, відповідно до наказу ДПІ у м. Рівному від 18.09.2012р. № 705 та направлень на проведення перевірки від 18.09.2012 року, у допуску до даної перевірки було відмовлено без аргументування причин недопуску. Факт відмови посадових осіб ТДВ «Рівнекомунпостач» від допуску на проведення перевірки зафіксовано актами № 65/22-200/03336456 від 18.09.12 р. та № 66/22-200/03336456 від 18.09.12 р.
Ухвалою суду від 21 вересня 2012 року було порушено провадження у даній справі.
Відповідно до п. п. 94.1. Адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом. Арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин: платник податків відмовляється від проведення документальної перевірки за наявності законних підстав для її проведення (п.п.94.2.3 п.94.2 ст.94 ПК України).
Згідно з п.94.6 ст.94 ПК України керівник органу державної податкової служби (його заступник) за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків.
Відповідно до п.94.10 ст.94 ПК України арешт на майно може бути накладено рішенням керівника органу державної податкової служби (його заступника), обґрунтованість якого протягом 96 годин має бути перевірена судом. Строк, визначений цим пунктом, не включає добові години, що припадають на вихідні та святкові дні.
Статтею 183-3 КАС України, встановлено особливості провадження у справах за зверненням органів державної податкової служби при здійсненні ними передбачених законом повноважень, зокрема, за поданнями таких органів щодо підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків;
Відповідно до пункту 2 частини четвертої статті 183-3 КАС України, суд ухвалою відмовляє у прийнятті подання у разі, якщо з поданих до суду матеріалів вбачається cпip про право.
Cпip про право в контексті вказаної норми має місце в разі, якщо предметом спору є правовідносини, існування яких є передумовою виникнення підстав для застосування спеціальних заходів, перелічених у статт1 183-3 КАС України. Зокрема, cпip про право наявний у разі коли платник податків звернувся до суду iз адміністративним позовом, в якому висловив незгоду з рішенням податкового органу, що слугувало підставою для виникнення обставин по внесенню відповідного подання.
Наявність спору про право може бути виявлена i після відкриття провадження у cпpaвi за відповідним поданням.
Судом апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" в вересні 2012 р. звернулось з позовом до Державної податкової інспекції у м. Рівному Рівненської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування наказу № 705 від 18.09.2012 року про проведення позапланової виїзної документальної перевірки ТДВ "Рівнекомунпостач". Провадження у цій справі було відкрито ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 20.09.2012 р.
Таким чином, на час розгляду подання податкового органу про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків в суді розглядалась справа про визнання протиправним наказу, який слугував підставою для проведення позапланової перевірки. Отже, мав місце спір про право.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції мав перевірити наявність в суді спору про право та відмовити у прийнятті подання, а в разі виявлення наявності такого спору після відкриття провадження - закрити провадження у даній справі, оскільки наявність спору про право виключає можливість судового провадження в порядку статті 183-3 КАС України.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку щодо необхідності закриття провадження у cпpaвi на підставі пункту 1 частини першої статті 157 КАС України, оскільки відповідні вимоги не можуть бути розглянуті в порядку окремого виду адміністративного судочинства, яким є провадження за поданням податкового органу.
Наведене відповідає правовій позиції Вищого адміністративного суду України, викладеній у інформаційному листі № 571/11/13-11 від 22.04.2011 року.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право, зокрема скасувати постанову суду і закрити провадження у справі.
Частиною 1 ст. 203 КАС України встановлено, що постанова або ухвала суду першої інстанції скасовується в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається з підстав, встановлених відповідно статтями 155 і 157 цього Кодексу.
За таких обставин, постанову суду першої інстанції слід скасувати, а провадження у даній справі закрити.
Керуючись ст.ст. 157, 195, 197, 198, 202, 203 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" задовольнити частково.
Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "24" вересня 2012 р. скасувати.
Провадження у справі закрити.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.О. Зарудяна
судді: А.Ю.Бучик Т.В. Іваненко
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу Державна податкова інспекція у м.Рівному Рівненської області Державної податкової служби вул.Відінська , 8,м.Рівне,33023
3- відповідачу Товариство з додатковою відповідальністю "Рівнекомунпостач" вул.Артилерійська,3 А,м.Рівне,33001
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2013 |
Оприлюднено | 13.05.2013 |
Номер документу | 31070634 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Зарудяна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні