Рішення
від 16.05.2013 по справі 921/358/13-г/3
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" травня 2013 р.Справа № 921/358/13-г/3

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Турецького І.М.

Розглянув справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бучачхлібпром" (код ЄДРПОУ 05510898) вул. Галицька, 185, м. Бучач, Бучацький район, Тернопільська область

до відповідача Коропецького обласного ліцей-інтернату з посиленою військово - фізичною підготовкою (код ЄДРПОУ 04590961) вул. Каганця, 3/а, смт. Коропець, Монастириський район, Тернопільська область

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Фізична особа - підприємець ОСОБА_2 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1)

про визнання торгів недійсними та спонукання до вчинення дії

За участю представників сторін від:

Позивача:

Лось А.М. - представник за дорученням б/н від 16.04.2013р.

Циганчук І.І. - керівник підприємства , паспорт НОМЕР_2 від 24.10.2003р.

Відповідача:

Прайзнер Ю.Р. - представник за довіреністю № 110 від 16.04.2013р.

Третя особа:

не з"явився

Суть справи :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Бучачхлібпром" звернулося до господарського суду Тернопільської області з позовною заявою до відповідача Коропецького обласного ліцей-інтернату з посиленою військово - фізичною підготовкою про визнання недійсними торгів, проведені Коропецьким обласним ліцей-інтернатом з посиленою військово-фізичною підготовкою про закупівлю виробів хлібобулочних, кондитерських, кулінарних, борошняних нетривалого зберігання код 10.71.1 від 20.03.2013р. та зобов'язання Коропецького обласного ліцей-інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою провести в 2013 році нові конкурсні торги щодо закупівлі виробів хлібобулочних, кондитерських, кулінарних, борошняних нетривалого зберігання, у відповідності з вимогами чинного законодавства.

Ухвалою суду від 18.04.2013р. , залучено до участі у справі №921/358/13-г/3 в якості третьої особи , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізичну особу - підприємця ОСОБА_2.

Відповідач своїм конституційним правом на захист скористався. Явку у призначені судові засідання свого представника забезпечив, проти позову заперечує , з підстав викладених у письмовому відзиві на позовну заяву № 117 від 17.04.2013р. (вх. № 8175 від 18.04.2013р.) , просить суд відмовити у задоволенні позову.

Третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - фізична особа - підприємець ОСОБА_2 у судове засідання - 16.05.2013р. не з"явився, проте , у судовому засіданні - 25.04.2013р. заперечив проти позову в усній формі , просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог .

У судовому засіданні - 18.04.2013 року судом оголошено про початок розгляду справи № 921/358/13-г/3 по суті , про що свідчить формуляр (протокол) судового засідання від 18.04.2013р.

У відповідності до статті 77 ГПК України , у судовому засіданні оголошувались перерви до 25.04.2013р. до 11:20 год. та до 16.05.2013р. до 11:00 год. , про що свідчать формуляри (протоколи) судових засідань відповідно від 18.04.2013р. від 25.04.2013р.

Учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки, згідно статтей 20, 22, 27, 81-1 Господарського процесуального кодексу України.

Під час судового розгляду справи №921/358/13-г/3, в порядку статті 81-1 ГПК України, здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою програмно-апаратного комплексу " Діловодство суду " (компакт-диск CD-R, серійний номер 120 170 RD33759).

Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно дослідивши обставини справи, суд встановив наступне:

У відповідності до Закону України " Про здійснення державних закупівель" , Коропецьким обласним ліцей - інтернатом з посиленою військово-фізичною підготовкою було оголошено про проведення торгів з закупівлі - виробів хлібобулочні , кондитерські та кулінарні , борошняні , нетривалого зберігання код 10.71.1, шляхом проведення процедури запиту цінових пропозицій.

Протоколом №4 від 20.03.2013р. засіданням тендерного комітету щодо розгляду поданих цінових пропозицій по процедурі закупівлі "Запит цінових пропозицій" вирішено допустити до оцінки учасників усіх поданих цінових пропозицій.

Згідно протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій), у процедурі приймали учасники , а саме: ПП "Білобожниця хліб", ТОВ "Бучачхлібпром" та ФОП ОСОБА_2

Як вбачається , із даного протоколу учасники цінових пропозицій запропонували наступні ціни : ПП "Білобожниця хліб" - 149595 грн., ТзОВ "Бучачхлібпром" - 132734 грн., ФОП ОСОБА_2 - 128760 грн.

За результатами проведення оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) , переможцем став ФОП ОСОБА_2, так як останній запропонував найменшу цінову пропозицію серед інших учасників.

За таких обставин , 02 квітня 2013 року між Коропецьким обласним ліцей-інтернатом з посиленою військово-фізичною підготовкою (як, замовник) та фізичною особою - підприємцем ОСОБА_2 (як, учасник) укладено договір №24 закупівлі товарів ( робіт і послуг ) за державні кошти .

Відповідно до статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" , останній застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг, які повністю або частково здійснюються за рахунок державних коштів.

В силу статті 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель" , закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно статті 12 Закону України "Про здійснення державних закупівель" , закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; двоступеневі торги; запит цінових пропозицій; попередня кваліфікація учасників; закупівля в одного учасника; електронний реверсивний аукціон.

Статтями 35, 36 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачає, що Замовник здійснює закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій щодо товарів і послуг, для яких існує постійно діючий ринок, за умови, що їх вартість не перевищує 200 тисяч гривень. Для отримання цінових пропозицій замовник надсилає запит не менше ніж трьом учасникам та в день надсилання запиту передає його для публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель. Запит цінових пропозицій безоплатно публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та безоплатно розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону. Під час проведення процедури запиту цінових пропозицій цінові пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. У запиті обов'язково зазначаються: найменування та місцезнаходження замовника; опис предмета закупівлі чи його частин (якщо замовник передбачає подання цінових пропозицій за частинами), у тому числі їх необхідні технічні та інші параметри; адреса веб-порталу Уповноваженого органу, на якому розміщується інформація про закупівлю, відповідно до статті 10 цього Закону; адреса веб-сайту, на якому додатково розміщується інформація замовника про закупівлю (у разі наявності); строк поставки товарів або надання послуг; місце і строк подання цінових пропозицій; місце, дата і час розкриття цінових пропозицій; строк дії цінових пропозицій, але не менше ніж 120 днів; основні умови договору про закупівлю; прізвище, ім'я та по батькові, посада та адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасниками; реєстраційний рахунок замовника, відкритий в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (у разі здійснення закупівлі за рахунок бюджетних коштів). Строк подання учасниками цінових пропозицій встановлюється замовником, але не може бути меншим, ніж 10 робочих днів з дня публікації запиту цінових пропозицій у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Кожен учасник має право подати тільки одну цінову пропозицію, яка не може бути в подальшому змінена. Цінова пропозиція подається у письмовій формі за підписом учасника, прошита, пронумерована та скріплена печаткою, у запечатаному конверті. Цінові пропозиції розкриваються у встановлений замовником час. До участі у процедурі розкриття цінових пропозицій запрошуються всі учасники, що подали свої пропозиції. Під час розкриття цінових пропозицій складається протокол за формою, встановленою Уповноваженим органом. Копія протоколу розкриття цінових пропозицій надається будь-якому з учасників на його запит протягом одного робочого дня з дня надходження такого запиту. Загальний строк для розгляду цінових пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі не повинен перевищувати п'яти днів з дня розкриття цінових пропозицій. Переможцем процедури запиту цінових пропозицій визнається учасник, який подав пропозицію, що відповідає вимогам замовника, зазначеним у запиті цінових пропозицій, та має найнижчу ціну. Замовник акцептує цінову пропозицію в день визначення переможця. Протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця замовник зобов'язаний надіслати переможцю процедури закупівлі повідомлення про акцепт цінової пропозиції, а всім учасникам - повідомлення про результати процедури запиту цінових пропозицій із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника-переможця. Повідомлення про акцепт цінової пропозиції обов'язково безоплатно публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель. Замовник укладає з переможцем договір про закупівлю відповідно до основних умов договору, зазначених у запиті, у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель повідомлення про акцепт цінової пропозиції, але не пізніше ніж через 14 днів з дня визначення переможця. Замовник відхиляє цінові пропозиції, у разі якщо вони не відповідають вимогам замовника, зазначеним у запиті, або з підстав, зазначених у статті 17 цього Закону. Замовник відміняє процедуру запиту цінових пропозицій та має право визнати її такою, що не відбулася, у випадках, визначених статтею 30 цього Закону. Інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій оприлюднюється відповідно до статті 10 цього Закону.

Позивач у позовній заяві та у своїх доводах посилається на порушення відповідачем процедуру проведення торгів , що передбачено вимогами статей 27, 29, 30 Закону України "Про здійснення державних закупівель" - розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Однак, як вбачається із матеріалів справи , Коропецький обласний ліцей-інтернат з посиленою військово - фізичною підготовкою проводив процедуру закупівлі виробів шляхом запиту цінових пропозицій , відповідно до статтей 35, 36 Закону України "Про здійснення державних закупівель" .

З огляду на викладене , суд прийшов до висновку , що відповідачем не порушено вимоги Закону України " Про здійснення державних закупівель".

Згідно із статті 4-3 Господарського процесуального кодексу України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Відповідно до положень статті 1, 2 Господарського процесуального кодексу України, статті 16 Цивільного кодексу України, статті 20 Господарського кодексу України , судовому захисту підлягає порушене або оспорене право чи охоронюваний законом інтерес.

Суд може захистити цивільне право або інтерес у спосіб визначений частиною 2 статті 16 Цивільного кодексу України або іншим способом, що встановлений договором або законом.

Зі змісту частини 2 статті 16 та частини 3 статті 1154 Цивільного кодексу України, частини 2 статті 20 Господарського кодексу України та положень Закону України "Про здійснення державних закупівель" вбачається, що за наявності відповідних обставин може бути визнано недійсним результати процедури закупівлі або договір про закупівлю, а не торги, як заявлено позивачем.

Тобто, позивачем - ТзоВ "Бучачхлібпром" обрано непередбачений законодавством спосіб захисту прав, наслідком чого має бути відмова у задоволенні позовних вимог.

Даний факт визнаний самим позивачем у заяві про уточнення позовних вимог №24 від 14.05.2013р. ( вх.. № 9451) , в якій просив скасувати рішення тендерного комітету Коропецького обласного ліцей - інтернату з посиленою військово-фізичною підготовкою, оформлене протоколом від 20.03.2013р. про закупівлю виробів хлібобулочних , кондитерських, кулінарних , борошняних нетривалого зберігання код 10.71.1 та зобов"язати Коропецький обласний ліцей - інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою провести в 2013 році процедуру закупівлі щодо вищевказаного предмету закупівлі у відповідності з вимогами чинного законодавства.

На підставі статті 22 ГПК України та Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", суд заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Бучачхлібпром" за №24 від 14.05.2013р. ( вх.. № 9451) про уточнення позовних вимог, залишив без розгляду, про що свідчить відповідна ухвала суду від 16.05.2013р. у справі №921/358/13-г/3.

Оцінивши докази в їх сукупності , враховуючи викладене , суд прийшов до переконання що , позивач не довів належними та допустимими доказами своє право на звернення до суду , а тому правові підстави для задоволення позовних вимог позивача відсутні.

А відтак, суд вважає, що позовні вимоги позивача до задоволення не підлягають. А тому , у позові позивачу суд відмовляє повністю.

Відповідно до вимог статті 32, 33 Господарського процесуального кодексу України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Керуючись статтями 22, 27, 32, 33, 43, 49, 81-1, 82 - 85 ГПК України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України , Законом України "Про здійснення державних закупівель ", господарський суд

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позову відмовити повністю.

2. На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення, "22" травня 2013 року, через місцевий господарський суд.

3. Рішення направити сторонам у справі - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Суддя І.М. Турецький

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено22.05.2013
Номер документу31325720
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —921/358/13-г/3

Ухвала від 18.04.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 16.05.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Рішення від 16.05.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 04.04.2013

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні