ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Махариець Д.Є.
Суддя-доповідач:Зарудяна Л.О.
ПОСТАНОВА
іменем України
"08" травня 2013 р. Справа № 817/488/13-а
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Зарудяної Л.О.
суддів: Іваненко Т.В.
Кузьменко Л.В.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "07" березня 2013 р. у справі за позовом Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби до Політичної партії Радивилівська районна організація партія відродження села про припинення юридичної особи ,
ВСТАНОВИВ:
Рівненський окружний адміністративний суд постановою від 07 березня 2013 року в задоволенні позовних вимог Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби до Політичної партії Радивилівської районної організації політичної партії відродження села про припинення юридичної особи відмовив.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, позивач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків обставинам справи, просить постанову скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, судова колегія вважає, що скарга належить до задоволення, враховуючи таке.
Матеріалами справи стверджується, що Дубенська об`єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Політичної партії Радивилівська районна організація партія відродження села про припинення юридичної особи, посилаючись на те, що відповідач з 01 грудня 2011 року по даний час перед державою в установленому порядку не звітувався, декларацій про доходи, бухгалтерську звітність та інші документи, пов"язані з обчисленням податків і зборів не подавав, що підтверджується інформацією Дубенської ОДПІ № 275/7/15 від 07.02.2013 року.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, посилаючись на ст.ст. 2, 3, 21, 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", ст.ст. 25, 28 Закону України "Про громадські об"єднання", виходив з того, що у чинному законодавстві відсутні матеріально-правової підстави для звернення податкового органу до суду з вимогою про припинення політичної партії, яка не є суб'єктом підприємницької діяльності, а відтак у позивача відсутнє право вимоги про припинення такої юридичної особи, зокрема відповідача.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, зважаючи на таке.
27.12.2006 року державним реєстратором Радивилівської районної державної адміністрації Рівненської області відомості про відповідача було включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Встановлено, що відповідач з 01.12.2011 року у встановленому порядку перед державним податковим органом не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав.
Згідно з пп. 20.1.12. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України у випадках, встановлених законом, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Це повноваження з врахуванням норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», який є спеціальним законом з питань державної реєстрації, припинення суб'єктів підприємницької діяльності, слід розуміти як повноваження на звернення до адміністративного суду з позовом про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця.
Згідно з частиною 1 ст. 33 вказаного Закону юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців». Однією з таких підстав є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову органом державної податкової служби обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.
При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною першою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців», дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб -підприємців.
Частина друга цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.
Зазначені вище суб'єкти, для яких законом встановлено особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» (частина третя статті 3 цього Закону).
Особливості створення, функціонування та припинення діяльності політичних партій регулюються Законом України "Про політичні партії в Україні" № 2365-III від 05.04.2001.
Стаття 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачає, що політична партія - це зареєстроване згідно з Законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" № 755-ІV від 15.05.2003 об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
З огляду на викладене норми Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про політичні партії в Україні», які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, їх ліквідації і не суперечать загальним нормам.
А відтак, підстави припинення юридичної особи, визначені статтею 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», є незалежними від випадків примусового розпуску (ліквідації) політичних партій, передбачених ст. 23 Закону України "Про політичні партії в Україні", які додатково передбачені для осіб, що підпадають під дію цього Закону.
Відповідно до абзацу п'ятого частини другої статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Таким чином, органи податкової служби наділені правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає переконливими доводи апеляційної скарги, а відтак постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 202, 205, 207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Дубенської об'єднаної державної податкової інспекції Рівненської області Державної податкової служби задовольнити.
Постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "07" березня 2013 р. скасувати.
Прийняти нову постанову.
Позовні вимоги задовольнити.
Припинити юридичну особу Політичну партію Радивилівська районна організація партія відродження села (35512, Рівненська область, Радивилівський район, с. Теслугів, вул. Шевченка, 71, код ЄДРПОУ 34463668).
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Л.О. Зарудяна
судді: Т.В. Іваненко Л.В. Кузьменко
Роздруковано та надіслано: (р/п)
1- в справу
2 - позивачу Дубенська об'єднана державна податкова інспекція Рівненської області Державної податкової служби вул.Грушевського,134,м.Дубно,Дубенський район, Рівненська область,35600
3- відповідачу Політична партія Радивилівська районна організація партія відродження села вул.Шевченка,71,с.Теслугів,Радивилівський район, Рівненська область,35512
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2013 |
Оприлюднено | 14.05.2013 |
Номер документу | 31122923 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Зарудяна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні