Постанова
від 30.04.2013 по справі 827/846/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

30 квітня 2013 року Справа №827/846/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя у складі:

головуючого - судді: Куімова М.В.

за участю секретаря: Асташевої М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Севморверф» до Державної податкової інспекції в Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Севморверф" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0000011500 від 25 лютого 2013 про застосування штрафних санкцій у розмірі 68 708,60 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 15 лютого 2013 року ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС проведено невиїзну документальну перевірку ТОВ "Севморверф" з питань повноти і своєчасності внесення до бюджету орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року. За результатами перевірки був складений акт №10/92/1500/23664754 від 15 лютого 2013 року, на підставі якого ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС прийнято податкове повідомлення-рішення №0000011500 від 25 лютого 2013 року про застосування до ТОВ "Севморверф" штрафних санкцій у сумі 68 708,60 грн. за несвоєчасну сплату орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року. Але обставини, які відображені в акті перевірки (несвоєчасна сплата орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року) виникли в результаті направлення податковим органом, за власною ініціативою, коштів ТОВ "Севморверф", внесених в рахунок сплати орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року, на погашення заборгованості, яка виникла раніше. З такими діями ДПІ у Балаклавському районі м.Севастополя ДПС позивач не згоден та просить визнати їх протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0000011500 від 25 лютого 2013 року про застосування штрафних санкцій.

У судовому засіданні представники позивача Крічун М.М. та Кудінов В.М. позов підтримали.

Представник відповідача Ксенз О.М. у судовому засідання проти заявлених позовних вимог заперечував з підстав, викладених у запереченнях проти позову (а.с. 50-51).

Заслухавши представників сторін, дослідивши докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення проти позову, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 15 лютого 2013 року ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополя ДПС проведено перевірку ТОВ "Севморверф" з питань повноти і своєчасності внесення до бюджету орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року.

В акті перевірки від 15 лютого 2013 року №10/92/1500/23664754 було зазначено, що встановлено порушення ТОВ "Севморверф" ст. 17 Закону України "Про плату за землю", п. 287.3 ст. 287 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме, встановлено несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за період жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року:

- за жовтень 2010 року сума зобов'язання складає 85 885,75 грн., по строку сплати 30.11.2010 року; фактично сплачено платіжними дорученнями №18517295 від 25.11.2011 року - сума погашення 4 349,35 грн., № 57 від 06.02.2012 року - сума погашення 66 000,00 грн., № 8520 від 27.02.2012 року - сума погашення 15 536,40 грн.;

- за листопад 2010 року сума зобов'язання складає 85 885,75 грн., по строку сплати 30.12.2010 року; фактично сплачено платіжними дорученнями № 8521 від 27.02.2012 року - сума погашення 85 885,75 грн.;

- за грудень 2010 року сума зобов'язання складає 85 885,75 грн., по строку сплати 30.01.2011 року; фактично сплачено платіжним дорученням № 8521 від 27.02.2012 року - сума погашення 85 885,75 грн.;

- за січень 2011 року сума зобов'язання складає 85 885,75 грн., по строку сплати 02.03.2011; фактично сплачено платіжним дорученням № 8521 від 27.02.2012 року - сума погашення 20 904,05 грн., 28.02.2012 року зменшений борг на суму - 64 981,72 грн. (підприємству згідно рішення ДПІ у Балаклавському районі м. Севастополі ДПС про розстрочення податкового боргу (ст. 100 ПКУ) від 28.02.2012 року № 9 надана розстрочка.

На підставі акту перевірки №10/92/1500/23664754 від 15 лютого 2013 року відносно ТОВ "Севморверф" відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000011500 від 25 лютого 2013 про застосування штрафних санкцій у розмірі 68 708,60 грн. (а.с.9).

Відповідно до статті 2 Закону України "Про плату за землю", використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель, розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Відповідно до статті 15 зазначеного Закону та пункту 287.1 статті 287 Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

За правилом статті 17 Закону України "Про плату за землю", податкове зобов'язання з земельного податку, а також з орендної плати за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

01 лютого 2010 року ТОВ "Севморверф" до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя була подана податкова декларація № 1561 з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2010 рік.

У вказаній декларації відповідач самостійно визначив зобов'язання з орендної плати за землю у загальному розмірі 1 030 629,00 грн., з сумою щомісячного платежу за січень-грудень у розмірі 85 885,75 грн.

26 січня 2011 року ТОВ "Севморверф" до Державної податкової інспекції у Балаклавському районі м. Севастополя була подана податкова декларація № 738 з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2011 рік.

У вказаній декларації відповідач самостійно визначив зобов'язання з орендної плати за землю у загальному розмірі 1 030 629,00 грн., з сумою щомісячного платежу за січень-грудень у розмірі 85 885,75 грн.

Судом встановлено, що:

- платіжним дорученням №8304 від 30.11.2010 року позивачем сплачено податкове зобов'язання за жовтень 2010 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с. 11);

- платіжним дорученням №8316 від 28.12.2010 року позивачем сплачено податкове зобов'язання за листопад 2010 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с. 12);

- платіжним дорученням №28 від 28.01.2011 року позивачем сплачено податкове зобов'язання за грудень 2010 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.13);

- платіжним дорученням №8342 від 02.03.2011 року позивачем сплачено податкове зобов'язання за січень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.24);

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадови особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", що діяла у 2010 році, податковий борг погашається попередньо погашенню податкових зобов'язань, які не є податковим боргом, у порядку календарної черговості його виникнення, а в разі одночасного його виникнення за різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у рівних пропорціях.

Ця норма не встановлює право чи обов'язок саме контролюючого органу якимось чином змінювати податкові зобов'язання, в рахунок сплати яких платник податків спрямував кошти. Не передбачене таке право податкового органу і будь-якими іншими нормами Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами або іншими законами з питань оподаткування».

Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який є спеціальним законом з питань оподаткування, визначено вичерпний перелік заходів, які можуть вживатися контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу, проте серед них відсутній такий захід як розподіл сплаченої суми та зміна призначення платежу, самостійно визначеного платником податків.

Статтею 126 Податкового кодексу України визначено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу. Тобто, штраф обчислюється у встановлених відсотках від погашеної суми податкового боргу.

Позивач, самостійно визначивши та перерахувавши суми орендної плати за землю за жовтень-грудень 2010 року та січень 2011 року, виконав свої зобов'язання протягом граничних строків, що виключало застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій, передбачених статтею 126 Податкового кодексу України.

Згідно платіжного доручення №28 від 28.01.2011 року, позивачем сплачено податкове зобов'язання за грудень 2010 року у розмірі 85 885,75 грн., але у акті перевірки зазначено, що позивачем сплачено податкове зобов'язання за грудень 2010 року не своєчасно, згідно платіжних доручень № 57 від 06.02.2012 року (18 942,80 грн.), № 8520 від 27.02.2012 року (19 885,75 грн.), №8521 від 27.02.2012 року (47 057,20 грн.) із простроченням на 393 дні, що є порушенням вимог ст. 126 Податкового кодексу України.

Гроші за платіжним дорученням № 57 від 06.02.2012 року не в повному обсязі були використані позивачем на сплату зобов'язань за грудень 2010 року, оскільки існувала заборгованість за липень 2010 року, що було встановлено постановою Окружного адміністративного суду м. Севастополя у справі № 2а-101/12/2770 від 27.02.2012 року. У зазначеній постанові суд встановив, що останніми коштами, що надійшли до бюджету, були кошти за платіжним дорученням № 8464 від 18.11.2011 року. Кошти платіжного доручення № 57 від 06.02.2012 року були направлені на погашення заборгованості залишку боргу за червень 2010 року та за грудень 2010 року, що знаходить своє відображення в обліку позивача та не відповідає первинним документам платника податків; визначає помилковість розрахунку податковим органом кількості днів прострочення сплати зобов'язань.

Відповідно до п. 75.1.2 ст. 75 Податкового кодексу України, документальна перевірка проводиться на підставі первинних документів бухгалтерського та податкового обліку платника податків.

Згідно платіжного дорученням №8342 від 02.03.2011 року, позивачем сплачено податкове зобов'язання за січень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн., але в акті перевірки зазначено, що позивачем сплачено податкове зобов'язання за січень 2011 року не своєчасно, згідно платіжного доручення №8521 від 27.02.2012 року, позивачем сплачено податкове зобов'язання за січень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. із простроченням на 362, 394 днів.

Відповідно до вимог п.87.9 ст. 87 Податкового кодексу України (що набув чинності з 01.01.2011), у разі наявності у платника податків податкового боргу органи державної податкової служби зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу, згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.

У 2011 році ТОВ "Севморверф" здійснило сплату заборгованості на виконання постанови Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 30.06.2010 у справі №2а-1192/10/2770 за періоди квітень 2009 року - лютий 2010 року у розмірі 901 678,73 грн. (а.с. 14-16) та постанови Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 31.05.2010 у справі №2а-886/11/2770 за періоди березень 2010 року - січень 2011 року у розмірі 461 544,12 грн. (а.с. 17-20):

- платіжним дорученням №28 від 28.01.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за грудень 2010 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.13);

- платіжним дорученням №8342 від 02.03.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за січень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.24);

- платіжним дорученням №35 від 12.04.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за лютий 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.25);

- платіжним дорученням №8358 від 29.04.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за березень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.26);

- платіжним дорученням №8372 від 31.05.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за квітень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.27);

- платіжним дорученням №8387 від 05.07.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за травень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.28);

- платіжним дорученням №8402 від 29.07.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання за червень 2011 року у розмірі 85 885,75 грн. (а.с.29);

- платіжним дорученням №8413 від 29.08.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 94 474,33 грн. (85 885,75 грн. + 8 588,58 грн. -виконавчий збір) (а.с.30);

- платіжним дорученням №8440 від 30.09.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 50 000,00 грн. (а.с.31);

- платіжним дорученням №8457 від 28.10.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 121 000,00 грн. (а.с.32);

- платіжним дорученням №8461 від 04.11.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 105 000,00 грн. (а.с.33);

- платіжним дорученням №8459 від 31.10.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 105 000,00 грн. (а.с.34);

- платіжним дорученням №8464 від 18.11.2011 позивачем сплачено податкове зобов'язання по виконавчому листу №2а-1192/10/2770 у розмірі 105 000,00 грн. (а.с.35).

За правилом п. 87.9 ст. 87 Податкового кодексу України та з урахуванням розміру щомісячного платежу - 85 885,75 грн., сплачена вказаними платіжними дорученнями сума мала бути зарахована відповідачем у рахунок погашення боргу позивача за основним платежем. Отже, відповідач не мав правових підстав для направлення сплачених на виконання постанови суду коштів за більш пізні періоди.

Згідно з вимогою п.58.1 ст. 58 Податкового кодексу України, форма податкового повідомлення-рішення та порядок розрахунку грошового зобов'язання та штрафних санкцій встановлюється центральним контролюючим органом.

Відповідно до наказу ДПА України № 1236 від 28.11.2012 року, встановлено порядок направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, а також форми податкових повідомлень-рішень, штрафна санкція розраховується і застосовується виключно за одним податковим періодом (п.2.4 Порядку).

Згідно п.287.3 ст.287 Податкового кодексу України, податковий період, за який сплачується поточне зобов'язання з податку на землю (з орендної плати), відповідає календарному місяцю.

У цьому зв'язку факт прострочення сплати поточного податкового зобов'язання може бути встановлений тільки по відношенню до конкретного календарного місяцю, що визначає можливість застосування штрафної санкції саме за прострочення оплати по конкретному календарному місяцю.

Тобто, податкове повідомлення-рішення прийнято не по конкретному календарному місяцю, а за 4 податкових періода: жовтень 2010 року - січень 2011 року, що є неможливим для визначення кількості днів прострочення по кожному податковому періоду та визначає помилковість розрахунку штрафних санкцій.

За вказаних вище обставин, суд дійшов висновку, що позивач не має боргу й несвоєчасної сплати податкового зобов'язання з орендної плати за землю за жовтень, листопад 2010 року. Податкове повідомлення-рішення складено з порушенням Порядку № 1236 і не містить в собі вказівок ні на конкретний податковий період, за яким було допущене прострочення платежу, ні на кількість днів прострочення по конкретному податковому періоду, ні на порушену норму права. Штрафна санкція за порушення податкового законодавства у грудні 2010 року та січні 2011 року розрахована з порушенням перехідних положень Податкового кодексу України.

Оскільки відповідачем не доведено суду фактів порушення позивачем норм податкового законодавства, то застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій, не відповідає вимогам законодавства.

Розрахунок штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за період жовтень 2010 року -січень 2011 року має бути здійснений відповідачем з урахуванням встановлених судом фактів.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем в судовому засіданні не доведено правомірність оскаржувального повідомлення-рішення, у зв'язку з чим, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Відповідно до ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне стягнути з Державного бюджету України на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в сумі 687 гривень 09 копійок.

Постанова складена у повному обсязі 07 травня 2013 року.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 94, 99, 158-161, 163, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити.

Податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Балаклавському районі м. Севастополя Державної податкової служби від 25 лютого 2013 року №0000011500, - визнати протиправним та скасувати.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Севморверф» судові витрати в сумі 687 гривень 09 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольського апеляційного адміністративного суду в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.

Суддя М.В. Куімов

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення30.04.2013
Оприлюднено18.05.2013
Номер документу31229729
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/846/13-а

Ухвала від 13.11.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Постанова від 23.01.2014

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Ухвала від 10.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дадінська Тамара Вікторівна

Постанова від 30.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Куімов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні