Ухвала
від 24.04.2013 по справі 2а-3746/10/1770
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2013 р. Справа № 35457/10/9104

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Дяковича В. П., Рибачука А. І.;

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу колективного підприємства «Лісова пісня» на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2010 року в справі за позовом Сарненської міжрайонної державної податкової інспекції до колективного підприємства «Лісова пісня» про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

27 липня 2010 року Рівненським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву Сарненської міжрайонної державної податкової інспекції до колективного підприємства «Лісова пісня» про стягнення заборгованості перед бюджетом в сумі 5728 грн 75 коп.

В обґрунтування вимог позовної заяви зазначено, що у встановлені законодавством строки відповідачем не сплачено до бюджету суму штрафних санкцій.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2010 року позов задоволено повністю. Стягнуто з колективного підприємства «Лісова пісня» до Державного бюджету фінансові санкції в сумі 5728 грн 75 коп.

Зазначену постанову мотивовано тим, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій в судовому порядку не оскаржено. Крім того, суми вказані у рішенні про застосування штрафних фінансових санкцій відповідачем не сплачено.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем - колективним підприємством «Лісова пісня», подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначено, що відповідачем оскаржено дії щодо проведення перевірки за наслідками якої прийнято рішення про застування штрафних (фінансових) санкцій, а тому суд першої інстанції повинен був зупинити провадження в справі.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду були повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності, в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції не знаходить підстав для задоволення такої.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно із ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Як визначено ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» - контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державні податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. А згідно ст. 17 вказаного Закону визначено, що за порушення вимог цього Закону суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товар (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.

Відповідно суми фінансових санкцій, які визначені ст. ст. 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій (ст. 25 Закону України «Про застосувань реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Згідно із п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» - державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами проведеної працівниками державної податкової служби перевірки буфету «Верес», що належить відповідачу, складено акт перевірки від 25 лютого 2010 року № 187/23-723, яким встановлено порушення п. 1, 2, 9, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

За результатами розгляду акту перевірки № 187/23-723 від 25 лютого 2010 року, 26 березня 2010 року позивачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій № 0000362343, яке відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення отримано відповідачем 04 червня 2010 року.

Вказане рішення не було оскаржено ні в адміністративному, ні в судовому порядку, Крім того, суми вказані у рішенні про застосування штрафних фінансових санкцій відповідачем не сплачено.

Таким чином необхідно погодитись із обґрунтуванням постанови суду першої інстанції, що у даному випадку відповідач не сплатив у добровільному порядку до Державного бюджету, як вимагають вищевказані правові норми, накладені на нього суми фінансових санкцій, у зв'язку з чим Сарненська міжрайонна державна податкова інспекція відповідно до повноважень наданих їй Законом України «Про державну податкову службу в Україні» обґрунтовано звернулась до суду з позовом про стягнення до бюджету цих сум.

Щодо тверджень апелянта про те, що суд першої інстанції повинен був зупинити провадження у справі до вирішення справи за позовом колективного підприємства «Лісова пісня про оскарження дій щодо проведення перевірки за наслідками якої прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, то такі, на думку суду апеляційної інстанції, є безпідставними, оскільки розгляд такого спору не впливає на правильність прийняття рішення в даній справі.

Узагальнюючи викладене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв'язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для задоволення позову.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу колективного підприємства «Лісова пісня» залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2010 року в справі № 2а-3746/10/1770 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: С. П. Нос

Судді: В. П. Дякович

А. І. Рибачук

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2013
Оприлюднено18.05.2013
Номер документу31246789
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3746/10/1770

Постанова від 21.10.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Ухвала від 24.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Ухвала від 21.10.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шевчук С.М.

Постанова від 21.10.2010

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Шевчук С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні