Постанова
від 07.08.2013 по справі 913/905/13
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

cpg1251

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

05.08.2013 р. справа №913/905/13

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: суддівМ'ясищева А.М. Будко Н.В., Манжур В.В. при секретарі: за участю представників сторін: від позивача від відповідача від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог не предмет спору, на стороні відповідача розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргуЛебеденко В.В. не з'явився не з'явився не з'явився Науково-виробничого приватного підприємства "УТЕК" м. Луганськ на рішення господарського судуЛуганської області від 14.05.2013р. у справі№ 913/905/13 (судя Секірський А.В.) за позовомНауково-виробничого приватного підприємства "УТЕК" м. Луганськ до Відділу освіти, молоді та спорту Сватівської районної державної адміністрації Луганської області м. Сватове, Луганскької області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "Будівельне-монтажне управління" м. Лисичанськ Луганської області про визнання недійсним результатів відкритих торгів

В С Т А Н О В И В:

Рішенням господарського суду Луганської області від 14.05.2013р. по справі №913/905/13 (судя Секірський А.В.) у задоволенні позову визнання недійсним результатів відкритих торгів відмовлено у повному обсязі.

Рішення суду мотивовано тим, що 09.01.2013р. відповідачем на офіційному веб-сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua розміщене оголошення за № 015938, номер бюлетеня № 6 (749) від 21.01.2013р. про проведення процедури закупівлі відділом освіти Сватівського району Луганської області вугілля кам'яного марки АС - 320 т та марки АМ-244 т, очікувана вартість закупівлі - 761 400 грн., код предмету закупівлі - 05.10.1 для шкіл Відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Сватівський район, Луганська область на І квартал 2013 року.

21.02.2013р. о 10-00 годині відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) за адресою: м. Сватове, Луганської області, пл. Радянська, 25, каб. 401, оформлене протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій), відповідно до якого позивачем документи, передбачені умовами тендерної документації, надані не в повному обсязі, відсутні документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально - технічної бази п.1.1.2 Додатку 1 ДКТ, з якого також вбачається, що ціни пропозицій становили відповідно:

- ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ" - 669 200,00 грн.,

- ПВКП "Нирт" - 729 240,00 грн.;

- НВПП "УТЕК" - 685 616,00 грн.;

- ТОВ "Будівельно - монтажне управління" - 722 380, 00 грн.

Протоколом № 2 засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013р. про розгляд пропозицій конкурсних торгів щодо закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне, допущення до оцінки пропозицій конкурсних торгів, вирішено відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ" та пропозицію НВПП "УТЕК" відповідно до пунктів 1 та 3 ч.1 ст.29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, та допустити до оцінки пропозиції ПВКП "Нирт" та ТОВ "Будівельно - монтажне управління".

За результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) найкращою та більш економічно вигідною пропозицією, що відповідає вимогам за результатами оцінки, визнано пропозицію конкурсних торгів № 4, подану ТОВ "Будівельно - монтажне управління", яке стало переможцем відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного 05.10.1, що відображено у протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 21.02.2013р.

Листами від 22.02.2013р. за № 226, 228, 229 відповідачем на адресу ПВКП "Нирт", ТОВ "КП "ІНКОМ" та позивача відповідно було направлено повідомлення учасникам про результати процедури закупівлі.

Листом від 22.02.2013р. № 227 відповідачем третій особі як переможцю направлено повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, в якому визначено кінцевий строк укладення договору про закупівлю - 20.03.2013р.

Повідомлення про акцепт оприлюднене у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель від 25.02.2013р., № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель", результати процедури закупівлі - "Вісник державних закупівель" від 18.03.2013р., № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ).

12.03.2013р. відповідачем та третьою особою укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 31, відповідно до п.1.1 якого учасник зобов'язується у 2013 році поставити замовникові товари, зазначені в п.1.2 договору та специфікації 1, а замовник - прийняти і оплатити такі товари, п.10.1 - строк дії договору - до 31.12.2013р., але в будь - якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань.

Згідно Звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації № 3 від 20.03.2013р., дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25.02.2013р., № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель" та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.5), дата і номер оголошення про результати проведення торгів, яке було опубліковане у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщене на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2013р., № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель" та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.6), дата акцепту пропозиції конкурсних торгів 21.02.2013р. (п.8.2), договір укладено з третьою особою.

Процедура відкритих торгів регламентована розділом IV Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон).

Відповідачем при проведенні відкритих торгів, які були предметом оскарження у даній справі, дотримано всі вимоги діючого законодавства, і відповідно не вбачається підстав для визнання торгів недійсними.

Позивачем не надано належних та обґрунтованих доказів того, що вимоги п.1.1.2 Додатку 1 до документації призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимагається не виключно наявність власного складу для зберігання палива, а й передбачений договір оренди учасником такого складу на території району, в якому знаходяться об'єкти, на які паливо буде постачатися.

Ані позивач, ні жоден з учасників не звертався до відповідача згідно вимог ст. 23 Закону щодо документації конкурсних торгів та внесення змін до неї за такими роз'ясненнями стосовно п. 1.1.2 Додатку 1 до документації конкурсних торгів.

Згідно матеріалів справи відповідач дотримувався при розкритті пропозицій конкурсних торгів вимог ст. 22, 23, 27 Закону.

Відповідачем не порушено вимоги ст. 10 Закону, і зазначені доводи позивача не відповідають дійсності, оскільки протокол розкриття конкурсних торгів та інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів були розміщені на веб-порталі Мінекономіки www.tender.me.gov.ua 21.02.2013р.

Зі скаргою до органу оскарження - Антимонопольного комітету України позивач не звертався.

Оскаржуючи рішення господарського суду НВПП "УТЕК" м. Луганськ просить його скасувати та прийняти постанову, якою задовольнити позовні вимоги НВПП "УТЕК" м. Луганськ та визнати недійсним результати відкритих торгів від 21.02.2013р., які проведені Відділом освіти, молоді та спорту Сватівської райдержадміністрації Луганської області на предмет закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне марки АС - 320 т та марки АМ - 244 т, оголошення про проведення яких оприлюднене у "Віснику державних закупівль" №6 (749) від 21.01.2013р. 015938.

При цьому посилається на те, що при розгляді справи судом не було надано належної оцінки доказу, щодо якості пропозицій учасників, а саме не взято до уваги один з головних принципів закупівель - максимальна економія та ефективність ч. 1ст. 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель". Якість вугілля, яке пропонує позивач є найвищою, що можна побачити, якщо порівняти сертифікати якості вугілля, які надали учасники торгів і, які є в матеріалах справи. Для визначення кращої якості взяли такі параметри: зольність на сухий стан палива, загальна волога на робочий стан палива, нижча теплота згорання на робочий стан палива, за такими параметрами відповідач згідно вимог Документації конкурсних торгів повинен був визначити найякіснішу продукцію.

Якщо розглянути якісні показники вугілля марок "АС" та "АМ", то можна побачити, що за всіма показниками вугілля позивача краще за вугілля інших учасників.

При цьому, ціна за вугілля, яке він пропонує значно нижче за ціну, яку поставило ТОВ "Будівельно - монтажне управління".

Таким чином, відповідач закуповує вугілля в ТОВ "Будівельно-монтажне управління" тільки у зв'язку з тим, що в цього товариства є паливний склад та не бере до уваги ціну пропозиції, яка перевищує ціну позивача на 36 764грн., а також якість вугілля, яка в третьої особи не найкраща.

Крім того, суд першої інстанції не взяв до уваги те, що у п. 1.1.2. Додатку 1 до Документації конкурсних торгів зазначено: "Наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копію документу на право власності або копією договору оренди на території Сватівського району (в зв'язку з відсутністю місць для тривалого зберігання вугілля, та віддаленістю від місць розташування вугледобувних та вуглезбагачувальних підприємств-виробників, що ставить під загрозу виконання графіка постачання вугілля до навчальних закладів, згідно виникаючих потреб, в опалювальний сезон". У реєстрі документів, який надає третя особа є договір оренди вугільного складу (майданчика) для зберігання вугільної продукції від 22.01.2013р.

Пунктом 1.1. договору передбачено, що орендодавець передає орендареві у тимчасове володіння та користування майданчик з залізничною колією (в разі наявності) та естакадою (в разі наявності) для розвантаження, навантаження, зберігання вугілля та інших сипучих, а також автомобільну вагову (в разі наявності) та використовувати навантажувач, автомобілі (в разі наявності) Орендодавця.

Але з пунктів 1.1., 2.1 та 3.2 договору вбачається, що по-перше передається не склад для зберігання вугілля, як того вимагає відповідач, а на скільки відомо - елеватор, який не облаштований належним чином для зберігання вугілля.

Крім того, відповідно до п. 2.1, 3.2 договору оренди вищевказаний майданчик передається на підставі акту приймання-передачі і саме цей акт свідчить про наявність у третьої особи складу для зберігання вугілля.

Відповідно до реєстру документів, який надало ТОВ "Будівельно-монтажне управління" акт приймання-передачі майданчику для зберігання вугілля відсутній, а отже відповідач не повинен був допускати ТОВ "Будівельно-монтажне управління" до торгів адже окремо договір оренди не свідчить про наявність у третьої особи складу.

Крім того, в порушення ст. 38 ГПК України, суд першої інстанції відмовив у задоволення клопотання позивача про витребування в ТОВ КХП "Зіда" складу, який знаходиться за адресою: м. Сватово, пл. 50-річчя Перемоги, 23, Луганська область, 92603 доказів щодо підтвердження факту, що переданий в оренду третій особі нібито паливний склад, насправді є елеватор, який не призначений для зберігання вугілля.

У відзиві на апеляційну скаргу Відділ освіти, молоді та спорту Сватівської райдержадміністрації Луганської області простить рішення господарського суду Луганської області від 14.05.2013р. залишити без змін, відмовити науково-виробничому приватному підприємству "УТЕК" в задоволенні апеляційної скарги.

При цьому посилається на те, що НВПП "УТЕК" м. Луганськ у складі пропозиції відсутні документи: про наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально копії документів на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району; відсутній гарантійний лист про застосування під час постачання товару заходів із захисту довкілля; відсутній лист згода на строк дії пропозиції конкурсних торгів; відсутні документи видані учаснику, стосовно підтвердження технічних вимог товару.

У складі пропозиції надані сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик №141 №142 на вугільну продукцію по пробі, представленій ВП ГЗФ "Ровеньківська" ТОВ "Ровинькиантрацит", дилерський договір на реалізацію продукції виробника у складі пропозиції не наданий. Тому пропозиція НВПП "УТЕК" м. Луганськ відхилена відповідно до пунктів 1 та 3 частини 1 ст. 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010р. №2289-VI як така, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

У відзиві на апеляційну скаргу ТОВ "Будівельно-монтажне управління" м. Лисичанськ просить рішення господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення. При цьому зазначає, що ним надані всі необхідні документи для участі у конкурсних торгах. Які вимагав замовник. Посилання позивача на те, що ТОВ "Будівельно-монтаже управління" не надало акту приймання-передачі майданчика який є додатком до договору оренди вугільного складу (майданчика) для зберігання вугільної продукції №б/н від 22.01.2013р. між ТОВ КХП "Зіда" та ТОВ "Будівельно-монтаже управління" не може бути прийнято до уваги так як вищезазначений акт є в наявності та згідно додатку №1 до тендерної документації "Перелік документів, які учасник повинен надати у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника відповідно до діючого законодавства", де в п.1.1.2 вказано "наявність складу (оренди або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копію документа на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району)", а про акт приймання передачі нічого не зазначено.

Розглянувши матеріали справи судова колегія встановила, що 21.01.2013р. Відділом освіти, молоді та спорту Святківської райдержадміністрації Луганської області в порядку ст. 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель" на офіційному загальнодержавному веб-порталі "Державні закупівлі" №08012013/498765085 та у Інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" №015938 розміщено оголошення щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю, код 05.10.1 "Вугілля кам'яне". Предмет закупівлі складався з вугілля кам'яного марки АС -320 та марки АМ -240т.

Протоколом засідання комітету з конкурсних торгів відділу освіти, молоді та спорту Сватівської райдержадміністрації щодо розгляду та затвердження документації конкурсних торгів від 18.01.2013р., ухвалено надати на затвердження голові комітету з конкурсних торгів проект Документації конкурсних торгів на закупівлю 05.10.1 вугілля кам'яного (а.с.64 т.1).

Згідно Документації конкурсних торгів для проведення торгів (тендеру) на закупівлю за державні кошти вугілля кам'яного марки АС-320 т та марки АМ - 244 т (а.с.11-18 т.1, а.с.65-74 т.1), строк поставки - І квартал 2013 року, учасник, який отримав документацію конкурсних торгів, має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання пропозицій конкурсних торгів звернутися до замовника за роз'ясненнями щодо документації конкурсних торгів, замовник повинен надати роз'яснення на запит протягом трьох днів з дня його отримання всім особам, яким було надано документацію конкурсних торгів (п.2.1 розділу 2, абзац 1).

Згідно п. 3.2 розділу 3 Документації конкурсних торгів, пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися з: документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів; документа, що підтверджує надання учасником забезпечення пропозиції конкурсних торгів (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі); інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Відсутність документів, передбачених в цьому пункті документації конкурсних торгів, розцінюється як невідповідність пропозиції конкурсних торгів умовам документації конкурсних торгів.

Кваліфікаційні критерії до учасників викладені в п. 3.6 розділу 3, зокрема, для участі в процедурі закупівлі учасник повинен подати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям:

- наявність обладнання та матеріально - технічної бази;

- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;

- наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Учасник повинен подати у складі пропозиції конкурсних торгів документи, перелік яких наведений у додатку № 1 до документації конкурсних торгів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника, установленим у документації конкурсних торгів (абзац 4 п.3.6 розділу 3). Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена у додатку № 3.

Розділом 4 Документації конкурсних торгів визначено подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів, зокрема, відповідно до п.4.2 - місце, дата та час розкриття пропозицій конкурсних торгів - м. Сватове, Луганська область, пл. Радянська, 25, каб. 401, 21.02.2013р. о 10-00год. До участі у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів замовником допускаються всі учасники або їх уповноважені представники. Протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.

Згідно п. 5.4 документації конкурсних торгів, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо:

а) учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям (учасник не подав у складі пропозиції конкурсних торгів документи, перелік яких наведений у Додатку 1 документації конкурсних торгів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам);

б) учасник не погоджується з виправленням виявленої замовником арифметичної помилки;

в) наявні підстави, зазначені в п. 3.6 до документації конкурсних торгів;

г) пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів та Додаткам до неї.

Інформація про відхилення пропозиції конкурсних торгів із зазначенням підстави надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена, протягом трьох робочих днів з дати прийняття такого рішення та оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.

Критерії та методика оцінки пропозицій конкурсних торгів визначена Додатком 4 (а.с.82 т.1).

З матеріалів справи вбачається, що 09.01.2013р. відповідачем на офіційному веб-сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua було розміщене оголошення за № 015938, номер бюлетеня № 6 (749) від 21.01.2013р. про проведення процедури закупівлі відділом освіти Сватівського району Луганської області вугілля кам'яного марки АС - 320 т та марки АМ-244 т, очікувана вартість закупівлі - 761 400 грн., код предмету закупівлі - 05.10.1 для шкіл Відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, Сватівський район, Луганська область на І квартал 2013 року (а.с.85-86, 87 т.1).

Згідно реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, пропозиції надано своєчасно та особисто наступними учасниками: ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ"; ПВКП "Нирт"; НВПП "УТЕК" (позивач) ТОВ "Будівельно - монтажне управління" (третя особа), з примітками, що всіма учасниками дотримано вимоги щодо подання форм пропозиції, та зазначено, що прийняття пропозицій конкурсних торгів закінчилося 21.02.2013р. о 09-30год. (а.с.88-89 т.1).

21.02.2013р. о 10-00 годині відбулося розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) за адресою: м. Сватове, Луганської області, пл. Радянська, 25, каб. 401, оформлене протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій), відповідно до якого позивачем документи, передбачені умовами тендерної документації, надані не в повному обсязі, відсутні документи, які підтверджують наявність обладнання та матеріально - технічної бази п.1.1.2 Додатку 1 ДКТ, з якого також вбачається, що ціни пропозицій становили відповідно: ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ" - 669 200,00 грн., ПВКП "Нирт" - 729 240,00 грн.; НВПП "УТЕК" - 685 616,00 грн.; ТОВ "Будівельно - монтажне управління" - 722 380, 00 грн. (а.с.90-92 т.1).

Згідно протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013р. комітетом при розкритті пропозиції встановлено що у ТОВ "Будівельно - монтажне управління" та приватного виробничо - комерційне підприємство "Нирт" наявні всі документи, передбачені документацією конкурсних торгів (а.с.93-94 т.1). У ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ" - в переліку наявні не всі документи, передбачені документацією конкурсних торгів. У .Науково - виробниче приватне підприємство "УТЕК"- відсутні документи про наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копії документів на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району , неналежним чином оформлена довідка про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачені ст.17 Закону України "Про здійснення державних закупівель"; відсутні документи, видані учаснику стосовно підтвердження технічних вимог товару, а саме - копія свідоцтва на сорт вугілля (пласт), оригінал або копія посвідчена мокрою печаткою лабораторією на товар, що пропонується, виданого безпосередньо учаснику на його зразки незалежною лабораторією, яка акредитована уповноваженим органом по акредитації України (копії документу про акредитацію чи атестацію, з оригінальною печаткою лабораторії), витяг або виписка на лабораторію, та копія договору з лабораторією на 2013 рік), копії договорів купівлі - продажу (або дилерських договорів) на вугілля, що закуповується, дійсні на 2013 рік.

Протоколом № 2 засідання комітету з конкурсних торгів від 21.02.2013р. про розгляд пропозицій конкурсних торгів щодо закупівлі 05.10.1 вугілля кам'яне, допущення до оцінки пропозицій конкурсних торгів, вирішено відхилити пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Комерційне підприємство "ІНКОМ" та пропозицію НВПП "УТЕК" відповідно до пунктів 1 та 3 ч.1 ст.29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів, та допустити до оцінки пропозиції ПВКП "Нирт" та ТОВ "Будівельно - монтажне управління" (а.с.95-96 т.1).

За результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) найкращою та більш економічно вигідною пропозицією, що відповідає вимогам за результатами оцінки, визнано пропозицію конкурсних торгів № 4, подану ТОВ "Будівельно - монтажне управління", яке стало переможцем відкритих торгів по закупівлі вугілля кам'яного 05.10.1, що відображено у протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 21.02.2013р. (а.с.97-98 т.1).

Листами від 22.02.2013р. за № 226, 228, 229 відповідачем на адресу ПВКП "Нирт", ТОВ "КП "ІНКОМ" та позивача відповідно (а.с.102-104 т.1) направлено повідомлення учасникам про результати процедури закупівлі (а.с.101 т.1).

Листом від 22.02.2013р. № 227 відповідачем третій особі як переможцю направлено повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, в якому визначено кінцевий строк укладення договору про закупівлю - 20.03.2013р. (а.с.99-100 т.1).

Повідомлення про акцепт оприлюднене у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель від 25.02.2013, № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель" (а.с.118 т.1), результати процедури закупівлі - "Вісник державних закупівель" від 18.03.2013р., № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ) (а.с.119 т.1).

12.03.2013р відповідачем та третьою особою укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти № 31, відповідно до п.1.1 якого учасник зобов'язується у 2013 році поставити замовникові товари, зазначені в п.1.2 договору та специфікації 1, а замовник - прийняти і оплатити такі товари, п.10.1 - строк дії договору - до 31.12.2013, але в будь - якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (а.с.107 -111 т.1).

Згідно Звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації № 3 від 20.03.2013р. (а.с.102-103 т.1), дата оприлюднення та номер повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщеного на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 25.02.2013, № 16 (759) № оголошення 074528 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель" та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.5), дата і номер оголошення про результати проведення торгів, яке було опубліковане у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та розміщене на веб-порталі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2013, № 22 (765) № оголошення 090972 (ПАЛ) у "Віснику державних закупівель" та на офіційному веб - сайті Мінекономіки www.tender.me.gov.ua (п.5.6), дата акцепту пропозиції конкурсних торгів 21.02.2013 (п.8.2), договір укладено з третьою особою (п.9) (а.с.114-117 т.1).

Процедура відкритих торгів регламентована розділом IV Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон).

Відповідно до ст. 20 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів пропозиції конкурсних торгів мають право подавати всі зацікавлені особи.

Додатком 1 до Документації конкурсних торгів визначено Перелік документів, які учасник повинен надати у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника відповідно до діючого законодавства, зокрема, п.п.1.1.2 пункту 1.1 "Наявність обладнання та матеріально - технічної бази" - наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копію документу на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району (в зв'язку з відсутністю місць для тривалого зберігання вугілля, та віддаленістю від місць розташування вугледобувних та вуглезбагачувальних підприємств - виробників, що ставить під загрозу виконання графіка постачання вугілля до навчальних закладів, згідно виникаючих потреб, в опалювальний сезон). Наявність договору на 2013 рік на послуги авто вагової (або власна авто вагова) на території району для контрольного зважування вугілля. Наявність власного або орендованого автотранспорту підтверджується копіями: правовстановлюючих документів або договорів оренди на 2013 рік, техпаспортами на автотранспорт та техніку (а.с.75-77 т.1).

Документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Однак позивачем не надано належних та обґрунтованих доказів того, що вимоги п. 1.1.2 Додатку 1 до документації призводять до дискримінації учасників, зокрема, від учасників процедури закупівлі вимагається не виключно наявність власного складу для зберігання палива, а й передбачений договір оренди учасником такого складу на території району, в якому знаходяться об'єкти, на які паливо буде постачатися.

Тому посилання позивача на цю обставину обґрунтовано не прийнято судом першої інстанції до уваги

Статтею 23 Закону передбачено порядок надання роз'яснень щодо документації конкурсних торгів та внесення змін до неї, проте ні позивач, ні жоден з учасників не звертався до відповідача за такими роз'ясненнями стосовно п.1.1.2 додатку 1 до документації конкурсних торгів.

Згідно матеріалів справи відповідач дотримувався при розкритті пропозицій конкурсних торгів вимог ст. 22, 23, 27 Закону.

Протокол розкриття конкурсних торгів та інформація про відхилення пропозицій конкурсних торгів були розміщені на веб-порталі Мінекономіки www.tender.me.gov.ua 21.02.2013р. тому посилання позивача на те, що відповідачем порушено вимоги ст. 10 Закону не підтверджено матеріалами справи.

Порядок оскарження процедури закупівлі регламентовано статтею 18 Закону. Рішення замовника, прийняте за розглядом звернення відповідно до п. 19 ст. 1 Закону, може бути оскаржене до органу оскарження - Антимонопольного комітету України або протягом 30 днів з дня його прийняття до суду. Цей строк не може бути поновлено.

З матеріалів справи та з пояснень сторін вбачається, що зі скаргами до органу оскарження - Антимонопольного комітету України позивач не звертався.

Тому судом першої інстанції обґрунтовано визнані позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Згідно матеріалів справи у складі пропозиції позивача відсутні документи: про наявність складу (оренда або власний) для зберігання вугілля, на території Сватівського району; гарантійний лист про застосування під час постачання товару заходів із захисту довкілля; лист згода на строк дії пропозиції конкурсних торгів та документи видані учаснику, стосовно підтвердження технічних вимог товару .і вона відповідно до пунктів 1 та 3 частини 1 ст. 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 01.06.2010р. №2289-VI не відповідає умовам документації конкурсних торгів.

Тому посилання скаржника на те, що відповідач закуповує вугілля в ТОВ "Будівельно-монтажне управління" тільки у зв'язку з тим, що в цього товариства є паливний склад та не бере до уваги ціну пропозиції, яка перевищує ціну позивача на 36 764грн., а також якість вугілля, яка в третьої особи не найкраща необґрунтоване та не може бути прийнято до уваги.

В додатку №1 до тендерної документації "Перелік документів, які учасник повинен надати у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника відповідно до діючого законодавства", а саме п.1.1.2 який визначає наявність обладнання та матеріально - технічної бази, вказано "наявність складу (оренди або власний) для зберігання вугілля, підтверджена документально (копію документа на право власності або копію договору оренди на території Сватівського району).

Тому наявність акту приймання-передачі майданчику для зберігання вугілля за умовами тендерної документації є необов'язковим, а посилання скаржника на те, що відповідач не повинен був допускати ТОВ "Будівельно-монтажне управління" до торгів з цієї підстави не може бути прийнято до уваги.

З огляду на наведене рішення господарського суду відповідає матеріалам справи, приписам чинного законодавства та не підлягає скасуванню.

Керуючись ст. ст. 103, 104, 105 ГПК України судова колегія

П О С Т А Н О В И Л А:

Рішення господарського суду Луганської області від 14.05.2013р. у справі № 913/905/13 залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Головуючий А.М. М'ясищев

Судді: Н.В. Будко

В.В. Манжур

Надруковано: 5 прим.

1. скаржнику

2. відповідачу

3. третій особі

4. у справу

5. апеляційному суду

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.08.2013
Оприлюднено07.08.2013
Номер документу32834185
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/905/13

Ухвала від 23.09.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Данилова T.Б.

Постанова від 07.08.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 02.07.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Ухвала від 11.06.2013

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

М'ясищев А.М.

Рішення від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 09.04.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 26.03.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні