cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
14 травня 2013 року Справа № 913/905/13
Провадження №3пн/913/905/13
За позовом Науково-виробничого приватного підприємства «УТЕК», м. Луганськ
до Відділу освіти, молоді та спорту Сватівської районної державної адміністрації Луганської області, м. Сватове Луганської області
третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно - монтажне управління», м. Лисичанськ Луганської області
про визнання недійсними результатів відкритих торгів
суддя Секірський А.В.
в присутності представників сторін:
від позивача - Шевченко Н.Ю. , керівник, довідка з ЄДРПОУ №858041;
від відповідача - Пархоменко О.В., довіреність №429 від 04.04.2013;
від третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Фоменко Є.І., тимчасово виконуючий обов'язки директора, рішення засновника №3 від 08.04.2013 (до перерви ) .
В судовому засіданні 23.04.2013 у відповідності до приписів ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву на 10 годин 30 хвилин 14.05.2013.
в с т а н о в и в:
Суть спору : 28.03.2013 Науково - виробниче приватне підприємство «УТЕК» (далі - Позивач) звернулося до господарського суду Луганської області з позовом до Відділу освіти, молоді та спорту Сватівської районної державної адміністрації Луганської області (далі - Відповідач) про визнання недійсними результатів відкритих торгів від 21.02.2013, які проведені відповідачем на предмет закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне марки АС-320т та марки АМ-244т, оголошення про проведення яких оприлюднене у «Віснику державних закупівель» № 6(749) від 21.01.2013 р. 015938.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.02.2013 відповідачем як Замовником були розкриті пропозиції конкурсних торгів на предмет закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне марки АС-320 т та марки АМ - 244 т - оголошення про проведення яких оприлюднене у «Віснику державних закупівель» № 6 (749) від 21.01.2013 р. 015938 та на офіційному сайті Мінекономіки. У протоколі про розкриття пропозицій конкурсних торгів зазначений перелік пропозицій конкурсних торгів, запропонованих учасниками процедури закупівлі, відповідно до якого замовник вказує про недостатність документів у позивача та ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ», а саме: копії документу про право власності складу для зберігання вугілля на території Сватівського району або копії договору оренди такого складу. 25.02.2013 у «Віснику державних закупівель» № 16 (759) відповідачем було оприлюднене повідомлення про акцепт, переможцем торгів стало ТОВ «Будівельно - монтажне управління».
Позивач не погоджується з результатами торгів, вважає, що відповідач порушив процедуру торгів, а документація конкурсних торгів містила вимоги, що обмежують конкуренцію та призвели до дискримінації учасників, що призвело до порушення позивачем основних принципів здійснення закупівель - добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність. На думку позивача, п.1.1.2 документації конкурсних торгів обмежує конкуренцію учасників торгів, тобто поставляти вугілля мають можливість юридичні особи, які мають паливний склад на території Сватівського району. Тобто відповідачу все рівно, якої якості вугілля, за якою ціною воно продається, головне, щоб був паливний склад на території Сватівського району, це означає, що відповідач включив пункт до документації конкурсних торгів, який дискримінує учасників торгів, обмежує конкуренцію серед учасників.
Також позивач зазначив, що з Протоколу про розкриття пропозицій конкурсних торгів від 25.02.2013 вбачається, що:
- ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» - відсутні документи, передбачені п.1.1.2 Документації конкурсних торгів, ціна пропозиції - 669 200,00 грн.;
- Приватне виробничо - комерційне підприємство «Нирт» - наявні всі документи, передбачені Документацією конкурсних торгів, ціна пропозиції - 729 240,00 грн.;
- Науково - виробниче приватне підприємство «УТЕК» - відсутні документи, передбачені п.1.1.2 Документації конкурсних торгів, ціна пропозиції - 685 616,00 грн.;
- ТОВ «Будівельно - монтажне управління» - наявні всі документи, передбачені Документацією конкурсних торгів; ціна пропозиції - 722 380,00 грн.,
тобто відповідач закуповує вугілля в ТОВ «Будівель - монтажне управління» тільки у зв'язку з тим, що в цього товариства є паливний склад, при цьому відповідач не бере до уваги ціну пропозиції, яка перевищує ціну позивача на 36 764,00 грн., а також якість вугілля.
Крім того, позивач послався на те, що відповідач не опублікував ні протокол розкриття конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій, та підстави такого відхилення у вигляді протоколу, ні інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу, чим порушив вимоги Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеному в позовній заяві, також надав письмові пояснення від 14.05.2013, в яких послався, зокрема, на те, що якісні показники вугілля марки АС зольності на сухий стан палива та нижчої теплоти згорання на робочий стан палива в позивача краще за вугілля, яке пропонують інші учасники, а якісні показники вугілля марки АМ за всіма показниками вугілля позивача краще за вугілля інших учасників. Ціна за вугілля, яку пропонує позивач, значно нижче за ціну, яку запропонувала третя особа. Дані обставини, на думку позивача, свідчать про те, що відповідач не звертав увагу на якість та ціну вугілля, а визначав переможця конкурсних торгів тільки за наявністю складу. Крім того, у реєстрі документів, який надає третя особа у пропозиції, є договір оренди вугільного складу (майданчика) для зберігання вугільної продукції від 22.01.2013, з якого вбачається, що в оренду передається не склад для зберігання вугілля, а елеватор, який не облаштований належним чином для зберігання вугілля. В реєстрі документів відсутній акт приймання - передачі майданчику для зберігання вугілля, тому відповідач не повинен був допускати третю особу до торгів.
У судовому засіданні, позивачем було заявлено клопотання про витребування документів від: ТОВ КХП «Зіда» - технічний паспорт об'єкта, який знаходиться за адресою: 92603, Луганська область, м. Сватове, пр. 50 - річчя Перемоги, 23.
Судом було розглянуто дане клопотання та відмовлено в його задоволенні у зв'язку з необґрунтованістю.
Представник відповідача надав письмовий відзив від 09.04.2013 (а.с.47-50 т.1) на позовну заяву, в якому проти позовних вимог заперечував з посиланням на наступне.
Оголошення про заплановану закупівлю було опубліковане у «Віснику державних закупівель» та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua 21.01.2013 оголошення № 015938. Документацію конкурсних торгів розроблено відповідно до наказу Міністерства економіки України 26.07.2010 № 919, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 10.08.2010 за № 653/17948 відповідно до вимог ст..22 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Документація конкурсних торгів розміщена на веб-сайті Мінекономіки для загального доступу.
Позивач подав пропозицію конкурсних торгів, у якій погоджувався з умовами проведення торгів. На момент проведення закупівлі документація конкурсних торгів не викликала жодних сумнівів з приводу дискримінації позивача (учасника), який в пропозиції конкурсних торгів надав гарантійний лист (не передбачений ДКТ) про укладення договору оренди складу для зберігання вугілля та авто вагової в Сватівському районі - з Сватівським райавтодором. На адресу відповідача не надходило жодного звернення від учасників торгів за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів, змін до неї з власної ініціативи чи за результатами запитів не вносилося, скарг, встановлених ст. 18 Закону України «Про здійснення державних закупівель», не надходило. Звинувачення позивачем (учасником) відповідача (замовника) щодо вимог тендерної документації безпідставні, документація конкурсних торгів містить вимоги, відповідно до законодавства, які замовник вважає за необхідне до неї включити.
Для участі у конкурсних торгів було отримано пропозиції конкурсних торгів від чотирьох учасників, а саме: учасник 1 - ТОВ Комерційне підприємство «ІНКОМ», учасник 2 - Приватне виробничо - комерційне підприємство «Нирт», учасник 3 - Науково - виробниче приватне підприємство «УТЕК», учасник 4 - ТОВ «Будівельно - монтажне управління». Процедура розкриття відбулася 21.02.2013 о 10-00 годині за київським часом. Під час розкриття пропозицію №1, яку надав учасник 1 та пропозицію № 3, яку надав позивач, було відхилено відповідно до п. 1, 3 ч.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель» як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів. Пропозиції учасників 2 та 4 були допущені до оцінки, найкращою та більш економічно вигідною пропозицією, що відповідає вимогам за результатами оцінки, визнано пропозицію конкурсних торгів № 4, подану ТОВ «Будівельно - монтажне управління», яке і стало переможцем відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного. Інформація про закупівлю оприлюднена відповідно до ст.10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» у «Віснику державних закупівель» та на офіційному веб-сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua . З переможцем торгів укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти 12.03.2013, сума договору 722 380,00 грн., договір зареєстровано в ГУ ДКСУ у Луганській області.
Ухвалою суду від 26.03.2013 до участі в справі залучено третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно - монтажне управління» (далі - третя особа).
Представник третьої особи надав письмовий відзив на позовну заяву від 23.04.2013 (а.с.100-101 т.3), в якому заперечував проти позовних вимог.
Розглянувши матеріали справи, надані сторонами докази, вислухавши присутніх в судовому засіданні представників сторін, суд встановив такі фактичні обставини.
Судом встановлено, що Науково - виробниче приватне підприємство «УТЕК» зареєстроване як юридична особа 27.06.2012 виконавчим комітетом Луганської міської ради, що підтверджується довідкою Головного управління статистики у Луганській області АА № 565191 з ЄДРПОУ (а.с.183-184 т.2), витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.181 -182 т.2).
Відділ освіти, молоді та спорту Сватівської районної державної адміністрації (далі - відповідач) зареєстрований як юридична особа 27.10.2000 Сватівськоюю районною державною адміністрацією Луганської області, № запису 1 374 120 0000 000362, що підтверджується довідкою Відділу статистики у Сватівському районі Головного управління статистики у Луганській області АБ № 651779 з ЄДРПОУ (а.с.52 т.1).
Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельно - монтажне управління» (далі - третя особа) зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Лисичанської міської ради Луганської області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 39-41 т.1).
Протоколом засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Сватівської райдержадміністрації щодо розгляду та затвердження документації конкурсних торгів від 18.01.2013, ухвалено надати на затвердження голові комітету з конкурсних торгів проект Документації конкурсних торгів на закупівлю 05.10.1 вугілля кам'яного (а.с.64 т.1).
Згідно Документації конкурсних торгів для проведення торгів (тендеру) на закупівлю за державні кошти вугілля кам'яного марки АС-320 т та марки АМ - 244 т (а.с.11-18 т.1, а.с.65-74 т.1), строк поставки - І квартал 2013 року, учасник, який отримав документацію конкурсних торгів, має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів, замовник повинен надати роз'яснення на запит протягом трьох днів з дня його отримання всім особам, яким було надано документацію конкурсних торгів (п.2.1 розділу 2, абзац 1).
Згідно п.3.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів, пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися з: документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів; документа, що підтверджує надання учасником забезпечення пропозиції конкурсних торгів (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі); інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відсутність документів, передбачених в цьому пункті документації конкурсних торгів, розцінюється як невідповідність пропозиції конкурсних торгів умовам документації конкурсних торгів.
Кваліфікаційні критерії до учасників викладені в п. 3.6 розділу 3, зокрема, для участі в процедурі закупівлі учасник повинен подати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям:
- наявність обладнання та матеріально - технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;
- наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).
Учасник повинен подати у складі пропозиції конкурсних торгів документи, перелік яких наведений у Додатку № 1 до документації конкурсних торгів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника, установленим у документації конкурсних торгів (абзац 4 п.3.6 розділу 3).
Розділом 4 Документації конкурсних торгів визначено подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів, зокрема, відповідно до п.4.2 - місце, дата та час розкриття пропозицій конкурсних торгів - м. Сватове, Луганська область, пл. Радянська, 25, каб. 401, 21.02.2013 о 10-00. До участі у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів замовником допускаються всі учасники або їх уповноважені представники …. Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.
Згідно п.5.4 Документації конкурсних торгів, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо:
а) учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям (учасник не подав у складі пропозиції конкурсних торгів документи, перелік яких наведений у Додатку 1 документації конкурсних торгів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам);
б) учасник не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;
в) наявні підстави, зазначені в п.3.6 до документації конкурсних торгів;
г) пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів та Додаткам до неї.
Інформація про відхилення пропозиції конкурсних торгів із зазначенням підстави надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена, протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення та оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.
Критерії та методика оцінки пропозицій конкурсних торгів визначена Додатком 4 (а.с.82 т.1).
09.01.2013 відповідачем на офіційному веб-сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua було розміщене оголошення за № 015938, номер бюлетеня № 6 (749) від 21.01.2013 про проведення процедури закупівлі відділом освіти Сватівського району Луганської області вугілля кам'яного марки АС - 320 т та марки АМ-244 т, очікувана вартість закупівлі - 761 400 грн., код предмету закупівлі - 05.10.1 для шкіл Відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Сватівський район, Луганська область на І квартал 2013 року (а.с.85-86, 87 т.1).
Згідно реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, пропозиції надано наступними учасниками:
- 20.02.2013 о 16-00 особисто - ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ»;
- 21.02.2013 о 08-30 особисто - ПВКП «Нирт»;
- 21.02.2013 о 08-50 особисто - НВПП «УТЕК» (позивач);
- 21.02.2013 о 9-20 особисто - ТОВ «Будівельно - монтажне управління» (третя особа), з примітками, що всіма учасниками дотримано вимоги щодо подання форм пропозиції, та зазначено, прийняття пропозицій конкурсних торгів закінчилося 21.02.2013 о 09-30 (а.с.88-89 т.1).
Пропозиції учасників конкурсних торгів наявні у матеріалах справи та досліджені судом в повному обсязі -
- ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» (а.с.121-215 т.1),
- ПВКП «Нирт» (а.с.216-250 т.1, а.с.1-114 т.2),
- НВПП «УТЕК» (а.с.115-204 т.2),
-ТОВ «Будівельно - монтажне управління» (а.с.205 - 250 т.2, а.с.1-91 т.3).
21.02.2013 о 10-00 годині відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) за адресою: м. Сватове, Луганської області, пл. Радянська, 25, каб. 401, оформлене протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій), відповідно до якого позивачем документи, передбачені умовами тендерної документації, надані не в повному обсязі, відсутні документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально - технічної бази п.1.1.2 Додатку 1 ДКТ, з якого також вбачається, що ціни пропозицій становили відповідно:
- ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» - 669 200,00 грн.,
- ПВКП «Нирт» - 729 240,00 грн.;
- НВПП «УТЕК» - 685 616,00 грн.;
- ТОВ «Будівельно - монтажне управління» - 722 380, 00 грн. (а.с.90-92 т.1).
Згідно протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013 комітетом при розкритті пропозиції встановлено наступне:
1. ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» - в переліку наявні не всі документи, передбачені документацією конкурсних торгів;
2. Приватне виробничо - комерційне підприємство «Нирт» - всі документи, передбачені документацією конкурсних торгів;
3. Науково - виробниче приватне підприємство «УТЕК»:
- відсутні документи про наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копії документів на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району;
- неналежним чином оформлена довідка про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачені ст.17 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
- відсутні документи, видані учаснику стосовно підтвердження технічних вимог товару, а саме - копія свідоцтва на сорт вугілля (пласт), оригінал або копія посвідчена мокрою печаткою лабораторією на товар, що пропонується, виданого безпосередньо учаснику на його зразки незалежною лабораторією, яка акредитована уповноваженим органом по акредитації України (копії документу про акредитацію чи атестацію, з оригінальною печаткою лабораторії), витяг або виписка на лабораторію, та копія договору з лабораторією на 2013 рік);
- копії договорів купівлі - продажу (або дилерських договорів) на вугілля, що закуповується, дійсні на 2013 рік;
4. ТОВ «Будівельно - монтажне управління» - всі документи, передбачені документацією конкурсних торгів, в наявності (а.с.93-94 т.1).
Протоколом № 2 засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013 про розгляд пропозицій конкурсних торгів щодо закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне, допущення до оцінки пропозицій конкурсних торгів, вирішено відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» та пропозицію НВПП «УТЕК» відповідно до пунктів 1 та 3 ч.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель» як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, та допустити до оцінки пропозиції ПВКП «Нирт» та ТОВ «Будівельно - монтажне управління» (а.с.95-96 т.1).
За результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) найкращою та більш економічно вигідною пропозицією, що відповідає вимогам за результатами оцінки, визнано пропозицію конкурсних торгів № 4, подану ТОВ «Будівельно - монтажне управління», яке стало переможцем відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного 05.10.1, що відображено у протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 21.02.2013 (а.с.97-98 т.1).
Листами від 22.02.2013 за № 226,228, 229 відповідачем на адресу ПВКП «Нирт», ТОВ «КП «ІНКОМ» та позивача відповідно (а.с.102-104 т.1) було направлено повідомлення учасникам про результати процедури закупівлі (а.с.101 т.1).
Листом від 22.02.2013 № 227 відповідачем третій особі як переможцю було направлено повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, в якому визначено кінцевий строк укладення договору про закупівлю - 20.03.2013 (а.с.99-100 т.1).
Повідомлення про акцепт було оприлюднене у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель від 25.02.2013, № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у «Віснику державних закупівель» (а.с.118 т.1), результати процедури закупівлі - «Вісник державних закупівель» від 18.03.2013, № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ) (а.с.119 т.1).
12.03.2013 відповідачем та третьою особою було укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 31, відповідно до п.1.1 якого учасник зобов'язується у 2013 році поставити замовникові товари, зазначені в п.1.2 договору та специфікації 1, а замовник - прийняти і оплатити такі товари, п.10.1 - строк дії договору - до 31.12.2013, але в будь - якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (а.с.107 -111 т.1).
Згідно Звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації № 3 від 20.03.2013 (а.с.102-103 т.1), дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25.02.2013, № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у «Віснику державних закупівель» та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.5), дата і номер оголошення про результати проведення торгів, яке було опубліковане у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщене на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2013, № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ) у «Віснику державних закупівель» та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.6), дата акцепту пропозиції конкурсних торгів 21.02.2013 (п.8.2), договір укладено з третьою особою (п.9) (а.с.114-117 т.1).
Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, надані учасниками судового процесу докази, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які мають значення для вирішення спору, господарський суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та необхідність відмови у їх задоволенні у повному обсязі з таких підстав.
Статями 33, 34 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
На підставі ст. 43 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
Процедура відкритих торгів регламентована розділом IV Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі - Закон).
Відповідно до ст. 20 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції конкурсних торгів мають право подавати всі зацікавлені особи.
Суд не приймає доводи позивача про те, що п.1.1.2 Додатку 1 до документації конкурсних торгів обмежує конкуренцію учасників торгів, тобто поставляти вугілля мають можливість юридичні особи, що мають паливний склад на території Сватівського району, а також те, що відповідач при відхиленні пропозиції позивача та визначенні переможця не враховував економічну вигідність пропозицій, з огляду на наступне.
Додатком 1 до Документації конкурсних торгів визначено Перелік документів, які учасник повинен надати у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника відповідно до діючого законодавства, зокрема, п.п.1.1.2 пункту 1.1 «Наявність обладнання та матеріально - технічної бази» - наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копію документу на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району (в зв'язку з відсутністю місць для тривалого зберігання вугілля, та віддаленістю від місць розташування вугледобувних та вуглезбагачувальних підприємств - виробників, що ставить під загрозу виконання графіка постачання вугілля до навчальних закладів, згідно виникаючих потреб, в опалювальний сезон). Наявність договору на 2013 рік на послуги авто вагової (або власна авто вагова) на території району для контрольного зважування вугілля. Наявність власного або орендованого автотранспорту підтверджується копіями: правовстановлюючих документів або договорів оренди на 2013 рік, техпаспортами на автотранспорт та техніку (а.с.75-77 т.1).
Відповідно до ч.2, 3 ст.22 Закону, документація конкурсних торгів повинна містити:
1) інструкцію з підготовки пропозицій конкурсних торгів;
2) кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством;
3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля;
4) кількість товару та місце його поставки;
5) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
6) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
7) проект договору або основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю;
8) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані пропозиції конкурсних торгів, у разі якщо учасникам дозволяється подати пропозиції конкурсних торгів стосовно частини предмета закупівлі (лота);
9) перелік критеріїв та методику оцінки пропозицій конкурсних торгів із зазначенням питомої ваги критеріїв;
10) строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів;
11) інформацію про валюту, в якій повинна бути розрахована і зазначена ціна пропозиції конкурсних торгів;
12) інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені пропозиції конкурсних торгів;
13) зазначення способу, місця та кінцевого строку подання пропозицій конкурсних торгів;
14) порядок надання роз'яснень щодо документації конкурсних торгів;
15) розмір, вид та умови надання забезпечення пропозицій конкурсних торгів (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);
17) місце, дату і час розкриття пропозицій конкурсних торгів;
18) прізвище, ім'я та по батькові, посаду та адресу однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками.
Документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Позивач посилається на те, що відповідно до ч.3 ст.22 Закону, документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, проте позивачем не надано належних та обґрунтованих доказів того, що вимоги п.1.1.2 Додатку 1 до документації призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимагається не виключно наявність власного складу для зберігання палива, а й передбачений договір оренди учасником такого складу на території району, в якому знаходяться об'єкти, на які паливо буде постачатися.
Крім того, статтею 23 Закону передбачено порядок надання роз'яснень щодо документації конкурсних торгів та внесення змін до неї, проте ні позивач, ні жоден з учасників не звертався до відповідача за такими роз'ясненнями стосовно п.1.1.2Додатку 1 до документації конкурсних торгів.
Відповідно до ч.3 ст.27 Закону, під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів.
З матеріалів справи вбачається, що відповідач дотримувався при розкритті пропозицій конкурсних торгів зазначених вимог Закону .
Відповідно до ст.29 Закону, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону;
не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;
не надав забезпечення пропозиції конкурсних торгів, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 цього Закону;
3) пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
2. Учасник, пропозиція конкурсних торгів якого відхилена, повідомляється про це із зазначенням аргументованих підстав протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення. Інформація про відхилення пропозиції оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.
Протоколом № 2 засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013 про розгляд пропозицій конкурсних торгів щодо закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне, допущення до оцінки пропозицій конкурсних торгів, вирішено, зокрема, відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ «Комерційне підприємство «ІНКОМ» та пропозицію НВПП «УТЕК» відповідно до пунктів 1 та 3 ч.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель» як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, та допустити до оцінки пропозиції ПВКП «Нирт» та ТОВ «Будівельно - монтажне управління» (а.с.95-96 т.1).
Відповідно до ч.4, 5 ст.28 Закону, замовник проводить оцінку пропозицій конкурсних торгів, які не було відхилено згідно з цим Законом. Замовник визначає переможця торгів з числа учасників, пропозиції конкурсних торгів яких не було відхилено згідно з цим Законом (у кількості не менше двох), на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у документації конкурсних торгів.
Згідно ч.8 ст.28 Закону, за результатом розгляду та оцінки пропозицій конкурсних торгів складається протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів за формою, встановленою Уповноваженим органом.
Як зазначалося вище, судом встановлено, що за результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) найкращою та більш економічно вигідною пропозицією, що відповідає вимогам за результатами оцінки, визнано пропозицію конкурсних торгів № 4, подану ТОВ «Будівельно - монтажне управління», яке стало переможцем відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного 05.10.1, що відображено у протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 21.02.2013 (а.с.97-98 т.1).
З огляду на наведене суд дійшов висновку, що відповідачем при проведенні відкритих торгів, які є предметом оскарження у даній справі, дотримано всі вимоги діючого законодавства, і відповідно не вбачається підстав для визнання торгів недійсними.
Суд не приймає доводи позивача про те, що відповідачем в порушення ст.10 Закону не опубліковано ні протокол розкриття конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу, ні інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.4 ст. 27 Закону, протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів складається у день розкриття пропозицій конкурсних торгів за формою, встановленою Уповноваженим органом. Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів підписується членами комітету з конкурсних торгів та учасниками, які беруть участь у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів. Завірена підписом голови комітету з конкурсних торгів та печаткою замовника копія протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів надається будь-якому учаснику на його запит протягом одного робочого дня з дня отримання такого запиту. Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.
Згідно ч. 2 ст. 29 Закону, учасник, пропозиція конкурсних торгів якого відхилена, повідомляється про це із зазначенням аргументованих підстав протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення. Інформація про відхилення пропозиції оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до положень ст.10 Закону, замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) у порядку, встановленому цим Законом, надає таку інформацію про закупівлю:
- оголошення про проведення процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
- обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі;
- документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк;
- зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій;
- протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій;
- інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення;
- повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;
- оголошення про результати процедури закупівлі - після публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, але не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися;
- повідомлення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення;
- звіт про результати проведення процедури закупівлі - протягом трьох робочих днів з дня його затвердження.
Судом встановлено, що відповідачем не порушено вимоги ст.10 Закону, і зазначені доводи позивача не відповідають дійсності, оскільки протокол розкриття конкурсних торгів та інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів були розміщені на веб-порталі Мінекономіки www.tender.me.gov.ua 21.02.2013.
Крім того, суд вважає за необхідне зазначити те, що порядок оскарження процедури закупівлі регламентовано статтею 18 Закону.
Відповідно до ч.1-3 ст.18 Закону, 1. Скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження в письмовій формі, повинна бути підписана особою, яка її подає, та містити таку інформацію: найменування органу оскарження; ім'я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб'єкта оскарження, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є; найменування, місцезнаходження, поштова адреса замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; підстави, через які подається скарга, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, дата, коли суб'єкту оскарження стало відомо про такі рішення, дії або бездіяльність; вимоги суб'єкта оскарження та їх обґрунтування.
До скарги додаються документи (у разі наявності), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
2. Скарга може бути подана тільки особою, право чи законний інтерес якої порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника або оператора електронного майданчика, які суперечать законодавству у сфері державних закупівель. Подання скарги до органу оскарження не потребує попереднього звернення до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
3. У разі отримання замовником звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі замовник має право на добровільній основі вжити належних заходів, в тому числі з призупиненням процедури закупівлі, для врегулювання питань, зазначених у зверненні. Направлення звернення замовнику не позбавляє особу права звернутися зі скаргою до органу оскарження. Замовник повинен повідомити всіх зацікавлених осіб про рішення, прийняті за розглядом звернення. У разі подання скарги щодо тієї ж процедури закупівлі, якої стосується звернення, замовник повідомляє орган оскарження про вжиті за цим зверненням заходи.
Рішення замовника, прийняте за розглядом звернення, може бути оскаржене до органу оскарження або протягом 30 днів з дня його прийняття до суду. Цей строк не може бути поновлено.
Відповідно до п.19 ст.1 Закону, орган оскарження - Антимонопольний комітет України.
З матеріалів справи та з пояснень сторін вбачається, що зі скаргами до органу оскарження - Антимонопольного комітету України позивач не звертався.
За таких обставин, позовні вимоги є необґрунтованими, не підтвердженими матеріалами справи та такими, що не підлягають задоволенню з віднесенням на позивача судових витрат у справі на підставі ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
в и р і ш и в:
1. У задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
2. Судові витрати покласти на позивача.
В судовому засіданні відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення складено та підписано 17.05.2013.
Суддя А.В. Секірський
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2013 |
Оприлюднено | 17.05.2013 |
Номер документу | 31216168 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Секірський А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні