Постанова
від 08.05.2013 по справі 826/3919/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 травня 2013 року 12:27 № 826/3919/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т. при секретарі судового засідання Олійник Ю.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельні традиції" до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 05.03.2013 р. за участю представників сторін:

від позивача: Борис І. Д., довіреність б/н, від 08.04.13 р.,

від відповідача: Заверуха О. О., довіреність № 3537/21-8018, від 21.06.12 р.;

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельні традиції", (надалі - позивач), звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, (далі - відповідач), про скасування рішення про застосування фінансових санкцій від 05.03.2013 р.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що відповідач помилково дійшов висновку про порушення позивачем вимог законодавства, оскільки останнім днем для подання звітності було 11.02.2013 року, а тому у відповідача були відсутні правові підстави для застосування фінансових санкцій.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та просила позов задовольнити повністю.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржуване рішення про застосування фінансових санкцій є законним та обґрунтованим, прийнятим на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначений законодавством України.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

13.02.2013 року Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у м. Києві було складено Висновок про неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги придбання реалізацію тютюнових виробів №161/8/21-106, (надалі - Висновок №161/8/21-106), відповідно до якого, на думку відповідача, позивачем несвоєчасно подано звіт, а саме 11.02.2013 року, чим порушено вимоги статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

На підставі зазначеного вище Висновку №161/8/21-106, Департаментом контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України 05 березня 2013 року прийнято Рішення про застосування фінансових санкцій №000560 (надалі - Рішення №000560), яким до позивача за несвоєчасне подання звіту за січень 2013 року застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 1700,00 грн.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельні традиції" зареєстровано Оболонською районною у м. Києві державною адміністрацією 02.07.2012 р. Позивачем також була отримана Ліцензія на право оптової торгівлі тютюновими виробами серії АД №074942 (реєстраційний номер 001483) дійсна з 19.09.2012 р. по 19.09.2017 р.

Відповідно до ч.3 ст.2 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року №481/95-BP, (надалі - Закон №481/95-ВР), виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється суб'єктами господарювання незалежно від форм власності за умови одержання ліцензії.

Частинами 1 ст.16 Закону №481/95-ВР встановлено, що контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Згідно п.1, п.6.1, п.6.5 та п.6.15 Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.10.2011 №1289, Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів (далі - Департамент) діє як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи у складі Державної податкової служби України (далі - ДПС України) і реалізує державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, здійснює міжгалузеву координацію у даній сфері. Виконує роботу щодо здійснення контролю за: виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів; ліцензуванням регіональними управліннями роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Здійснює ліцензування діяльності суб'єктів господарювання з виробництва та оптової торгівлі спиртом, виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, призупинення дії та анулювання виданих ліцензій у випадках, передбачених законодавством. Застосовує у випадках, передбачених законодавством, фінансові санкції до суб'єктів господарювання за порушення вимог законодавства, яке регулює відносини у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.

Відповідно до вимог частини 3 статті 16 Закону №481/95-ВР, суб'єкти господарювання, які отримали передбачені цим Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Таким чином, враховуючи те, що позивачем була отримана ліцензія на право оптової торгівлі тютюновими виробами, він зобов'язаний щомісяця до 10 числа наступного місяця подавати відповідачу звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) тютюнових виробів за встановленою формою.

Судом встановлено, що останній день для подачі позивачем звіту про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) тютюнових виробів за січень 2013 року, а саме, 10 лютого 2013 р., припадав на вихідний день - неділю, відповідно, передостанній день подачі звіту також припадав на вихідний день, а саме, - на суботу.

Відповідно до п.49.20 ст.49 Податкового кодексу України, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Таким чином, останнім днем подачі позивачем звіту про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) тютюнових виробів за січень 2013 року слід вважати 11.02.2013 року.

З матеріалів справи вбачається, що Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів за січень 2013 року був поданий позивачем відповідачу 11.02.2013 року, а тому суд приходить до висновку, що позивачем не було допущено порушень вимог ст. 16 Закону №481/95-ВР, отже у відповідача були відсутні підстави для прийняття Рішення №000560.

Згідно з ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених ст. 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України).

Відповідачем не було доведено правомірність та обґрунтованість прийнятого Рішення про застосування фінансових санкцій №000560 від 05.03.2013 р.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та наданих сторонами доказів, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Згідно з частиною першою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Керуючись вимогами ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельні традиції" задовольнити повністю.

2. Скасувати Рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України про застосування фінансових санкцій від 05.03.2013 р. № 000560.

3. Судові витрати в сумі 114,70 грн. (сто чотирнадцять гривень сімдесят коп.) присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельні традиції" (ідентифікаційний код 38261901) за рахунок Державного бюджету України.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

З урахуванням положень ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в судовому засіданні 08.05.2013 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 13.05.2013 р.

Суддя Ю.Т. Шрамко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.05.2013
Оприлюднено20.05.2013
Номер документу31271689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3919/13-а

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 28.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Ухвала від 16.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 08.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні