Постанова
від 16.05.2013 по справі 801/1010/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 травня 2013 р. (о 12:34) Справа №801/1010/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В., за участю секретаря Цатурян С.О.

за участю представників сторін:

від позивача - Одабаші А.А., посвідчення УКР 3 104018, довіреність № 10/9/10-0 від 10.07.2012 року,

від відповідача - Мудрова Л.В., паспорт НОМЕР_1, довіреність № б/н від 06.02.2013 р.,

від відповідача - Ришкевич О.Я., паспорт НОМЕР_2, довіреність № б/н від 14.05.2012 р.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим Державної податкової служби

до Колективного підприємства «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств»

про стягнення 51 079,52 грн.

Суть спору: Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративною позовною заявою до Колективного підприємства «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 51 079,52 грн. з земельного податку з юридичних осіб.

Ухвалами Окружного адміністративного суду АР Крим від 25.01.2013 року відкрито провадження по адміністративній справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 19.03.2013 року провадження у справі зупинено до отримання відповіді Міськрайонного управління Держземагенства у м. Сімферополі та Сімферопольському районі АР Крим.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 22.04.2013 року провадження у справі поновлено.

Представник позивача у судовому засіданні 16.05.2013 року позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представники відповідача у судовому засіданні 16.05.2013 року проти задоволення позову заперечували з підстав, викладених у відгуку на адміністративний позов.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 1 ч.2 статті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України визначено поняття справи адміністративної юрисдикції, - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні"(в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах входять до складу органів державної податкової служби і є органами виконавчої влади.

Основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (ст. 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Враховуючи зазначене, відповідач, здійснюючи свої повноваження у спірних відносинах є суб'єктом владних повноважень, спір що виник між сторонами пов'язаний із захистом прав позивача у сфері публічно-правових відносин і є справою адміністративної юрисдикції, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Колективне підприємство «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» зареєстроване у якості юридичної особи Сімферопольською районною державною адміністрацією 29.05.1991 року, ідентифікаційний код 05532302, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 441110, довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с. 10).

Колективне підприємство «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 20.02.1995 року за № 287, станом на час розгляду справи знаходиться на податковому обліку в Сімферопольській міжрайонній державній податковій інспекції АР Крим Державної податкової служби.

Пунктом 4.1.1 статті 4 ПК України встановлено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Згідно з п. 14.1.72. ст. 14 ПК України встановлено, що земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Пунктом 14.1.175. статті 14 ПК України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, грошове зобов'язання платника податку є податковим боргом з моменту його узгодження у порядку, визначеному Податковим кодексом України.

Згідно зі статтею 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Об'єктами оподаткування відповідно до ст. 270 ПК України є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Відповідно до п. 286.1., п. 286.5. ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року орган державної податкової служби надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Згідно з п. 58.2. ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п. 59.1. ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, орган державної податкової служби надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з п. 287.3. ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Виконавчим комітетом Сімферопольської районної (міської) ради депутатів трудящих Сімферопольському міжколгоспному комбікормовому заводу м. Сімферополь Кримської області видано державний акт на право користування землею серії Б № 014749 від 1988 року, для будівництва будівель та споруд заводу (а.с. 68-71, 72-74).

Рішенням 10 сесії 6 скликання Чистенської сільської ради Сімферопольського району АР Крим від 22.06.2012 року дозволено колективному підприємству «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» розробку технічної документації з землевпорядкування в частині складання документів для передачі в оренду строком на 20 років земельної ділянки площею 7,5 га для ведення господарської діяльності в с. Фонтани, вул. Чкалова, 67 (а.с. 36).

Згідно з довідкою про грошову оцінку земельної ділянки, розташованої на території Чистенської сільської ради Сімферопольського району АР Крим, нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 7,5 га, розташованої за адресою: Сімферопольський район, с. Фонтани, вул. Чкалова, 65, яка належить КП «Сімферопольский районний комбікормовий завод КСП» складає 14 928 750 грн.

Відповідно до повідомлення Міськрайонного управління Держземагенства в м. Сімферополі та Сімферопольському районі АР Крим за Сімферопольським районним комбікормовим заводом, розташованим в с. Фонтани Чистенської сільської ради числиться у постійному користуванні земельна ділянка площею 7,5 га, який Розпорядженням РМ УРСР № 603-р від 10.11.1987 року був наданий у постійне користування для розміщення об'єктів заводу. Згідно з технічною документацією з нормативної грошової оцінки с. Фонтани, нормативна грошова оцінка земельної ділянки складає 14 928 750,00 грн. (а.с. 98).

Судом встановлено, що 22.06.2012 року посадовими особами Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим ДПС було проведено документальну невиїзну перевірку КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод КСП» код за ЄДРПОУ 05532302, з питання неподання декларації по платі за землю за 2012 рік.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено Акт № 906/15-3/05532302 від 22.06.2012 року., за висновками якого платником порушено п. 286.2 ст. 286 ПК України, занижено грошове зобов'язання з земельного податку на 49762,52 грн. за період січень-квітень 2012 року (а.с.12-14).

На підставі зазначеного Акту було прийнято податкове повідомлення - рішення від 09.07.2012 року № 0004741503, яким збільшено грошове зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб на 62 203,15 грн., у тому числі за основним платежем 49 762,52 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 12 440,63 грн. (а.с.11).

Зазначене повідомлення-рішення отримано відповідачем 11.07.2012 року, що підтверджується матеріалами справи.

19.10.2012 року посадовими особами Сімферопольської міжрайонної державної податкової інспекції АР Крим ДПС проведено камеральну перевірку КП «Сімферопольський комбікормовий завод» по питанню дотримання сплати земельного податку за 2012 рік.

За результатами вищенаведеної перевірки було складено Акт № 1851/1503/05532302 від 19.10.2012 року, за висновками якого встановлено порушення платником терміну сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання по земельному податку за 2012 рік протягом строків, встановлених ст. 287 ПК України (а.с. 16).

На підставі зазначеного Акту було прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007911503 від 31.10.2012 року, яким відповідача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 900,00 грн. (а.с. 15).

Зазначене повідомлення-рішення отримано відповідачем 08.11.2012 року, що підтверджується матеріалами справи.

Крім того, рішенням № 55/1503 від 20.11.2012 року КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» нараховано пені у сумі 1 352,6 грн. (а.с. 17-19).

За період з 03.08.2012 року відповідачу нараховано пені у сумі 74,14 грн. (а.с. 21).

Позивачем відповідно до ст. 59 ПК України надіслано податкову вимогу № 415 від 06.08.2012 року, яка отримана відповідачем 10.08.2012 року (а.с. 20).

Під час розгляду справи представник відповідача підтвердив отримання податкових повідомлень-рішень № 0004741503 від 09.07.2012 року, № 0007911503 від 31.10.2012 року, податкової вимоги № 415 від 06.08.2012 року, а також пояснив, що зазначені податкові повідомлення-рішення та податкова вимога відповідачем не оскаржувались.

Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення податкового боргу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення податкового боргу у судовому порядку, встановлення факту його сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.

При цьому, питання правомірності донарахування податкових зобовязань з земельного податку та застосування штрафних санкцій не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі суми донараховані та застосовані санкції, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Аналогічна позиція викладена у постанові Вищого адміністративного суду України у справі № К/9991/15364/11.

Також, суд зазначає, що під час розгляду справи відповідач підтвердив надання КП «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» податкових розрахунків земельного податку за 2010 - 2011 роки.

Враховуючи вищевикладене, податковий борг відповідача у розмірі 51 079,52 грн. є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Приймаючи до уваги те, що податковий борг відповідача є узгодженою сумою грошового зобов'язання, добровільно не сплачений відповідачем, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до пункту 95.3. статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податку здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідач - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи, що позивач не здійснював судових витрат по справі, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

У судовому засіданні 16.05.2013 року оголошена вступна та резолютивна частина постанови, згідно зі ст. 160 КАСУ постанова складена у повному обсязі 17.05.2013 року.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з рахунків у банках, що обслуговують Комунальне підприємство «Сімферопольський районний комбікормовий завод колективних сільськогосподарських підприємств» (97578, АР Крим, Сімферопольський район, с. Фонтани, вул. Чкалова, буд. 65, ЄДРПОУ 05532302) податковий борг з земельного податку з юридичних осіб у сумі 51 079,52 грн. на р/р 33218811700288, отримувач: місцевий бюджет Чистенської сільської ради, банк отримувача: ГУ ДКСУ в АРК, м. Сімферополь, МФО 824026, ОКПО 37978655, код платежу 13050100.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя підпис Кірєєв Д.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено20.05.2013
Номер документу31248176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/1010/13-а

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Ухвала від 14.06.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 16.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 22.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

Ухвала від 25.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні