Постанова
від 20.05.2013 по справі 815/1195/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/1195/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Одеса

14 травня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Колесниченко О.В.,

при секретарі Бобровській О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгівельний дім «Органік-Фуд» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та зазначив, що посадовою особою Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області державної податкової служби було незаконно прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502 з податку на додану вартість у розмірі 50 608 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями 12 652 грн., у зв'язку із тим, що з боку позивача відсутні будь-які факти порушення ним податкового законодавства України.

Представник відповідача в ході розгляду справи не погоджується з доводами позивача, пославшись на те, що висновки відповідача зроблені на підставі наданих документів та встановлених в ході перевірки фактів, а тому відповідають чинному законодавству.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

10.12.2012 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб Кір’як О.С. на підставі пункту 200.10 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України, в порядку ст. 76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку декларації з податку на додану вартість за жовтень 2012 року № 90773191095 від 20.11.2012 року ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд», код ЄДРПОУ 37811232, відповідальними особами якого у періоді, що перевірявся був керівник ОСОБА_2, головний бухгалтер ОСОБА_3

В ході перевірки встановлено порушення ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд» п.210.10 ст. 201 розділу ІV Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 25.11.2011 року № 1492 «Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг» податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період». Як зазначено у акті дані камеральної перевірки свідчать, що підприємство в травні, вересні та жовтні 2012 року включило до податкового кредиту суму ПДВ 50608 грн., що не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

За наслідками зазначеної перевірки був складений Акт № 3194/15-2/37811232 від 10.12.2013 року.

26.12.2012 року на підставі акта перевірки № 3194/15-2/37811232 від 10.12.2013 року ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення-рішення № 0042851502 про збільшення ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд» суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість 63 263 грн., у тому числі: основний платіж 50 608 грн. та штрафні (фінансові) санкції 12 652 грн.

15 січня 2013 року позивач подав скаргу на податкове повідомлення-рішення № 0042851502 від 26.12.2012 року.

Рішенням від 01.02.2013 року ДПІ у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби оскаржуване податкове-повідомлення рішення було залишено без змін.

Проаналізувавши матеріал справи, пояснення та доводи учасників процесу, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Податкова накладна від 25.10.2012 року № 500/06 не зареєстрована в Єдиному державному реєстрі податкових накладних оскільки виписана на загальну суму 1976,14 грн. (включаючи ПДВ 329, 35 грн.) і таким чином, не підлягає реєстрації, про що свідчить витяг з Єдиного реєстру податкових накладних (а.с.21-22). Зазначенні у звітності позивача суми ПДВ 10566,67 грн. є наслідком помилки, що було виправлено шляхом подання уточнюючого розрахунку від 13.12.2012 року за жовтень 2012 року (а.с.23).

Податкова накладна від 17.09.2012 року № 385/06 (а.с.29) не зареєстрована у Єдиному державному реєстрі податкових накладних оскільки виписана на загальну суму 50851,12 грн. (включаючи ПДВ 8475,19 грн.) і таким чином, не підлягає реєстрації, про що свідчить витяг з Єдиного реєстру податкових накладних. Зазначенні у звітності позивача суми ПДВ 17590,81 грн. є наслідком помилки, що було виправлено шляхом подання уточнюючого розрахунку від 13.12.2012 року за вересень 2012 року (а.с.30).

Податкова накладна від 31.05.2012 року № 60 (а.с.37) не зареєстрована у Єдиному державному реєстрі податкових накладних оскільки виписана за датою від 05.04.2012 року № 60 і таким чином була зареєстрована за іншою датою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру податкових накладних. 26.04.2012 року контрагентом позивача було виписано та зареєстровано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 435 до податкової накладної від 05.04.2012 року (а.с.37), який був відображений позивачем у податковій декларації за квітень 2012 року без порушень. Зазначення у звітності позивача іншої дати виписки податкової накладної, а саме 31.05.2012 року, є наслідком помилки, яку було виправлено шляхом подання уточнюючого розрахунку від 13.12.2012 року за травень 2012 року (а.с.38).

Податкова накладна від 01.10.2012 року не зареєстрована у Єдиному державному реєстрі податкових накладних оскільки виписана за датою від 26.09.2012 року за № 62 на суму ПДВ 10750 грн. (а.с.44), таким чином була зареєстрована за іншою датою, про що свідчить відповідний витяг з Єдиного державного реєстру податкових накладних. Зазначення у звітності позивача іншої дати та номера податкової накладної, є наслідком помилки, яку було виправлено шляхом поданні уточнюючого розрахунку від 13.12.2012 року за жовтень 2012 року.

Таким чином позивач виправив допущені помилки та привів у відповідність свою податкову звітність з податку на додану вартість.

Відповідно до п.201.10. ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Згідно п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» належним доказом факту реєстрації податкових накладних для покупця, є витяг з Єдиного реєстру податкових накладних. Відповідно до п.17 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Державна податкова служба здійснює пошук зазначеної у запиті податкової накладної та/або розрахунку коригування та складає витяг з Реєстру, у якому наводяться відомості щодо податкової накладної та розрахунку коригування. Зазначений витяг надсилається покупцеві не пізніше операційного дня, що настає за днем надходження запиту. На зазначений витяг накладається електронний підпис Державної податкової служби, який після шифрування надсилається на електронну адресу, зазначену в запиті покупця. Таким чином, вказаний витяг є належним доказом факту реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Питання з виправлення платниками податків помилок, допущених у податковій звітності врегульовані приписами ст. 50 Податкового кодексу України. П.50.1 ст. 50 Податкового кодексу України визначено, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Отже, з зазначених норм вбачається, що податкова декларація з податку на додану вартість підприємства може подаватись платником податку до податкового органу як звітна, так і уточнююча. Обмеження для подачі уточнюючої декларації для платників податків існують тільки під час проведення документальних планових та позапланових виїзних перевірок. У відповідності до п.50.2 ст. 50 Податкового кодексу України платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків. Порядок проведення камеральної перевірки визначений ст. 76 Податкового кодексу України, в якій зазначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. За результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації в органі державної податкової служби вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному ст.42 цього Кодексу.

З аналізу наведених вище норм Податкового кодексу України вбачається, що відсутні обмеження у строках для подання платником податку уточнюючої декларації, крім періоду, коли тривають саме документальні планові та позапланові виїзні перевірки, а також того, що уточнююча декларація подається до податкового органу з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України, що становить 1095 днів.

Порядок подання податкової декларації до органів державної податкової служби регулюються ст. 49 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України прийняття податкової служби. Імперативний характер наведеної норми (п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України) означає, що податковий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених пунктом 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України.

Як передбачено абзацом першим п.49.9 ст.49 Податкового кодексу України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби. Згідно з п. 49.8 ст. 49 Податкового кодексу України під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених п.п.48.3 та 48.4 ст.48 Податкового кодексу України. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Отже, процедура прийняття податкової декларації полягає у вчиненні посадовою особою податкового органу фактичних дій, а саме перевірки наявності та достовірності заповнення обов'язкових реквізитів, передбачених п.п.48.3 та 48.4 Податкового кодексу України; реєстрації податкової декларації у день її отримання органом державної податкової служби.

При цьому, як встановлено п.49.10 ст.49 Податкового кодексу України, відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо), забороняється.

Водночас Податковим кодексом України передбачені спеціальні наслідки подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням вимог п.48.3 та 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України. У такому разі на підставі п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

Таким чином, суд приходь до висновку, що податковою інспекцією оскаржуване податкове повідомлення рішення було прийнято передчасно, без врахуванням уточнюючих декларацій з податку на додану вартість, що були подані позивачем 13.12.2012 року.

Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та й спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані сторонами у справі докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159 - 164, 167, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502 - задовольнити повністю.

Визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502, прийняте Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 20 травня 2012 рок.

Суддя О.В. Колесниченко

14 травня 2013 року

Адміністративний позов ТОВ «Торгівельний дім «Органік-Фуд» до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання недійсним та скасування податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502 - задовольнити повністю.

Визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 26.12.2012 року № 0042851502, прийняте Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеси Одеської області Державної податкової служби.

20 травня 2013 року.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2013
Оприлюднено27.05.2013
Номер документу31372765
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/1195/13-а

Ухвала від 24.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 24.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Постанова від 20.05.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

Ухвала від 15.02.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Колесниченко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні