Постанова
від 08.05.2013 по справі 805/4765/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 травня 2013 р. Справа №805/4765/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10-40

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Хохленкова ОВ.

за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас - Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн.

за участю:

представника позивача: Чейлях Л.І.

представників відповідача: Герасименко С.В., Лимарь К.М.,-

В С Т А Н О В И В :

Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас - Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн.

Позов обґрунтований тим, що 17.05.2012 року між відповідачем та фізичною особою ОСОБА_5 був укладений договір № 00012482, відповідно до якого покупцем було придбано легковий автомобіль HONDA CR-V Sport AT5 2.4 2012 року випуску за ціною 297300,00 гривень. При реєстрації зазначеного автомобіля покупцем ОСОБА_5 був сплачений збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн., що складає 3% від вартості вищевказаного автомобіля.

Але ОСОБА_5, вважаючи сплату збору незаконною звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з відповідною заявою.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 03.07.2012 року по справі № 2а/0570/7260/2012 адміністративний позов ОСОБА_5 було задоволено повністю та стягнуто з Державного бюджету України на її користь кошти в розмірі 7432,50 грн.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 року постанова суду першої інстанції від 03.07.2012 року залишена без змін.

Згідно довідки управління Державної казначейської служби в Кіровському районі м.Донецька від 10.12.2012 року ОСОБА_5 було повернуто суму збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн.

Посилаючись на п.7 ст.1 Закону України «Про збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» № 400 (в редакції що діяла на час виникнення спірних правовідносин) позивач просив стягнути з відповідача вищевказаний збір.

Представник позивача у судове засідання з'явився. Позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представники відповідача в судове засідання з'явилися. Проти позову заперечували та пояснили, що з позову не вбачається що це саме за сума збору в розмірі 7432,50 грн. Чи це є регресними вимогами чи вимогами з недоїмки. Якщо це є регресними вимогами про це повинно бути вказано в позові, якщо це вимоги з недоїмки то повинна бути вимога про недоїмку відповідно до закону. Також представник позивача пояснив що в доданих до позову судових рішеннях на яки посилається позивач, як на підставу свого позову, жодним чином не вказується що цей збір повинно сплачувати ТОВ «Донбас - Мотор» як продавець автомобіля.

Окрім цього представник позивача додав, що п.12 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затверджений постановою КМУ № 1740 від 03.11.1998 року, який передбачав сплату збору загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, саме покупцем, на час укладення Договору купівлі - продажу автомобіля від 17.05.2012 був дійсним. І тому, на його думку, відповідач не повинен сплачувати цей збір.

Також, представник відповідача пояснив що, на його думку, Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій не врегульований строк та порядок сплати цього збору.

В своїх письмових запереченнях представник відповідача додав, що він знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька і ніякого відношення до управлінні Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька не має, том, на його думку, у позивача відсутнє право вимоги від нього збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Позивач Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.

У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Донбас - Мотор» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 25605193 (а.с.53-54).

Між сторонами склалися правовідносини пов'язані зі сплатою збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при відчуженні автомобіля, які врегульовані Законом України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР (в редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) та постановою Кабінету Міністрів України № 1740 від 03.11.1998 року «Про порядок спалити збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» (в редакції що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

17.05.2012 року між відповідачем та фізичною особою ОСОБА_5 був укладений договір № 00012482, відповідно до якого покупцем було придбано легковий автомобіль HONDA CR-V Sport AT5 2.4 2012 року випуску за ціною 297300,00 гривень (а.с.10-11).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 03.07.2012 року по справі № 2а/0570/7260/2012 адміністративний позов ОСОБА_5 було задоволено повністю та стягнуто з Державного бюджету України на її користь кошти в розмірі 7432,50 грн. (а.с.8-9).

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 14.08.2012 року постанова суду першої інстанції від 03.07.2012 року залишена без змін (а.с.5-6).

Відповідно до довідки управління Державної казначейської служби в Кіровському районі м.Донецька № 57/02-47/285 від 20.03.2013 року ОСОБА_5 було повернуто 10.12.2012 року суму збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн. (а.с.7).

Статтею 3 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР (в редакції яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що збір на обов`язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України.

Згідно п.7 ст.1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» № 400/97-ВР» (в редакції яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є юридичні та фізичні особи при відчуженні легкових автомобілів, крім автомобілів, якими забезпечуються інваліди, та тих автомобілів, які переходять у власність спадкоємцям за законом.

Отже, відповідно до цього Закону ( в редакції яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) обов'язок зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування покладається на осіб лише у випадку відчуження, а не при купівлі автомобілів.

Відповідно до цього закону Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Про порядок спалити збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій» № 1740 від 03.11.1998 року (далі - Порядок), яким врегульований порядок та строки сплати збору.

Згідно з п.14 Порядку, органи державтоінспекції здійснюють реєстрацію легкових автомобілів лише за умови сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується документом про сплату цього збору.

Відповідно до п.15 Порядку, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачуються платниками цього збору на рахунки з обліку коштів спеціального фонду державного бюджету, відкриті в управліннях Державного казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, за місцем реєстрації легкового автомобіля.

Таким чином, Порядком врегульовані строки сплати цього збору, рахунки на які повинен бути сплачений цей збір та порядок його сплати.

Посилання представника відповідача на Інструкцію «Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованою особою внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», затверджену постановою Пенсійного фонду від 19.12.2003 року № 21-1 є недоречним, тому що ця Інструкція регулює правовідносини зі сплати страхових внесків і не регулює правовідносини щодо сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з господарських операцій при відчуженні автомобіля. Як вказувалося вище спеціальним нормативно - правовим актом є Порядок сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 1740 від 03.11.1998 року.

Відносно заперечень відповідача щодо того, що управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька не має право вимоги до нього, тому що він знаходиться на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Київському районі м. Донецька, суд зазначає наступне.

Як вже вказувалося вище, відповідно до п.15 Порядку, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій з відчуження легкових автомобілів сплачуються платниками цього збору на рахунки з обліку коштів спеціального фонду державного бюджету, відкриті в управліннях Казначейства в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, за місцем реєстрації легкового автомобіля.

Судом в судовому засіданні була досліджена адміністративна справа 2а/0570/7260/2012 за позовом ОСОБА_5 до управляння Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька, управління Державної казначейської служби у Кіровському районі м.Донецька про стягнення з Державного бюджету України безпідставно сплаченого збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

На а.с.8 цієї справи мається копія квитанції про сплату ОСОБА_5 збору в розмірі 7432,50 грн. на користь місцевого бюджету Кіровського району м. Донецька.

На а.с.15 цієї справи міститься копія свідоцтва про державну реєстрацію транспортного засобу HONDA CR-V Sport AT5 2.4 2012 року випуску, який зареєстровано в Кіровському районі м.Донецька.

Оскільки судом встановлено що місцем реєстрації автомобіля є Кіровський район м. Донецька то управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька є повноважним органом щодо забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, відповідно до Положення про Пенсійний фонду України.

Згідно п.16 цього Порядку, суми збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що сплачуються платниками з торгівлі ювелірними виробами із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння та з відчуження легкових автомобілів, з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, з надання послуг стільникового рухомого зв'язку (додаткові збори на виплату пенсій), зараховуються в установленому порядку до загального фонду державного бюджету і використовуються згідно із Законом України про Державний бюджет України на відповідний рік.

З урахуванням викладених обставин, суд, вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Судові витрати відповідно до ст. 94 КАС України з відповідача стягненню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 8-11, 69-72, 86, 94, 158, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позов управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька до товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас - Мотор» про стягнення збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432,50 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Донбас - Мотор» (83016, м.Донецьк, пр.Ленінський, 55г, код ЄДРПОУ 25605193 на користь управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м.Донецька збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в розмірі 7432 (сім тисяч чотириста тридцять дві) гривні 50 копійок. Отримувач платежу Державний бюджет Кіровського району м.Донецька, розрахунковий рахунок 31113155700007, МФО 834016, ЄДРПОУ 38033968, установа банку УДКСУ у Кіровському районі м. Донецька, код класифікації доходів 24140300.

Постанова прийнята в нарадчій кімнаті та її вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні 08 травня 2013 року в присутності представників сторін.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надісланням апеляційної скарги особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складання постанови в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

В повному обсязі постанова складена 13 травня 2013 року.

Суддя Хохленков О.В.

Дата ухвалення рішення08.05.2013
Оприлюднено15.05.2013
Номер документу31146364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4765/13-а

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 01.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 28.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 03.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 14.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 17.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 18.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 01.06.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 08.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 25.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні