Постанова
від 23.05.2013 по справі 821/1404/13-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2013 р. Справа № 821/1404/13-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про скасування постанови про накладення штрафу від 29.11.2012р. № 90/16/03/01-ЛБ та за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн., накладеного постановою №90/16/03/01-ЛБ від 29.11.2012 року,

встановив:

Повне товариство "Ломбард - Лідер ТПВ "Постачтехкоплект" і Компанія" (далі - Повне товариство) звернулось до суду із позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомісія) про скасування постанови № 90/16/03/01-ЛБ від 29.11.2012 року про накладення штрафу в сумі 8500,00 грн.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг звернулась до суду із позовом до Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" про стягнення штрафу в сумі 8500,00 грн., накладеного постановою №90/16/03/01-ЛБ від 29.11.2012 року.

Ухвалою суду від 23.05.2013 року справи об'єднані в одне провадження.

Розгляд справи здійснюється суддею одноособово, оскільки відповідно до Указу Президента України від 09.12.2012 року № 1085/2010 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг не відноситься до центральних органів виконавчої влади.

Сторони надали до суду заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження

Відповідно до ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності, якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Позов Повного товариства обґрунтований тим, що, на його думку оскаржувана постанова про накладення штрафу є незаконною та такою, що прийнята з порушенням вимог чинного законодавства. Вважає, що Товариством вжито всіх заходів, спрямованих на збільшення власного капіталу.

Позов Нацкомісії обґрунтований тим, що за порушення Повним товариством вимог Закону, Нацкомісією на підставі акту від 07.11.2012 року №90/16-03-ЛБ було застосовано штрафні санкції в розмірі 8500,00 грн., накладені постановою від 29.11.2012 року №90/16/03/01-ЛБ про застосування штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а саме, за порушення пункту 2.2 глави 2 та пункту 6.12 глави 6 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003р. № 125 щодо невиконання вимог Розпорядження про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 09.02.2012 № 433/41/05/03-ЛБ.

На день звернення до суду документів, які б підтверджували виконання вищезазначеної постанови, до Нацкомісії не надходило, сума штрафу не сплачена.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Повне товариство "Ломбард-Лідер" ТПВ Постачтехкомплект" і "Компанія" зареєстроване виконавчим комітетом Херсонської міської ради 23 лютого 2006 року (ідентифікаційний код 34073967). Видами діяльності товариства, згідно з довідкою з ЄДРПОУ, є надання кредитів, інші види допоміжної діяльності у сфері фінансів та посередництво в кредитуванні.

За результатами перевірки Товариства, 20.09.2010р. Нацкомісією винесено розпорядження № 1612/41/05/03-ЛБ про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги, що полягають у невиконанні Товариством вимог підпункту 2.1.11. розділу 2 Положення про порядок надання фінансових послуг ломбардами, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 3981 від 26.04.2005р., щодо обов'язку товариства мати власний капітал не менше 200 000 грн., та зобов'язано Товариство усунути виявлені порушення шляхом приведення власного капіталу до вимог законодавства та надання звітності за 2010 рік із зазначеними змінами.

При повторній перевірці встановлено, що вимоги зазначеного розпорядження не виконано та 09.02.2012р. відповідачем, на підставі статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пункту 2.4. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг №125 від 13.11.2003р., винесено постанову № 433/41/05/01-ЛБ про накладення на позивача штрафу у розмірі 5000 грн. та на підставі статті 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пунктів 1.5., 2.1., 2.4., 3.10. Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, винесено розпорядження № 433/41/05/03-ЛБ про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги щодо вищезазначеного правопорушення.

При наступній перевірці Нацкомісією 29.11.2012р. винесено постанову № 90/16/03/01-ЛБ про накладення на Товариство штрафу у розмірі 8500 грн. за невиконання розпорядження №433/41/05/03-ЛБ про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 09.02.2012р.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з наступного.

Відповідно до пунктів 1-3 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1070/2011, Національна комісія є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України, яка здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством і основними завданнями якої є здійснення, в межах своїх повноважень, державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.

Діяльність Нацкомісії регулюється Положенням, Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон), іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 28 Закону, Нацкомісія у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Нацкомфінпослуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Статтею 40 Закону встановлено, що Нацкомісія може застосовувати такі заходи впливу як накладення штрафів в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Порядок застосування штрафних санкцій за порушення учасниками ринків фінансових послуг правил діяльності регулюється статтею 42 Закону та, на момент винесенням постанови, Положенням про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 13.11.2003 №125, в частині що не суперечить Закону (далі - Положення № 125).

Згідно з Законом та Положенням № 125 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 41 цього Закону, уповноваженою особою, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи чи фізичної особи - підприємця та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати штраф.

Посадові особи Уповноваженого органу, визначені у частині 1 цієї статті, приймають рішення про накладення штрафу протягом 30 днів після надходження документів, зазначених у частинах другій і третій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається учаснику ринків фінансових послуг.

Директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг, розглянувши акт про порушення законодавства про фінансові послуги Повним товариством від 07.11.2012 року №90/1603-ЛБ, встановлено що Товариством не виконані вимоги розпорядження про усунення порушень вимог законодавства України про фінансові послуги від 09.02.2012 року №433/41/05/03-ЛБ, що є порушенням пункту 2.2 глави 2 та пункту 6.12 глави 6 Положення № 125, яким визначено, що рішення про застосування заходів впливу після набрання ним чинності є обов'язковим до виконання особами.

Керуючись пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пунктом 1.5 розділу 1, пунктами 2.1, 2.4 розділу 2 та пунктом 3.10 розділу 3 Положення №125 (чинне на день виникнення правовідносин) Нацкомісією застосовано до Товариства штраф у розмірі 8500 грн.

В редакції Закону від 23.04.2011 року, яка діяла до внесення змін до Закону № 3462-VI, що набирає чинності з 09.01.2012 року було зазначено, що штрафна санкція не може перевищувати 1 відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.

Також дана норма була закріплена в Положенні № 125, яке діяло на момент винесення постанови, зазначене Положення, яке є підзаконним нормативно-правовим актом, та яке було розроблене відповідно до вказаного Закону.

З набранням з 09.01.2012 року чинності Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання ринків фінансових послуг" від 02.06.2011 року № 3462-VI назву і частину 1 статті 41 Закону викладено в новій редакції, в якій виключено вимогу щодо застосування до суб'єктів підприємницької діяльності штрафної санкції не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Нацкомісією вірно визначено розмір штрафної санкції.

Щодо механізму усунення порушення суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 2.4 глави 2 Положення № 125 у постанові має бути значено:

- найменування особи, до якої застосовується штрафна санкція (штраф);

- місцезнаходження (місце проживання) особи;

- код за ЄДРПОУ (ідентифікаційний номер за ДРФО);

- норма законодавства про фінансові послуги, яку порушено;

- зміст встановленого посадовою особою Держфінпослуг порушення;

- розмір застосованої штрафної санкції (штрафу);

- посилання на дату і номер акта, в якому зафіксовано порушення;

- дата та номер постанови;

- рахунок, на який повинна бути перерахована сума штрафу, та термін, до якого повідомлення про сплату штрафу має бути надіслане до Держфінпослуг;

- посада, прізвище та підпис уповноваженої особи;

- відбиток печатки.

Отже, суд не погоджується з позицією Товариства щодо необхідності визначення Нацкомісією механізму усунення порушення.

Щодо накладення штрафу, суд приходить до висновку про законність винесеної постанови від 29.11.2012 року №90/16/03/01-ЛБ і вважає необґрунтованим посилання Товариства на те, що "ним вжито всіх заходів, спрямованих на збільшення власного капіталу, а саме, зменшено витрати на оренду приміщень Товариства, а інші способи збільшити власний капітал шляхом збільшення прибутку або списання безнадійної заборгованості перед третіми особами, враховуючи кризові явища в сучасній світовій економіці та наявності спеціального механізму такого списання, Товариство використати не має можливості, оскільки останні від нього не залежать". Факт невиконання вимог Нацкомісії Повним товариством не спростовується.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість позовних вимог Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія", постанова про накладення штрафних санкцій в сумі 8500,00 грн. є законною, а отже вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 122, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг - задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" (проспект Ушакова, 81-А, м. Херсон, 73000, код ЄДРПОУ 34073967) до Державного бюджету України (балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код 21081100, символ звітності 106) штраф у сумі 8500 (вісім тисяч п'ятсот) грн. 00 коп.

У задоволенні позовних вимог Повного товариства "Ломбард-Лідер ТПВ "Постачтехкомплект" і Компанія" про скасування постанови від 29.11.2012 року №90/16/03/01-ЛБ - відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 9.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2013
Оприлюднено29.05.2013
Номер документу31429907
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1404/13-а

Ухвала від 08.07.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 09.09.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 23.05.2013

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні