Постанова
від 13.05.2013 по справі 805/2787/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2013 р. Справа №805/2787/13-а

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12 год. 30 зв.

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Маслоід О.С.,

при секретарі судового засідання Вітязь Х. О.

розглянувши адміністративний позов Донбаського територіального

управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до Закритого акціонерного товариства «Лугабудсервіс» (м. Луганськ)

про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, -

за участю представників сторін:

від позивача: Гнатенко А. В.

від відповідача : Самохін В. І.

В С Т А Н О В И В :

Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Закритого акціонерного товариства «Лугабудсервіс» (надалі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 17000,00 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити його в повному обсязі. Свої позовні вимоги обґрунтовував тим, що відповідачем в порушення п. 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» (надалі - Закон № 2154) не привело статут та внутрішні положення товариства у відповідність із вищезазначеним законом, на підставі цього відносно відповідача винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на загальну суму 17000,00 грн.

Відповідач у судовому засіданні надав заяву про визнання позовних вимог у повному обсязі.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Відповідач - Закрите акціонерне товариство «Лугабудсервіс» - зареєстровано як юридичну особу Виконавчим комітетом Луганської міської ради Донецької області 16.11.1994 року, ідентифікаційний код 03059034, перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, зареєстроване за юридичною адресою: 91005, Луганська область, м. Луганськ, Жовтневий район, ГОРОДОК ЗАВОДУ «ОР», 2-Й КВАРТАЛ, буд. 33.

17.01.2012 року позивачем було складено розпорядження № 90-ЛУ про усунення порушень на ринку цінних паперів, яким встановлено порушення відповідачем п. 5 розділу ХVІІ Закону № 2154, надано термін до 17.05.2012 року для усунення встановлених порушень, а саме приведення статуту та внутрішніх положень відповідача у відповідність до Закону № 2154, а також надання необхідного пакету документів позивачу та проінформувати уповноважену особу позивача про виконання цього розпорядження.

24.07.2012 року позивачем було складено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 24.07.2012 року № 03/02-09/649/12, якою порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.

01.08.2012 року позивачем було складено акт № 349-ДО-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що розпорядження від 17.01.2012 року відповідачем не виконано.

01.08.2012 року позивачем було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 03/01/5-09/2791/12, яка було отримана уповноваженою особою відповідача.

У відповідності до постанови № 349-ДО-1-Е про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.08.2012 року на відповідача застосовано фінансову санкцію за невиконання розпорядження позивача щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн., яка має бути сплачена протягом 15 днів з моменту отримання цієї постанови.

Вищезазначені документи справи про правопорушення на ринку цінних паперів були надіслані відповідачеві, про що свідчить відповідний список на відправлення рекомендованої кореспонденції за № 107.

Згідно із ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (надалі - Закон N 475) державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до ст. 5 Закону N 475 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

П. 14 ст. 8 Закону N 475 передбачено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, відповідач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством України надані владні управлінські функції у сфері державного регулювання на ринку цінних паперів.

Відповідно до п. 5 розділу ХVІІ Закону № 2154, зокрема, статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону N 475 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону N 475 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно з абз. 1, п. 8, ч. 1, ст. 11 Закону N 475 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Абз. 1 ч. 3 ст. 11 Закону N 475 юридичним особам надане право оскаржити рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу в суді.

Суду надано докази оскарження у судовому порядку постанови про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 349-ДО-1-Е від 14 серпня 2012 року.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2012 року по справі № 2а/1270/6548/2012 за позовом Закритого акціонерного товариства «Лугабудсервіс» до Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання дій протиправними, скасування постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 14 серпня 2012 року № 349-ДО-1-Е у задоволенні позову відмовлено повністю.

Відповідно до ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.11.2012 року за вищевказаною справою № 2а/1270/6548/2012 апеляційну скаргу на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2012 року відповідачеві повернуто.

Таким чином, постанова від 14 серпня 2012 року № 349-ДО-1-Е про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є чинною та до теперішнього часу невиконаною.

Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 11 Закону N 475 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Ч. 3, 4 ст. 112 КАС України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Дослідивши наявні в матеріалах справи документи, враховуючи встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про те, що визнання відповідачем позову не суперечить закону та не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів, що є підставою для прийняття судом визнання позову та можливості прийняття постанови про задоволення заявлених позивачем вимог.

З огляду на зазначене, позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка є суб'єктом владних повноважень, питання про перерозподіл судових витрат не вирішується.

На підставі викладеного та керуючись Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Законом України «Про цінні папери та фондовий ринок», Законом України «Про акціонерні товариства», 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути із Закритого акціонерного товариства «Лугабудсервіс» на користь Державного бюджету України фінансову санкцію у розмірі 17000,00 грн.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 13.05.2013 року у присутності представника позивача та відповідача.

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено 18 травня 2013 року.

Суддя Маслоід О.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2013
Оприлюднено17.05.2013
Номер документу31201204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2787/13-а

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 07.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 29.03.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні