Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 травня 2013 р. Справа №818/1819/13-a
Сумський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Осіпової О.О. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Злата-М" про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач) звернулась до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Кредитної спілки «Новий Світ Надії» (надалі - відповідач) про стягнення на користь Державного бюджету України штрафних санкцій у сумі 3400 грн. 00 коп.
Свої вимоги обгрунтовує тим, що за порушення відповідачем вимог Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Нацкомфінпослуг на підставі актів від 29.08.2012 року №43/15/3, від 29.08.2012 року №44/15/3 постановами від 21.09.2012 року №29/15/3, від 21.09.2012 року №30/15/3 до Кредитної спілки "Злата-М" застосовано штрафні санкції в загальній сумі 3400,00 грн. Про сплату штрафу відповідача було зобов'язано повідомити до 05.11.2012 року. На час звернення до суду доказів сплати штрафу відповідачем не надано, постанови від 21.09.2012 року - не оскаржені. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вважає, що несплата коштів завдає шкоди інтересах держави, а тому просить стягнути борг у сумі 3400, 00 грн. з відповідача в судовому порядку.
Про відкриття скороченого провадження у справі відповідач повідомлявся за останнім відомим місцем реєстрації, проте поштове відправлення не вручене адресату та повернуто до суду (а.с.34). З огляду на вимоги ч. 11 ст. 35 КАС України суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів. У визначений строк відповідачем не було надано заперечень чи заяви про визнання позову.
Вивчивши матеріали справи й оцінивши письмові докази в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 року № 2664-III, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон), Кредитна спілка "Злата-М" належить до фінансових установ.(а.с.21).
Як вбачається з матеріалів справи Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було проведено перевірку відповідача, в результаті якої складено акти про порушення законодавства про фінансові послуги від 29.08.2012р. № 43/15/3 (а.с.16-17) та № 44/15/3 (а.с.18-19).
За наслідками розгляду вказаних актів, позивачем було прийнято постанови від 21.09.2012р. № 29/15/3 та № 30/15/3 про застосування штрафної санкції у загальному розмірі 3400 грн. 00 коп. за порушення абз.2 ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки», п.п.2.2.2 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаннями кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668, в частині неподання звітних даних за 1 квартал та за 1 півріччя 2012 року (а.с10-11, 12-13).
31.08.2012 року відповідачу було надіслано листа (вих. №3336/15-8) з направленням актів про порушення, проте акти повернулися на адресу позивача, з відміткою пошти "за закінченням терміну зберігання" (а.с.20, 20 зворотній бік).
27.09.2012 року відповідачу було надіслано листа (вих. №3960/15-8) з направленням постанов про порушення, однак постанови повернулася на позивача, з відміткою пошти "за зазначеною адресою не знаходиться" (а.с.20, 20 зворотній бік).
Суд задовольняє позовні вимоги з таких підстав.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Статтею 14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно до абз.2 ч.1 ст.22 Закону України «Про кредитні спілки» кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.
Підпунктом 2.2.2 п.2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об»єднаними кредитними спілками до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 №177, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за №69/8668, визначено, що звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.
У разі, якщо остання дата подання звітності випадає на неробочий день, термін подання переноситься на перший після вихідного робочий день.
У разі, якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно.
У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконані цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.
Статтею 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно п.3 ч.1 ст. 40 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і43 цього Закону у якості заходу впливу.
Частиною другою зазначеної статті встановлено, що порядок та умови застосування заходів впливу встановлюються законами України та нормативно-правовими актами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Пунктом 2 частини 1 ст. 41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено застосування національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг), до яких належить і відповідач, штрафних санкцій за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
При цьому, згідно ч. 3 ст. 41 зазначеного Закону, штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Із ч. 6 ст. 42 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» вбачається, що рішення про накладення штрафу оформляється постановою.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем не надано доказів оскарження вищезазначених постанов.
Доказів сплати штрафних санкцій відповідачем також не надано.
Таким чином, штрафні санкції у сумі 3400 грн. 00 коп. підлягають стягненню з відповідача.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Злата-М» про стягнення на користь Державного бюджету України штрафних санкцій у сумі 3400 грн. 00 коп. підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Оскільки при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в загальній сумі 114 грн. 70 коп, що підтверджується квитанцією від 27.03.2013 року (а.с.30), то його належить повернути позивачу.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки "Злата-М" про стягнення штрафу -задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Кридитної спілки "Злата-М" (42700, Сумська обл., м. Охтирка, вул. Ярославського, 19, код ЄДРПОУ 26265983) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф в розмірі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (код ЄДРПОУ 38062828, 01001, м. Київ, вул. Грінченка, 3) в рахунок повернення сплачений при подачі позову до суду судовий збір в розмірі 114 (сто чотирнадцять) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.О. Осіпова
З оригіналом згідно
Суддя О.О. Осіпова
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2013 |
Оприлюднено | 24.05.2013 |
Номер документу | 31365741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.О. Осіпова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні