Постанова
від 27.05.2013 по справі 826/4718/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И (в порядку письмового провадження) м. Київ 27 травня 2013 року           10:00           № 826/4718/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Клочкової Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом  Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" до  Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби про  визнання протиправними дій ВСТАНОВИВ:           Товариство з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва Державної податкової служби (далі - відповідач) про визнання протиправними дій щодо проведення зустрічної звірки позивача, за результатами якої складено акт № 231/22-8/36303038 від 21.01.2013 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача, та визнання протиправними дій, які полягають у складанні акту № 231/22-8/36303038 від 21.01.2013 про неможливість проведення зустрічної звірки позивача. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2013 року відкрито провадження в адміністративній справі № 826/4718/13-а. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 квітня 2013 року закінчено підготовче провадження в адміністративній справі № 826/4718/13-а та призначено справу до судового розгляду. В судове засідання 14 травня 2013 року сторони не прибули, при цьому позивач в позовній заяві подав клопотання про розгляд справи без його участі. Відповідач проти вирішення справи в порядку письмового провадження не заперечував. Згідно ч. 4 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. У зв'язку з цим, суд перейшов до вирішення справи в порядку письмового провадження. Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" зареєстровано 22.01.2009 року Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією за ідентифікаційним номером 36303038 (Т.1, арк. 25). Згідно свідоцтва про реєстрацію платника податків на додану вартість № 100169990 від 05.02.2009 р. індивідуальний податковий номер Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" був 363030326555 (Т.1, арк.27). 21 січня 2013 року ДПІ у Печерському районі міста Києва складено Акт № 231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" щодо підтвердження господарських відносин платниками податків за період з 01.01.2010 року по 31.12.2012 року (на підставі п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України). Згідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи повинні діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Порядок та умови проведення перевірок визначаються Податковим кодексом України (далі по тексту - ПК). Зокрема, Податковим кодексом України передбачено проведення зустрічних звірок (п.73.5 ст.73 ПК України) та камеральних, документальних (планових або позапланових; виїзних або невиїзних) та фактичних перевірок (ст.75 ПК України), які передбачають дотримання певної процедури їх проведення. Згідно п. 73.5 ст.73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Згідно із Методичними рекомендаціями щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженими Наказом Державної податкової адміністрації від 22.04.2011 р. № 236 (далі - Методичні рекомендації), при організації та проведенні зустрічних звірок необхідно керуватись вимогами Податкового кодексу України (далі - Кодекс), Закону України від 04.12.90 р. N 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 "Про затвердження Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок", постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" та іншими нормативно-правовими актами. Відповідно до Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 р. (далі -Порядок), зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань. Орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку (п. 4 Порядку). Згідно із п.9, п.10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1245, органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби. Запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують. Разом з тим, судом встановлено, що вищевказаний запит до ТОВ «Технокомрезерв» не направлявся, також відповідачем не надано доказів отримання відповідного запиту від іншого податкового органу щодо отримання податкової інформації. Звірка проводилася лише на підставі інформації з наявних в інспекції інформаційних баз вибірковим методом, що суперечить визначенню зустрічної звірки, якою в першу чергу передбачено співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання. Відтак, звірка призначена та проведена відповідачем протиправно, належних доказів, які повинні були стати підставою для її проведення - відповідачем не надано. Тому позовні вимоги в частині оскарження дій щодо її проведення підлягають задоволенню. Також відповідно до п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України за результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін. Однак, як вбачається, що ДШ у Печерському районі м. Києва проведено звірку, за результатами якої складено Акт №231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Технокомрезерв», а не довідку, як передбачено законодавством. Тому позовні вимоги підлягають задоволенню в цій частині також. Також суд звертає увагу на те, що доказів на підтвердження відсутності позивача за своїм місцезнаходженням та інших обставин, викладених в акті, відповідачем суду не було надано. Так, згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Як свідчать матеріали справи вказані положення відповідачем не дотримані, що зумовило необхідність звернення позивача за захистом порушеного права до суду. Правомірність дій при проведенні перевірки та оформлення її результатів податковим органом не доведена. Відповідно до ст. 162 КАС України у разі задоволення позовних вимог суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення. Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. З урахуванням заявлених позовних вимог у співставленні з повноваженнями адміністративного суду при розгляді справи суд дійшов висновку, що належним та достатнім захистом порушених прав позивача буде визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки та складання акту за її результатами. Таким чином, сукупність вищенаведених встановлених обставин підтверджено документально, що дає суду підстави визнати позовні вимоги обґрунтованими, доведеними матеріалами справи, і такими, що підлягають задоволенню. Керуючись ст. ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити повністю. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби щодо проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв", за результатами якої складено Акт № 231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" від 21.01.2013 р. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва Державної податкової служби, які полягають у складанні Акту № 231/22-8/36303038 про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" від 21.01.2013 р. Присудити з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань за зобов'язаннями Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва ДПС на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Технокомрезерв" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 34,41 грн. (тридцять чотири грн. 41 коп.). Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Суддя                                                                                                Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.05.2013
Оприлюднено28.05.2013
Номер документу31432548
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4718/13-а

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 24.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кобилянський К.М.

Ухвала від 14.04.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 12.07.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 02.07.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 27.05.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні