Постанова
від 21.05.2013 по справі 825/1470/13-а
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                        Справа №  825/1470/13-а ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ  АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 14 травня 2013 року                                                                                м. Чернігів Чернігівський окружний адміністративний суд у складі: головуючої  судді                                        Бородавкіної С.В., при секретарі                                                  Хрущ Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "РЕНТ СЕРВІС" до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень, - В С Т А Н О В И В: Позивач 12.04.2013 звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби і просить скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 03 квітня 2013 року №0001632200 та №0001642200. Свої позовні вимоги мотивує тим, що основою прийняття таких висновків податкового органу є інформація отримана від органів податкової служби із різних областей України, які здійснили перевірку його контрагентів. У періоді, що перевірявся між ПП «Рент-Сервіс» та контрагентами були укладені договори купівлі-продажу та надання послуг. Виконання договорів підтверджується актами виконаних робіт, податковими накладними, товарно-транспортними накладними, видатковими накладними та платіжними дорученнями. На підставі виписаних контрагентами податкових накладних, у перевіряємий період, які відображені у реєстрі отриманих податкових накладних, сплачена позивачем в ціні вартості товару (отриманих послуг) сума податку на додану вартість була включена до податкового кредиту. У своїх висновках податковий орган вважає, що не встановлюється реальність факту здійснення операції між позивачем та контрагентами. При цьому, актом перевірки не встановлено жодного фактичного порушення вимог норм законодавства, яке б позбавляло позивача права на формування податкового кредиту. Податковий орган не аргументував висновок щодо безпідставного формування кредиту позивачем відповідними положеннями Податкового кодексу України. При цьому контрагенти належним чином оформлювали податкові накладні, отриманий товар (надані послуги) призначалися для використання у господарській діяльності позивача, проведені операції були підтверджені відповідними бухгалтерськими та податковими документами. Слід зазначити, що відсутність можливості проведення перевірки первинних бухгалтерських документів контрагентів, не впливає на право позивача на віднесення до складу податкового кредиту сплаченого податку на додану вартість при придбанні товару, оскільки Податковий кодекс України не ставить таке право платника податку в залежність від виявлених - порушень інших осіб. Представники позивача позовні вимоги просили задовольнити в повному обсязі. Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що до ДПІ у м. Чернігові від ДПІ у Ленінському районі м. Дніпропетровська надійшов акт від 11.10.2012 №1155/226/34364633 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ», щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку з 01.07.2012 по 31.08.2012. Від ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області ДПС надійшов акт від 25.12.2012р. №2301/221/35985571 про неможливість проведення звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АМКР-СК» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період за червень 2012 року, липень 2012 року, серпень 2012 року. Відповідно до яких встановлено факт відсутності реального вчинення господарських операцій даних товариств за перевіряємий період, у зв'язку з відсутністю за місцем знаходження. Також від  ДПІ у Шевченківському районі м. Києва надійшов акт від 25.12.2012 №_2279/2240/37145384 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Сатурн КП» з питань взаємовідносин з контрагентами, якими за рахунок ТОВ «Сатурн КП» сформовано податковий кредит за період 01.07.2010 - 31.08.2011.В ході перевірки встановлено відсутність реальної можливості отримання та відвантаження товарів (робіт, послуг) підприємством ТОВ «Сатурн КП», а саме: відсутність майна, трудових ресурсів, виробничо-складських приміщень, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень, засобів для транспортування та іншого майна, які економічно необхідні для здійснення господарських операцій у зазначених обсягах, що свідчить про відсутність необхідних умов для реального настання результатів відповідної господарської діяльності. Згідно автоматичної системи співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту на рівні ДПА України між податковим зобов'язанням станом на 18.03.2013 ТОВ «Хозстройсервіс» та ПП «Рент Сервіс» існує розбіжність на загальну суму ПДВ 25090,65 грн. та внесений акт про результати перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства від 12.10.2012 р № 150/224/31154791 від ДПІ у Бабушинському районі м. Дніпропетровська. А також відповідно до даної системи  між ТОВ «Рокко» та ПП «Рент Сервіс» існують розбіжності на загальну суму ПДВ 29294,85 грн., в т.ч. за квітень 2012 року на суму 22058,45 грн., за травень 2012 року на суму 7236,4 грн. та внесені акти про результати перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства від 12.10.2012 р. №151/224/32218976 та від 13.11.2012 № 1289/224/32218976 від ДПІ у Бабушинському районі м. Дніпропетровська. Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного. Працівниками ДПІ у м. Чернігові була проведена документальна позапланова виїзна перевірка Приватного підприємства "РЕНТ СЕРВІС" з питань  достовірності, повноти нарахування податку на додану вартість з ТОВ  "САТУРН-КП" за грудень 2010 року, з ТОВ "РОККО" за квітень, травень 2012 року, з ТОВ "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ" за липень, серпень 2012 року, з ТОВ "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" за травень 2012 року, з ТОВ "АМКР-СК" за червень, серпень 2012 року та з питань достовірності, повноти нарахування податку на прибуток у деклараціях з податку на прибуток підприємства за відповідний період (том №1, а.с.172-202). Перевіркою було встановлено наступні порушення: 1.           п.5.1, п.п.5.2.1 п.5.2, п.п.5.3.9 п.п.5.3 ст.5 Закону України “Про оподаткування прибутку підприємств” №283/97-ВР від 22 травня 1997 року зі змінами та доповненнями, п.п.138.1.1 п.138.1, п. 138.2 ст.138, п.п.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI зі змінами і доповненнями, в результаті чого підприємством було занижено податок на прибуток на суму 130356,00 грн., в т.ч. за 2010 рік в сумі 7800,00 грн., за 1 півріччя 2012 року в сумі 81741,00 грн., за 3 квартал 2012 року в сумі 122556,00 грн. 2.           п.п.7.4.4, п.п.7.4.5 п.74 ст.7, п.п.7.7.1 п.7.7 ст. 7 Закону України “Про податок на додану вартість” №168/97-ВР від 03.04.1997р. зі змінами та доповненнями, п.198.2, п.198.6 ст.198, п.200.1, п.200.2 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, в результаті чого занижено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню та сплаті в бюджет всього на суму 122960,00 грн. в т.ч. за грудень 2010 року на суму 6240,00 грн., за квітень 2012 року на суму 22058,00 грн., за травень 2012 року на суму 32327,00 грн., за червень 2012 року на суму 23464,00 грн., за липень 2012 року на суму 15436,00 грн., за серпень 2012 року на суму 23435,00 грн.           На підставі акта перевірки відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 03 квітня 2013 року: №0001642200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на 182881,00 грн., з них: +122960,00 грн. – за основним платежем та 59921,00 грн. – за штрафними санкціями (том №1, а.с.203), №0001632200, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на 193585,00 грн., з них: +130356,00 грн. – за основним платежем та 63229,00 грн. – за штрафними санкціями (том №1, а.с.204). Відповідно до ст. 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність. Господарська діяльність здійснюється у загальній економічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що неможливо без вартісної оцінки і взаємооцінки, еквівалентності обміну, відповідних обчислень і розрахунків. Тому така ознака результатів господарської діяльності, як цінова визначеність, наявна в абсолютній більшості випадків, хоча в некомерційній господарській діяльності можливе безкоштовне надання результатів останньої. На момент виникнення спірних правовідносин з ТОВ "САТУРН-КП" діяли норми  Закону України  «Про податок на додану вартість» та  норми Закону України  «Про оподаткування прибутку підприємств». З 01.01.2011 року набрав чинності Податковий кодекс України, норми якого в частині визначення податку на додану вартість та податку на прибуток кореспондуються з нормами Закону України  «Про податок на додану вартість» та  Закону України  «Про оподаткування прибутку підприємств». Відповідно до п.п.14.1.27 п.14.1 ст.14  Податкового кодексу України витрати - сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов'язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником) Розділом ІІІ Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на прибуток. Відповідно до п.п.134.1.1 п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу. Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Відповідно до п.п.139.1.1 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України  не включаються до складу витрат витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності. Отже, до складу валових витрат можуть бути віднесені витрати, які безпосередньо пов'язані з підготовкою,  організацією,  веденням виробництва,  реалізацією продукції (робіт,  послуг). Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість. Відповідно до п.185.1 ст.185  Податкового кодексу України об'єктом оподаткування (податком на додану вартість) є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу. Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу. Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Відповідно до п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду. Відповідно до п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. Відповідно до п.201.6 ст.200 Податкового кодексу України податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назва документа; дата і місце складання; назва підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, які брала участь у здійсненні господарської операції. Отже, на підтвердження включення сум коштів до складу валових витрат та сум ПДВ до складу податкового кредиту необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», зокрема: документи, що підтверджують факт отримання  послуг від іншої особи та документи, що підтверджують зв'язок понесених витрат з господарською діяльністю платника податку. Про відсутність реального характеру відповідних операцій можуть свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема, про наявність таких обставин: - неможливість здійснення платником податку зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності; - відсутність у платника податку необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності в силу відсутності управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів; - облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням права на податковий кредит або бюджетне відшкодування, якщо для даного виду діяльності також потрібне здійснення і облік інших господарських операцій; - здійснення операцій з товарно-матеріальними цінностями, які не вироблялися або не могли бути вироблені в обсязі, зазначеному платником податку в документах обліку. Основними видами господарської діяльності Приватного підприємства "РЕНТ СЕРВІС" є: ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення, інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем, неспеціалізована оптова торгівля, діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, консультування з питань оподаткування, установлення та монтаж машин і устаткування, ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устаткування (том №1, а.с.212-217). Позивач є платником ПДВ відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (том №1, а.с.8). 10.06.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "АМКР-СК" (Продавець) та Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №28 (том №1, а.с.28-29). Відповідно до п.1.1 договору Продавець зобов'язується передати у власність Покупцю товар, а Покупець зобов'язується оплатити товар та прийняти його. Відповідно до п.2.1 договору асортимент, кількість та ціна товару визначається за взаємним погодженням сторін в кожному окремому випадку постачання товару і зазначається в рахунках Продавця, котрі є невід'ємним додатком до даного договору. Відповідно до п.3.1 договору оплата товару здійснюється Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця. Виконання договору підтверджується видатковими накладними на поставку товару   від 18.06.2012 №4 на суму 27252,00 грн., в т.ч. ПДВ – 4542,00 грн., від 19.06.2012 №9 на суму 31794,00 грн., в т.ч. ПДВ – 5299,00 грн., від 22.06.2012: №12 на суму 2832,00 грн., в т.ч. ПДВ 472,00 грн. та №13 на суму 40234,74 грн., в т.ч. ПДВ – 6705,79 грн., від 25.06.2012 №15 на суму 34343,28 грн., в т.ч. ПДВ – 5723,88 грн., від 26.06.2012 №74 на суму 4326,00 грн., в т.ч. ПДВ – 721,00 грн., від 02.08.2012 №4 на суму 33503,95 грн., в т.ч. ПДВ – 5583,99 грн., від 10.08.2012 №22 на суму 28816,32 грн., в т.ч. ПДВ – 4802,72 грн., від 20.08.2012 №40 на суму 4296,30 грн., в т.ч. ПДВ – 716,05 грн., від 27.08.2012 №53 на суму 8855,64 грн., в т.ч. ПДВ – 1475,94 грн. (том №1, а.с.40-49). Поставка товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 19.06.2012 №123, від 18.06.2012 №121, від 22.06.2012 №128, від 25.06.2012 №131, від 10.08.2012 №167, від 02.08.2012 №164 (том №1, а.с.53-58). Позивач належним чином розрахувався за придбаний товар, що підтверджується платіжними дорученнями від 04.09.2012, від 07.09.2012, від 20.09.2012, від 03.10.2012 (том №1, а.с.50-52). Товариством з обмеженою відповідальністю "АМКР-СК" було видано податкові накладні від 18.06.2012 №4  на суму 27252,00 грн., в т.ч. ПДВ – 4542,00 грн., від 19.06.2012 №9 на суму 31794,00 грн., в т.ч. ПДВ – 5299,00 грн., від 22.06.2012: №12 на суму 2832,00 грн., в т.ч. ПДВ 472,00 грн. та №13 на суму 40234,74 грн., в т.ч. ПДВ – 6705,79 грн., від 25.06.2012 №15 на суму 34343,28 грн., в т.ч. ПДВ – 5723,88 грн., від 26.06.2012 №74 на суму 4326,00 грн., в т.ч. ПДВ – 721,00 грн., від 02.08.2012 №4 на суму 33503,95 грн., в т.ч. ПДВ – 5583,99 грн., від 10.08.2012 №22 на суму 28816,32 грн., в т.ч. ПДВ – 4802,72 грн., від 20.08.2012 №40 на суму 4296,30 грн., в т.ч. ПДВ – 716,05 грн., від 27.08.2012 №53 на суму 8855,64 грн., в т.ч. ПДВ – 1475,94 грн. (том №1, а.с.30-39). 21.10.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" (Продавець) та Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №95 (том №1, а.с.59-60) Відповідно до п.1.1 договору Продавець зобов'язується передати у власність Покупцю товар, а Покупець зобов'язується оплатити товар та прийняти його. Відповідно до п.2.1 договору асортимент, кількість та ціна товару визначається за взаємним погодженням сторін в кожному окремому випадку постачання товару і зазначається в рахунках Продавця, котрі є невід'ємним додатком до даного договору. Відповідно до п.3.1 договору оплата товару здійснюється Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця. Виконання договору підтверджується видатковими накладними на поставку товару від 03.05.2012 №5 на суму 28245,48 грн., в т.ч. ПДВ – 4707,58 грн., від 14.05.2012: №17 на суму 35742,72, в т.ч. ПДВ – 5957,12 грн., №18 на суму 30758,26, в т.ч. ПДВ – 5126,38, від 21.05.2012 №33 на суму 29222,14 грн., в т.ч. ПДВ – 4870,36, від 28.05.2012 №53 на суму 26575,30, в т.ч. ПДВ – 4429,22 грн. (том №1, а.с.66-70). Поставка товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 03.05.2012 №105, від 14.05.2012: №108, №109, від 21.05.2012 №118, від 28.05.2012 №127 (том №1, а.с.75-71). Позивач належним чином розрахувався за придбаний товар, що підтверджується платіжними дорученнями від 23.05.2012, від 30.05.2012, від 12.06.2012, від 19.06.2012, від 20.06.2012 (том №1, а.с.71-74). Товариство з обмеженою відповідальністю "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" видало податкові накладні від 03.05.2012 №5 на суму 28245,48 грн., в т.ч. ПДВ – 4707,58 грн., від 14.05.2012: №17 на суму 35742,72, в т.ч. ПДВ – 5957,12 грн., №18 на суму 30758,26, в т.ч. ПДВ – 5126,38, від 21.05.2012 №33 на суму 29222,14 грн., в т.ч. ПДВ – 4870,36, від 28.05.2012 №53 на суму 26575,30, в т.ч. ПДВ – 4429,22 грн. (том №1, а.с.61-65). 01.06.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ" (Виконавець) та Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" (Замовник) було укладено договір про надання послуг №27 (том №1, а.с.82-83). Відповідно до п.1.1 договорів Виконавець зобов'язаний надавати послуги з ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки та торгівельного обладнання, засобів зв'язку, монтаж та налаштування локальної обчислювальної мережі, Замовник зобов'язаний прийняти та оплатити його. Відповідно до п.2.1 договорів асортимент, кількість та ціна виконаних робіт, надання послуг визначаються за взаємним погодженням. Відповідно до п.5.1 договорів оплата за виконання роботи, на дані послуги здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця діб на підставі акт виконаних робіт. Виконання даних договорів підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання  послуг) від 13.07.2012  №58 на суму 5389,20 грн., в т.ч. ПДВ – 898,20грн., від 16.07.2012 №66 на суму 22280,40 грн., в т.ч. ПДВ – 3713,40 грн., від 25.07.2012 №78 на суму 8514,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1419,00 грн., від 27.07.2012 №86 на суму 15450,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2575,00 грн., від 27.07.2012 №129 на суму 16200,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2700,00 грн., від 30.07.2012: №164 на суму 8236,80 грн., в т.ч. ПДВ – 1372,80 грн. та №165 на суму 16544,40 грн., в т.ч. ПДВ – 2757,40 грн., від 15.08.2012 №79 на суму 21000,00 грн., в т.ч. ПДВ – 3500,00 грн., від 20.08.2012 №116 на суму 5371,20 грн., в т.ч. ПДВ – 895,20 грн., від 20.08.2012 №117 на суму 22154,40 грн., в т.ч. ПДВ – 3692,40 грн., від 30.08.2012 №145 на суму 16614,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2769,00 грн. ( том №1, а.с.95-105). Позивач належним чином розрахувався послуги, що підтверджується платіжними дорученнями від 31.07.2012, від 14.08.2012, від 27.08.2012, від 03.10.2012, від 04.10.2012 (том №1, а.с.106-108). Товариством з обмеженою відповідальністю "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ" було виписано податкові накладні від 13.07.2012  №58 на суму 5389,20 грн., в т.ч. ПДВ – 898,20грн., від 16.07.2012 №66 на суму 22280,40 грн., в т.ч. ПДВ – 3713,40 грн., від 25.07.2012 №78 на суму 8514,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1419,00 грн., від 27.07.2012 №86 на суму 15450,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2575,00 грн., від 27.07.2012 №129 на суму 16200,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2700,00 грн., від 30.07.2012: №164 на суму 8236,80 грн., в т.ч. ПДВ – 1372,80 грн. та №165 на суму 16544,40 грн., в т.ч. ПДВ – 2757,40 грн., від 15.08.2012 №79 на суму 21000,00 грн., в т.ч. ПДВ – 3500,00 грн., від 20.08.2012 №116 на суму 5371,20 грн., в т.ч. ПДВ – 895,20 грн., від 20.08.2012 №117 на суму 22154,40 грн., в т.ч. ПДВ – 3692,40 грн., від 30.08.2012 №145 на суму 16614,00 грн., в т.ч. ПДВ – 2769,00 грн. (том №1, а.с.84-94). 20.10.2011 між Товариством з обмеженою відповідальністю "РОККО"  (Виконавець) та Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" (Замовник) було укладено договір про надання послуг №16 (том №1, а.с.109-110). Відповідно до п.1.1 договорів Виконавець зобов'язаний надавати послуги з ремонту та обслуговування комп'ютерної техніки та торгівельного обладнання, засобів зв'язку, монтаж та налаштування локальної обчислювальної мережі, Замовник зобов'язаний прийняти та оплатити його. Відповідно до п.2.1 договорів асортимент, кількість та ціна виконаних робіт, надання послуг визначаються за взаємним погодженням. Відповідно до п.5.1 договорів оплата за виконання роботи, на дані послуги здійснюється Замовником шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця діб на підставі акт виконаних робіт. Виконання даних договорів підтверджується актами здачі-прийняття робіт (надання  послуг) від  13.04.2012 №14 на суму 3360,00 грн., в т.ч. ПДВ – 560,00 грн., від 17.04.2012: №16 на суму 7880,40 грн., в т.ч. ПДВ -1313,40 грн., №17 на суму 9997,20 грн., в т.ч. ПДВ – 1666,20 грн. та №18 на суму 9147,60 грн., в т.ч. ПДВ – 1524,60 грн., від 27.04.2012: №49 на суму 10044,00 грн., в т.ч. ПДВ -1674,00 грн. та №50 на суму 9542,40 грн., в т.ч. ПДВ – 1590,40 грн., від 14.05.2012: №65 на суму 11955,60 грн., в т.ч. ПДВ – 1992,60 грн. та №66 на суму 10324,80 грн., в т.ч. ПДВ – 1720,80 грн., від 21.05.2012 №77 на суму 4593,60 грн., в т.ч. ПДВ – 765,60 грн., від 28.05.2012: №83 на суму 6680,40 грн., в т.ч. ПДВ – 1113,40 грн., №84 на суму 9864,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1644,00 грн. ( том №1, а.с.122-133). Позивач належним чином розрахувався за послуги, що підтверджується платіжними дорученнями від 16.05.2012, від 18.05.2012, від 23.05.2012, від 30.05.2012, 12.06.2012, від 19.06.2012 (том №1, а.с.133-137). Товариством з обмеженою відповідальністю "РОККО" було виписано податкові накладні від 13.04.2012 №14 на суму 3360,00 грн., в т.ч. ПДВ – 560,00 грн., від 17.04.2012: №16 на суму 7880,40 грн., в т.ч. ПДВ -1313,40 грн.,  №17 на суму 9997,20 грн., в т.ч. ПДВ – 1666,20 грн. та №18 на суму 9147,60 грн., в т.ч. ПДВ – 1524,60 грн., від 27.04.2012: №49 на суму 10044,00 грн., в т.ч. ПДВ -1674,00 грн. та №50 на суму 9542,40 грн., в т.ч. ПДВ – 1590,40 грн., від 14.05.2012: №65 на суму 11955,60 грн., в т.ч. ПДВ – 1992,60 грн. та №66 на суму 10324,80 грн., в т.ч. ПДВ – 1720,80 грн., від 21.05.2012 №77 на суму 4593,60 грн., в т.ч. ПДВ – 765,60 грн., від 28.05.2012 №83: на суму 6680,40 грн., в т.ч. ПДВ – 1113,40 грн., №84 на суму 9864,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1644,00 грн.  (том №1, а.с.111-121). 24.04.2012 між Товариством з обмеженою відповідальністю "РОККО"  (Продавець) та Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" (Покупець) було укладено договір купівлі-продажу №40 (том №1, а.с.138-139). Відповідно до п.1.1 договору Продавець зобов'язується передати у власність Покупцю товар, а Покупець зобов'язується оплатити товар та прийняти його. Відповідно до п.2.1 договору асортимент, кількість та ціна товару визначається за взаємним погодженням сторін в кожному окремому випадку постачання товару і зазначається в рахунках Продавця, котрі є невід'ємним додатком до даного договору. Відповідно до п.3.1 договору оплата товару здійснюється Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця. Виконання договору підтверджується: - видатковими накладними на поставку товару від 25.04.2012: №27 на суму 18509,23 грн., в т.ч. 3084,87 грн., №40 на суму 28776,86грн., в т.ч. ПДВ – 4796,14 грн., від 20.04.2012 №23 на суму 35093,05 грн., в т.ч. ПДВ – 5848,84 грн. (том №1, а.с.143-145); -  рахунками-фактури від 20.04.2012 №23 на суму 35093,05 грн., в т.ч. ПДВ – 5848,84 грн., від 25.04.2012:  №40 на суму 28776,86 грн., в т.ч. ПДВ – 4796,14 грн., №27 на суму 18509,23 грн., в т.ч. ПДВ – 3084,87 грн. (том №1, а.с.146-148). Поставка товару підтверджується товарно-транспортними накладними від 25.04.2012: №91, №92 (том №1, а.с.149-150). Товариством з обмеженою відповідальністю "РОККО" було виписано податкові накладні 25.04.2012: №27 на суму 18509,23 грн., в т.ч. ПДВ - 3084,87 грн., №40 на суму 28776,86грн., в т.ч. ПДВ – 4796,14 грн., від 20.04.2012 №23 на суму 35093,05 грн., в т.ч. ПДВ – 5848,84 грн.  (том №1, а.с.140-142). Також позивачем було укладено договір з Товариством з обмеженою відповідальністю "САТУРН-КП", його виконання підтверджується: - актами здачі-прийняття робіт від  15.12.2010: №12152 на суму 9498,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1583,00 грн., №12153 на суму 5136,00 грн., в т.ч. ПДВ – 856,00 грн., від 28.12.2010: №12282 на суму 8844,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1474,00 грн.,  №12283 на суму 5952,00 грн., в т.ч. ПДВ – 992,00 грн., №12281 на суму 3600,00 грн., в т.ч. ПДВ – 600,00 грн. ( том №1, а.с.151-152,154-156); -  видатковими накладними від 15.12.2010 №12151 на суму 2262,00 грн., в т.ч. ПДВ – 377,00 грн., від 30.12.2010 №1230 на суму 2148,00грн., в т.ч. ПДВ – 358,00 грн., (том №1, а.с.153,157). Позивач належним чином розрахувався з даним контрагентом, що підтверджується платіжними дорученнями від 01.02.2010 (том №1, а.с.165-171). Товариством з обмеженою відповідальністю "САТУРН-КП" було виписано податкові накладні від 15.12.2010: №2001 на суму 9498,00 грн., в т.ч. ПДВ – 1583,00 грн., №2002 на суму 5136,00 грн., в т.ч. ПДВ – 856,00 грн., №2000 на суму 2262,00 грн., в т.ч. ПДВ – 377,00 грн., від 28.12.2010: №2540 на суму 8844,00 грн., в т.ч. 1474,00 грн., №2541 на суму 5952,00 грн., в т.ч. 992,00 грн., №2539 на суму 3600,00 грн., в т.ч. ПДВ – 600,00 грн., №2627 на суму 2148,00 грн., в т.ч. ПДВ – 358,00 грн. (том №1, а.с.158-164). Позивач суборендує у ПП "Мост-Ріал" відповідно до договору від 18.10.2010 №34/10 приміщення площею 14,4 м2, за адресою: м. Чернігів, проспект Миру, 54 (том №2, а.с.44-52). Придбаний товар та отримані послуги в подальшому були використані в господарській діяльності підприємства по взаємовідносинам з: - ТОВ "ГЕРА-СЕРВІС" відповідно до договору від 01.12.2009 №3Е10 (том №2, а.с.53-56); - ТОВ "РВС СЕРВІС" відповідно до договорів від 01.07.2011 №20, від 01.10.2011 №103 (том №2, а.с.89-90,139-140); - ТОВ "Гринтек" відповідно до договору від 20.07.2012 №29 (том №2, а.с.133-134); - ДП "Київські Хліби" відповідно до договору від 01.09.2011 №25 (том №2, а.с.147); - ТОВ "Контек" відповідно до договорів від 01.07.2012  №31, №32, №33 (том №2, а.с.154-155,158-159,162-163); Виконання даних договорів підтверджуються актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), видатковими накладними, довіреностями,  та виписаними Приватним підприємством "РЕНТ СЕРВІС" податковими накладними на продаж товарів та надання послуг (том №2, а.с.57-88,91-132,135-138,141-146,148-153,156-157,160-161,164-165). Дані операції були відображені позивачем в бухгалтерському обліку підприємства, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку: 631 (том №2, а.с.166-173). На момент здійснення позивачем господарських операцій ТОВ "РОККО", ТОВ "АМКР-СК", ТОВ "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ", ТОВ "САТУРН-КП" та ТОВ "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" були належним чином зареєстровані в якості суб'єктів господарювання у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (том №1, а.с.11,15,20,24) та відповідно до свідоцтв є платниками ПДВ (том №1, а.с.13,18,21,25). Таким чином, суд вважає, що  господарські операції з придбання товарів та послуг між позивачем та ТОВ "РОККО", ТОВ "АМКР-СК", ТОВ "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ", ТОВ "САТУРН-КП", ТОВ "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" мали реальний характер, оскільки придбання товару та послуг, зазначеного у податкових та видаткових накладних, відбулось з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності ТОВ " РЕНТ СЕРВІС ", наявні всі належні первинні документі, які підписані та скріплені печатками сторін та мають всі реквізити як того вимагає чинне законодавство України, і які вимагаються від покупця законодавством і підтверджують реальність господарських операцій, яка є підставою для формування податкового обліку,  також господарські операції спричинила реальні зміни майнового стану платника податків. Як на підставу нікчемності правочинів позивача з контрагентами ТОВ "РОККО", ТОВ "АМКР-СК", ТОВ "ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ", ТОВ "САТУРН-КП" та ТОВ "ХОЗСТРОЙСЕРВІС" податковий орган посилається на акти перевірок контрагентів: від 11.10.2012 №1155/226/34364633 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ОВК-ТЕХНОЛОГІЯ» щодо документального підтвердження господарських відносин із платниками податків їх реальності та повноти відображення в обліку з 01.07.2012 по 31.08.2012, від 25.12.2012р. №2301/221/35985571 про неможливість проведення звірки суб'єкта господарювання ТОВ «АМКР-СК» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами за період за червень 2012 року, липень 2012 року, серпень 2012 року, від 25.12.2012 №_2279/2240/37145384 про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Сатурн КП» з питань взаємовідносин з контрагентами, якими за рахунок ТОВ «Сатурн КП» сформовано податковий кредит за період 01.07.2010 - 31.08.2011; та на дані системи автоматичного співставлення податкового зобов'язання та податкового кредиту на рівні ДПА України  між ТОВ «Хозстройсервіс» та ПП «Рент Сервіс», а також відповідно до даної системи між ТОВ «Рокко» та ПП «Рент Сервіс»,  які на думку податкового органу є підтвердженням відсутності реального вчинення господарських операцій даних товариств за відповідні перевіряємі періоди. Суд зазначає, що викладені в актах обставини, не є підставою вважати правочини недійсними, або такими, що не відбулись, та не спростовують реальності виконання господарських операцій, оскільки угоди не визнані недійсними судами,  а також позивач не може нести відповідальності за дії своїх контрагентів. Зазначена позиція відповідає рішенню Європейського суду з прав людини від 22.01.2009 року у справі «БУЛВЕС» АД проти Болгарії» (заява № 3991/03), згідно якого Європейський суд з прав людини визнав, що «справедливий баланс» не додержується, коли платника ПДВ позбавляють права на податковий кредит (бюджетне відшкодування) за відсутності доказів його залучення до протиправної діяльності, пов'язаної з незаконним отриманням бюджетного відшкодування, чи доказів того, що йому було відомо про таку діяльність його постачальників. Відповідачем не доведено, а судом не встановлено, наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагента, як обов'язкової ознаки для визнання правочину недійсним та застосування адміністративно-господарських санкцій. Хоча факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування. Крім того, податковий орган не подав жодних доказів на підтвердження того, що позивач діяв без належної обачності й обережності і йому мало бути відомо про порушення, які допускав його контрагент, а також не зазначено інших обставин, які могли б свідчити про недобросовісність позивача. Також не доведено та не надано доказів, які б свідчили про наявність обставин, що виключають обґрунтованість заявленої позивачем податкової вигоди – як-то безтоварний та/або фіктивний характер здійснених операцій. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень від 03 квітня 2013 року №0001632200 та №0001642200. Встановивши, на підставі досліджених доказів та їх правової оцінки, підтвердження відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами надання контрагентами позивачу товару та послуг суд вважає, що позивачем не було порушено вимог Податкового кодексу України, а тому позовні вимоги про скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у м. Чернігові Державної податкової служби від 03 квітня 2013 року №0001632200 та №0001642200, з підстав наведених позивачем у позовній заяві, підлягають задоволенню. Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, - П О С Т А Н О В И В: Позов задовольнити. Скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м.Чернігові Державної податкової служби від 03 квітня 2013 року №0001632200 та №0001642200. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31216206784002, код 38054398, отримувач: УК у м.Чернігові, банк отримувача: ГУ ДКСУ у Чернігівській області, МФО 853592) на користь Приватного підприємства "РЕНТ СЕРВІС" (код ЄДРПОУ 36823535) судові витрати в сумі 2294,00 грн. Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                           С.В. Бородавкіна                                                                                                        

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2013
Оприлюднено22.05.2013
Номер документу31307274
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/1470/13-а

Постанова від 13.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 14.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 01.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 07.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 12.08.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 10.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Саприкіна І.В.

Постанова від 21.05.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 15.04.2013

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні