cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-38/18407-2012 11.04.13
За позовомПублічного акціонерного товариства «Магазин «Будинок меблів» ДоТовариства з обмеженою відповідальністю «Пітон» Простягнення 114561,13 грн.
Суддя Власов Ю.Л.
Представники: Від позивачаРибчеко О.Г. Від відповідачаНестеренко С.А., Пустовіт Ю.В., Ковальов О.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою до Відповідача про стягнення неустойки у вигляді пені в сумі 114561,113 грн.
Заявлені позовні вимоги Позивач обґрунтовує наступним. Між Позивачем та Відповідачем був укладений договір поставки №0106 від 01.06.12р., за яким Відповідач зобов'язався передати у власність Позивача продукцію, визначену договором та здійснити її монтаж, а Позивач зобов'язався прийняти та оплатити змонтовану продукцію, проте Відповідач свої зобов'язання щодо поставки та монтажу продукції не виконав, отже повинен сплатити Позивачу пеню в сумі 114561,13 грн.
Відповідач проти позову заперечив мотивуючи тим, що Позивач вчасно не підготував приміщення для монтажу продукції, продукція була передана Позивачу та змонтована, проте останній не підписав відповідні накладні та акти.
Ухвалою Господарського суду м. Києва від 21.12.12р. провадження у справі було порушено, позовна заява прийнята до розгляду, розгляд справи був призначений на 22.01.13р. В судовому засіданні розгляд справи відкладався.
Судом заслухані пояснення сторін, досліджені надані суду докази та матеріали. В результаті дослідження наданих суду доказів та матеріалів, слухання сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
01.06.12р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір поставки №0106, відповідно до якого Відповідач зобов'язався передати у власність Позивача продукцію, визначену п.1.2. договору та здійснити її монтаж, а Позивач зобов'язався прийняти та оплатити змонтовану продукцію.
Відповідно до п.1.2. найменування, одиниці виміру та загальна кількість продукції, що підлягає поставці за цим договором, її часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) визначаються в специфікаціях, що є невід'ємною частиною цього договору.
Згідно з п.2.1. договору поставка продукції за цим договором здійснюється у такі строки: не пізніше 22 робочих днів з моменту отримання авансового платежу, визначеного в п.3.3. договору, на рахунок Відповідача. Монтаж продукції на об'єкті, визначеному в п.2.2 договору здійснюється протягом 5 робочих днів з дати поставки. Загальний термін поставки та монтажу поставленої продукції не повинен перевищувати 27 робочих днів.
Відповідно до п.2.3. договору місце здійснення поставки та монтажу продукції Відповідачем: місто Київ, бульвар Дружби народів, 23.
Згідно з п.3.1. договору вартість конкретної партії продукції, що поставлятиметься за даним договором, включаючи вартість робіт з монтажу даної продукції, визначається у специфікаціях до даного договору.
Відповідно до п.3.2. договору розрахунки здійснюються шляхом перерахування Позивачем безготівкових коштів на поточний рахунок Відповідача:
- 75% (авансовий платіж, в т.ч. ПДВ) від вартості партії продукції, що зазначена в специфікації, протягом 3 робочих днів з моменту виставлення Відповідачем рахунку;
- 25% (остаточний розрахунок, в т.ч. ПДВ) від вартості партії продукції, що зазначена в специфікації, протягом 3 робочих днів з моменту підписання документів, що підтверджують отримання Позивачем продукцію та монтажу продукції (накладна на отримання продукції та Акт приймання-передачі виконаних робіт з монтажу продукції).
Згідно з п.4.2. договору за прострочення кінцевого терміну монтажу продукції Відповідач виплачує Позивачу за вимогою останнього пеню у розмірі 0,5% від суми отриманого авансу за кожний день прострочення.
Відповідно до додатку №1 до договору поставки №0106 від 01.06.12р. підписаного сторонами 01.06.12р. - специфікації №1, Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме секції «жалюзі» 2200х750х100 мм кількістю 10 шт. загальною вартістю 50908,67 грн.
Відповідно до додатку №2 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 11.06.12р. - специфікації №2 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме перегородку з «шаховими» вікнами 2460х3200х230 мм в кількості 1 шт. загальною вартістю 22000,00 грн.
Відповідно до додатку №3 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 20.06.12р. - специфікації №3 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме обшивку для отвору в кількості 4 шт. загальною вартістю 60000,00 грн.
Відповідно до додатку №4 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 21.06.12р. - специфікації №4 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме карниз (згідно наданих креслень) в кількості 131 шт. вартістю 43666,67 грн. без ПДВ, плінтус (згідно наданих креслень) в кількості 114 шт. вартістю 23750,00 грн. без ПДВ., а разом з ПДВ 80900,00 грн.
На виконання умов вказаного договору Відповідач виставив Позивачу рахунок-фактуру №ПИ-0114 від 01.06.12р. на суму 50908,67 грн. за секцію «жалюзі» 2200*750*100 мм, рахунок-фактуру №ПИ-0119 від 11.06.12р. на суму 22000,00 грн. за перегородку з шаховими вікнами 2460*3200*230 мм, рахунок-фактуру №ПИ-0130 від 20.06.12р. на суму 60000,00 грн. за обшивку отвору, рахунок-фактуру №ПИ-0131 від 21.06.12р. на суму 80900,00 грн. за карниз та плінтус згідно наданих креслень.
На виконання умов вказаного договору Позивач здійснив оплату продукції в сумі 162808,67 грн., що підтверджується банківською випискою від 07.06.12р. на суму 50908,67 грн. з призначенням платежу «за секцію «жалюзі» зг.рах.ПИ-0114 від 01.06.12р.», банківською випискою від 12.06.12р. на суму 22000,00 грн. з призначенням платежу «за перегородку з шаховими вікнами зг.рах.ПИ-0119 від 11.06.12р.», банківською випискою від 20.06.12р. на суму 30000,00 грн. з призначенням платежу « 50% за обшивку для отвору зг.рах.ПИ00130 від 20.06.12р.», банківською випискою від 22.06.12р. на суму 59900,00 грн. з призначенням платежу «часткова оплата за карниз, плінтус зг.рах.ПИ-0131 від 21.06.12р., копії яких долучені до матеріалів справи.
Проте Відповідач свої зобов'язання щодо поставки та монтажу продукції повністю не виконав, протягом 27 робочих днів обумовлену договором продукцію не змонтував.
24.11.12р. Позивач направив на адресу Відповідача претензію №254 в якій вимагав виконати зобов'язання по поставці продукції та її монтажу та сплатити неустойку за прострочення монтажу продукції.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги Позивача підлягають задоволенню частково з наступних підстав.
Згідно ст.33 Господарсько-процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх позовних вимог і заперечень.
Згідно зі ст.526 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору.
Згідно з ст.525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст.530 Цивільного кодексу України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно з ст.837 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Відповідно до ст.846 Цивільного кодексу України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.
Згідно з ст.853 Цивільного кодексу України замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.
Відповідно до ст.854 Цивільного кодексу України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.
Відповідно до ст.549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
Як встановлено судом, 01.06.12р. між Позивачем та Відповідачем був укладений договір поставки №0106, відповідно до якого Відповідач зобов'язався передати у власність Позивача продукцію, визначену п.1.2. договору та здійснити її монтаж, а Позивач зобов'язався прийняти та оплатити змонтовану продукцію. Відповідно до п.1.2. найменування, одиниці виміру та загальна кількість продукції, що підлягає поставці за цим договором, її часткове співвідношення (асортимент, сортамент, номенклатура) визначаються в специфікаціях, що є невід'ємною частиною цього договору. Згідно з п.2.1. договору поставка продукції за цим договором здійснюється у такі строки: не пізніше 22 робочих днів з моменту отримання авансового платежу, визначеного в п.3.3. договору, на рахунок Відповідача. Монтаж продукції на об'єкті, визначеному в п.2.2 договору здійснюється протягом 5 робочих днів з дати поставки. Загальний термін поставки та монтажу поставленої продукції не повинен перевищувати 27 робочих днів. Відповідно до п.2.3. договору місце здійснення поставки та монтажу продукції Відповідачем: місто Київ, бульвар Дружби народів, 23. Згідно з п.3.1. договору вартість конкретної партії продукції, що поставлятиметься за даним договором, включаючи вартість робіт з монтажу даної продукції, визначається у специфікаціях до даного договору. Відповідно до п.3.2. договору розрахунки здійснюються шляхом перерахування Позивачем безготівкових коштів на поточний рахунок Відповідача: - 75% (авансовий платіж, в т.ч. ПДВ) від вартості партії продукції, що зазначена в специфікації, протягом 3 робочих днів з моменту виставлення Відповідачем рахунку; - 25% (остаточний розрахунок, в т.ч. ПДВ) від вартості партії продукції, що зазначена в специфікації, протягом 3 робочих днів з моменту підписання документів, що підтверджують отримання Позивачем продукцію та монтажу продукції (накладна на отримання продукції та Акт приймання-передачі виконаних робіт з монтажу продукції). Згідно з п.4.2. договору за прострочення кінцевого терміну монтажу продукції Відповідач виплачує Позивачу за вимогою останнього пеню у розмірі 0,5% від суми отриманого авансу за кожний день прострочення.
Як встановлено судом відповідно до додатку №1 до договору поставки №0106 від 01.06.12р. підписаного сторонами 01.06.12р. - специфікації №1, Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме секції «жалюзі» 2200х750х100 мм кількістю 10 шт. загальною вартістю 50908,67 грн. Відповідно до додатку №2 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 11.06.12р. - специфікації №2 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме перегородку з «шаховими» вікнами 2460х3200х230 мм в кількості 1 шт. загальною вартістю 22000,00 грн. Відповідно до додатку №3 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 20.06.12р. - специфікації №3 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме обшивку для отвору в кількості 4 шт. загальною вартістю 60000,00 грн. Відповідно до додатку №4 до договору поставки №0106 від 01.06.12р., підписаного сторонами 21.06.12р. - специфікації №4 Позивач зобов'язався поставити Відповідачу продукцію, а саме карниз (згідно наданих креслень) в кількості 131 шт. вартістю 43666,67 грн. без ПДВ, плінтус (згідно наданих креслень) в кількості 114 шт. вартістю 23750,00 грн. без ПДВ., а разом з ПДВ 80900,00 грн.
Як встановлено судом на виконання умов вказаного договору Відповідач виставив Позивачу рахунок-фактуру №ПИ-0114 від 01.06.12р. на суму 50908,67 грн. за секцію «жалюзі» 2200*750*100 мм, рахунок-фактуру №ПИ-0119 від 11.06.12р. на суму 22000,00 грн. за перегородку з шаховими вікнами 2460*3200*230 мм, рахунок-фактуру №ПИ-0130 від 20.06.12р. на суму 60000,00 грн. за обшивку отвору, рахунок-фактуру №ПИ-0131 від 21.06.12р. на суму 80900,00 грн. за карниз та плінтус згідно наданих креслень. На виконання умов вказаного договору Позивач здійснив оплату продукції в сумі 162808,67 грн., що підтверджується банківською випискою від 07.06.12р. на суму 50908,67 грн. з призначенням платежу «за секцію «жалюзі» зг.рах.ПИ-0114 від 01.06.12р.», банківською випискою від 12.06.12р. на суму 22000,00 грн. з призначенням платежу «за перегородку з шаховими вікнами зг.рах.ПИ-0119 від 11.06.12р.», банківською випискою від 20.06.12р. на суму 30000,00 грн. з призначенням платежу « 50% за обшивку для отвору зг.рах.ПИ00130 від 20.06.12р.», банківською випискою від 22.06.12р. на суму 59900,00 грн. з призначенням платежу «часткова оплата за карниз, плінтус зг.рах.ПИ-0131 від 21.06.12р., копії яких долучені до матеріалів справи. Проте Відповідач свої зобов'язання щодо поставки та монтажу продукції повністю не виконав, протягом 27 робочих днів обумовлену договором продукцію не змонтував. 24.11.12р. Позивач направив на адресу Відповідача претензію №254 в якій вимагав виконати зобов'язання по поставці продукції та її монтажу та сплатити неустойку за прострочення монтажу продукції.
З наведеного вбачається, що між Позивачем та Відповідачем був укладений змішаний договір поставки та підряду, за яким Відповідач зобов'язався виготовити, поставити та змонтувати певні товари, а Позивач зобов'язався їх оплатити, в тому числі здійснити 75% передоплату вартості замовленого товару. На виконання цього договору Позивач свої зобов'язання щодо здійснення передоплати товару виконав частково за специфікаціями №1 та 2 оплатив 100% вартості товару, а за специфікаціями №3 та №4 оплатив лише в розмірі відповідно 50% та 74,04% вартості цих товарів. Оскільки, Позивач виконав свої зобов'язання щодо здійснення попередньої оплати в розмірі 75% за специфікаціями №1 та №2 Відповідач був зобов'язаний протягом 27 робочих днів виготовити, поставити та змонтувати товар, передбачений цим специфікаціями, проте Відповідач цих обов'язків не виконав, на підтвердження іншого суду належних доказів не подано.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе частково задовольнити позовну вимогу Позивача про стягнення з Відповідача неустойки у вигляді пені за невиконання зобов'язання з виготовлення, постави та монтажу товару за специфікаціями №1 та №2 до договору поставки в сумі 51799,70 (36399,70 +15400,00) грн.
Судом не можуть бути задоволені позовні вимоги Позивача в повному обсязі, оскільки Позивач не виконав в повному обсязі свої зобов'язання щодо здійснення попередньої оплати в розмірі 75% за специфікаціями №3 та №4, відповідно Відповідач мав право зупинити виконання свого зобов'язання в силу ст.594, 856 Цивільного кодексу України.
Судом не можуть бути прийняті до уваги доводи Відповідача, що Позивач вчасно не підготував приміщення для монтажу продукції, оскільки дані доводи не доведені Відповідачем, спростовуються актом приймання-передачі виконаних робіт, поданим Позивачем, та Відповідач не повідомляв Позивача про дані обставини, що перешкоджають вчасному виконанню робіт.
Судом не можуть бути прийняті до уваги доводи Відповідача, що продукція була передана Позивачу та змонтована, проте останній не підписав відповідні накладні та акти, оскільки Відповідачем не подано доказів передачі товару Позивачу, доказів направлення йому актів або листів щодо прийняття виконаних робіт, при цьому видаткові накладні на передачу товару Відповідач направив Позивачу лише 01.02.13р., що також спростовують дані доводи Відповідача.
Виходячи з вищенаведеного та керуючись ст.4, 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ПІТОН» (04071, м. Київ, вул. Межигірська, 82-А; код 22956992) на користь Публічного акціонерного товариства «Магазин «Будинок меблів» (01133, м. Київ, бульвар Дружби народів, буд. 23, код 14356278) пеню в сумі 51799 (п'ятдесят одна тисяча сімсот дев'яносто дев'ять) грн. 70 коп. та судовий збір в сумі 1035 (одна тисяча тридцять п'ять) грн. 99 коп.
3. В іншій частині в позові відмовити.
Суддя Ю.Л.Власов
Рішення підписане 19.04.2013р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2013 |
Оприлюднено | 14.05.2013 |
Номер документу | 31134955 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Власов Ю.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні