ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 квітня 2013 р. (об 11:39) Справа №801/3396/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.
за участю представників сторін:
від позивача - Сергєєнко О.О., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 05.04.2013 року;
від відповідача - не з'явився;
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства «Селета»
до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0003221501 та № 0005561502 від 19.03.2013 року,
Суть спору: Приватне підприємство «Селета» (далі-позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду АРК з позовом до Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим Державної податкової служби (далі-відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень № 0003221501 та № 0005561502 від 19.03.2013 року.
Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 01.04.2013 року відкрито провадження по справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні 25.04.2013 року представник позивача на задоволенні позову наполягав.
У судове засідання 25.04.2013 року представник відповідача не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу у відсутність представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.п. 19-1.1.1 п. 19.1-1 ст. 19-1 ПК України однією з функцій органів державної податкової служби є здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, установлених цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПК України контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.
Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
Приватне підприємство «Селета» зареєстровано у якості юридичної особи Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради АР Крим 12.11.2003 року, ідентифікаційний код юридичної особи 32749811, місцезнаходження: 95000, Автономна Республіка Крим, м. Сімферополь, вул. Єнісейська, 12, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 434582, довідкою № 09/2-6-06/2315 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 10, 12).
Приватне підприємство «Селета» взято на податковий облік в органах державної податкової служби з 18.11.2003 року за № 1163-Ж, на час розгляду справи перебуває на податковому обліку Державної податкової інспекції у м. Сімферополі.
Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість від 27.11.2003 року № 00788426, індивідуальний податковий номер - 327498101273 (а.с. 11).
Судом встановлено, що в період з 20.02.2013 року по 26.02.2013 року посадовими особами Державної податкової інспекції у м. Сімферополі АР Крим ДПС, на підставі наказу ДПІ у м. Сімферополі від 18.02.2013 року № 803 було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ПП «Селета» (код ЄДРПОУ 32749811) з питань дотримання вимог податкового законодавства при визначенні податку на прибуток та податку на додану вартість по взаємовідносинам з КП «Альянс» (код ЄДРПОУ 32468182) за період з 01.10.2010 року по 31.12.2011 року.
За результатами вищенаведеної перевірки було складено акт № 1492/15.2/32749811 від 05.03.2013 року, у якому встановлено:
- порушення п.п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року № 334/94-ВР в редакції Закону України від 22.05.199 року № 283/9-ВР зі змінами та доповненнями, п. 44.1 ст. 44, п. 138.1, п. 138.2, п. 138.6, п. 138.8, п.п. 138.8.1 п. 138.8 статті 138, п.п. 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями, в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся, на загальну суму 27 242 грн., у тому числі по періодах: 4 квартал 2010 року - 3 019 грн., 1 квартал 2011 р. - 4 044 грн., 2 квартал 2011 року - 2 349 грн., 3 квартал 2011 року - 4 813 грн., 4 квартал 2011 року - 12 972 грн.;
- порушення п.п 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п.п. 7.4.1., 7.4.5.п. 7.4, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 року зі змінами та доповненнями, п. 185.1 ст. 185, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI в результаті встановлено завищення податкового кредиту на суму 23 197 грн., у тому числі: за 4 квартал 2010 року - 2 415 грн., березень 2011 року - 3 235 грн., квітень 2011 року - 1 000 грн., червень 2011 року - 1 082 грн., липень 2011 року 600 грн., серпень 2011 року - 2 150 грн., вересень 2011 року - 1 435 грн., жовтень 2011 року - 3 230 грн., листопад 2011 року - 4 150 грн., грудень 2011 року - 3 900 грн., що призвело до заниження ПДВ до сплати в бюджет на суму 23 197 грн., у тому числі за 4 квартал 2010 року - 2 415 грн., березень 2011 року - 3 235 грн., квітень 2011 року - 1 000 грн., червень 2011 року - 1 082 грн., липень 2011 року 600 грн., серпень 2011 року - 2 150 грн., вересень 2011 року - 1 435 грн., жовтень 2011 року - 3 230 грн., листопад 2011 року - 4 150 грн., грудень 2011 року - 3 900 грн. (а.с. 18-34).
На підставі зазначеного акту були прийняті податкові повідомлення - рішення № 0003221501 від 19.03.2013 року яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у сумі 29 007,75 грн. у тому числі за основним платежем у сумі 27 242,00 грн., штрафні (фінансові) санкції у сумі 1 765,75 грн.; № 0005561502 від 19.03.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 28 996,25 грн., у тому числі за основним платежем у сумі 23 197,00 грн., штрафні (фінансові) санкції у сумі 5 799,25 грн. (а.с. 211, 212).
Не погодившись з податковими повідомленнями-рішеннями № 0003221501 та № 0005561502 від 19.03.2013 року позивач оскаржив їх до суду.
В ході розгляду справи судом перевірено правомірність висновків відповідача щодо порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині завищення податкового кредиту, податку на прибуток підприємств, та встановлено наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органу власних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб'єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п. 1.32 ст. 1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 р. № 334/94ВР (далі - Закон № 334/94), який діяв на час спірних взаємовідносин, господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою. Під безпосередньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи через свої постійні представництва, філіали, відділення, інші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь першої особи.
Відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону № 334/94 об'єктом оподаткування є прибуток, який визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу звітного періоду, визначеного згідно з пунктом 4.3 цього Закону на:
суму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону;
суму амортизаційних відрахувань, нарахованих згідно із статтями 8 і 9 цього Закону.
Відповідно до п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94 валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.
Валовий доход включає: загальні доходи від продажу товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обслуговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної особи, а також доходи від продажу цінних паперів, деривативів, іпотечних сертифікатів участі, іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, сертифікатів фондів операцій з нерухомістю (за винятком операцій з їх первинного випуску (розміщення), операцій з їх кінцевого погашення (ліквідації) та операцій з консолідованим іпотечним боргом відповідно до закону) (п.п. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4 Закону № 334/94).
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону № 334/94 валові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрати) - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 зазначеного закону до складу валових витрат включаються: суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Відповідно до п.п. 5.3.9.п. 5.3 ст. 5 Закону № 334/94 не включаються до складу валових витрат витрати на виплату винагород або інших видів заохочень пов'язаним з таким платником податку фізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документальних доказів, що таку виплату або заохочення було проведено як компенсацію за фактично надану послугу (відпрацьований час). За наявності зазначених документальних доказів віднесенню до складу валових витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але не більші ніж суми, розраховані за звичайними цінами.
Не підлягають віднесенню до складу валових витрат суми збитків платника податку, понесених у зв'язку з продажем товарів (робіт, послуг) або їх обміном за цінами, що нижчі за звичайні, пов'язаним з таким платником податку особам.
У разі коли сума виплат (заохочень) або її частина пов'язаним фізичним особам не визнаються валовими витратами, така сума (або її частина) є базою для нарахування внесків на соціальні заходи, передбачені пунктом 5.7 цієї статті.
Не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.
Якщо платник податку поновить зазначені документи у наступних періодах, підтверджені витрати (з урахуванням сплаченої пені) включаються до валових витрат податкового періоду, на який припадає таке поновлення.
Перелік витрат, що не включаються до складу валових надано у п. 3 ст. 3 Закону № 334/94, у тому числі за даним пунктом не належать до складу валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно з п. 5.11 ст. 5 вищевказаного Закону установлення додаткових обмежень щодо віднесення витрат до складу валових витрат платника податку, крім тих, що зазначені у цьому Законі, не дозволяється.
Витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
У разі якщо платник податку здійснює виробництво товарів, виконання робіт, надання послуг з довготривалим (більше одного року) технологічним циклом виробництва за умови, що договорами, укладеними на виробництво таких товарів, виконання робіт, надання послуг, не передбачено поетапної їх здачі, до витрат звітного податкового періоду включаються витрати, пов'язані з виробництвом таких товарів, виконанням робіт, наданням послуг у цьому періоді.
Платник податку для визначення об'єкта оподаткування має право на врахування витрат, підтверджених документами, що складені нерезидентами відповідно до правил інших країн. (п.п.138.2 ст. 138 ПК України).
Не включаються до складу витрат: витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов'язань за звітний податковий період. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до органу державної податкової служби, митного органу.
Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення (п.п.139.1.9 п. 139.1 ст. 139 ПК України).
Пунктом 1.7. статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97-ВР від 03.04.1997 р. (далі Закон № 168) встановлено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 вищевказаного Закону об'єктом оподаткування є операції платників податку з поставки товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній території України, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору) для погашення заборгованості заставодавця, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу у користування лізингоотримувачу (орендарю).
Згідно пп.7.4.1. п.7.4. ст.7 Закону №168 податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари (послуги) та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Якщо у подальшому такі товари (послуги) починають використовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняються від оподаткування згідно зі статтею 5 цього Закону, чи основні фонди переводяться до складу невиробничих фондів, то з метою оподаткування такі товари (послуги), основні фонди вважаються проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді, на який припадає початок такого використання або переведення, але не нижче ціни їх придбання (виготовлення, будівництва, спорудження).
Пунктом 7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону № 168 встановлено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену зазначеними цим підпунктом документами.
Відповідно до пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону №168 податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Для операцій, що оподатковуються і звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні.
Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Згідно п.п. 7.2.6. п.7.2. ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» Податкова накладна видається платником податку, який поставляє товари (послуги), на вимогу їх отримувача, та є підставою для нарахування податкового кредиту. Як виняток з цього правила, підставою для нарахування податкового кредиту при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками у межах граничної суми, встановленої Національним банком України для готівкових розрахунків, є належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача таких товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника.
У разі відмови з боку постачальника товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення отримувач таких товарів (послуг) має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву зі скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум цього податку до складу податкового кредиту. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання таких товарів (послуг).
Отримання такої скарги є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки такого постачальника для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з цього податку за такою цивільно-правовою операцією.
Підставою для нарахування податкового кредиту без отримання податкової накладної також є:
транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, в яких форма встановлена міжнародними стандартами;
касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера, але без визначення податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість).
Відповідно п.п. 7.5. Датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Згідно п.п.7.2.1.п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дату виписування податкової накладної;
в) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);
д) місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість;
е) опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм);
є) повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача;
ж) ціну поставки без врахування податку;
з) ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні;
и) загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.
Податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Розділ V ПК України визначає платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування.
Згідно пункту 185.1 статті 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; ввезення товарів (супутніх послуг) на митну територію України в митному режимі імпорту або реімпорту (далі - імпорт); вивезення товарів (супутніх послуг) у митному режимі експорту або реекспорту (далі - експорт); з метою оподаткування цим податком до експорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг), які перебувають у вільному обігу на території України, до митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України; з метою оподаткування цим податком до імпорту також прирівнюється постачання товарів (супутніх послуг) з-під митного режиму магазину безмитної торгівлі, митного складу або спеціальної митної зони, створених згідно з положеннями глав 35 - 37 Митного кодексу України, для їх подальшого вільного обігу на території України; постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
У п.187.1. ст. 187 ПК України зазначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 198.1. ст.198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною (п. 198.2 ст.198 ПК України).
Згідно з п. 198.3. ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст.193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до п.200.1. ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
З аналізу вищевказаних норм, суд робить висновок, що для включення суми податку на додану вартість до суми податкового кредиту необхідно дотримання двох умов:
- наявність податкової накладної чи митної декларації,
- придбання або виготовлення товару і послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях в рамках господарської діяльності платника податку; придбання (будівництво, спорудження) (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) в тому числі з метою використання у виробництві або постачанні товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Таким чином, умовами для включення нарахованої (сплаченої) суми ПДВ у склад податкового кредиту є наявність документального підтвердження використання витрат підприємства в його господарської діяльності та наявність належно заповнених податкових накладних.
Відповідно до п.2 ст.3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996 бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться на підприємстві. Фінансова, податкова та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку. Підставою для відображення господарських операцій у бухгалтерському обліку є первинні документи, що фіксують факти здійснення господарських операцій (п.1 ст.9 Закону № 996). Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст.1 Закону № 996). Обов'язкові реквізити первинного документа встановлені п.2 ст.9 Закону № 996. Первинні документи повинні бути складені в момент здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її завершення (п.1. ст.9 Закону № 996).
Відповідно до п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995р., первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Для оподаткування мають значення бухгалтерські документи, що відображають господарські операції та фіксують отриманий прибуток і інші економічні показники господарської діяльності.
Бухгалтерські документі - це сукупність письмових актів, фіксуючих здійснені господарські операції відповідно до вимог законодавства.
Бухгалтерські документи в роботі суб'єкта господарювання служать, як відомо, засобом ведення обліку матеріальних цінностей і грошових коштів. На підставі бухгалтерських документів (документації) контролюється правильність здійсненних операцій, ведеться поточний аналіз виконаної роботи, встановлюються причини господарських порушень, тобто документація виконує контрольно - аналітичні функції.
Правове значення бухгалтерських документів проявляється в тому, що з їх допомогою підтверджується правильність зареєстрованих в обліку фактів. Факт наявності первинного документу не може бути проігнорований контролюючим органом, оскільки тільки аналіз первинних документів може давати об'єктивну картину господарської діяльності і, віддзеркалення її результатів у податковій звітності. Господарська діяльність - будь-яка діяльність особи, направлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою (п.1.32 Закону №334).
Згідно п.1 ст.3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.
Відповідно до п.2 ст.3 Господарського кодексу України господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.
Статтею 42 Господарського кодексу України передбачено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Підприємництво здійснюється на основі самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону (ст.44 Господарського кодексу України ).
Судом встановлено, що 01.11.2010 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 01/11/2123, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт пресу. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 14 490,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт (а.с. 36).
КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунки за ремонт обладнання від 01.11.2010 року на загальну суму 7 890,00 грн., у тому числі ПДВ 1 315,00 грн., від 28.12 2010 року на загальну суму 6 600,00 грн., у тому числі ПДВ 1 100,00 грн. (а.с. 45).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначених рахунків.
КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкові накладні № 4780 від 21.12.2010 року на загальну суму 7 890,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 315,00 грн., № 4781 від 30.12.2012 року на загальну суму 6 600,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 1 100,00 грн. (а.с. 54, 55).
Зазначені податкові накладні включені позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за 4 квартал 2010 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2010 року 31.12.2010 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту гідравлічного пресу П-10 на загальну суму 14 490,00 грн., у тому числі ПДВ 2 415,00 грн. (а.с. 39-43).
02.03.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 02/03/342, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 19 410,00 грн., у т.ч. ПДВ - 3 235,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт. (а.с. 68).
01.03.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунки за ремонт обладнання на загальну суму 10 110,00 грн., у тому числі ПДВ 1 685,00 грн. та на загальну суму 9 300,00 грн., у тому числі ПДВ 1 550,00 грн. (а.с. 76).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» 17.03.2011 року 9 300,00 грн., у тому числі ПДВ 1 550,00 грн., та 01.04.2011 року 10 110,00 грн., у тому числі ПДВ 1 685,00 грн. вартості робіт відповідно до вищезазначених рахунків.
31.03.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкові накладні № 263 на загальну суму 9 300,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 550,00 грн., № 332 на загальну суму 10 110,00 грн. у тому числі ПДВ на суму 1 685,00 грн. (а.с. 83, 84).
Зазначені податкові накладні включені позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за березень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за березень 2011 року 31.03.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 19 410,00 грн., у тому числі ПДВ 3 235,00 грн. (а.с. 71-74).
01.04.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 01/04/478, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати технічне обслуговування обладнання. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 6 000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 1 000,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт (а.с. 56).
28.04.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 6 000,00 грн., у тому числі ПДВ 1 000,00 грн. (а.с. 58).
На виконання умов договору ПП «Селета» 28.04.2011 року перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
28.04.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 257 на загальну суму 6 000,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 000,00 грн. (а.с. 57).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за квітень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2011 року 29.04.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 6 000,00 грн., у тому числі ПДВ 1 000,00 грн. (а.с. 61-63).
20.05.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 20/05/763, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 6 492,00 грн., у т.ч. ПДВ - 1 082,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт. (а.с. 85).
21.05.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 6 492,00 грн., у тому числі ПДВ 1 082,00 грн. (а.с. 98).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкові накладні № 62 від 09.06.2011 року на загальну суму 3 900,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 650,00 грн., № 270 від 30.06.2011 року на загальну суму 2 592,00 грн., у тому числі ПДВ 432,00 грн. (а.с. 97-98).
Зазначені податкові накладні включені позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за червень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за червень 2011 року 30.06.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 6 492,00 грн., у тому числі ПДВ 1 082,00 грн. (а.с. 89-91).
01.07.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 01/04/478, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання, а саме пресу ПСУ-10. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 3 600,00 грн., у т.ч. ПДВ - 600,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт. (а.с. 99-100).
01.07.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 3 600,00 грн., у тому числі ПДВ 600,00 грн. (а.с. 101).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
29.07.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 267 на загальну суму 3 600,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 600,00 грн. (а.с. 102).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за липень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за липень 2011 року 29.07.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 3 600,00 грн., у тому числі ПДВ 600,00 грн. (а.с. 104-107).
04.08.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Постачальник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 04/08/1039, за умовами якого Постачальник зобов'язується продати, а Замовник прийняти та оплатити товар згідно виставлених рахунків та накладних (а.с. 114).
04.08.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок-фактуру № 2270, накладну, податкову накладну № 49 на загальну суму 12 900,00 грн., у тому числі ПДВ 2 150,00 грн. (а.с. 115-117).
Податкова накладна № 49 від 04.08.2011 року включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за серпень 2011 року.
На виконання умов договору ПП «Селета» 31.08.2011 року перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість товару у розмірі 12 900,00 грн., у тому числі ПДВ 2 150,00 грн.
12.09.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 1142, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання, пресу П-125. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 8 610,00 грн., у т.ч. ПДВ - 1 435,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт (а.с. 118).
12.09.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 8 610,00 грн., у тому числі ПДВ 1 435,00 грн. (а.с. 119).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
30.09.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 264 на загальну суму 8 610,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 435,00 грн. (а.с. 120).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за вересень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2011 року 30.09.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 8 610,00 грн., у тому числі ПДВ 1 435,00 грн. (а.с. 121-125).
20.10.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 1339, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 19 380,00 грн., у т.ч. ПДВ - 3 230,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт. (а.с. 135).
25.10.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 19 380,00 грн., у тому числі ПДВ 3 230,00 грн. (а.с. 137).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
31.10.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 233 на загальну суму 19 380,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 3 230,00 грн. (а.с. 136).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за жовтень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2011 року 31.10.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 19 380,00 грн., у тому числі ПДВ 3 230,00 грн. (а.с. 152-157).
07.11.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Постачальник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 1506, за умовами якого Постачальник зобов'язується продати, а Замовник прийняти та оплатити товар згідно виставлених рахунків та накладних (а.с. 158).
07.11.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» видаткову накладну № 1866, рахунок № 3181 на загальну суму 16 500,00 грн., у тому числі ПДВ 2 750,00 грн. (а.с. 159-161).
08.11.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 59 на загальну суму 16 500,00 грн., у тому числі ПДВ 2 750,00 грн.
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за листопад 2011 року.
На виконання умов договору ПП «Селета» 09.11.2011 року перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість товару у розмірі на загальну суму 16 500,00 грн., у тому числі ПДВ 2 750,00 грн.
17.11.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 1339, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання прес П-125. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 8 400,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 400,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт (а.с. 166).
22.11.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 8 400,00 грн., у тому числі ПДВ 1 400,00 грн. (а.с. 168).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
30.11.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 271 на загальну суму 8 400,00 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 400,00 грн. (а.с. 169).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за листопад 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2011 року 30.11.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму 8 400,00 грн., у тому числі ПДВ 1 400,00 грн. (а.с. 152-157).
02.12.2011 року між Колективним підприємством «Альянс» (Підрядник) та Приватним підприємством «Селета» (Замовник) укладено договір № 1636, за умовами якого Замовник зобов'язується прийняти та оплатити, а Підрядник зобов'язується за завданням Замовника на свій ризик з використанням власних матеріалів виконати та передати замовнику доручену роботу: виконати ремонт обладнання. Вартість робіт, що доручаються Підряднику встановлюється в сумі 23 400,00 грн., у т.ч. ПДВ - 3 900,00 грн. Передплата вартості робіт складає 100% згідно з розрахунком. Остаточна вартість робіт визначається по фактично виконаним роботам та оформлюється Актом виконаних робіт (а.с. 182-183).
25.10.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» рахунок за ремонт обладнання на загальну суму 23 400,00 грн., у тому числі ПДВ 3 900,00 грн. (а.с. 137).
На виконання умов договору ПП «Селета» перерахувало на рахунок КП «Альянс» вартість робіт відповідно до вищезазначеного рахунку.
16.12.2011 року КП «Альянс» виписано на ім'я ПП «Селета» податкову накладну № 136 на загальну суму 23 400,00 грн., у тому числі ПДВ 3 900,00 грн. (а.с. 185).
Зазначена податкова накладна включена позивачем до реєстру виданих та отриманих податкових накладних за грудень 2011 року.
Згідно з актом приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2011 року 29.12.2011 року Генпідрядник КП «Альянс» здав, а замовник ПП «Селета» прийняв роботи з ремонту обладнання на загальну суму загальну суму 23 400,00 грн., у тому числі ПДВ 3 900,00 грн. (а.с. 186-192).
Використання позивачем товару та робіт, отриманих за договорами, укладеними із КП «Альянс» у власній господарській діяльності підтверджується відомостями книги обліку оборотних відомостей по матеріальним рахункам на 2010-2013 р.р.
Таким чином, суд вважає, що первинними документами податкового та бухгалтерського обліку ПП «Селета» (рахунки, накладні, податкові накладні, виписки по рахунках, акти приймання виконаних будівельних робіт) не підтверджуються висновки, встановлені за актом перевірки ДПІ у м. Сімферополі АР Крим ДПС № 1492/15.2/32749811 від 05.03.2013 року щодо заниження позивачем податку на прибуток на загальну суму 27 242,00 грн., та завищення податкового кредиту та заниження суми ПДВ до сплати в бюджет у сумі 23 197,00 грн. за період з 01.10.2010 року по 31.12. 2011 року.
За таких умов, податкові повідомлення-рішення № 0003221501 та № 0005561502 від 19.03.2013 року, є такими, що прийняті Державною податковою інспекцією в м. Сімферополі АР Крим ДПС протиправно, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
У судовому засіданні 25.04.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 26.04.2013 року.
Керуючись ст.ст. 94,158-163,167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі Автономної Республіки Крим Державної податкової служби № 0003221501 від 19.03.2013 року, № 0005561502 від 19.03.2013 року
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Селета» (ЄДРПОУ 32749811) витрати зі сплати судового збору у сумі 580,04 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя підпис Кірєєв Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2013 |
Оприлюднено | 14.05.2013 |
Номер документу | 31126486 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кірєєв Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні