Ухвала
від 16.05.2013 по справі 2а-2540/09/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 травня 2013 року Справа № 8343/10

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Макарика В.Я.

суддів Большакової О.О..

Глушка І.В.

за участю секретаря судового засідання - Ливак М.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Лабораторії наукових досліджень і проектування економіки на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.01.2010р. по справі № 2а-2540/09/0970 за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську Івано-Франківської області до Лабораторії наукових досліджень і проектування економіки стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

21 вересня 2009 року управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську звернулося до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства -Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки про стягнення заборгованості в сумі 877,79 грн. Позовні вимоги мотивує тим, що приватне підприємство - Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки зареєстроване як платник внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в управлінні Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську та станом на 01.09.2009 року допустило заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам в сумі 877,79 грн.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.01.2010р. позов задоволено повністю та стягнуто з суб'єкта господарської діяльності приватного підприємства Лабораторії наукових досліджень і проектування економіки на користь управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську заборгованість в сумі 877,79 грн.

Не погодившись з таким рішенням суду 1 інстанції Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки оскаржила його в апеляційному порядку, вважає, що постанова суду від 21 вересня 2009 року прийнята без врахування фактичних обставин справи та постановлена з порушенням норм матеріального права.

Апелянт покликається на те ,що приватне підприємство - Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки є приватною юридичною особою, що займається науково-дослідною діяльністю, та створена як засіб реалізації директором даного приватного підприємства своєї 21-річної професійної діяльності, в зв»язку з ліквідацією через розпад Радянського Союзу Івано- Франківського відділу Всесоюзного науково-дослідного інституту організації управління і економіки нафтової промисловості. Зазначає що з 01 січня 2004 року підприємство фактично господарської діяльності не веде, але у зв»язку із наявністю заборгованості по заробітній платі не може бути ліквідоване. В Івано-Франківському окружному адміністративному суді вже був заявлений адміністративний позов про стягнення з підприємства «різниці доплати до пенсії», рішення якого на даний час оскаржене в апеляційному порядку, а, таким чином, вважає, що даний позов (щодо одного і того ж предмету спору) розглядати немає підстав. В зв»язку з наведеним просить рішення суду першої інстанції скасувати та відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та стверджується зібраними доказами у справі, що приватне підприємство - Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки є юридичною особою з приватною організаційно-правовою формою, що займається науково-дослідною діяльністю (дослідження і розробки в галузі природничих та технічних наук), та відповідно до ч.З ст.15 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування»є платником страхових внесків.

Відповідно до ст. 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»працівнику відповідача ОСОБА_1. який одночасно являється керівником даного приватного підприємства - Лабораторія наукових досліджень і проектування економіки з 04.01.2008 року призначена наукова пенсія, яка виплачувалася за рахунок коштів Пенсійного фонду України та підлягає відшкодуванню підприємством.

Управлінням Пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську відповідачу надсилались повідомлення про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за 2009 рік, які відповідач повинен сплатити. Зокрема, з 01.03.2009 року сума таких витрат становила 95,07 грн. щомісяця, а з 01.09.2009 року -146,30 грн.

Відповідач не сплатив дані суми витрат на фінансування різниці між сумами пенсій.

Статтею 24 Закону України «Про наукову та науково-технічну діяльність»К 1977-ХІІ від 13.12.1991 року передбачено, що держава встановлює для наукових (науково- педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів. Пенсія науковому (науково-педагогічному) працівнику призначається при досягненні пенсійного віку: чоловікам - за наявності стажу роботи не менше 25 років, у тому числі стажу наукової роботи не менше 20 років; жінкам - за наявності стажу роботи не менше 20 років, у тому числі стажу наукової роботи не менше 15 років.

Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІП-ІУ рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів,- а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Постановою Кабінету Міністрів України N 372 від 24.03.2004 року було затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково- педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

В пункті 9 даного Порядку зазначено, що різниця у розмірі пенсій наукових (науково- педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3-8 цього Порядку.

Відповідно до п.З вказаного Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи в установах, організаціях та вищих навчальних закладах ІІІ-ІУ рівнів акредитації незалежно від форми власності здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації.

Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІУ рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення (п.З Порядку).

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

У разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством (п.8 Порядку).

Крім того, відповідно до п.13 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування)^ 1058-ІУ від 09.07.2003 року у разі, якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується за рахунок коштів, спрямованих із джерел, визначених Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність".

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є юридичною особою з приватною організаційно-правовою формою, а тому різниця між сумою пенсії, призначеної за Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується за рахунок коштів даного підприємства.

Управлінням Пенсійного фонду України в м.Івано-Франківську надіслано відповідачу повідомлення про суму витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно із Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність», та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за 2009 рік, які відповідач повинен сплатити. Однак, дана заборгованість в розмірі 877,79 грн. (фактичні витрати на виплату пенсій науковим працівникам за період з 01.03.2009 року по

01.09.2009 року) не відшкодована управлінню Пенсійного фонду України в м.Івано- Франківську, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідно до ст. 159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі. Підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

З огляду на викладене, судова колегія вважає, що доводи апеляційної скарги в цілому суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.

Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, ст. 198, ст. 200, ст. 205, ст. 206, 254 КАС України, Львівський апеляційний адміністративний суд ,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Лабораторії наукових досліджень і проектування економіки залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.01.2010р. по справі № 2а-2540/09/0970 - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В.Я. Макарик

Судді О.О. Большакова

І.В. Глушко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2013
Оприлюднено23.05.2013
Номер документу31344722
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2540/09/0970

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 19.07.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 05.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 16.05.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Макарик В.Я.

Постанова від 05.01.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні